QUOTE(Zenonas @ 2009 02 10, 16:43)
Ramiai perskaitykit kas čia parašyta. Radau internete. Rašyta pernai - rugsėjy..
Taip pat mastau kur nuvažiuoti į užsienį. Tyrinėju nuomones apie Graikiją.
Tik prašau atkreipti dėmesį - kad internete rašo ir skaito ĮVAIRAUS amžiaus ir poreikių žmonės. Nemuškit tik į vienus vartus - kaip komentaruos gale....
Nors ir ten viena komentuotoja prasitarė, kad daug čia tiesos...
Nebuvau aš Graikijoj, bet aš jau mėgstu ilsėtis ramiai ir patogiai.. Tai va mastau dabar.. perskaitęs... Gal ne į Kretą, gal į žemyninę dalį Graikijos skrist....
Visiems sėkmės linkiu !!
--------------------------------------------------------------------------------------
patikėk, mano pasakojimas buvo panašus kaip ir šio autoriaus, o gal ir baisesnis (nes daugiau visur sukinėjomės

). ir komentarai po juo buvo panašūs

daugiausia iš tų kurie nebuvo. Galiu mestelt jei ką domina. Tik turėkit omeny, kad čia grynai mano nuomonė ir patyrimai ir jie nebūtinai turi sutapt su kitų. Mum tuo metu tiesiog taip buvo ir viskas.
SVEČIUOSE PAS DIEVUS (APIE GRAIKIJĄ IR GRAIKUS BE TABU)
Rugsėjo 02, 2003 Rugsėjo 17, 2003 m.
Sugundyti spalvotų atvirukų, daugybės pasakojimų, geru oru ir jūra nusprendžiame ir mes pamatyti pasaulio centrą.
Kastoria
Miestas pastatytas ant nuostabaus ežero krantų. Kodėl kabutėse? Kelis metrus nuo ežero nosį riečia nemalonūs kvapai, o akis raižo didžiulės krūvos pilvais į paviršių išvirtusių gigantiškų žuvų. Oi kiek gailių ašarų čia pralietų mano broliukas ir visi žvejybos mėgėjai...
Tiesa, pats Kastorijos miestelis malonus. Siauros senovinės gatvelės, kelios malonios miniatiūrinės aikštės, bizantinės bažnyčios, daug jaunimo. Ten kur jaunimas, ten daug klubų, parduotuvių ir šiaip visokio šurum burum.
Nuspredę, kad ežero skleidžiami aromatai mums trukdo, tikrosios graikiškos tavernos tarp naktinių klubų tenka šiek tiek ilgiau paieškot. Bet labai panorėjus visada viskas įmanoma. Siauroje gatvelėje surandame tinkamą landynę. Nors visą kelią galvojau apie Uzo testavimą pačią pirmą dieną, tačiau šaltas ir gaivinantis alus šiuo metu ima viršų. O viršų tokį paėmė, kad į mašiną grįžinėjom gerokai prinokę, o ir pasiklyst netrukus suspėjom.
Tesalonikai (Thessaloniki)
Gal 2 valandas, praleidžiame miesto kamsčiuose. Galų gale dar po pusvalandžio susirandame stovėjimo aikštelę. Mums pasisekė. Centras čia pat! Galerius rūmai, Romėnų Turgus ir Teatras, Romėniškos vonios ir Nymfajonas, gausybė bažnyčių, prabangių aikščių...viskas atrandama šiame mieste. Tiesa, miestai, bei minios žmonių mus pradeda erzinti, tad poilsio dienelei skubame ieškot ramesnės vietelės.
Halkidiki. Kasandros pirštas. (Chalkidiki. Kassandra paralia)
Poilsis poilsiu, bet prieš tai pasukame į Petralonos miestelį. Netoliese turėtų būti urvas. Paleontologiniu atžvilgiu tai vienas įdomiausių. Jame rastas neandartaliečio tipo skeletas, 34 faunos rūšys bei daugybė kitų niekučių. Pasak graikų gidės pirmosios ugnies židinys rastas būtent čia. Na nežinau ar aš drįsčiau taip teigti

) Bendras koridoriaus, išgrąžinto įvairių rūšių stalaktitais ir stalagmitais, ilgis ~ 1500m. Vaizdas iš ties nepaprastas, tik gaila nieko negalima buvo įamžint nuotraukose. Foto bei vaizdo kameros čia griežtai uždraustos. Būtumėm bent jau įspūdingai raudoną estuką įamžinę

) Bet s druzhaliubnimi sasediami teko apsiriboti kelių minučių pokalbiu.
Pagaliau, po ilgokų blaškymūsi, apsistojame privačiame name, Haniotėje. Gauname kambarėlį su minimalia virtuvėle, tualeto ir dušo kambariu bei veranda į kiemą. Dėl kainos derėtis teko iš ties įžūliai. Šeimininkei labai nepatiko mūsų žinios apie sezonų skirtumus, kurias pademonstravus kaina krito 10-čia Euriukų, o po šiokių tokių ginčų bei spektaklių suma nusileido dar 5 Eurais. Tad, 30 Euriukų suma už kambariuką mums jau buvo priimtina

) Sukirtom rankom, atidavėm į prieglaudą vieną pasą, įsikūrėm ir pasileidom link jūros. Yeah, nuostabu. Vandenėlis šiltas, mirk nors ištisą valandą! Hmmm...galiu pradėt verkšlent dėl šiukšlių, kancarais nusėto paplūdimio, bet kai pagalvoji... Who cares!!! Atsipalaiduok!!! Tau juk atostogos!!! Jei nenori voliotis purve, mirk vandenyje!!!
Po gausių vandens procedūrų, vakarėjant, pėdiname į artimiausią super marketą. Šį kartą stveriu išsvajotą Uzo, Marius lieka ištikimas alui, parpėdiname namo, įsitaisome verandoje ir srėbčiodami savo gėrimus dalinjamės patirtais įspūdžiais. Kol kas dauguma jų dar iš Albanijos, bet tikimės, kad ir Graikija mums bus dosni jais.
Olimpo kalnas (Mount Olympus)
Nemirtingų dievų namai. Rytoj mes belsimės į Jų duris. Šiandien bandom susirankiot visą įmanomą informaciją. No luck! Nors informacija turėtų dirbti dar dvi valandas, tačiau mums priėjus ir paklausus, senis pradėjo putotis, mosikuot rankom, užsibarikadavo viską, net ant WC durų spyną užkabino... Na gerai. Tiek tos jau. Šiaip ar anaip lauksim ryto. Pasižaidžiame su asiliukais, bet kai jie visiškai suįžūlėja, sprunkame nuo jų į mašiną ir saldžiai sumingame.
Ryte (8.15val.) istorija ta pati. Spjaunam. Megztukai, striukės, šokoladas, sausainiai, vanduo ir pora lietuviškų pupelių skarbonkių keliauja į kuprines, kuprinės keliauja mums ant pečių, o mes spėjamu keliuku patraukiam į viršūnes (Skolio 2911m; Skala 2866; Mytikas 2917m; Stefani 2905m). Kurias ir kada pasieksim, neturim žalio supratimo. Informacijos neturim, žemėlapio neturim... Ir kodėl mums dėlto dzin!? Keliaujam miškingomis vietovėmis, tad kelias neprailgsta. Po poros valandų intensyvaus kopimo, pasijunta pašalinis maudimas kojos šone. Gal išvarža? Gal geriau užduosiu sau klausimą, kada paskutinį kartą sportavau???!!! Atsakius į jį, jau ramia sąžine skausmą galiu ignoruot. Dar po poros valandų pasiekiame stovyklą (Refugee Camp). Kavos! Kavos! Kavos! Pusvalandukas atsikvėtimui, bendravimui, pokalbiams bei apžvalgai. O po to ir vėl į kelią. Yeah! Gyvybės ženklai! Iš vakaro įsitaisiusiejį stovykloj bei iš jos ryte išėjusieji jau pasiekė viršūnes ir dabar džiugiai leidžiasi žemyn. Hi, Hello, How do you do x 1000. Kai nebegaliu pralementi hi, tiesiog mostelnu ranka į viršų bei nusišypsau. Bet ir tą atlikt daros vis sudėtingiau. Liaudiškai sakant pompos simptomas. Tad stoviniuojam vis dažniau. Pradedu inkšti, save mušti, kokiais velniais čia tą kalną tarp lankytinų vietų įrašiau. Dar nugąsdina iš priekio ramiai besileidžiantis rumunas išlemenęs You are short of time! Go back!. Na jau ne! Jei ne šiandien, tai niekada! Taip save toliau koliodama ir ragindama šiaip ne taip palengva ir įkopiau. Norit išgirst, kad tai buvo nepakartojamas jausmas. Joooo. Nepakartojamas jausmas mano kojose, pečiuose, nugaroje, galvoje ir ant nudegusios skūros + auksčio baimė. Įsikibę į uolas supleškinam pergalės cigaretę ir žemyn (mano džiaugsmui!!!). Tik tas džiaugsmas greitai virto į dar baisesnes kančias. Leidžiantis žemyn kiti raumenys dirba, reikia nuolatos stabdyti, dėvisi keliai, kerta per padus (nenorėtumėt pamatyt su kokiais kedukais lipau

). O be to mes jau iš tikrųjų short of time!!! Šiaip ne taip dasikapstome iki stovyklos, porą lengvesnių atsikvėpimų, bet neužsibūname ilgai. Temsta. Kelio iki mašinos dar visas gabalas. Gelbsti žibintuvėlis. Pasiklystame. Sušalt noro nėra, tad kiek įstengiame šliaužiame žemyn. Išgirstame jau pažystamus varpus (užkabintus asiliukams). Vis dėlto nepasiklydom!!! Prisiekiu, mašiniuką išbučiuosiu. Tačiau nebeturiu jėgų. Keliai dreba, linksta... Krentu į sėdynę ir atsijungiu.
Platamonas (Platamon)
Miestelis mažas, bet malonus. Kelios gatvelės, maži nameliai, keli viešbutukai, kelios kavinukės... Po vakarykščių didvyriškų žygių vieta, poilsiui daugiau nei tinkama. Be to, pramogai ir pilis ant kalno stovi. Galima bus kopt. Bet ne dabar. Keli žingsniai ir kojos suskysta. Pasistipriname pajūrio šatavernoje ir viešbutyje sukrentame pietų miego (nors, jis daugiau panašėja į ryto miegą).
Atradimas: paeit negalim, bet plaukiot galim

) Tad maukšlinamės akvalangą ir į jūrą tarp žuvyčių! Taip iki vakaro šiek tiek atsigauname. O vakare sugebame ir iki centro save nutįst, gyros užkirst ir frappe išmaukt. Tačiau, Platamono pilį vis vien paliekame rytojui

)
Trikala
Ėėėėėė! Graikijoj jos yra dvi! Tad jei Jūsų planuose ji tik viena, tai vien tik šturmanu ir ženklais nepasikliaukit, nes gali tekt susipažint su dviem

)
Meteora
Neškit kojytės, neškit. Per kančias, į... Jei į Platamono pilį užkopėt, tai norėčiau, kad ir į vienuolyną užkeltumėt (Ir kodėl mes pasirinkome tą, kur aukščiausiai į viršų reikia kopt? Sado-mazo, man čia jau kvepia

)
Prie Šventos Trejybės (Agios Trias) pasitinka budintis:
Jums sijonas, o Jums kelnės (aš su kelnėm, mano kompanjonas su šortais).
OK, - dabar atrodome kaip ūkininkai. Keletas foto atminimui

)
Pats vienuolynas medinis. Keletas salių, mažas kiemelis, tualetas ant uolos skardžio ant uolų varpinė sustatyta. Nežinau, bet man čia nepatinka. Akį užmetam į koplytėlę ir einam lauk pasišlaistyt po gigantiškas į dangų besistiebiančias uolas. Gamtos mes vaikai

) O čia vaizdai iš ties nepakartojami. Mostelnam ranka pravažiuojantiems lietuviams. Nors mes Graikijoj jau savaitę, tačiau čia sutikti pirmi tautiečiai.
Delfai (pačių graikų vadinamas Delfuzu arba Delfojum)
Programerių meka (kas programeriai, tie supranta apie ką aš čia

) kartu su visa krūva antikinio palikimo. Taip. Ką gi mes ten matėm? Hmmm. Krūva visokių šventyklų, pirmoji gimnazija, milijonas kolonų ir t.t. Tiesa pasakius, nelabai man ten įdomu buvo, tai ir nebepamenu visko labai smulkiai. Bet už tat dabar galiu visiem girtis, kad buvau pasaulio centre

)
Sunijus (Sounion)
Šiandien didelio noro šlaistytis po Atėnus nebuvo, tad pasistiprinę pakelės kavinėje kalmarais, patraukėme pietryčių Atikos pusiasaliu į Bairono išliaupsintą Sunijų. Ten ant uolų pastatytos šventyklos Poseidonui ir Atėnei. Keturi stulpai ir akmenų krūva... Čia mano kantrybė jau trūko. Buvo priimtas skubus sprendimas keltis į salas. Puolam ieškoti uosto. Artimiausias Lavryje. Deja kelia tik į netoliese esančias. Netinka. Važiuojam atgal i Pirėją. Aišku, kad šiandien jau nieko nepešim, tad apsistojam pakeleiviniame miestelyje ir likusią dienos dalį voliojamės prie jūros tarp daugyvės nupenėtų laukinių šunų. Brrrr.
Pirėja (Pireas)
OK. Keltų firmos jau veikia. Šiaip ne taip nusiperkam bilietą į Santorinį su Blue Star Ferries. Ar čia mums nesiseka normaliai su graikais susikalbėt ar viesiems taip? Jokios informacijos, jokių paaiškinimų, tu tik pinigus sumokėk, o po to nešdinkis lauk... Gali nugriebt lankstinukus, bet juose viskas tik graikiškai. O gal ankstyvas rytas kaltas? Tiek tos. Kita problema ką veikt? Dabar rytas, o keltas tik 17.30. Su mašina varinėt atsibodo. Pažiūrėjus į kamčius nelabai kur ir pavarinėsi. Į Atėnus su autobusu? Neeee. Vis dar nesinori

) Tad, nors ir negeriausias pasirinkimas, bet visą dieną kartu su laukiniais šunim šlifuojam Pirėjos uostą, gatves ir kavines. Rajonas labai netvarkingas, bet ką padarysi, kai apatija pagavus

) Už tat 16.00 val. pavyzdingai stovim prie kelto, o 16.30 pačiame kelte

) O netrukus vandens kelias jau vingiuoja tolyn nuo žemyno su sustojimais Syros, Paros, Načos (Naxos) ir Ija (Ia) salose.
Papildyta:
Santorini. Ten kur cukriniai nameliai...
9.30 val. nuobodžios valandos kelte (nuo Pirėjos) ir 3.00 val. nakties mes Santoriny. Išsilaipinimas vertas Oskaro. Čia kaip baisiausiam gelmių filme: einam vienas paskui kitą siaurais koridoriais, susimakaluojam, šiek tiek nuo kurso nukrypstam, sustojam tarp durų, dairomės, na ir durys užsidaro. Marius dar šaukia, lįsk lįsk, na kur aš lįsiu. Filmų persižiūrėjęs... Aš šiaip nei kaskadininkė, nei ką

) Sutraiškyta likt nenoriu. Taip kad jis lieka vienoj durų pusėj, aš kitoj. Che che very funny. Ok, apsidairom aplinkui, raudona knopkutė. Jokio užrašo, bet man knieti paspaust. Spaudžiu. Durys atsidaro. Na va, ir nebuvo čia ko panikuot

) Belieka susirast išsilaipinimo salę.
Išsilaipinus, mus gelbsti tvorelė, kitaip visi nuomininkai suplėšytų į gabalėlius ir išsivežiotų kiekvienas po savo namus. Mes iš ties šokiruoti. Palangos pakelės dabar atrodo, kaip nereikšmingas dalykas. OK! Nors ir buvome pasiruošę iki ryto miegot lauke, bet jei jau tokia pasiūla...

) Laikydamiesi saugaus atstumo atsargiai prisliūkiname prie tvorelės. Spoksom į atkištus katalogus. Aha. Namelis Perivolos miestely, prie paplūdimio, ~14 km. nuo sostinės, dar panašiai tiek nuo Ia, karštas dušas (ne visur jis Graikijoj buvo), jokios tavernos apačioj, na gal apseisim ir be baseino

) Tinka! Susėdam į autobusiuką ir važiuojam. Nuomininkas pakeliui pasakoja apie salos istoriją, įžimybes, aprodo vietinius barus, parduotuves, nuomas, paplūdimį ir t.t. Tačiau lauke tamsu, jo anglų kalba juokingai kapota, o aš velniškai noriu miego. Vienintelė mintis galvoje sukasi vešk geriau namo, o ryt ryte aš ir pati viską išsiaiškinsiu.
Tai tiek apie atvykimą. Dabar šiek tiek apie pačią salą.
Taigi, Santorinis geriausiai žinomas iš Cikladų salų, išskiriantis iš kitų savo geologine (vulkanine) kilme. Vakarinė dalis yra uolėta, kalnuota, apstatyta mažais baltais namukais, o rytinė džiugina paplūdimių gausa. Labiausiai patiko Juodasis Pliažas. Yra ir Raudonasis, ir Baltasis, tačiau jie ne tokie tvarkingi, malonūs ir erdvūs.
Visą pirmą dieną prasivolioję bei putę kardžuves bei veršienas pliaže ir tik vakare nukiūtinę iki Emborio, vieną seniausių salos kaimelių, sekančią nusprendžiam pasivažinėt po salą bei jos miestelius. Pėdinam iki nuomos punkto, prašome motorolerio. Parodžius B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, gauname griežtai neigiamą atsakymą. Aiškinimai, kad Lietuvoje teisių motoroleriam nereikia nepadeda. Tenka imt mašiną. Mums atitenka Pežukas 206. Vargelis. Keliose vietose galvojom paliksim taip ir neužriedėję į kalną. Bet nieko. Šiaip ne taip vis dėlto visas tarpmiestines salos kliūtis įveikėm

)
Aplankėm nuostabųjį Ia (Ya) miestelį su cukriniais nameliais. Kai kurie jie nuspalvoti šviesiomis, ryškiomis spalvomis, tačiau dauguma jų yra akinamai balti. Įdomu tai kad, vieno namo stogas, atrodo taip lyg būtų kito kiemu. Vaizdą dar paįvairina bažnyčių kupolai nudažyti žydra spalva, bei iš kiekvieno taško matoma mėlyna jūra. Parduotuvės pilnos autentiškų suvenyrų ir priešingai nei sostinėje Firoje, niekur tavernose negriaudžia garsi erzinanti muzika. Mėsos čia, kaip ir žemyninėj daly paruošt nemoka, bet vis dar gurgiančio pilvo diskomfortą užgožia nuostabūs vaizdai. Architektūrine prasme abu miestai yra be galo panašūs. Balti miniatiūriniai namai ir mėlyna-kupolinės bažnyčios išsidriekusios ant jūros skardžio. Firoje gausu juvelyrinių krautuvėlių, drabužių bei batų parduotuvių. Ant kiekvieno kampo pilna kavinių ir barų. Priešingai nei Ia, čia nerasite ramių vietinių tavernų. Dažnaiusiai čia sutinkami greito maisto restoranai ir prašmatnūs naktiniai klubai. Tarp turistų populiaru (tačiau ir brangu) čia palydėti saulėlydį. Vietoj to mes vykstame į Akrotirį, kurį ženklai nurodo kaip unique sunset. Tiesiog toks pastebėjimas: jei šitas yra unique, tai žodžių trūksta apibūdint Baltijos jūros saulėlydį. Beje, saulė Graikijoje leidžias anksti. ~8val. čia jau būna tamsu, nors į akį durk. Miegot dar nesinori, klubintis taip pat, tad dar kart judam iki Emborio. Apart seno forto daugiau įdomybių čia nėra, tačiau be galo smagu pasivaikščioti baltomis siauromis gatvelėmis, bei likusią vakaro dalį praleisti vietinėje tavernoje. Būtent čia ragavome patį skaniausią Gyros, kuris mūsų skrandžiuose būdavo dažnas svečias ir degustavome garsųjį Santorinio vynelį.
* * *
Sekančią dieną galima apsukti visus likusius miestelius ir kurortus. Tai ir Perisa, ir Kamari, ir Senoji Fira, ir Imerovigli, ir Vlyhadoje įsikūręs didžiulis jachtklubas ir t.t. Jei labai norėsite atrasite ir kelias įdomias archeologines vietas, tiesiog apie jas papasakos bet kuriame informacijos centre. Neskubant visą salą galima apžiūrėt per dvi dienas. Toliau, jei nedomina voliojimasis viename iš galybės paplūdimių, tenka ieškot organizuojamų pramogų. Mes pasiimam ekskursiją laiveliu į vulkaninę Nia Kameni salelę, kurioje seno vulkano šerdis vis dar aktyvi, o 1950 metais susikūrė ir naujausias Nia krateris. Kažko, labai įspūdingo čia neradome. Keli krateriai, minios turistų, oras pritvinkęs sieros garais, o juodos anglies vaizdai yra tokie pat įdomūs na, kaip juodos anglies vaizdai

) Toliau galima vykti į Palia, kur tiesiogine tą žodžio prasme, tenka šokti iš laivo ir ~300 metrų plaukti iki vulkaninio vandens, šildomo karštųjų versmių ir siera smiradančio purvo. Įdomu ir be galo smagu (mokantiems plaukti), nors siera smirdėjom dar porą dienų

)
Atėnai
Atsigavę saloje dabar lyg ir esame pasirengę susigrumti su Atėnais bei jų šurmuliui

) Didžiulis pliusas, kad naktis. O! Girdėję esat, kad jokio skirtumo nėra ar diena, ar naktį į juos įvažiuot. Mitas! Taip, judėjimas naktį didelis, bet už tat kamsčiuose kelias valandas tikrai nepraleisite, o prašokus vieną ar kitą ženklą (jei iš vis tokių rasit), nusižengus vienai ar kitai eismo taisyklei dar naglai ir išmanevruot atgal galėsit. Šiaip, žinau ką sakau, nes eilinį kartą orientuodamiesi tik jūra, vis dėlto 5 kartus skirtingu laiku į tą miestą įvažinėjom.
Aha. Akropolis. Matosi iš visų miesto vietų. Vėl mitas! Mieste klaidžiojam porą ar daugiau valandų, kol jį surandame. Būtų naivu tikėtis, kad naktį jis veiks, tačiau nusprendžiame vis vien užkopti, nufotografuoti bei naktinį miestą įamžinti. Ir ne be reikalo. Naktį, su apšvietimu viskas daug įspūdingiau, o dieną tai, - visur ir vėl didžiulė akmenų krūva. Akropolis, Senovinė Agora, Romėninė Agora... na kiek galima... Were out of here!
Korinta
Dviejų jūrų panorama... Bla bla bla bla. Sustojame pliaže išsimaudyt. Just for fun!
Mikėnai
Be komentarų. Tiesiog nenoriu viešai keiktis.
Nafplio
Per tiek laiko standartiški graikiški miesteliai nustojo stebint, o šitas niekuo neįspūdingesnis, na nebent garsesnis - tai pirmoji Graikijos sostinė.
Epidauras
Bandymas: paimame monetą, užsidarome tualete, metame... Chm. Skamba iš ties geriau nei garsiąjame Epidauro teatre. Net nežinau, argi neakivaizdu, kad tarp akmens viskas gerai skamba. Ir joks čia pasaulio stebuklas.
Tolo
Kurortas įsikūręs vaizdingoje Argo įlankoje. Smėlėti, pagal graikų standartus tvarkingi paplūdimiai, pritraukia daug turistų bei vandens sporto mėgėjų. Šita vietelė man primena Palangą, aukščiausio sezono metu. Kur bepasisuksi visur pilna žmonių, kimšte prikimšti barai ir kavinės, visur griaudžia muzika... Dabar ruduo, net nenoriu pagalvoti kas čia darosi vasarą.
Sparta
Na čia jau geriau. Tvarkingas miestelis, gražios gatvelės, palmės pakelėse, horizonte kalnai, ramu, nėra turistų (apart mūsų

). Tik jūros trūksta ir būtų pirmasis superinis miestelis Graikijos žemyne. Prie stadijono atrandam ir antikinį Akropolį. Tik keista, jis čia nemokamas, nors įdomumu nenusileidžia ir netgi lenkia prieš tai matytuosius. Graikams tai nebūdinga, bet mes tuom džiaugiamės. Pagaliau viską iš arti galima patyrinėt, savo rankomis paliest ir pačiupinėt...
Mistros
Laiko tėkmės pagrobtas miestas. Dabar iš jo likę tik griuvėsiai. Jei viskas taip ir toliau, iš šios vietovės liks tik dulkės. Apie buvusią miesto didybę vis dar byloja aukštai ant kalno stūksanti Oriokastro pilis (tiksliau jos sienų liekanos), atlikusi svarbų vaidmenį Bizantinės imperijos amžiuje, Despotų rūmai, bei daugybė vienuolynų ir bažnyčių (bet vėlgi jų liekanos

). Tiesa, kačių apsuptyje čia yra išlikęs vienas veikiantis moterų vienuolynas, bei varganas muziejus bandantis atskleist šios vietovės įmantrybes, o mano galvoje, eilinį kartą, krebžda klausimas: na po velnių, kodėl Jūs nieko negalit atstatyt! Kiek ilgai turistai džiaugsis akmenų krūvom!? Ir kada baigsit orą pardavinėti!
Kalio Nero
Mažas miesteliūkštis ant Jonėninės jūros kranto.
Neoxori
Nežinau, kaip mes čia jį atradome, bet greičiausiai eiliniame žemėlapyje jo nerasite. Tai ne miesteliūkštis, o kaimelis be parduotuvės ir banko, vos su viena taverna ant tos pačios jūros kranto. Ir kas smagiausiai, visas paplūdimys tavo!!! Whoooo! Haaaaaaaaaa!!! Nardyt čia nesinardo (dugnas smėlėtas, tad ir neskaidrus), bet už tat plaukiot, tai į valias atsiplaukiojom už visus metus į priekį.
Tačiau būtent čia mūsų kantrybė su Graikijos toleravimu galutinai išsenka. O išsiurbia ją toks juokingas dalykas, kaip Lietuva-Ispanija rungtynes. Taip! Taip! Taip! Mes vos ne ant kelių, o graikučiai ploja kiekvieną kart mūsiškiams nepataikius į krepšį. Nervai na predele. Vsio, ryt namo. Dar turėtumėm čia savaitę pabūt, bet mums jau šitos šalies gana!!! Jei ne mašina ir ne užkampis, tai šiandien pat skristumėm namo. Bet teks dar pakentėt, kol iš čia išsikapanosim.
Taigi, kaip supratote, daugiau mums niekas neįdomu. Likęs tik begalinis noras būt namuose ir džiaugtis pergale su draugais bei visais kitais. Paskutinė aplankoma vieta Olimpija. Tekinom apibėgam, nusiperkam kambaloidus ir skuodžiam į Lietuvą. But not so fast!!! Patra laukiam nežinomokelto. Ir kas man melavo, kad tiltas jau pastatytas...

) Pagaliau atsikeliam į Nafpaktos, nuo kurio prasideda vingiuotieji kalnų keliukai. Nors vairavimo meną serpantinais įvaldžiau, bet naktį važiuot nesinori. Taigi, P aikštelė prie Lamia. Nusibaliavojam iki žemės graibymo. Šiaip ne taip vis dėl to damušėm tą nelemtą Tekilą prigriebtą iš duty free dar Lenkijos pasieny

) Na ir gerai, vietos Ouzo atsirado

)
Sekančią dieną startuojam anksti. Vėl į Tesalonikus, po to link Promahonas. Kažkodėl nusprendžiame ten sustoti bei apsidairyti. Neklauskit. Šiandien ir taip sunku, tad už veiksmus neatsakom. Kavinėj išmaukiam Frappe ir dabar jau tikrai bye bye Graikija.
KAS LABIAUSIAI ERZINO?
Graikų pasipūtimas, nedraugiškumas, neigiamas požiūris bei atšiaurumas turistams... Tai dažniausiai mums visą nuotaiką ir suėzdavo.
Beje, šiaip pagal standartinius lietuvius esu baisiai netvarkingas žmogus, negaliu pakęst kai visi daigtai yra savo vietose, bet dėl įdomumo palyginimui: pagal graikus aš turbūt pedantė

) Taip, kad jų skleistinės ir mane užknisdavo.
Garsiosios graikiškos tavernos. Aptarnavimas tragiškas. Gali laukt ir kelias valandas, bet vis vien nieko nesulaukt, ypač kai jau pavalgei ir nori atsiskaityt. Bet gal nuo pradžių. Na bent jau mes pratę neit ten kur staltiesės, nes dažniausiai būna prabangiau, brangiau ir šiaip lieva atmosfera ir t.t. Tad pirmom dienom ieškodavom nestaltiesinių tavernų ir Graikijoj. Tačiau kaip pasirodo skirtumo ten jokio nėra. Galų gale jie vis vien kaip didžiausiam murziui, atneš popierinį užtiesalą. Mestels valgį (mestels labai tinkamas žodis, nes normaliai jie nieko nepadeda ir nepaduoda, o viską mestelna). Sukraus valgio įrankius į lėkštę, ne šalia jos. Niekada nežiūrėkite į padavėjų panages, nes apetitą sau sugadinsite anksčiau laiko ir niekada nebijokit pastumt šalia įsitaisiusio laukinio šuns. Ten jie pacifistai, nesikandžioja, bet vis vien visada maloniau kai jie toliau. Hmmm, peleninės niekada nepakeis, o išvalgytų lėksčių niekada nenuneš. Ne kartą sprendėm problemą, kas būtų jei, užsisakai, suvalgai ir dar ko nors nori. Bet neišsprendėm. Jei užsisakydavom pilstomo alaus, tai visada taškydavomės balose. Pila per viršų, putos bėga, nenuvalo, tiesiai ant stalo meta. Kaip jau minėjau norint atsiskaityt, kantriai lauksit kol aptarnaujantis baigs žaist kauliukais ar kortom.
Geriau išmokit atsisveikinimo žodžius graikiškai, nes išgirdę angliškąjį bye gali iš Jūsų gerai išsityčiot.
Visi antikiniai paminklai. Nesu istorikė ar architektė, kad glostyčiau kiekvieną seną akmenuką. Būčiau už tai, kad jie ten verčiau viską atstatytų (na kaip pas mus Vytauto Pilis) nei orą ir akmenis pardavinėtų. Patikėkit tik iš pradžių tie griuvėsiai atrodo egzotiškai, bet kai ant kiekvieno kampo, vietoj vieno ar kito objekto, sutinki tuos padrapstytus akmenis, tai daros jau negera.
Bent jau Atėnuose užkniso pypsėjimas. Aišku po Albanijos, tai buvo tik sėmkės saujoj, bet vis vien... Lietuvoj jau įpratę girdėt pypsėjimą, jei neduok dieve nepajudėjai vos žaliai užsidegus. Na, ten ir pajudėjus vis vien pypsiuko sulaukdavai (čia pas juos turbūt dėl visa ko, profilaktiškai, tad nėr ko pykt). Ir nedarykit klaidos laikydamiesi greičio ženklų. Standartas: ten kur 50 90, ten kur 80 110 ir t.t. Su ženklais pas graikus problemos, ir labai didelės problemos. Dažniausiai tik po kelių kilometrų sužinodavom ar ten pasukom ar ne, o net keliose vietose matėm kaip vėjelio pučiamas ženklas sukasi aplink stulpą. Linksma

)
KELI JUOKINGI IR NELABAI MOMENTAI?
Pasienietis sėdintis ant mūsų mašinos bagažinės, kol mes kantriai laukiame pasų kontrolės eilėje. Bandėm įsivaizduot skandalą, jei Lietuvos ar koks kitoks muitininkas leistų sau tokią prabangą.
WARNING. Dont do this at home kids...
Ir nusprendėm mes vieną kart, sustot, tikroj vietinėj tavernoj papietaut.
Stalai apsnerksti, kedes kelių centimetrų storumo purvu aplipusios, bet šiaip ne taip įsitaisom. Turistų šioje vietovėje mažai arba iš vis nepasitaiko, taip kad esame labai kruopsčiai tyrinėjami. Iš senovinio mago skamba pusiau turkiška, pusiau graikiška muzikikė. Vyrai kaulus čiulpia, kiti vynelį pliurina. Galų gale priėjo šeimininke ir rodo pirštu į burną. Ne vemti aš dar nenoriu, bet valgyti Taip!

) Parodė ranka sekti paskui ją į virtuvę tarakonų lizdą, žiurkių buveinę, kačių rojus, šunų būdą ir t.t. Kur tik žvilgnis užkliūna, visur daugiau nei baisu. Dabar noriu prasmegt skradžiai žemės ir gražiai išsisukt iš šitos situacijos nieko neužsisakius. O šeimininkė jau purvinus puodus kilnoja. Vienam kažkokios apipūvusios pupelės, antram du mėsos kaulai (turbūt veršiena, bet taip neapetitnai atrodo), trečiam spageti su neaiškiais snargliuotais grybais (nunuodys dar). Galva purtytis nenustoja vien tik puodų išvaizdą matant. Atidaro šaldytuvą ir rodo dešros šliosą. Jau geriau! Tačiau, two frappe išlemenu ir dar pirštais parodau. Išmaukiam tą savo kavą po 2 Eurus ir bėgam visom keturiom iš čia. Daugiau, grynai vietines tavernas aplenkdavom iš tolo.
Kita taverna (beje netoli Atėnų). Sėdim mes, ramiai valgom. Išlenda virėja, atsisėda prie gretimo staliuko ir išsitraukia savo protezus. Toliau dar reikia pasakot? Juos pavarto, nulaižo ir įsideda atgal. Staiga man apetitas dingo.
Maistas. Verta paragauti Gyros (šitas geras!!!), Souvlaki (mėsa ant iešmo, panašu į šašlyką be prieskonių), Mussaka (kažkas panašaus į lazaniją, tik graikiškai) , Dalmadakia (mėsa su ryžiais įvyniota į vynuogių lapus, panašiai kaip balandėliai, tik rūgštesni ir priskiriami prie apetaizerių), Squid (kalmarai), įvairios rūšies žuvies (mažiausiai patiko kardžuvė). Siūlyčiau atsisakyt mėsos patiekalų, nes paruošt jie jos, apart veršienos, nemoka. Kofemanai pavirs į Frappemanus (šalta kava su putele). Alus: Mythos, Amstel ir Heineken (man labiausiai patikes). Patys graikai labai dideli Fast Foodo mėgėjai. Normaliems pietums tavernoj, vienam asmeniui reikėtų skirti ~10-30 Eurų.
Lankytinos vietos. Vidutiniškai apie 6 Eurus. Keli pvz.: Platamono pilis 4 Eurai, Meteoros vienuolynai (priklausomai kuris) 2-6 Eurai, Epidaurus 6 Eurai, Mikėnai 6 Eurai, Mistros 6 Eurai, Atenai 12 Eurų, Olimpija 6 Eurai ir t.t.
Apgyvendinimas. Daug kas priklauso nuo vietovės. Apartamentai arba viešbučiai dviem (kambarys, balkonėlis, tualetas ir vonia, TV, virtuvėlė, kondicionierius) svyruoja tarp 30 50 Eurų rugsėjo mėnesį. Aukšto sezono metu pridėkit dar 20-40 Eurų.
Benzinas. Priklausomai nuo vietovės. Svyruoja nuo 0.71 Euro iki 0.88 Euro. Patiems lipt iš mašinos nebūtina. Viskuom pasirūpina darbuotojai.
- - - - - - - - -
O nuotraukų gražių galiu irgi prikraut