QUOTE(Miškų avietė @ 2016 02 16, 12:01)
Atsakant į temos klausimą, tai vaiko išvis geriau nekrikštyti vaikystėje. Užaugs - norės pasikrikštys, nenorės - nesikrikštys. Tai turi būti sąmoningas, brandaus žmogaus žingsnis, o ne primesta "dovana". Jėzus irgi krikštijosi būdamas tik 33, taigi labai keista, kad krikšto praktika metams bėgant buvo tokia iškreipta ir paversta prievarta prieš mažą žmogų.
Kas jums sakė, kad Kristus krikštijosi būdamas 33, ar labai nustebinsiu, jei sakysiu, kad Jėzus mirė būdamas 33...

Apie prievartą - vėlgi, tai jūsų asmeninė nuomonė, jei nenorite - "neprievartaukite" savo vaiko. Tikintys, giliai nuoširdžiai tikintys žmonės to nelaiko jokia prievarta, o sakramentu - regimu ženklu neregimos tikrovės ir malonės.
Taip, buvo laikas, kai katechumenatas buvo skirtas išimtinai tik suaugusiems žmonėms - tai, neneigiu, labai puiki praktika, tik ji baigėsi labai ir labai seniai. Ir jei kam labai rūpi suaugusiųjų krikštas - gali pasidomėti, kaip ir kiek laiko jam buvo ruošiamasi ir kokiomis sąlygomis.
Ir kam tikrai įdomu - tas pasidomės, kodėl pereita prie kūdikių krikšto.
Ir paskutinis dalykas - jei tėvai nėra tikintys, praktikuojantys, jei patys neauklės vaiko krikščioniškai - nekrikštija tegu savo vaikų... Krikštas - tai ne magija, ne amuletas, nereikia "dėl mados", dėl kažkieno liepimų ir pan. Kam tai tai yra tik paprotys, prietaras, etnokultūrinis reliktas - nereikia. Nereikia iškraipyti tikrosios krikšto prasmės. Kaip sakoma - nesupranti, nepritari, nepraktikuoji, piktiniesi - pasitrauk ir savo vaiką patrauk. Bažnyčia - ne cirkas, o kunigas - ne beždžionė, kad tą krikšto "cirkelį" parodytų.
Kiekvienas darome kaip norime,kaip išmanome, kaip tikime - krikščionys nėra vieningi dėl krikšto amžiaus. Ir nereikia čia kritikos vieni kitiems. O ypač keista, kai apie krikštą pradeda kalbėti žmonės, kurie prieš pačią krikščionybę pasisako - o tokiems žmonėms koks skirtumas? Mažus ar didelius krikštysim - juk vis tiek blogai darysim...
