Tiesiog reikėtų juos siųsti mokytis, gal būtų kokie kursai ir t.t.
"Skaitymas iš lapo" - mokytojo planas, nu sorry, namie ji negali pasiruošti? Aš suprantu, jog galim žvilgtelėti į tą lapą, bet neištisai, nes aš pas tokią mokytoją mokiausi vieną pusmetį, tai vos ištvėriau, nes mane išvargindavo jos skaitymas iš tų lapų: paskaito, patyli, nes ieško, ką galėtų dar paskaityti, tuomet vėl skaito, vėl ieško. Tai teko pasikeisti profilį iš 6A į 5A, bet nesigailiu, nes mokytoja buvo geresnė, neskaitydavo iš lapų, ji galėdavo apie kūrėją, knygą, epochą kalbėti kelias pamokas. Pripažįstu, jog mokytoju būti sunku, reikia talento. O dėl naujų metodų, tai grupinis darbas - gerai, džiaugiuosi, jog dauguma mokytojų moka elgtis kompiuterinėmis programomis, tai pamokas tampa įdomesnės:)
QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 11:06)
Žmogau, pamokos planas NAMUOSE ir yra ruošiamas

Skaitau, ir norisi pasakyti - pasaulį reikia pradėti keisti nuo savęs

QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 11:36)
Jurgine, aš nesakau, kad visi jauni mokytojai - blogi, pažįstu kelias jaunas mokytojas, kurios yra nuostabios, gerai išmano savo dalyką, tiesiog atsidavusios savo darbui. O dėl seno mokytojo, tai taip blogai, jei jis skaito iš lapų? Tai, palaukite, moksleivis irgi gali ateiti į kontrolinį ir rašyti iš lapų? Pripažinkime, kad mokytojų metodai - pasenę, tą ir sakiau per motyvacinį testą komisijai:)
Manau, kiekvienais metais būna panašių komentarų, juk būdavo tokių komentarų, kai tik gramatika buvo egzamine, tai nieko nepakeisim.
Reikėtų padaryti tokią sistemą, jog kas 5 metus mokytojams reikėtų testą laikyti ir patikrintų jų žinias, tikiu, jog 50 procentų mokytojų išlaikytų tą testą blogai.
Manau, kiekvienais metais būna panašių komentarų, juk būdavo tokių komentarų, kai tik gramatika buvo egzamine, tai nieko nepakeisim.
Reikėtų padaryti tokią sistemą, jog kas 5 metus mokytojams reikėtų testą laikyti ir patikrintų jų žinias, tikiu, jog 50 procentų mokytojų išlaikytų tą testą blogai.

aš kalbėjau apibendrintai, bet jei jau pakalbinai...
o kokių metodų jums norisi? kol sėdi mokyklos suole, atrodo, jog viską darytum kitaip, visa pamokos struktūra neįdomi, monotoniška ir pan.
pradėjusi dirbti prisiminiau visa tai. pabandžiau vesti pamokas ,,naujoviškai" (kitaip ir negalėjau, nes net nežinojau, kokia yra klasikinė pamoka). ir koks rezultatas? mokiniai nedarė namų darbų, kiekvieną kartą turėjau dirbti klounu per pamoką, jog jie dirbtų ,,savanoriškai". ir tada suvokiau, jog ne aš turiu mokinius skatinti, o jie mane, kad būtų įdomu su jais dirbti, skatintų mane ieškoti įvairių būdų.
taigi dabar klausiu tavęs. atsakyk.
kokius mokymo(si) metodus žinai?
kokius metodus taikė tavo lankomose pamokose?
kokie metodai tau buvo efektyvūs?
kokie tavo konkretūs pasiūlymai kiekvienai pamokai, jog ši būtų visada efektyvi?
kokias žinias tikrintų? gramatikos? teksto suvokimo?
kaip tu įsivaizduoji mokytojų patikrą?
QUOTE(dangiuk @ 2010 07 03, 12:11)
Žmogau, pamokos planas NAMUOSE ir yra ruošiamas
Skaitau, ir norisi pasakyti - pasaulį reikia pradėti keisti nuo savęs

Skaitau, ir norisi pasakyti - pasaulį reikia pradėti keisti nuo savęs

Dar reiktų pridurt, kad tas surašymas pamokos plano kai kuriose mokyklose yra privalomas. O jauniems specialistams ko gero visur.
Bet man įdomu: visi žino, kaip turi dirbt mokytojai, ko turi išmokyt, kaip turi mokyt, kiek mokiniai TURI gaut už egzaminą, bet stot į pedagoginį nesiruošia. Kiek būtų nuostabių specialistų! Kažin tiek pat daug išmanančių ir gydytojo ar kokį kitą darbą?

QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 12:06)
Pripažįstu, jog mokytoju būti sunku, reikia talento.
O dėl naujų metodų, tai grupinis darbas - gerai, džiaugiuosi, jog dauguma mokytojų moka elgtis kompiuterinėmis programomis, tai pamokas tampa įdomesnės:)
O dėl naujų metodų, tai grupinis darbas - gerai, džiaugiuosi, jog dauguma mokytojų moka elgtis kompiuterinėmis programomis, tai pamokas tampa įdomesnės:)
universitetai visada laukia talentų, kurie išugdomi mokyklose. tikiu, jog nauja karta bus talentingesnė ir pakeis netalentingus mokytojus.
vien prie kompiuterio sėdėti negalima.

QUOTE(ernoja @ 2010 07 03, 11:18)
Dar reiktų pridurt, kad tas surašymas pamokos plano kai kuriose mokyklose yra privalomas. O jauniems specialistams ko gero visur.
Bet man įdomu: visi žino, kaip turi dirbt mokytojai, ko turi išmokyt, kaip turi mokyt, kiek mokiniai TURI gaut už egzaminą, bet stot į pedagoginį nesiruošia. Kiek būtų nuostabių specialistų! Kažin tiek pat daug išmanančių ir gydytojo ar kokį kitą darbą?
Bet man įdomu: visi žino, kaip turi dirbt mokytojai, ko turi išmokyt, kaip turi mokyt, kiek mokiniai TURI gaut už egzaminą, bet stot į pedagoginį nesiruošia. Kiek būtų nuostabių specialistų! Kažin tiek pat daug išmanančių ir gydytojo ar kokį kitą darbą?



irgi


Įmečiau į paštą 8 ilgalaikį planą. Ciklus dėliojau kitaip negu pedagogikoj.
QUOTE(Jurginė @ 2010 07 03, 12:35)
Ernoja, nepriprantu prie naujo vardo.
kadangi diskusija be pabaigos, siūlau pakalbėti mielesne tema.
ką skaitot?

kadangi diskusija be pabaigos, siūlau pakalbėti mielesne tema.
ką skaitot?


Marininos detektyvus, nenoriu nieko rimto...

O paskui eisiu Eragono trilogiją skaityt. Vaikinas mano labai prašė, sakė, kad įdomu


Dangiuk, tai ruošdama pamokos planą jau gali išmokti, kuriame amžiuje gyveno Kamiu? Jo kūrybos bruožus bei kūrinius:)
Mokymo metodus taikė mano pamokose: grupinis darbas nagrinėjant kūrinį, e-mokyklos programos mokantis kalbos kultūrą, klasikų filmai, mokytoja pasakodavo apie kūrinius, rašytoją, epochą, o tu tiesiog konspektuodavai, skaidrės, projektiniai darbai, užklasinis skaitymas, spektaklių recenzijos, tik išėjus tam tikrą kūrinį, rašydavom analizę ar rašinį. Dauguma šių metodų man buvo efektyvūs, aišku girdėdavaubendraklasių įvairius atsiliepimus, vieniems patikdavo, kitiems nuobodu būdavo, bet priklauso nuo vaiko. Šiaip mane nervindavo, jog mokytoja užduodavo skaityti kūrinį visą pamoką, aš geriau namie jį perskaitysiu, o klasėje galėtume paanalizuoti jį, bet suprasdavau, jog kas namie neskaito kūrinių, šis metodas jiems būdavo geras.
Mano pasiūlymai:
- Pamokos turi būti nemonotoniškos: nu nebūtų visą savaitę vienodos pamokos, tarkim tik moksleiviai skaitytų kūrinius, nes atsibosta, pavyzdžiui: vieną pamoką skaito kūrinį, kitą pamoką keli moksleiviai pristato kūrinį bei autorių, čia jų išmone, trečią pamoką dirba grupėse, atsakinėja į klausimus, analizuoja, ketvirtą pamoką mokytoja apibendrina, pasakoja, penktą pamoką mokiniai rašo atsiskaitymą.
- kad mokiniai mokytųsi, aš kiekvieną pamoką bent penkis mokinius pakviesčiau atsakinėti, pavyzdžiui padaryti trumopą teksto suvokimą, įrašyti raides, kablelius, parašyti bruožus ir t.t, šis metodas - efektyvus, žinau iš kitų pamokų.
- mokytojas turėtų prisirinkti įvairių įdomių dalykų, kad mokinius sudomintų.
- skaidrės, kompiuterinės programos, filmai, filmukai.
- liepčiau mokiniams rašyti per pusmetį, nors 5 knygų recenzijas, 3 spektaklių recenzijas.
- dėl gramatikos, tai irgi skaidrės, lentelės, čia jau tiktų mažesniems mokiniams, taip geriau įsasavina, nes vien skaityti vadovėlį - beviltiška.
Tikrinčiau mokytojų šias žinias: gramatiką, teksto suvokimą, rašinis ar analizė, bei tam tikras kūrinio ar tam tikros epochos bruožai.
Jurgine, kokia buvo "naujoviška" pamoka?
Papildyta:
o kodėl nestoja niekas į VPU, pasakysiu kelias priežastis tų žmonių, kurie norėtų būti mokytojais ir jie būtų geri, bet mažėja mokinių skaičius, mokyklos uždaromos, tai ir jaunų mokytojų nereikia, nes neatleidinės mokykla mokytojų, kad priimtų jaunus. Tai renkasi kitą profesiją, nes žino, jog bus darbo:)
Mokymo metodus taikė mano pamokose: grupinis darbas nagrinėjant kūrinį, e-mokyklos programos mokantis kalbos kultūrą, klasikų filmai, mokytoja pasakodavo apie kūrinius, rašytoją, epochą, o tu tiesiog konspektuodavai, skaidrės, projektiniai darbai, užklasinis skaitymas, spektaklių recenzijos, tik išėjus tam tikrą kūrinį, rašydavom analizę ar rašinį. Dauguma šių metodų man buvo efektyvūs, aišku girdėdavaubendraklasių įvairius atsiliepimus, vieniems patikdavo, kitiems nuobodu būdavo, bet priklauso nuo vaiko. Šiaip mane nervindavo, jog mokytoja užduodavo skaityti kūrinį visą pamoką, aš geriau namie jį perskaitysiu, o klasėje galėtume paanalizuoti jį, bet suprasdavau, jog kas namie neskaito kūrinių, šis metodas jiems būdavo geras.
Mano pasiūlymai:
- Pamokos turi būti nemonotoniškos: nu nebūtų visą savaitę vienodos pamokos, tarkim tik moksleiviai skaitytų kūrinius, nes atsibosta, pavyzdžiui: vieną pamoką skaito kūrinį, kitą pamoką keli moksleiviai pristato kūrinį bei autorių, čia jų išmone, trečią pamoką dirba grupėse, atsakinėja į klausimus, analizuoja, ketvirtą pamoką mokytoja apibendrina, pasakoja, penktą pamoką mokiniai rašo atsiskaitymą.
- kad mokiniai mokytųsi, aš kiekvieną pamoką bent penkis mokinius pakviesčiau atsakinėti, pavyzdžiui padaryti trumopą teksto suvokimą, įrašyti raides, kablelius, parašyti bruožus ir t.t, šis metodas - efektyvus, žinau iš kitų pamokų.
- mokytojas turėtų prisirinkti įvairių įdomių dalykų, kad mokinius sudomintų.
- skaidrės, kompiuterinės programos, filmai, filmukai.
- liepčiau mokiniams rašyti per pusmetį, nors 5 knygų recenzijas, 3 spektaklių recenzijas.
- dėl gramatikos, tai irgi skaidrės, lentelės, čia jau tiktų mažesniems mokiniams, taip geriau įsasavina, nes vien skaityti vadovėlį - beviltiška.
Tikrinčiau mokytojų šias žinias: gramatiką, teksto suvokimą, rašinis ar analizė, bei tam tikras kūrinio ar tam tikros epochos bruožai.
Jurgine, kokia buvo "naujoviška" pamoka?
Papildyta:
o kodėl nestoja niekas į VPU, pasakysiu kelias priežastis tų žmonių, kurie norėtų būti mokytojais ir jie būtų geri, bet mažėja mokinių skaičius, mokyklos uždaromos, tai ir jaunų mokytojų nereikia, nes neatleidinės mokykla mokytojų, kad priimtų jaunus. Tai renkasi kitą profesiją, nes žino, jog bus darbo:)
Ilgši, o tu pats sau neprieštarauji? tiek to. viskas gerai.
o dabar tik primenu, jog...
...pamoka trunka 45 minutes. net ir trumpas teksto suvokimas reikalauja nemažai laiko. o jei tu siūlai tai daryti vietoj atsakinėjimo, vadinasi, kažkur suvokimas turėtų trukti 10 min. spėtum?
... kokių įdomių dalykų? kiek autorius turėjo meilužių? kokiomis ligomis sirgo? juokingos istorijos? o jei tokių nėra? pateik pavyzdžių.
...aha. spektaklio recenzijas... visi mes gyvename didmiesčiuose. visi per pusmetį apsilankome teatruose, mokyklos mielai pavežėja iki jų... visų tėvai išgali vaikui pinigų duoti. ironizuoju. tik nereikia atšauti, jog yra TV. ne tas pats efektas.
... yra savarankiškas skaitymas. rekomenduojama netgi. tik nereikia tuo piktnaudžiauti.
tai mums tektų laikyti jūsų lygio VBE?
o tau nekyla mintis, jog ne paprasti mokytojai rengia egzaminų užduotis ir pateikia jų atsakymus, kuriais remiantis taisomi darbai?
tai gal ne mus reiktų tikrinti?
o dabar tik primenu, jog...
...pamoka trunka 45 minutes. net ir trumpas teksto suvokimas reikalauja nemažai laiko. o jei tu siūlai tai daryti vietoj atsakinėjimo, vadinasi, kažkur suvokimas turėtų trukti 10 min. spėtum?
... kokių įdomių dalykų? kiek autorius turėjo meilužių? kokiomis ligomis sirgo? juokingos istorijos? o jei tokių nėra? pateik pavyzdžių.
...aha. spektaklio recenzijas... visi mes gyvename didmiesčiuose. visi per pusmetį apsilankome teatruose, mokyklos mielai pavežėja iki jų... visų tėvai išgali vaikui pinigų duoti. ironizuoju. tik nereikia atšauti, jog yra TV. ne tas pats efektas.

... yra savarankiškas skaitymas. rekomenduojama netgi. tik nereikia tuo piktnaudžiauti.
tai mums tektų laikyti jūsų lygio VBE?
o tau nekyla mintis, jog ne paprasti mokytojai rengia egzaminų užduotis ir pateikia jų atsakymus, kuriais remiantis taisomi darbai?
tai gal ne mus reiktų tikrinti?
