tas paskutinis aksana-lap darbas, tiksliau jo originalas aiškiai olandų tapybos (kurią visą labai mėgstu) kūrinys. kadangi olandai (flamandai arba nyderlandai) protestantai, o jie savo bažnyčių religiniais atvaizdais nepuošia, tai neturėdami kur dėtis iš nuobodulio pirmieji "atrado" ir 16-18am. beproto išplėtojo natiurmorto ir peizažo žanrus, (turguose tonomis tokius paveikslus pardavinėdavo, kiekvienoj troboj galėjai rasti tikro meno

) taigi visai verta iš to meto jų tapybos pasimokyti tikroviškumo ir medžiagiškumo (ypač atkreipkit dėmesį į stiklo vaizdavimą

). tiesa, natiurmortai tiksliau jų atskiri motyvai daugiau mažiau kažką simbolizuodavo, dažniausiai gyvenimo laikinumą, žmogaus tuštybę ir t.t ir pan.
natiurmortasnatiurmortas dardardar tulpėsnatiurmortasžemuogėsšparagaiknygosvynuogėsnors tai daugiau piešimo įgudžiams lavinti (nes čia dominuoja piešinys, ne spalva), o va tapybos įgūdžiams lavinti jau labiau tinka impresionistų, postimpresionistų, ekspresionistų, abstrakcionistų ir visų kitų, kurie bėgo nuo tikroviškumo ir gilinosi į paties tapymo esmę, į spalvos/šviesos suvokimo ypatumus, ieškojo tapyboje naujų galimybių ir metodų..
dar pamačiau tam aksana-lap darbe susivėlusią tulpę ir prisiminiau vieną laidą, kur pasakojo apie visuotiną europos pamišimą dėl tulpių, nežinau šešioliktam ar septynioliktam amžiui, kai pasirodyti paryžiaus gatvėj be gėlių puokštės buvo stačiai nepadoru, olandijoj buvo išvedinėjamos kuo įdomesnės ir retesnės ir gražesnės tulpių veislės, kurios vienas svogūnėlis kartais kainuodavo tiek kiek fabrikas ar trijų aukštų namas amsterdamo centre.. o juk tas svogūnėlis gali ir nesudygti

na paskui tas kainų burbulas subliuško ir juos ištiko panaši krizė kaip šiandien

(kai perdėtai išpūstos NT kainos irgi subliuško), taigi panašu, kad grožėtis tupėmis paveiksle buvo pigiau ir tai ne šiaip gėlė, o prabangi gėlė buvo..
truputį išsiplėčiau..

čia ta tulpė kalta.