Įkraunama...
Įkraunama...

Emancipacija nuo religijos

QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 12:38)
Ziemos Saulegriza.

Graži šventė. Man netrukdo, kad ją kas švenčia. Saulė iš tiesų sugrįžta. Taigi nuostabu švęsti tą dieną Gimimą.
Papildyta:
QUOTE(Good_girl @ 2010 07 01, 13:08)
Na, smagu žiūrėti, kai kiekvieną palaimingai neprotingą Luknių, Siemensių ir t.t. teiginį Vaida sunaikina faktorium kažkur x10 biggrin.gif

Daugžodžiavimas - tai pirmas požymis, kad prasilenkiama su tiesa. Taigi galite pasitikrinti. smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 13:16)

Daugžodžiavimas - tai pirmas požymis, kad prasilenkiama su tiesa. Taigi galite pasitikrinti.  smile.gif


Meeh.. va, man labiausiai patiko teiginys 'serganti bažnyčia' biggrin.gif O šitą.. Kada nors ji buvo sveika, ar ne?biggrin.gif Kažkaip mintimis perbėgau per visus mūsų eros amžius - nu jofana, visada kažkokios sveiku protu nesuvokiamos bletstvos dedasi, net aukščiausiame lygyje smile.gif Palyginus pvz su kitomis organizacijomis - pvz kokiomis nors senobinėmis mokslininkų ar poetų asociacijomis - nu ten žmoneliai tokių dalykų turbūt net neįsivaizdavo smile.gif bet juk NIEKO NUOSTABAUS - atsiverčiam bibliją, ir paskaičius nepraustaburnio senovės žydų dievuko žodžius ir darbus, viskas tampa aišku smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 10:14)

Nes jis Lietuvos prezidentas. Bet dabar jau apie tai po laiko diskutuoti turime gerbti visų sprendimus ir į viską reaguoti nesureikšminant smulkmenų, o minint svarbius dalykus. Tai yra, kad velionis buvo prezidentas ir laidojamas palydint su visa pagarba, prisimenant jo reikšmingumą mūsų valstybei, jis buvo katalikas ir už jį meldžiamės.

QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 13:38)
<...>
Faktas tas kad seima ir aplinkiniai zmones liko labai nepatenkinti baznycios sprendimu. Kokie buvo ivairus kiti niuansai - neaisku, tad tolesne diskusija tuo klausimu - beprasme.

Mt 10, 34 „Nemanykite, jog aš atėjęs nešti žemei ramybės. Aš atėjau nešti ne ramybės, o kalavijo.

Mk 13, 33 „Žiūrėkite, budėkite, nes nežinote, kada ateis tas laikas! 34 Bus kaip su žmogumi, kuris iškeliavo svetur, paliko namus ir davė tarnams įgaliojimus, kiekvienam paskyręs darbą, o durininkui įsakė budėti. 35 Taigi budėkite, nes nežinote, kada grįš namų šeimininkas: ar vakare, ar vidurnaktyje, ar gaidgystėje, ar rytmety, 36 kad, netikėtai sugrįžęs, nerastų jūsų miegančių. 37 Ką sakau jums, sakau ir visiems: budėkite!“


Žmonės dažnai būna nepatenkinti, o ypač jei viskas vyksta ne pagal jų valią.

QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 14:38)
Taip, bet vaikai nemokomi teologijos (o ir nereikia jos jiems) - jie mokomi tikybos - dogmos.
Kyla sunkumu tais atvejais kai ta tikejimo dorove idiekta i fanatiko galva.

Per tikybos pamokas vaikai supažindinami su tikėjimo tiesomis ir taip formuojama jų dorovė. Tikėjimo tiesas nagrinėja ir pagrindžia teologija. Su jomis susipažinę jie gali toliau gilinti žinias studijuodami teologiją (taip rašau, kad būtų aišku kiek tai susiję su mokslu) Juk ir fizikos nemokoma iš kart pirmiausia yra pasaulio pažinimo pamokos.

O su fanatikais blogai kas bebūtų įdiegta į jų galvas. Fanatikai musulmonai žudo katalikus, fanatikai naciai - žydus, fanatikai komunistai - kitaminčius... Fanatikai katalikai ne geriau - kryžiaus žygiai.

QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 14:38)
Elementari zmogiska pagarba yra kataliku tevu vaika, kuri jie planavo pakrikstyt palaidot katalikiskai.

O tiem kas planavo į universitetą leisti reikia išduoti diplomus? Planavo, bet neįvykdė. Jei planuosi pasėti morkas, bet nepasėsi - rudenį negalėsi nukasti.
Elementari žmogiška pagarba tokiems tėvams juos užjausti, melstis kartu. Vaikas buvo ne katalikas ir dėl to negli būti laidojamas kaip katalikas.

QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 14:38)
Gi kam pvz krikstyt jei tai nekeicia padeties? Kam laidot katalikiskai jei tai nekeicia padeties, kam tuoktis katalikiskai?

Santuoka - santuokiniam gyvenimui. Krikštas - krikščioniškam gyvenimui. Tai palaiminimai, kad žmogus galėtų kuo geriausiai atsiskleisti Dievo malonei padedant, kad vykdytų savo pašaukimą, savo misiją žemėje. Laidotuvės katalikiško gyvenimo užbaigimas. Bendruomenė palydi savo narį. Jei nesi narys, bendruomenė gali tik melstis už tokią sielą, bet negali sakyti, kad esi narys.

QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 14:38)
Mokslo pasiekimam kulturos krikscioniskumas teigiamos itakos nepadare. Greiciau atvirksciai. Itaka padare saliu materialine gerove.
Nekaip, nes salys neturtingos. Ner is ko moklsa daryt.
Indija beje verziasi i aukstuju technologiju ir farmaciju rinkas ir toje srityje jau seniai Lietuva aplenke. Jie turi gan stipru know-how kai kuriose valstijose (Bangalore pvz.).

O iš kur tų krikščioniškų šalių gerovė ir kitų šalių neturtas? Kodėl gi tų šalių neūkiškumo nekaltini mokslo stabdymu, o krikščionybę kaltini? Kiek tų neturtingų šalių neturtui, o tuo pačiu ir abejingumui mokslui turi įtakos jų pasulėžiūra?
O šviesiausių protų naikinimas Sibire?
Kaip gera gyventi Indijoje...? Iš kur ten Motina Teresė vargšų rasdavo, jei ten taip pažangu ir mokslas toks puikus ir žmonių gyvenimas žinoma nuo to klesti?

Nenoriu schmoll.gif juodinti kitų šalių, kitų pasaulėžiūrų tam, kad išbalinčiau RKB. Visos religijos turi gerų ir blogų veiklos rezultatų. Visos visuomenės turi viršukalnių ir gelmių. Nes žmogus yra kartu ir tobulas ir menkas, tokios jo ir visuomenės, ir organizacijos ir darbai. Nereikia pilti vien pamazgų ant RKB, aišku nenoriu įrodyti, kad pamazgų joje iš vis nėra ir būti negali. RKB yra nusidėjėlių ir šventųjų organizacija. Tarp vienų ir kitų labai menkas žingsnelis - meilė. Kiek jos yra tiek šventųjų, kiek jos pritrūksta tiek nusidėjėlių. Taip ir banguoja. Taip bus visuomet. Žmogus įkvepia ir iškvepia. Pakyla ir smunka. Atlieka žygdarbį ir nuodėmę. Tai žmogiška.
Bandau žiūrėti į priekį. Bandau kovoti su savo smukimais. Bandau elgtis teisingiau, geriau. Kiek kiekvienas tai darysime, kiek mums seksis tiek visuomenė gerės. Aš nepakeisiu kito žmogaus tik save, tai ir keisiu tik save. Jei dėl manęs niekam nereiks verkti jau bus geriau.
Atsakyti
QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 14:08)
Tik palyginau, kaip jūs elgiatės sergančios Bažnyčios atžvilgiu.  doh.gif

Bet Baznycia - nera zmogus, tad palyginimas - ne i tema.

QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 14:08)
Krišto sakramentą suteikė Mikutavičius. Manau, kad jis žinojo, ką daro.

Gal kitakart jis sutuoks mirusius. Irgi zinos ka daro?

QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 14:08)
Kunigas išreiškė užuojautą tėvams (o tai nėra pagarba?), mirus vaikui.

Tai galbut buvo jo kaip zmogaus gestas, o ne kaip kunigo.

QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 14:08)
Bet apeigos vis tik turi savo tradiciją. Dėl jos sprendžia bažnyčios vyresnieji

Ir koks baznycios vyresnysis cia sprende? Gi nuo paties kunigo priklause kaip sprest.

QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 14:08)
Kai kada reikia laiko, kad suprastum tuos Bažnyčios sprendimus (čia panašiai kaip su Brazausko laidotuvėmis).

Ner ten ko suprast. Brazauskas buves komunistas, o ir per jo inaguracija buvo nepatenkintu tikinciuju. Tad nenuostabu, kad Baznycia pasinaudojus proga pasistenge parodyt "savo poziuri".
Atsakyti
QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 13:38)
Tai yra, kad velionis buvo prezidentas ir laidojamas palydint su visa pagarba, prisimenant jo reikšmingumą mūsų valstybei, jis buvo katalikas ir už jį meldžiamės.

Taip, su visa derama pagarba.
Papildyta:
QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 13:41)
Bet Baznycia - nera zmogus, tad palyginimas - ne i tema.

Gal kitakart jis sutuoks mirusius. Irgi zinos ka daro?

Ir koks baznycios vyresnysis cia sprende? Gi nuo paties kunigo priklause kaip sprest.

Baznycia pasinaudojus proga pasistenge parodyt "savo poziuri".

Bažnyčia yra bendruomenė. Tai - žmonės.

Buvo tam tikros aplinkybės ir galimybės. Galite pasiteirauti to kitų kunigų, nes Mikutavičius jau miręs.

Ne kunigas pats nustato, kaip teikti sakramentus. Yra Bažnyčios tradicija. Kunigas tik atsižvelgia į aplinkybes. Matyt, jos buvo nepakankamos.

Tinkamas Bažnyčios požiūris.
Atsakyti
QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 14:38)
Santuoka - santuokiniam gyvenimui. Krikštas - krikščioniškam gyvenimui.

Kokiam krikscioniskam gyvenimui jei mirusius pakrikstja, kaip minejo Simense?
Jei taip - vadinas tai, kai kuriais isimtiniais atvejais tai - kaip grazus gestas is Baznycios puses, kurio, kai kuriais atvejais Baznycia ir nedaro - nuo kunigo priklauso.

QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 14:38)
O iš kur tų krikščioniškų šalių gerovė ir kitų šalių neturtas? Kodėl gi tų šalių neūkiškumo nekaltini mokslo stabdymu, o krikščionybę kaltini?

Todel, kad kalbame dabar konkreciai apie Krikscionybes itaka, o ne apie neukiskuma. Ukiskuma ir neukiskuma lemia ekonominiai ir socialiniai kulturu skirtumai. Visur, kur yra neukiskumas - nepriklausomai nuo religijos - mokslas silpniau issivystes, nes mokslui pletot reikia investiciju.

Del krikscionybes "teigiamos" itakos. Paziurekit i mazesnes Lotynu Amerikos salis. Gyvena prasciau nei analogisko dydzio Europos salys nors ir tos ir anos - krikscioniskos. Tokiu budu ne Krikscionybe leme Europos geresne ekonomine raida, o pasaulietinio valdymo, ir poziurio i darba skirtumai, nes jei lemtu Krikscionybe - paprastai Krikscioniskos salys butu pazangesnes nei kitu religiju. O taip nera.

Beje, jei palyginsit Europos salis pagal ekonomini issivystyma, pamatysit kad Europoje kone visos tipiskai labiau katalikiskos salys yra kazkodel ekonomiskai silpnesnes (be kai kuriu isimciu) nei tos kuriose stiprus protestantizmas. Kodel?
Toje pat Siaures Airijoje pvz. katalikai paprastai maziau turtingi nei protestantai.

QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 14:38)
Kiek tų neturtingų šalių neturtui, o tuo pačiu ir abejingumui mokslui turi įtakos jų pasulėžiūra?

Daug itakos turi. Tai, taciau, niekaip nepaneigia neigiamos stabdancios RKB itakos mokslui. Ypac tais laikais kai ji buvo labai itakinga ir stipri.

QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 14:38)
Kaip gera gyventi Indijoje...?

Nustokit fantazuot. Kur as sakiau kad Indijoje gyvent gera?

QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 14:38)
Iš kur ten Motina Teresė vargšų rasdavo, jei ten taip pažangu ir mokslas toks puikus ir žmonių gyvenimas žinoma nuo to klesti?

Kalbant apie Indija. Mokslas Indijoje eme pazanget paskutiniu metu, o ne Tereses laikais. Butent Indija dabar gali pasiulyt salyginai pigiu ir islavintu darbuotoju tarptautinems aukstuju technologiju kompanijoms. Tie kas sugeba baigt mokslus ir isidarbint ten - zinoma klesti, nes uzdirba 20-40% Europiniu atlyginimu, o kainos Indijoje labai mazos (10x mazesnes? Kai ten buvo gamtos kataklizmu mano darbovieteje zmones aukojo pinigu jiem. Pasirodo uz 20 euru galima ismaitint visa didele seima kaime dvi savaites), nes visi kiti nebaige mokslu gyvena skurdziai.

Indija susiprotejo, kad noredama but konkurentabili ji turi investuot i moksla. Vienose valstijose salygos tam palankesnes - kitose nelabai, kai kur is vis nepalankios.
Atsakyti
QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 14:14)
mirusius pakrikstja (...)
nuo kunigo priklauso.

ne Krikscionybe leme Europos geresne ekonomine raida

Kaip sakiau, draugės vaikas buvo pats pareiškęs norą krikštytis. Jis nebuvo kūdikis. Tai reiškia, kad krikštas jo sąmonėje jau buvo įvykęs. Kunigas tik užbaigė tai, kas turėjo būti atlikta apeigomis.

Katalikiškos šalys, tiesa, neturtingesnės už protestantiškąsias. Tai rodo, kas katalikų bendruomenė mažiau dėmesio skiria žemiškajam turtui, o daugiau - pomirtinio gyvenimo turtams kaupti. (Pavieniai išskirtini atvejai nėra tokie svarbūs.)
Atsakyti
QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 16:14)
Kokiam krikscioniskam gyvenimui jei mirusius pakrikstja, kaip minejo Simense?
<...>
Indija susiprotejo, kad noredama but konkurentabili ji turi investuot i moksla. Vienose valstijose salygos tam palankesnes - kitose nelabai, kai kur is vis nepalankios.

Nemanau, kad galima krikštyti mirusius. Bet nenoriu apie tai ginčytis.

Indija susiprotėjo. O RKB ne? Ar šiandien Bažnyčia neremia mokslo?
Atsakyti
QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 13:38)
Kaip gera gyventi Indijoje...? Iš kur ten Motina Teresė vargšų rasdavo, jei ten taip pažangu ir mokslas toks puikus ir žmonių gyvenimas žinoma nuo to klesti?

Vargšų yra visur. Indijoje žmonės supranta priežastis, dėl ko jų gyvenime viskas vyksta, kodėl yra skurdas. Bet suprasti - viena, o norėti pakeisti - kita. Bet, kaip matome, jau keičiasi. 4u.gif
Papildyta:
QUOTE(Luknė @ 2010 07 01, 14:53)
Nemanau, kad galima krikštyti mirusius.

Tuo metu buvo jau kalbėta apie jau įvykusį (gyvam esant) krikštą.
Atsakyti
QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 15:55)
Tuo metu buvo jau kalbėta apie jau įvykusį (gyvam esant) krikštą.


Atsakysiu Luknes argumentu. Jei studentas norejo istot i universiteta, tai dar nereiskia, kad istojo. Tas pat ir su krikstu. Krikstijama katalikiskam gyvenimui pasaulyje. Koks gyvenimas pasaulyje laukia mirusio asmens? Jokio.
Atsakyti
QUOTE(Simense @ 2010 07 01, 14:16)

Daugžodžiavimas - tai pirmas požymis, kad prasilenkiama su tiesa. Taigi galite pasitikrinti.  smile.gif



Su visa pagarba jums, jus esate labai neteisi. As stengiuosi sioje diskusijoje islikti tik stebetoja, nes patyriu dideli malonuma, kai skaitau Luknes ir e_vaidos diskusija.

Argumentai, beje e_ vaidos oponavimas labai lakoniskas ir konkretus. Todel negali buti tusciazodziavimu, tarp kitko jus jiems kol kas neturite kontrarguemtu.
Atsakyti
QUOTE(e_vaida @ 2010 07 01, 16:38)
Atsakysiu Luknes argumentu.

Luknė turi savo nuomonę, kurią ji pasakė tik vienu požiūriu ir tam tikrame kontekste. Bažnyčia žino daug subtilesnių dalykų. Siela ne taip greitai atsiskiria nuo kūno. Tada ir bet kokios apeigos mirusiajam būtų nevertingos.
Papildyta:
QUOTE(Moonte @ 2010 07 01, 16:54)
neturite kontrarguemtu.

Kontraargumentų ir neieškau. Nes svarbu ne kažką įrodyti, o paaaiškinti. Laikui bėgat žmogus pats visa tai patikrins. Ir tai bus geriausi įrodymai.
Atsakyti