Čia kaip pažiūrėsi. Taip, tėvai parenka. Ir tai normalu. Normalu auginti vaikus pagal savo įsitikinimus. Normalu "parinkti" kokią pavardę duoti, kokiu vardu vadinti, kokiu maistu maitinti, į kokią ugdymo įstaigą leisti ir daugybė kitų dalykų. Galėtum gi irgi leisti užaugti ir duot pasirinkti pačiam. Bet neduda jau nuo pat pradžios - vaikas nesirenka nei kokioje šeimoje, nei kokioje šalyje gimti. Čia taip tiesmukai, be poezijos filosofijos apie "vaikutis renkasi". Jei su "poezija", kad vis tik renkasi, tai jei jau renkasi kokioj šeimoj gimti ir jei ta šeima krikščioniška - kur bėda?
Jei pats esu tikintis, krikštu tapęs krikščioniškos šeimos nariu, normalu, kad tos šeimos nariu norėsiu matyti ir savo vaiką. Ir kad tai, ką dvasinėmis laikau dovanomis, būtų skirta ir mano vaikui.

Kitas momentas - jei tėvai tėvams krikščionybė nepriimtina patiems, tai kodėl jie tuo krikščioniuku turi "daryt" savo vaiką per krikštą? Va toje vietoje sąmoningumo nulis - kai "man netinka, bet vaiką reikia krikštyt, ba visi taip daro".
Trečia - vaikui aplinka daro įtaką. Visų pirma šeima. Ir jei kažkas vis dar bijosi kažkokio "primesto tikėjimo", tai "primestas netikėjimas" lygiai tokia pat reali galimybė.
Ketvirta - spec. katalikams, nes kalbėti visoms krikščioniškoms denominacijoms dėl egzistuojančių skirtumų nerealu - katalikai sutuoktiniai tuokdamiesi bažnyčioje pažada savo vaikus auginti krikščioniškai. Todėl jei tas pažadas prie altoriaus ne "pavėjui", juos saisto pareiga netempti su vaiko krikštu. Ir vien juo neapsiriboti. Atsakant į temos klausimą, tai reiškia - "kuo greičiau". Tai ne tėvų, senelių ir kaimynų rekomendacija, toks yra Bažnyčios raginimas. Ar jis tėvams svarbus, ar ne - kitas klausimas. Ir atsakymas į jį priklauso nuo to kiek pats giliai suvokiu Krikšto ir jo teikiamų malonių reikšmę (ne tik kaip formalumo).
Mano vyras buvo pakrikštytas suaugęs. Kai pats įtikėjo. Bet kaip tik todėl, kad suvokė Krikšto reikšmę, nekilo nė mažiausia mintis atidėlioti jį savo vaikams.
Kūdikių krikštas
1250 Kūdikiams, gimusiems su žmogiška, puolusia ir gimtosios nuodėmės suteršta prigimtimi, taip pat reikalingas atgimimas per Krikštą,43 kad būtų išgelbėti iš tamsybių valdžios ir perkelti į Dievo vaikų laisvę,44 į kurią yra pašaukti visi žmonės. Kūdikių Krikštas labai aiškiai parodo, kad išganymo malonė yra teikiama visiškai dovanai. Bažnyčia ir tėvai sutrukdytų kūdikiui gauti neįkainojamą malonę tapti Dievo vaiku, jei jo gimusio netrukus nepakrikštydintų.45
1251 Krikščionys tėvai turėtų suprasti, kad ši praktika taip pat atitinka jų vaidmenį puoselėti jiems Dievo pavestųjų gyvybę.46
1252 Kūdikių krikštijimas yra labai sena Bažnyčios tradicija. Ji gerai žinoma nuo II amžiaus. Tačiau labai galimas dalykas, kad jau apaštalams pradėjus skelbti tikėjimą, kai Krikštą priimdavo ištisi namai,47 būdavo krikštijami ir kūdikiai.48
Iš:
http://katekizmas.lt...003/N14D5D.htmlKartais vaikams atidėliojame duoti gerus dalykus tik todėl, kad patys nelabai jų reikšmę tesuvokiame.

Priminsiu - mano pasisakymas taikomas katalikams. Ar save tokiais laikantiems... Katalikiškas tikėjimas įpareigoja neatidėlioti.
P.S. iš tiek kiek teko matyti ceremonijų, nejaukiausia buvo stebėti su jau ūgtelėjusiu lakstančiu, rėkiančiu, ant rankų nesileidžiančiu vaiku. Nežinau kiek jis ten to šventiškumo patyrė.

Nenupasakosiu, bet atrodė, kad ten tą vaiką kas apskritai prilupt ir nuplikyt verdančiu vandeniu nori ar vyksta kažkoks naujas "Egzorcisto" filmavimas. Nebuvom tos šventės dalyviai, iš bažnyčios išėjom. Tai po to su vyru kalbėjom, kad su tais "palaukimais" irgi labai sveika nepersistengt.
Labos.