
Trr, o kaip del manes? ar as turiu teise deti savo parasa, jeigu perpiesiu kito dailininko darba, ji pakeisdama?
Smalsu

Laba diena.
Pradėjau mokintis tapybos ir jūsų diskusija labai įdomi. Kiek teko girdėti rytų šalyse kopijavimas yra pagrindinis mokymo principas. kai mokytojas lieka patenkintas kaip mokinys nukopijavo- uždeda mokyklos antspaudą ant darbo.
Europoje itint svarbu yra autorinės teisės ir mokesčiai susiję su jais. Todėl tikriausiai ir verda aistros ar gali mokinys kopijuoti savo reikmėms darbus ar ne. Bet jeigu darbas neparduodamas, tai kokia tame problema?
Buvo vienu metu diskusija ar apmokestinti muzikinių kūrinių atlikimą pamokų metu, bet paskiau nutarė kad nebus iš kokių natų mokinti būsimus muzikantus. Ar gali būti pažeistos autoriaus teisės jei būsimas tapytojas atsivertė reprodukcijų knygelę ir perpiešė siužetą?
šiuo metu kaip tik kopijuodama mokinuosi kompozicijos, apšvietimo. Gerai tiems kas lanko pamokas ir gali kasdien piešt iš natūros su mokytoju šalia. O man iki pavasario savarankiškai reikia pasiruošti. Kaip elgtis?
Ar galėčiau jums parodyti savo namų darbus?

Pradėjau mokintis tapybos ir jūsų diskusija labai įdomi. Kiek teko girdėti rytų šalyse kopijavimas yra pagrindinis mokymo principas. kai mokytojas lieka patenkintas kaip mokinys nukopijavo- uždeda mokyklos antspaudą ant darbo.
Europoje itint svarbu yra autorinės teisės ir mokesčiai susiję su jais. Todėl tikriausiai ir verda aistros ar gali mokinys kopijuoti savo reikmėms darbus ar ne. Bet jeigu darbas neparduodamas, tai kokia tame problema?
Buvo vienu metu diskusija ar apmokestinti muzikinių kūrinių atlikimą pamokų metu, bet paskiau nutarė kad nebus iš kokių natų mokinti būsimus muzikantus. Ar gali būti pažeistos autoriaus teisės jei būsimas tapytojas atsivertė reprodukcijų knygelę ir perpiešė siužetą?
šiuo metu kaip tik kopijuodama mokinuosi kompozicijos, apšvietimo. Gerai tiems kas lanko pamokas ir gali kasdien piešt iš natūros su mokytoju šalia. O man iki pavasario savarankiškai reikia pasiruošti. Kaip elgtis?

Ar galėčiau jums parodyti savo namų darbus?

trr labai patiko pavyzdziai
ypac popieziaus interpretacija - nuostabu
o apie Dali naudojamus motyvus nezinojau, nors Dali man prie megstamu, bet matyt per mazai domiuosi...
del tu dainu autoriniu teisiu, tai ir kompakta perkant keli centukai krenta dainu autoriams, jei netycia ju muzikos i kompakta isirasytum
gal reiktu nuo perkamos drobes moketi tapytojams 
beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...

o apie Dali naudojamus motyvus nezinojau, nors Dali man prie megstamu, bet matyt per mazai domiuosi...
del tu dainu autoriniu teisiu, tai ir kompakta perkant keli centukai krenta dainu autoriams, jei netycia ju muzikos i kompakta isirasytum


beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...
QUOTE(Aksana-Lap @ 2010 01 06, 02:11)
Trr, o kaip del manes? ar as turiu teise deti savo parasa, jeigu perpiesiu kito dailininko darba, ji pakeisdama?
Smalsu

įdomus klausimas. galite, ir dėl pakeitimų ir dėl to, kad (spėju) jis atliktas kita technika ir kitomis priemonėmis nei originalas. bet teoriškai gal reikėtų parašyti ir to autoriaus vardą.




beje kiek mokėti autoriui už leidimą yra susitarimo reikalas, kartais tam autoriui būna visai vistiek kas ir kur jo kūrinius naudoja, kartais jam tai net naudinga, ir t.t. žodžiu kiekvienas atvejis individualus.
QUOTE(Odora @ 2010 01 06, 10:19)
del tu dainu autoriniu teisiu, tai ir kompakta perkant keli centukai krenta dainu autoriams, jei netycia ju muzikos i kompakta isirasytum
gal reiktu nuo perkamos drobes moketi tapytojams 
beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...


beje trr gal galeciau del autoriniu teisiu klausimuka i az uzduoti? Ten ne tapyba, bet gal jus zinosite...
tai tapytojams ir moka, bet tik vieną kartą, nes jo kūrinys turi kūną ir negali būti dvejose vietose, kaip daina..

taip, gali klausti į AŽ, bet visokiu niuansų, galiu ir nežinoti. tačiau yra tokia LATGAA, kur viską labai maloniai paaiškina (na bent jau anksčiau taip buvo), kadangi jie suinteresuoti ginti autorius ir medžioti pažeidėjus, nes iš to gauna procentėlį.

QUOTE(trr @ 2010 01 06, 00:57)
mildusia, jūsų mokytojas įdiegęs teigiamą požiūrį į tokį interpretuojantį kopijavimą padarė jums meškos paslaugą. o gal jis turėjo omeny kažką kitą, gal pamiršo paminėti, kad tai daroma tik tol, kol atrasite savo stilių (savo temas, save), o jį kūrėjas privalo atrasti, kitaip jis netaps kūrėju...
na bet neabejoju, kad įstosite, ir dar labiau neabejoju, kad po kelių metų gavusi diplomą manysite jau visai kitaip ir prisiminusi šią diskusiją smagiai pasijuoksite.



Va, kad netaip viena kitą supratome.. Aš nesakau, kad ateityje su tokiais perpieštais darbais norėčiau daryti paroda ar kažką panašiai, kaip jūs sakėte tai yra mokymosi metodas.. Ir kad perpieščiau visiškai identiškai kito žmogaus darbą man yra neįmanoma... Ir teisingai, pamiršau paminėti, kad mokytojas sakė, jog tai pradžia, kol atrasite savo stilių..
Bet iš nuotraukų man patinka piešti, ir tikrai iš jų galiu išmokti.. kad ir tas langas.. aš išmokau piešti stiklą... Taip, aš jauna, bet nežinau ar ir ateityje galesiu piešti tai ką matau galvoje, o ne prieš akis, bet labai norėčiau sugebėti...

QUOTE(Mildusia :> @ 2010 01 06, 16:55)
Bet iš nuotraukų man patinka piešti, ir tikrai iš jų galiu išmokti.. kad ir tas langas.. aš išmokau piešti stiklą... Taip, aš jauna, bet nežinau ar ir ateityje galesiu piešti tai ką matau galvoje, o ne prieš akis, bet labai norėčiau sugebėti... 

Manu jog geriausia yra piešti tik iš kokybiškų nuotraukų


Nu čia aš gal biški ne į "temą", bet norėjau pasidalinti savo pamąstymais

Dėl kopijavimo, tai aš sutikčiau su Trr. Tai yra nebloga mokymosi priemonė, kol pramoksti pajausti spalvų santykius, medžiagiškumą, šviesotamsą, linijos žaismą, techniką. Bet tam reikia TIKSLIAI kopijuoti, nes jeigu nesistengi atkartoti būtent to, ką matai, kopijavimas praranda prasmę. Tuomet verčiau kelis kartus pačiai nupiešti obuolį, medį, veidą ar kas tai bebūtų, manau naudos būtų daugiau, nei iš kopijavimo, atleidžiant sau visas klaideles
Kopijavimas yra mokymosi dalis siekiant atlikimo meistrystės, kad paskui galėtum tai panaudoti išreiškiant savas idėjas.
O jeigu kopijuojama tik todėl, kad trūksta savų minčių, tai geriau tiesiog pavartyti menininkų albumus, pažiūrėti koks paveikslas patinka, pabandyti įsigilinti, kas norima juo pasakyti, ir tą pačią mintį perteikti savaip. Juk kiekvienai idėjai galima pritaikyti daugiau nei vieną simbolį
iš savo patirties norėčiau pasiūlyti nesižavėti gatavų paveikslų kopijavimu netgi mokantis, nes tikrai daugiau naudos duoda piešimas iš natūros. Atskirus objektus galima piešti iš nuotraukų, tačiau jei iš nuotraukų (be specialių žinių ir tapymo iš natūros patirties) piešite peizažus ar portretus, jie gausis plokšti.
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją
Dėl autorinių teisių, tai niekas jums nieko nesakys dėl kopijavimo, jei kopijuoti darbai guls į stalčių, o ne keliaus į parodas ar bus parduodami.

O jeigu kopijuojama tik todėl, kad trūksta savų minčių, tai geriau tiesiog pavartyti menininkų albumus, pažiūrėti koks paveikslas patinka, pabandyti įsigilinti, kas norima juo pasakyti, ir tą pačią mintį perteikti savaip. Juk kiekvienai idėjai galima pritaikyti daugiau nei vieną simbolį

iš savo patirties norėčiau pasiūlyti nesižavėti gatavų paveikslų kopijavimu netgi mokantis, nes tikrai daugiau naudos duoda piešimas iš natūros. Atskirus objektus galima piešti iš nuotraukų, tačiau jei iš nuotraukų (be specialių žinių ir tapymo iš natūros patirties) piešite peizažus ar portretus, jie gausis plokšti.
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją

Dėl autorinių teisių, tai niekas jums nieko nesakys dėl kopijavimo, jei kopijuoti darbai guls į stalčių, o ne keliaus į parodas ar bus parduodami.
QUOTE(kusachius @ 2010 01 06, 18:28)
Atskirus objektus galima piešti iš nuotraukų, tačiau jei iš nuotraukų (be specialių žinių ir tapymo iš natūros patirties) piešite peizažus ar portretus, jie gausis plokšti.
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją
O jeigu tapot tik saviraiškai, laisvalaikiui užpildyti, nekeliant sau uždavinio pasiekti tam tikrą meistrystės lygį, tuomet iš viso kopijavimas prasmės neturi, nes tikrai įdomiau žiūrėti į autentišką kūrinį, nei į prastą kopiją



QUOTE(Lachesė @ 2010 01 07, 00:02)
į kopijų temą
kas keisčiausia šito paveiklo reprodukcijos labai skiriai viena nuo kitos,

visiškai nieko keisto, betkurio paveikslo skirtingos reprodukcijos visada labai skiriasi, nesvarbu ar tai internete ar knygose. kaip tik todėl (jau minėjau čia kažkada), kad norint realiai įvertinti mėgiamą tapytoją reikia lėkti prie originalo..

šaunu, kad pailiustravote šį faktą.
Nutariau siandien pasipramogauti. Ir stai, koks rezultatas gavosi
http://public.fotki..../untitled1.html

http://public.fotki..../untitled1.html
QUOTE(ringute @ 2010 01 07, 00:24)
Nutariau siandien pasipramogauti. Ir stai, koks rezultatas gavosi
http://public.fotki..../untitled1.html

http://public.fotki..../untitled1.html
sakyčiau super, ir jis žyyymiai įdomesnis ir originalesnis lyginant su pirmom aguonom, argi ne?



išdykusios gėlės

