Ištrauka iš 9-osios S.Lazarevo knygos.
"Ar jūs galite parašyti, koks pažeidimas su kokia liga susijęs?
Man visados norėjosi tai padaryti, bet kažkas nuolatos sulaikydavo. Dabar suprantu, koks čia dalykas. Jeigu išdėliotume į lentynėles, kokia nuodėmė kokią ligą sukelia, tada religija pradėtų nykti drauge su meile. Žmoguje visuomet slypi savanaudiškumo elementas netgi tada, kai jis kreipiasi į Dievą, vet visgi čia turi būti ir tam tikra riba. Kai mes siekiame Dieviškumo, laikui bėgant jis virsta žmogiškumu. Kai siekiame žmogiškumo, laikui bėgant jis virsta šėtoniškumu. Žmogus gali samprotauti taip:"Kam man melstis, jeigu esu sveikas?Kai susirgsiu, susirasiu, su kokia nuodėme tai susiję, pasimelsiu ir pasveiksiu." Mokslas neturi pajungti sau religijos. Tiesiog reikia nuolatos veržtis prie Dievo ir meilės, nuolat įveikinėti priklausomybę nuo pasaulietinių gėrybių. Tai svarbiausioji sudedamoji dalis to, ką vadiname tikrąja laime. Perspektyvoje tai ir suteiks mums sugebėjimą išgyventi, suteiks sveikatą ir bet kokio lygio gerovę- dvasinę ar materialinę.
Malda- tai susijungimo su Dievu priemonė, tai meilės jausmas. Jeigu ją paverstume tik fizinių problemų sprendimo priemone, ji, žinoma, irgi veiks, bet veiks tik kaip blogiausi vaistai. Priklausomybė nuo paviršutiniškų troškimų bus pašalinta, o nuo subtiliųjų, gelminių- padidės. Todėl perdėm glaudžiai pririšti sielą prie kūno neverta. Daugelis samprotauja taip: "Pasimeldžiau, o liga nepraėjo. Tai kurių galų man tas tikėjimas Dievu?" Meilė ir kreipimasis į Dievą visada gydo, bet pirmiausia gydo mūsų strateginę sveikatą, mūsų ateitį. Kartais ji veržliai pasiekia ir dabartį, tada ir įvyksta stebuklas- sunkiausias susirgimas staigiai pradingsta. Bet tai atsitinka ne kiekvienam ir ne visad. Todėl geriau vartoti vaistus, nors ir supranti, kad tikro pasveikimo jie nesuteikia, bet situaciją visgi palengvina. Tiesa, pastaruoju metu dėl nepaprasto visų procesų pagreitėjimo vaistai daro vis menkesnį poveikį, o dvasiniai pokyčiai- vis didesnį. Dar kartą noriu pabrėžti: ligų keletas tūkstančių, o priežastis viena- Dieviškosios meilės stoka. Kai tik liaujamės veržtis prie Dieviškumo, panyrame į žmogiškumą ir pradedame priklausyti nuo jo- nuo gyvasties, seksualinių potraukių, kvėpavimo, maisto, troškimų ir sąmonės. Kuo labiau nuo jų daromės priklausomi, tuo didesnę agresiją juntame Dievui ir meilei, tad tuo sunkesnės ištinka mus ligos. Vienas atleido mylimai moteriai, kuri jį paliko, bet dėl to gailėjosi. Kitas negalėjo atleisti ir ilgai nešiojosi nuoskaudą, trečias ne tik jautėsi įskaudintas, bet ir toliau pavyduliavo. Ketvirtas pajuto neapykantą, penktas ne tik neapkentė, bet ir nuolatos ją keikė. Šeštas nebenorėjo gyventi. Septintas bandė nusižudyti. Ir kiekvienas susilaukė atitinkamos ligos. O jeigu agresyvios emocijos permetamos dar palikuonims, toliau kaip į trečią kartą, jau galima kalbėti ir apie nebeišgydomą susirgimą. O juk viskas gydoma tik vienu būdu:reikia priimti žmogiškojo prado praradimą ir tame įžvelgti Dieviškąją valią, išsaugoti Dieviškumą net sužlugus žmogiškumui, suvokti, kad kaltųjų nėra ir be skausmo nebūna tobulėjimo, reikia tai pajusti visa esybe, tai yra išgydyti sielą.
Anksčiau ar vėliau kūnas vėl pasivys sielą."
Aquila non captat muscas .