Įkraunama...
Įkraunama...

Lituanisčių sambūris...

QUOTE(Mandra Sandra @ 2010 07 27, 23:52)
asmeniškai man nelengva su planais. kodėl? nes mūsų m-klos grafose išeina būrimas, tas pats per tą patį... iš pradžių nesupratau ką kur rašyti. Temas pagal save išsidėsčiau, ciklus, gebėjimai lyg ir pusė velnio surašyti, metodai irgi, vertinimą apgalvojau, bet va grafoj Siekiamas rezultatas išėjo vėl tas pats kopijavimas iš tų programų, tik kt. žodžiais...Labiau apibendrintai gal  g.gif Na, aš suprasiu, nes man svarbiausia temų išdėstymas. O jei tikrins ir norės prikibti - tikrai ras prie ko...

Gal kas dirbat du el. dienynu www.tamo.lt? Girdėjau, pas mus dirba, jaučiu teks ir man...
ir dar - gandas ar teisybė dėl naujų dienynų pasirodymo. kad ne tema bus rašoma, o pamokos uždavinys. Tai irgi man nauja. Iš naujų programų studijuoju...ir metodines rekomendavijas skaitau...

pateršiu:
Pamokos uždaviniai formuluojami iš mokinio pozicijos. Jie orientuoti į tai, ką mokiniai išmoks per šią pamoką. Pamokos uždavinyje apibrėžiamas mokinių rezultatas, pasiekiamas per tam tikrą laiką (pamoką), kaip mokiniai parodys šį rezultatą ir kokiais kriterijais remdamiesi jį vertinsime. Mokymosi uždavinys (pagal R. Magerį) nurodo kokiomis sąlygomis (tinkamą veiklos kontekstą) ką mokiniai gebės atlikti (svarbiausią siekį) ir pagal kokius kriterijus bus  vertinama (su kokiais mokymosi rezultatais ir kokiu  kompetentingumu bus lyginama sėkmė).
Pavyzdžiui, suformuluotas toks uždavinys: Pagal duotą modelį mokiniai sukurs pasakojimą, atsižvelgdami į adresatą ir komunikacinę situaciją.
Sąlyga - pagal duotą modelį
Atlikimas - mokiniai sukurs pasakojimą
Kriterijus - atsižvelgdami į adresatą ir komunikacinę situaciją.

Mokymosi uždavinys turi būti
• konkretus, aiškus, glaustas;
• realiai pasiekiamas per tam tikrą laiką;
• pamatuojamas (vengtina žodžių suvokti, suprasti, nes jie nėra pakankamai konkretūs - mokiniai gali nesuprasti, ko iš jų tikimasi, o mokytojui sunku nuspręsti, ar uždavinys įgyvendintas);
• konstatuojamas kaip rezultatas (vartojami aktyvieji veiksmažodžiai arba frazės);

Taip uždavinius formuluojame planuodami visų gimtosios kalbos ugdymo sričių pamokas. Toliau pateikiama pamokos uždavinių formuluočių pavyzdžių.

Skaitydami nežinomą prozos tekstą, mokiniai išsamiai apibūdins pagrindinį veikėją (veikėjus).
Remdamiesi aptartais kriterijaisi mokiniai argumentuotai įvertins draugų pasakytas įtikinimo kalbas.
Rašydami tekstą, mokiniai taisyklingai skirs tiesioginę kalbą.
Gali būti formuluojami ne tik dalyko kalbos mokymosi uždaviniai, bet ir socialiniams gebėjimams formuoti skirti uždaviniai, pavyzdžiui:
Rengdamiesi grupės pristatymui, mokiniai pasidalins vaidmenimis atsižvelgdami į kiekvieno grupės nario sugebėjimus.
Sudarant diagramą aktyviai dalyvaus visi grupės nariai.


Dirbau su tamo 4 ar 3 metus. Man patiko - pamokos metu viską sutvarkai, suvedi. Kai užpernai patobulino, tai ir kontrolinių darbų grafiką matai - nėra jokio vaikų terorizmo a la mes jau susitarėm su kita mokytoja tą dieną rašyti... Taip pat auklėtojom labai patogus lankomumo tvarkymas: grupuojamos pagal priežastis n raidės, formuojamos ataskaitos: lankomumo, pažangumo ir t.t. Daug mokytojų skundžiasi, bet išties tai parankus dalykas. Tik tiek, kad jei mokykloje ir elektroninis, ir popierinis, ir jei dar mokytojas patingintis, tai tada jau bėda. Bet jei viskas laiku tvarkoma - labai neblogas dalykėlis.

Dienynus jau šiais metais pildžiau rašydama ne pamokos temą, o uždavinį plius n.d.
Papildyta:
mano mokiniai turi tokius sąsiuvinius: kontrolinių darbų, skaitinių, kalbos darbų, kalbos ugdymo darbų, perskaitytų knygų dienoraščių. Anksčiau turėdavo ir taisyklių dar.
Atsakyti
modestina, ar sunku tuos uždavinius formuluot?
Bet tada pagalvojau, kad ir plano grafoj galėtų būti šalia temos uždavinys g.gif nes pas mus tokios nėra lentelėj prie kiekvienos pamokos g.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Mandra Sandra: 28 liepos 2010 - 11:46
QUOTE(Mandra Sandra @ 2010 07 28, 12:43)
modestina, ar sunku tuos uždavinius formuluot?
Bet tada pagalvojau, kad ir plano grafoj galėtų būti šalia temos uždavinys  g.gif nes pas mus tokios nėra lentelėj prie kiekvienos pamokos  g.gif

Nesunku, pasirnki tokią kaip formulę "darydamas TĄ, atliks, išmoks ir pan TĄ"
Atsakyti
Pas mus elektroniniai dienynai jau 4 ar 5 metus bus. Anksčiau reikdavo temą rašyt, bet dar buvo ir popieriniai, tai nervindavo, nes dubliuojasi viskas, dvigubas darbas. Dabar, kai klausiau pavaduotojos, reiks uždavinius rašyt, reiškia, ir pas mus tas tamo, o popierinių dienynų nebėra, kas labai džiugina. Beje, tas elektroninis dienynas iš tiesų patogus, ir tėvai gali operatyviai gaut visą info apie savo vaikus, ir klausinėt nereikia, kas užduota n.d., o juk jiems pastoviai nieko neužduota. biggrin.gif

O uždavinius formuluot nėra sunku, kadangi kažkada dalyvavau su savo mokykla MTP, tai mes jau 7 m. mokam tokius uždavinius formuluoti.
Papildyta:
QUOTE(ernoja @ 2010 07 28, 13:04)
Nesunku, pasirnki tokią kaip formulę "darydamas TĄ, atliks, išmoks ir pan TĄ"

Ne tik darydamas, bet ir mokėdamas, žinodamas, naudodamasis, skaitydamas, rašydamas ir t.t.
Atsakyti
ačiū 4u.gif išsisaugojau formuluotes blush2.gif
turiu įtarimą, kad pas mus bus sunkoka su uždavinių formulavimu
Atsakyti
QUOTE(ezra @ 2010 07 28, 13:22)


O uždavinius formuluot nėra sunku, kadangi kažkada dalyvavau su savo mokykla MTP, tai mes jau 7 m. mokam tokius uždavinius formuluoti.
Papildyta:

Ne tik darydamas, bet ir mokėdamas, žinodamas, naudodamasis, skaitydamas, rašydamas ir t.t.

drinks_cheers.gif tik pavyzdį parašiau, nes surašyt visus variantus neįmanoma
Atsakyti
QUOTE(ernoja @ 2010 07 28, 13:28)
drinks_cheers.gif tik pavyzdį parašiau, nes surašyt visus variantus neįmanoma

Čia tai faktas. biggrin.gif
Atsakyti
Nieko sudėtingo: "Išmoks būs. l. III a. rašybą", "Lavins skaitymo įgūdžius" ir t.t. Kadangi mokykloje, kurioje dirbau penkerius metus, reikėjo ir teminių, ir detaliųjų planų, tai šioje į pamokos temą perkėliau detaliųjų planų formuluotes - iš pradžių buvo neįprasta. O paskui - rašai, ką tai pamokai suplanavai: jei mokysi, pavyzdžiui, asmenavimo, tai ir rašai, kad asmenuos. Man tai tarsi pamokos planas, nes išties pamokos tema neparodo pamokos turinio. Mums, dalyko specialistėms, aišku, o kitiem - ne.
Atsakyti
QUOTE(Jurginė @ 2010 07 27, 18:30)
taip beplanuodamos ir mane įkvėpsit.  cool.gif o dar nei agurkai, nei paprikos nesutvarkytos... obuolienė neišvirta, Žolinė neatšvęsta.
ne, jūs manęs neįkvėpsit. ne-pa-si-duo-siu.  schmoll.gif  schmoll.gif  schmoll.gif  lotuliukas.gif

na, merginos, Jūs mane žavit thumbup.gif Bet aš jungiuos prie Jurginės biggrin.gif biggrin.gif Mano smegeninė dar ilsisi nuo to mokyklos gėrio biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Kaja888 @ 2010 07 28, 15:34)
na, merginos, Jūs mane žavit  thumbup.gif  Bet aš jungiuos prie Jurginės  biggrin.gif  biggrin.gif  Mano smegeninė dar ilsisi nuo to mokyklos gėrio  biggrin.gif


sveikos, darboholikės 4u.gif

aš irgi stebiuosi blink.gif ar bent atostogavot šią vasarą? lotuliukas.gif lotuliukas.gif

ne į temą: dvi naktis sapnavau, kad laukiuosi, o šiąnakt jau gimdžiau bigsmile.gif gal numanot reikšmę ? g.gif tik nesakykit, kad metas planus gimdyt... dar atostogauju.
Papildyta:


tiesa, sąsiuviniai: kalbai,literatūrai ir rašomiesiems darbams, kontroliniams darbams.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo praeive: 28 liepos 2010 - 15:11
QUOTE(modestina @ 2010 07 28, 15:32)
Nieko sudėtingo: "Išmoks būs. l. III a. rašybą", "Lavins skaitymo įgūdžius" ir t.t. Kadangi mokykloje, kurioje dirbau penkerius metus, reikėjo ir teminių, ir detaliųjų planų, tai šioje į pamokos temą perkėliau detaliųjų planų formuluotes - iš pradžių buvo neįprasta. O paskui - rašai, ką tai pamokai suplanavai: jei mokysi, pavyzdžiui, asmenavimo, tai ir rašai, kad asmenuos. Man tai tarsi pamokos planas, nes išties pamokos tema neparodo pamokos turinio. Mums, dalyko specialistėms, aišku, o kitiem - ne.

Nelabai teisingas uždavinio formulavimas, turi būti 3 komponentai (kaip Mandros Sandros įdėtame aprašyme).
Atsakyti
o Viešpatėliau... taigi pamiršau, kad dabar į dienynus kitaip reiks rašyt. doh.gif

ne į temą.
šiaip man patiko devintokų kalbos vadovėlyje temos formulavimas. vaikui aiški ir tema, ir pamokos tikslas.
Girdžiu pranešimo turinį iš konteksto
Klausau, skaitau ir skiriu faktus ir nuomones
Suvokiu autoriaus tikslus...
Rašau, taisau, tobulinu


Ir dar ne į temą. Facebook'e esu prisijungusi prie Paulo Coelho gerbėjų grupės. Kiekvieną dieną jis pateikia vieną kurią nors paprastą mintį. Šiandieninė labai tinka prie dabar mūsų temoj verdančių svarstymų.
An enthusiastic heart finds opportunities everywhere
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Jurginė: 28 liepos 2010 - 16:47