Įkraunama...
Įkraunama...

Lituanisčių sambūris...

Įsikišiu ir aš į jūsų diskusiją, esu abiturientas, savo rezultatu esu patenkintas, pirma dėl pupsiukės komentaro, tai čia jau ne mokiniai pasidarbavo, o viena mokytoja, kuri parašė straipsnį į laikraštį "Dialogą". O dėl egzamino, tai ten buvo loterija, pripažinkime ta. Nes, tie vaikai, kurie mokėsi 7-9 gavo tik 20-40 procentų, o kurie mokėsi penketais, gavo 60-83 procentus. Tai, pasakykite, kas čia kaltas?
Pripažinkime, jog yra vertintojų, kurios nedirba su abiturientais? Juk pats mokiausi dviejose mokyklose: pagrindinėje ir gimnazijoje, tai teko matyti įvairių lietuvių kalbos mokytojų. Buvo tokių mokytojų, kurios dirbdamos dvidešimt metų, skaito iš lapų kiekvieną pamoką apie rašytoją, epochą ar kūrinį, net aš jau perskaitęs atsimindavau ir galėdavau papasakoti geriau už mokytoją. Taigi, yra ir gerų mokytojų, kuriuos labai vertinu, bet man darosi kraupu, kai VPU stoja su mokyklinio egzamino rezultatais merginos ir dirbs mokytojomis? Tai, ko vaikai išmoks iš tokių mokytojų? Kas taisys egzaminus?
Ir tikrai nepriklauso egzaminų rezultatai, pas kokį mokytoją mokeisi dvejus paskutinius metus, čia kalbu apie gimnazijas, priklauso nuo vaiko gabumų, žinau, kad kiti rašė pirmą ar antrą kartą gyvenime rašinį ir gavo 70 procentų, nes turėjo kultūrinių, socialinių, literatūrinių pavyzdžių.
Atsakyti
QUOTE(metosMetos @ 2010 07 02, 18:28)
viskas butu kuo puikiausiai, jei ne ekspertes  garantas- mokine 100 proc. pasiruosus visokioms situacijoms. Ji pati abiturientu darbus jau taiso treti metai.

Jeigu tokios ekspertės taiso darbus, tai kodėl rezultatai tokie, kokius turime šiandien?
Ruošia tie ekspertai, metodininkai ir kiti abiturientus egzaminams, sako, kad pasiruošę, kad bus geri rezultatai, bet paskui patys nuėję taiso darbus, tik nerašo gerų įvertinimų. Juk ruošia paprastai tie patys, kurie ir taiso. cool.gif

QUOTE(ernoja @ 2010 07 02, 18:40)
Dar vienas atvejis: pernai kolegė taisė darbus kartu su KTU gimnazijos mokytojom, jos vaikų darbus taisė pagal savo gimnazijos mokinių lygi, taigi rašė žemesnius vertinimus negu sakykim paprastos mokyklos mokytoja. Jų nuomone, jei jų vaikai sugeba parinkt argumentus iš filosofijos, istorijos, tai turi ir kiti mokėt. Nesvarbu, kad į jų gimnaziją patenka tikrai rinktiniai vaikai.

drinks_cheers.gif

QUOTE(ylksis @ 2010 07 02, 22:10)
bet man darosi kraupu, kai VPU stoja su mokyklinio egzamino rezultatais merginos  ir dirbs mokytojomis? Tai, ko vaikai išmoks iš tokių mokytojų? Kas taisys egzaminus?

O man darosi baisu, kai pagalvoju, kas mokys mano vaikus, mano anūkus?
Ir tuo pačiu klausimas. O kodėl paskutiniais metais tik tokios su mokykliniais stoja į lietuvių filologiją ar pedagogiką? Kodėl nestoja gabūs, protingi, su aukštais įvertinimais mokiniai?
Atsakyti
Diskusija...

Apskritai mokytojai yra nesuprasta, neįvertinta, jautri visuomenės dalis. Čia švietime kažkas negerai iš pašaknų. Ne mokytojai kalti. Šita istorija tik parodo, kad visi pikti vieni ant kitų, ieško atpirkimo ožio, o lituanistas lituanistui akį kerta...

Būtų mano valia, egzaminas būtų 1. gramatinis testas su visom nosinėm (kas ir yra mūsų kalbos specifika)ir t.t....2. teksto suvokimas. Ir mokiniams būtų aiškiau (lengviau), ir mokytojams vertinti ir taisyti paprasčiau.
Atsakyti
QUOTE(Mandra Sandra @ 2010 07 02, 23:45)
Būtų mano valia, egzaminas būtų 1. gramatinis testas su visom nosinėm (kas ir yra mūsų kalbos specifika)ir t.t....2. teksto suvokimas. Ir mokiniams būtų aiškiau (lengviau), ir mokytojams vertinti ir taisyti paprasčiau.

drinks_cheers.gif
Atsakyti
QUOTE(Mandra Sandra @ 2010 07 03, 00:45)
Diskusija...

Apskritai mokytojai yra nesuprasta, neįvertinta, jautri visuomenės dalis. Čia švietime kažkas negerai iš pašaknų. Ne mokytojai kalti. Šita istorija tik parodo, kad visi pikti vieni ant kitų, ieško atpirkimo ožio, o lituanistas lituanistui akį kerta...

Būtų mano valia, egzaminas būtų 1. gramatinis testas su visom nosinėm (kas ir yra mūsų kalbos specifika)ir t.t....2. teksto suvokimas. Ir mokiniams būtų aiškiau (lengviau), ir mokytojams vertinti ir taisyti paprasčiau.

jums pritariu visu 100 proc.
Atsakyti
QUOTE(ylksis @ 2010 07 02, 22:10)
Taigi, yra ir gerų mokytojų, kuriuos labai vertinu, bet man darosi kraupu, kai VPU stoja su mokyklinio egzamino rezultatais merginos  ir dirbs mokytojomis? Tai, ko vaikai išmoks iš tokių mokytojų? Kas taisys egzaminus?


kas taisys? jūs. jūsų karta, kuri nemoka elementarios skyrybos. jūs, kurie pasitikit tiek savo jėgomis ir žiniomis, jog stojat į aukštąsias mokyklas studijuoti tų dalykų, kurių nemokat, neįsidėmit pamokoje.
u-tete naujų taisyklių niekas nemoko. yra gilinamos tik žinios. tad jei iki dešimtos kasės neišmokot skyrybos, nieko gero nesitikėkit.

ir dar.
jaunas mokytojas? blogai. nieko neišmokys, nes neturi patirties.
senas mokytojas? blogai. skaito iš lapų, nelankstus.
taisyti egzaminų užduočių negali pagrindinės mokyklos mokytojas. jis nėra tiek protingas. cool.gif ką jis išmano su mažiais dirbdamas? cool.gif
taisyti egzaminų užduočių negali ir gimnazijos mokytojas. jis vertins pagal savo mokyklos lygio kriterijus (pvz.mokytojas iš mokyklos, kurioje sustiprintas kalbų mokymas). cool.gif

tai kas gali mokyti vaikus? kas gali taisyti darbus?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Jurginė: 03 liepos 2010 - 01:46
Pyktis ima,paskaičius kai kurių komentarus. Esu abiturientė,metiniai pažymiai-kad ir kokie jie geri bebūtų-suprantu,kad ne rodiklis. Tačiau,kai paskaitai rašinius tų,kurie išlaikė anais metais 100proc. ir po šių metų egzamino pasakai sau "parašiau panašiai kaip jie,gal net daugiau viskuo rėmiausi,argumentai svaresni buvo,mintys išplėtotos". Teksto suvokime taip pat jaučiausi stipri,mokykloj visada iš 12-okų geriausią balą gaudavau,konsultavausi su ne viena lituaniste,klausinėjausi ką rašyti ir ko nerašyti,nuo 5 klasės lietuvių kalba labiausiai prie širdies buvo,jaučiau ,kad būtent su tuo noriu susieti studijas,tolimesnę ateitį (nė kiek nepagrąžinau)ir paskambinus į mokyklą ,sužinau,kad gavau 24proc.

Kūnas nutirpo,skambinau kelis kartus ,kad patikrintų ar ten tikrai mano balas. Neverkiau,tiesiog žinot jausmą,kai jautiesi nesuprastas,tačiau negali nieko padaryti ? Tokį jaučiu iki dabar,jausiu ir vėliau.Šlykštus jausmas. Dar šlykščiau pasidarė išgirdus kitų žmonių balus. Mergina,neišlaikiusi bandomojo,nesugebanti suregzti sakinio,per savo gyvenimą skaičius gal kelias knygas,žinodama tik kaip reikia dažytis ir kokios šiais metais mados,surinko 60proc.

Ir galit sakyt nesakiusios,kad mes tik jus,vertintojus kaltinam,nežiūrėdami į save,pervertindami savo jėgas ar sąžiningai nesimokydami. Tik prieš tai,norėčiau kreiptis į tuos vertintojus,kurie atmestinai,pritaikydami savo stilių,vertino mūsų darbus-tikiuosi jus bent sąžinė už tai griauš. Netaikau to visiems,tikiu,kad dauguma tikrai žinojo ką daro,teisingai vertino. Tiesiog sugrįžkite į jaunystės laikus ir įsivaizduokite,kad šioje situacijoje jūs. Ir esat bejėgiai prieš "kažką" aukščiau. Taip jaučiasi dauguma laikiusiųjų . Taipogi netaikau to tiems,kurie nesuprasdavo net ką reiškia "funkcinis stilius" ar pan. ir išlaikę 20proc. dar kudakuoja,kad nėra teisybės. Tačiau per tuos pačius ankščiau minėtus vertintojus,dalis gabių žmonių,nebegalės stoti ten kur visada norėjo,kita dalis galbūt vėl paliks Lietuvą,ką padarė jau labai daug jaunimo. Ir tada visi vėl kels klausimą "ką daryti,norint sustabdyti emigraciją?",tačiau nekreips dėmesio į tokių paprastųjų mirtingųjų ,kaip aš,nuomonę.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo aanacondaa: 03 liepos 2010 - 01:56
QUOTE(Mandra Sandra @ 2010 07 02, 22:45)

Būtų mano valia, egzaminas būtų 1. gramatinis testas su visom nosinėm (kas ir yra mūsų kalbos specifika)ir t.t....2. teksto suvokimas. Ir mokiniams būtų aiškiau (lengviau), ir mokytojams vertinti ir taisyti paprasčiau.

good.gif good.gif

QUOTE(aanacondaa @ 2010 07 03, 01:54)
Pyktis ima,paskaičius kai kurių komentarus.

Mergina,neišlaikiusi bandomojo,nesugebanti suregzti sakinio,per savo gyvenimą skaičius gal kelias knygas,žinodama tik kaip reikia dažytis ir kokios šiais metais mados,surinko 60proc.

Ir tada visi vėl kels klausimą "ką daryti,norint sustabdyti emigraciją?",tačiau nekreips dėmesio į tokių paprastųjų mirtingųjų ,kaip aš,nuomonę.

neskaitykit mirksiukas.gif

obidno drinks_cheers.gif

smulkmena - mokytojai taip yra tie ,,paprasti mirtingieji". 4u.gif ir aš asmeniškai tokio klausimo nekelsiu, aš skatinsiu ją. tongue.gif
Atsakyti
QUOTE(aanacondaa @ 2010 07 03, 02:54)
nuo 5 klasės lietuvių kalba labiausiai prie širdies buvo,jaučiau ,kad būtent su tuo noriu susieti studijas,tolimesnę ateitį (nė kiek nepagrąžinau)

Visi šioje diskusijoje yra teisūs, tik kiekvienas žiūri iš savo varpinės smile.gif
Jei lietuvių kalba buvo prie širdies, tai toje penktoje klasėje jau reikėjo išmokti nosinių balsių rašybos ir priebalsių asimiliacijos; ir daugiau dėmesio skirti skyrybai (bent veiksnio nuo tarinio neatskirti).
Pabandykit ne kituose ieškoti klaidų. Vertintojai tikrai nedirba atmestinai, kas čia per nesąmonės. Ne kitas merginas analizuoti reikia, o save. Jei jūsų darbas tikrai nuostabus, po apeliacijos komisija tikrai pakels jūsų įvertinimą.
Atsakyti
Jurgine, aš nesakau, kad visi jauni mokytojai - blogi, pažįstu kelias jaunas mokytojas, kurios yra nuostabios, gerai išmano savo dalyką, tiesiog atsidavusios savo darbui. O dėl seno mokytojo, tai taip blogai, jei jis skaito iš lapų? Tai, palaukite, moksleivis irgi gali ateiti į kontrolinį ir rašyti iš lapų? Pripažinkime, kad mokytojų metodai - pasenę, tą ir sakiau per motyvacinį testą komisijai:)
Manau, kiekvienais metais būna panašių komentarų, juk būdavo tokių komentarų, kai tik gramatika buvo egzamine, tai nieko nepakeisim.
Reikėtų padaryti tokią sistemą, jog kas 5 metus mokytojams reikėtų testą laikyti ir patikrintų jų žinias, tikiu, jog 50 procentų mokytojų išlaikytų tą testą blogai.smile.gif
Atsakyti
QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 10:36)
Pripažinkime, kad mokytojų metodai - pasenę, tą ir sakiau per motyvacinį testą komisijai:)


Jetau, kas trukdo - stokit į lituanistiką, eikit dirbt ir kurkit naujus metodus mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 11:36)
Reikėtų padaryti tokią sistemą, jog kas 5 metus mokytojams reikėtų testą laikyti ir patikrintų jų žinias, tikiu, jog 50 procentų mokytojų išlaikytų tą testą blogai.smile.gif

Ir kas tada? Juos atleidžiam, o į mokyklą ateina dirbti studentai ar bet kas? Aišku, kad yra mokytojų, kurie jokiom naujom metodikom nesidomi. Bet yra tokių ir tarp ką tik baigusių universitetus. Tarp kitko, naujų metodų ko gero jau nepirkursi, gali tik senų pavadinimus pakeisti. Mes irgi mokykloj dirbdavom grupėm, bet tai vadinosi kolektyvinis darbas, o paskui staiga atsirado naujovė - grupinis darbas tongue.gif
Ar nepagalvojat, kad tas "skaitymas iš lapo" tai mokytojo pamokos planas. Susirašau aš irgi, kad neužmirščiau, ko nors svarbaus pasakyt, akcentuot būtent kažkokį dalyką. Mažiukams to nereikia, bet vyresniems prireikia. Ar geriau būtų, kad mokytojas nuo vienos minties prie kitos šokinėtų. Kai sirgo mažius pavadavo mane kita mokytoja, paskui vaikai guodės, kad nesuprato, nes aiškina vieną dalyką, paskui šoka prie kito, po to grįžta vėl prie pirmojo.
Atsakyti