QUOTE(Žiogelis @ 2010 05 28, 13:08)
Jurgule, aš su tavim padiskutuosiu. Nes tikrai įdomi tema. Va galvojau, kaip reikėtų tą emancipaciją suprasti. Vadinasi, tu nebeseki kažkokiu mokymu, o pats nusprendi, kas yra moralu, kas ne, kas yra gera ir kas bloga, atitinkamai elgiesi ir prisiimi visas pasekmes. Tarkim, realybė visgi pasirodo tokia, kad Dievas yra. Miršta katalikas, stoja Viešpaties akivaizdon, o tas ir klausia, kodėl anas per gyvenimą gyvų padarų mėsą valgė (nes, pasirodo, Vedose buvo tiesa - mėsėdystė yra nuodėmė). Neemancipuotas katalikas sako, kad bažnyčia leidusi, vadinasi - nekaltas. O emancipuotą, matyt, turėtų sąžinė užgraužti

Aš čia neironizuoju, tik pavyzdį pateikiu.
Good Girl, aš nesutinku, kad tikintiesiems yra patogiau gyventi. Man atrodo, kad atvirkščiai. Jei seki kažkokiu mokymu, turi daug ko atsisakyti, laikytis tam tikrų nuostatų. Kai netiki - koks gi skirtumas, elgiesi kaip nori ir neimi galvon.
Beje, aš apskritai nesu girdėjusi, kad moterys kur nors būdavo apipjaustomos religiniais sumetimais. Afrikos gentyse - taip ir tai buvo žiauru, labai žiauru, bet niekur nesu girdėjusi, kad motyvai buvę religiniai. Gal galėtum nurodyti žinių šaltinį?
Atleisk jei pakankinsiu Tave su savo ilga rašliavyba.
Matai ši tema išties yra nelengva, pradėjau sukti savo galvelę apie tai kas ta EMANCIPACIJĄ?. Greitai užmečiau akį dėl tiesioginio šio žodžio paaiškinimo ir vertimo :
http://lt.wikipedia....ki/Emancipacija
ar ji išviso asmeniui yra naudinga ar žalinga? Čia jau nuo asmens subrendimo priklauso, kaip jis suvokia tą laisvę. Tai išties sunki užduotis.... man ji nelengva.
Daug galima kalbėti apie laisvę, apie vidinę laisvę iki kokių ribų mes leidžiame savo laisvei išsiplėsti. Ar aš esu tikrai laisvas jeigu lipu kitam per galvą. Čia gi galima taip keliauti į liberalizmo lankas, kuris irgi kartais labai įvairiapusiškai suprantamas. Tai čia truputį į laisvės temą nukrypau.
Dabar toliau, kyla klausimas o kokios priežastys dabar skatina būti žmogų emancipuotu? Ir peršasi atsakymas: nes jis nesijaučia laisvas, nors jis kaip ir laisvas, jeigu emancipuotas. Va čia jau man prieštara .Kodėl žmogui reikia laisvintis nuo kažko, jei jis laisvas?
Toliau vystosi mintis, kad laisvo žmogaus kaip ir nėra, nes visi esame kažko tai suvaržyti. Nuo kažko priklausomi. Vadinasi toje nelaisvių sistemoje turiu būti tiek stiprus,arba sau melagis, kad įsivaiizduoti sugebėčiau jog esu laisvas nuo mane supančių įstatymų, religijų, tėvų, šeimos, tautos , elgesio normų, nuo Dievo.Na nuo ko tik panorėsi. O kas toliau?
Pereikim prie vedų. Tu klausi kas tada būtų jei katalikas mirtų o Dievas paklaustų.... Na nežinom išties ar Dievas puls klausti ar valgėm mėsą ar jo nevalgėm. Mano galva gal greičiau Jis paklaustų ar tu žmogeli pamaitinai, šalia tavęs alkstantį ar sušelpei vargša. Ne į mėsą ar žolę tikėjimas susiveda , o į MEILĘ.
Kai katalikas mirtų , tai manau jis jau yra tikintis Kristumi bet ne vedomis. tai čia kaip jau ir neturi jo graužti sąžinė ar valgė mėsą ar nevalgė.Gal tada reikia pakalbėti apie pasninką, kurio laikytis taip pat reikia turėti laisvą apsisprendimą, bet ne prievartinį. Jei žmogus myli artimą, save, Dievą jam nebus sunku papasninkauti atsisakyti kažko tai kad ir mėsos, vardan KO ? Vaikystėje aš maniau, kad jei valgysiu mėsą penktadienį ar kitu atitinkamu laikų kada skatinama susilaikyti nuo mėsiškų valgių, tai irgi maniau kaip kad ir daugelis mano, kad čia Dievas baisus nubaus ir jau mus šakės. Vistik pasninkas yra tai, kad susilaikau nebūtinai nuo mėsos, o nuo to kas mane labiausiai varžo. Pabandyk žmogeli atsisakyti kas brangiausia tavo kūnui, širdžiai , ir negana to dar imk ir atiduok tą dalį kitam stokojančiam. Link kur nukrypau vėlgi link meilės artimui, sau dėl Dievo.
Taigi emancipuotas katalikas niekada nebus katalikas, nebus stačiatikis , nebus pagaliau krikščionis, emancipuotas nelabai sutars ir su vedomis (sakraliniu žinojimų rinkiniu) , nes jis nesugebės laisvai priimti dvasinių dalykų, nes jis trokšta vadovautis tik savo protu. O matom iš patirties kad tas žmogaus protas gali būti žiauriai ribotas.
Tad gal geriau būti neemancipuotam, bet vedamam DVASIOS.O kas toji dvasia tai manau negaliu būti kategoriška teikdama kad tik katalikų, tik musulmonų tik tik krikščionių, čia priklauso nuo to ką žmogus išpažįsta. Kokiu tikėjimu gyvena.
Man yra brangus katalikiškas tikėjimo išpažinimas.ir jokios emancipacija manęs neįtakoja, nes esu dėkinga Dievui , kad galiu Jo dėka daryti daugelį apsisprendimų. Kai kada jie būna klaidingi, kai kada ne. Aiškiau pasakysiu ne nuo manęs viskas priklauso yra dalykai, kuriuos tvarko Dievas, o yra dalykų kuriuos tvarkau savo laisva valia ir apsisprendimu, kurį man taip pat suteikė Dievas. Ir aš Jį myliu.
Vėlgi atsisuku į MEILĘ. o meilėje ar yra prievarta, ar yra kokie nesutarimai, ar yra neapykanta, pavydas, nekantrumas. Meilėje yra atidavimas savęs kitam. Lengvai čia man kalbėti, bet va padaryti manau ne tik man bet ir visiems sudėtinga. Kaip gi čia išsižadant savęs mylėti artimą...?

Sunku.
Kas išpažįsta kitą tikėjimą taip pat kalbės tik iš kito tikėjimo sferos.
O netikintis Dievu žmogus, ar kokia kita dievybe.Jis žinoma laikys save visagale emancipuota asmenybe. Emancipuota asmenybė yra nemylinti, bet tik save aukščiau visų kitų iškelianti,

ir kas tada toliau? Tai tiek , to manojo supratimo.