QUOTE(MissDoll @ 2010 07 06, 08:33)
1. Klystate. Alijošiaus sultys tikrai nėra beveik tas pat, kas ir vanduo. Yra skirtingos alijošių rūšys, yra skirtingi apdirbimo būdai, todėl net alijošiaus sultys alijošiaus sultims nelygu.
2. Klystate. Raukšlės ir odos tipas turi labai daug bendro (Tarkim sausa oda dažnai yra linkusi į ankstyvas raukšles bei ankstyvą vytimą). Beto raukšles priklauso ne vien nuo odos tipo, bet ir nuo žalingų išorinių (oro sąlygų, gausaus ultravioletinio spinduliavimo, rūkymo ir t.t.) ir vidinių (stresas, nemiga, persivalgyma, vidaus organų susirgimai, vandens trūkumas) faktorių.
3.
QUOTE(himalaia)
O kuo brandesnės odos kremas skiriasi nuo jaunos odos kremo? Marketingu...
Čia vėlgi drįsčiau teigti, kad klystate. Marketingas gali būti ten, kur yra labai slidi riba - tarkim tarp kremo 25-metėms ir kremo 35-metėms. Čia tikrai geriau žiūrėti į savo odos būklę, į tai ko reikia odai, o ne tai, kiek tau metų. Bet kremas jaunai (25 m.) odai ir kremas brandžiai (~ 50 m.) tikrai skiriasi. Į brandžios odos kremus įeina tarkim įvairių rūgščių, kurios jaunai odai visai nereikalingos ir net gali pakenkti, nes jauna ir brandi odos visai kitaip funkcionuoja.
4. P.S. Šiuo postu pati atsakote į savo klausimą, tik jau kitaip - teisingiau:
QUOTE(himalaia)
Žinote, kaip kiti kremai nuo raukšlių veikia? Kad raukšlės neatrodytų tokios gilios, oda tam tikrais ingredientais sudirginama, ji patinsta, paburksta nuo sudirgimo, tad raukšlės laikinai atrodo geriau. Praeina sudirgimas, raukšlės vėl išryškėja. O naudojant tokius kremus ilgą laiką, galima labai daug žalos pridaryti veidui, nes nuolat dirginama oda nesugeba atsistatyti, praranda savo gebėjimą gyti ir t.t.
Va tuo ir skirias, kad jauna oda pradėjus tepliotis su brandžios odos nuo raukšlių kremu, jauna oda "aptings" ir nebevykdys savo natūralių funkcijų.
5. Visiška nesąmonė, nes būtent dėl vandens trūkumo organizme oda praranda tonusą: atrodo suvytusi ir raukšlėta, atsiranda celiulitas. Kasdieninis vandens vartojimas pagerina ląstelių gyvybingumą, drėkina odą iš vidaus, apsaugo ją nuo išsausėjimo. Oda tampa elastinga.
6. P.S. Tai kaip ten yra su tuo drėkinimu, jei vienoje vietoje rašote, kad drėkinimas iš vidaus niekuo nepadės, o jau kitoje:
QUOTE(himalaia)
Visgi drėgmė vidinėje odoje iš niekur neatsiranda... Tikrai ji neateina iš išorės, ji ateina iš vidaus
7. Susimaišėt, patikslinsiu. Apsauginiai kremai kaip tik dažniausiai saugo nuo UVB (ne UVA) spindulių, kurie sukelia nudegimą. Ir pasitikslinti reikėtų, ar jie saugo ir nuo UVA (ne UVB) spinduliuotės, nes būtent ji kelia odos vėžio riziką ir spartina odos senėjimą.
8. P.S. Tikiuosi postų autorė neužpyks, kad tik jos postus sucitavau, bet padiskutuot norisi būtent su žmogum, kurio žinios yra išskirtinės ir plačios
Kaip šaunu, kad yra su kuo padiskutuot
Matau, kad reikia mano teiginių išnašas pradėt rodyt, nes kitaip vėl bus pilstymas iš tuščio į kiaurą, kaip kad paakių temoj (citatos pažymėtos kursyvu, daugumą straipsnių galima rasti pagooglinus straispnio pavadinimą arba atitinkamų žurnalų internetiniuose archyvuose).
Dėl korektūros klaidų iš anksto atsiprašau, nes tekstas ilgas, nenoriu blusinėtis.
Gerai, važiuojam...
1. Kol kas vienintelis įrodytas alijošiaus poveikis odai yra vandens "pririšimas" ("water- binding"), dar spėjama, kad jis turi šiokių tokių antiuždegiminių savybių. Tačiau kosmetikoje naudojamos koncentracijos dažniausiai yra efektyvios tik kaip odos drėkikliai (ką daro daug kitų ingredientų). Kitos, plačiai visuomenei žinomos savybės moksliškai kol kas nėra įrodytos. (British Journal of General Practice, October 1999. Straipnis Aloe vera: a systematic review of its clinical effectiveness"). Laisvas tyrimo išvadų vertimas:
Alijošiaus naudojimas išoriškai nėra efektyvus būdas gydyti saulės radiacijos sukeltas žaizdas. Ar alijošius gerina žaizdų gijimą nėra aišku. Tokius teiginius konstatuoja suinteresuotos pusės (mano paaiškinimas- produktą parduoti suinteresuotos kompanijos).
Nors yra šiokių tokių perspektyvų, klinikinės, nešališkos studijos kol kas nėra apibrėžusios alijošiaus naudingumo, kai jis yra vartojamas oraliniu ar topiniu būdu.
Nesakau, kad alijošius yra nieko vertas. Tik tiek, kad tai tikrai ne stebuklas, kaip kad daugelis mano.
2. Neklystu. Visgi, odos tipas ir raukšlėtumas neturi nieko bendro (tik tiek, kad sausos odos paviršius gali būti labiau suskilinėjęs, dėl to ji atrodo labiau raukšlėta, tačiau tai yra grynai optinė apgaulė, kurią pataiso paprastas drėkinamasis kremas). Kaip jūs ir minėjote, raukšles sukelia per metus susikaupusi saulės padaryta žala, hormonų kaita, riebalinio audinio sumažėjimas, raumenų judėjimas, rūkymas, genetika ir t.t. (Šaltinis- Mayo Clinic- pasaulinio garsumo nepelno siekianti medicininė organizacija. Nuoroda į trumpai aprašytas raukšlių atsiradimo priežastis-
Mayo Clinic (po straipsniu yra išnašos į mokslinius tyrimus)). Kitas straipsnis (taip pat su teiginiais patvirtinančiom išnašom-
Paula Begoun Does Dry Skin Cause Wrinkles?)
Taip, senstant dėl hormonų kaitos oda dažnai tampa sausesne, tačiau drėgmės praradimas (sausa oda) nėra viena raukšlių atsiradimo priežasčių. Tai greičiau yra senėjimo pasekmė, kaip ir pačios raukšlės.
3. Visada reikia žiūrėti odos būklę, o ne į kažkokiu amžiaus rėmus, kuriuos perša kosmetikos gamintojai. Kremas brandžiai ir jaunai odai žinoma, kad gali skirtis (tai priklauso nuo firmos, parduodančios kremą...). Bet ne dėl to, kad viena oda brandi, o kita jauna. Dėl to, kad senesnė oda, pvz., greičiausiai bus patyrusi daugiau saulės žalos, dėl to turės dėmelių, kurias reiks balinti. Tačiau tai nereiškia, kad ir jauna oda negali turėti tokių problemų, ir ji negali to pačio kremo naudot... Aš sakau, kad nėra reikalo žiūrėti į produkto etiketę (tą ir turėjau omenyje, sakydami, kad kremai tam tikroms amžiaus grupėms skiriasi tik marketingu), nes kremas branžiai odai pagal sudėtį gali visai nesiskirti nuo kremo jaunai odai. Pagrindinis skirtumas tarp jaunos ir brandžios odos kremų dažniausiai būna tas, kad brandžios odos kremai būna sunkesni, o jaunos odos kremai labai džiovinantys (pvz., turintys alkoholio). Nes stereotipas yra tas, kad jauna oda turi spuogų, o sena tai būtinai sausa...
Straipsnio What are serums, treatments, anti-wrinkle products, etc for? (Knyga The Beauty Bible, autorė Paula Begoun, psl. 122) laisvas vertimas:
Kam reikalingi serumai, kosmetinės gydomosios, priešraukšlinės priemonės?
Tai yra grynai marketininiai terminai, nieko daugiau. Produkto pavadinimas nieko nepasako, ką produktas gali padaryti jūsų odai. Serumai nebūtinai yra kažkokiu būdu pagerinti, koncentruoti, priešraukšliniai kremai neatsikrato raukšlių, pakeliantys produktai nesutraukia ir tikrai nepakelia odos. Visi išvardinti produktai yra paprasti drėkikliai apgaulingais pavadinimais. Jie produktas yra gerai suformuluotas, jo etiketė nesvarbi.
Kitas straipsnis iš tos pačios knygos (Myth: You should choose skin- care products based on your age, psl 16).
Laisvas vertimas:
Mitas: odos priežiūrą reikia rinktis pagal amžių
Faktas: daug produktų rinkoje teigia, kad jie yra suformuluoti brandžiai odai (pvz., odai virš 50 metų). Pagal tokią logiką 40-45 metų moterys neturėtų naudoti kremų, skirtų 50-metėms. Tačiau 80-metės neturi pasirinkimo, ir tą kremą kažkodė naudoti jau gali... Logikos nėra...
Paaiškinimas: oda reikia rūpintis ne pagal jos biologinį amžių, o pagal poreikius. Ne visi žmonės toje pačioje amžiaus kategorijoje turi tokią pačią odą. Kuo turi rūpintis bet kokio amžiaus žmogus- tai odos apsauginio barjero išsaugojimu (vengti saulės, nerūkyti, nedirginti odos, naudoti pažangiausias priemones su antioksidantais, odai identiškai ingredientais)(Šaltiniai- Journal of Cosmetic Science; Cutaneous and Ocular Toxicology). Yra pilna jaunų žmonių su raukšlėta, saulės pažeista oda ir subrendusių žmonių su spuogais ir riebia oda. Nėra kosmetinių produktų, skirtų brandžiai odai, kurie būtų konkrečiai suformuluoti būtent branžiai odai ir ne kitokiai.
Tad produktus brandžiai odai galima drąsiai naudoti bet kokiame amžiuje (aišku, prieš tai į sudėtį pasižiūrėjus, ar nėra dirgiklių ir kt brudo). Dažniausia branžios odos produktų ypatybė yra ta, kad jie suformuluoti sausai odai. Kitais apektais jie niekuo nesiskiria nuo kitokiai amžiaus kategorijai skirtų produktų.
Na, kadangi pati apie rūgštis užsiminėte, tai pavardinkit, kokios rūgštys ar kiti ingredientai kenka jaunai odai. Gal iš jūsų konkretumo sulauksiu, nes kitoje temoje niekas man neįvardino, kokie konkretūs ingredientai yra žalingi jaunai odai...
4. Iš tikrųjų, tai jūs mano pasisakyma iš konteksto išėmėte... Aš ten kalbėjau apie tai, kad standartinio kremo nuo raukšlių apskritai negalima jokiai odai naudoti, ar brandžiai, ar jaunai, nes optinis efektas, kurį sukelia raukšliniai kremai (per jau minėtą sudirginimą) tik žaloja oda, ar ji būtų jauna, ar sena. Tokių vat kremų apskritai visiems reikia vengti.
Dėl aptingimo... Vėlgi. Kodėl manote, kad oda aptings ir kokie ingredientai tai sukelia? Labai abstrakčiai kalbate, nes priemonės jaunai ir brandžiai odai skiriasi priklausomai nuo brando ir linijos, jokių bendrai priimtų direktyvų nėra, tad ir ingredientai skirtingose linijose skiriasi kardinaliai...
Parašysiu analogą, kurį ir kitoje temoje minėjau. Jei žmogus maitinasi sveikai, ar A) jo organizmas nuo to aptingsta; B ) organizmui padedama geriau funkcionuoti?
Aš manau, kad variantas B )- tas pats yra ir su oda (kam ir mokslininkai pritaria). Geras kremas yra sveikas maistas odai. Padeda jai apsisaugoti, teisingai funkcionuoti, save gydyti ir pan. Ir tie gerieji ingredientai (kurie dažnai būna įtraukti ir į brandžios odos linijas) tikrai nepadarys odos tingia. Kadangi nežinau, apie kokius tingumą skatinančius ingredientus kalbate, daugiau pakomentuoti negaliu.
5. Dėl žiauraus vandens trūkumo (dehidratacijos) visame organizme gali matytis poveikis ir ant odos, dėl to vandenį gerti apskritai naudinga, nes organizmas jį praranda kiekvieną kartą iškvėpiant. Tačiau vandens trūkumas organizme ir vandens trūkumas odoje yra skirtingi dalykai, ką jau ir aiškinau prie raukšlių. Tikėtis, kad išgėrus vandens pagerės ir odos funkcija- beprasmiška. Tada sausos odos problema būtų išspręsta stikline vandens, nes drėgmės kiekis būtų atstatytas. Arba pamirkus vonioje... Sausos odos problema yra ne vandens trūkumas, o vandens netekimas (Skin Physiology, Irritants, Dry Skin and Moisturizers", Autorė Christina Marino, MD, MPH, Washington State Department of Labor and Industries Safety and Health Assessment and Research for Prevention Program). Laisvas tyrimo išvadų vertimas:
Unikali Stratum Corneum struktūra prisideda prie odos barjero (apsaugančio nuo vandens praradimo ir išorinių veiksnių funkcijos). Būtent šis pažeistas barjeras (jį pažeidžia aplinkiniai išoriniai veiksniai, naudojamų produktų dirgikliai) sukelia vandens praradimą odoje, kas yra pagrindinė sausos odos atsiradimo priežastis.
Ne vandens trūkumas organizme yra odos dehidratacijos priežastis, tad ne geriamu vandeniu ją reikia ir spręsti, o tinkama odos apsauga, švelniu valymu, drėkikliais ir t.t.
Kaip čia išeina, mokslininkai iki galo nežino, dėl ko celiulitas atsiranda, o jūs teigiate, kad vandens trūkumas jį skatina? Yra spėjama, kad celiulitas susidaro dėl:
odos sluoksnių uždegimų
tiesiog moterims būdingos odos truktūros, riebalų kiekio (dėl to tik 5% vyrų turi celiulitą, kai 85% moterų jį turi ant šlaunų. Taipogi yra pastebėta, kad celiulitas priklauso ir nuo rasės- azijietės ir baltosios jį turi dažniau). Sutrūkinėję jungiamieji audiniai suformuoja nelygumus, kas odos paviršiuje pasirodo seliulito pavidalu (Šaltinis- straipsnis An examination of non-invasive imaging techniques in the analysis and review of cellulite", Journal of Cosmetic Sience Vol. 56, No. 6
November-December 2005).
6. Vėlgi išėmėte citatą iš konteksto. Buvo kalbama, kaip drėgmė atsiranda odoje, panaudojus drėkinamąjį kremą. T.y., kaip apskritai veikia kremai.
Laisvas vertimas ("Skin Physiology, Irritants, Dry Skin and Moisturizers", Autorė Christina Marino, MD):
2 būdai odai drėkinti (taip veikia praktiškai visi drėkikliai, priklausomai nuo odos tipo):
Occlusive (jau esančios drėgmės užrakinimas); Humectant (drėgmės iš gilesnių odos sluoksnių pritraukimas (labai retai drėgmė pritraukiama ir iš išorės)).
Buvo kalbama apie tai, kad drėkikliai patys iš savęs drėkina odą. Taip nėra. Jie arba užrakina drėgmę, arba ją pritraukia, patys nėra ta drėgmė. Vanduo, esantis priemonėse, padeda išsklaidyti kitus ingredientus odoje, padeda priemonei išgaruoti nuo odos paviršiaus, tad tikrai nėra pagrindinis drėkinamasis ingredientas (pagrindiniai sunkūs užrakinantys drėkikliai yra vaškai, aliejai...; drėgmę pritraukiantys- glicerinas, šlapalas, amino rūgštys...). Dėl to anksčiau ir prašiau išvardinti ingredientus, kurie patys iš savęs drėkina... Nes tokių nėra (na, išskyrus vandenį, kurio paskirtis kosmetikoje yra ne drėkinti, kaip jau ir minėjau).
Beje, čia šiaip, paaiškinimas iš to pačio straipsnio, ką teoriškai galėtų reikšti (bet nebūtinai reikšia) terminas Anti-aging" ant produkto pakuotės-
Sunscreen/sunblock in the product. Taigi, anti- aging nieko nesako, tik tai, kad gal būt ingredientuose yra ir apsauga nuo saulės... Kartu su Sensitive Skin Formula, Hypoallergenic ir kitais nieko nereikšiančiais užrašais...
7. Teisingai, atsiprašau. Labai painioju UVA ir UVB, dabar jau pavyko įsiminti.
8. Tikrai ne, man labai smagu, kai mano pasisakymai sukelia diskusiją, kuri yra ramaus tono.