QUOTE(Mandra Sandra @ 2010 07 27, 23:52)
asmeniškai man nelengva su planais. kodėl? nes mūsų m-klos grafose išeina būrimas, tas pats per tą patį... iš pradžių nesupratau ką kur rašyti. Temas pagal save išsidėsčiau, ciklus, gebėjimai lyg ir pusė velnio surašyti, metodai irgi, vertinimą apgalvojau, bet va grafoj Siekiamas rezultatas išėjo vėl tas pats kopijavimas iš tų programų, tik kt. žodžiais...Labiau apibendrintai gal
Na, aš suprasiu, nes man svarbiausia temų išdėstymas. O jei tikrins ir norės prikibti - tikrai ras prie ko...
Gal kas dirbat du el. dienynu www.tamo.lt? Girdėjau, pas mus dirba, jaučiu teks ir man...
ir dar - gandas ar teisybė dėl naujų dienynų pasirodymo. kad ne tema bus rašoma, o pamokos uždavinys. Tai irgi man nauja. Iš naujų programų studijuoju...ir metodines rekomendavijas skaitau...
pateršiu:
Pamokos uždaviniai formuluojami iš mokinio pozicijos. Jie orientuoti į tai, ką mokiniai išmoks per šią pamoką. Pamokos uždavinyje apibrėžiamas mokinių rezultatas, pasiekiamas per tam tikrą laiką (pamoką), kaip mokiniai parodys šį rezultatą ir kokiais kriterijais remdamiesi jį vertinsime. Mokymosi uždavinys (pagal R. Magerį) nurodo kokiomis sąlygomis (tinkamą veiklos kontekstą) ką mokiniai gebės atlikti (svarbiausią siekį) ir pagal kokius kriterijus bus vertinama (su kokiais mokymosi rezultatais ir kokiu kompetentingumu bus lyginama sėkmė).
Pavyzdžiui, suformuluotas toks uždavinys: Pagal duotą modelį mokiniai sukurs pasakojimą, atsižvelgdami į adresatą ir komunikacinę situaciją.
Sąlyga - pagal duotą modelį
Atlikimas - mokiniai sukurs pasakojimą
Kriterijus - atsižvelgdami į adresatą ir komunikacinę situaciją.
Mokymosi uždavinys turi būti
konkretus, aiškus, glaustas;
realiai pasiekiamas per tam tikrą laiką;
pamatuojamas (vengtina žodžių suvokti, suprasti, nes jie nėra pakankamai konkretūs - mokiniai gali nesuprasti, ko iš jų tikimasi, o mokytojui sunku nuspręsti, ar uždavinys įgyvendintas);
konstatuojamas kaip rezultatas (vartojami aktyvieji veiksmažodžiai arba frazės);
Taip uždavinius formuluojame planuodami visų gimtosios kalbos ugdymo sričių pamokas. Toliau pateikiama pamokos uždavinių formuluočių pavyzdžių.
Skaitydami nežinomą prozos tekstą, mokiniai išsamiai apibūdins pagrindinį veikėją (veikėjus).
Remdamiesi aptartais kriterijaisi mokiniai argumentuotai įvertins draugų pasakytas įtikinimo kalbas.
Rašydami tekstą, mokiniai taisyklingai skirs tiesioginę kalbą.
Gali būti formuluojami ne tik dalyko kalbos mokymosi uždaviniai, bet ir socialiniams gebėjimams formuoti skirti uždaviniai, pavyzdžiui:
Rengdamiesi grupės pristatymui, mokiniai pasidalins vaidmenimis atsižvelgdami į kiekvieno grupės nario sugebėjimus.
Sudarant diagramą aktyviai dalyvaus visi grupės nariai.

Gal kas dirbat du el. dienynu www.tamo.lt? Girdėjau, pas mus dirba, jaučiu teks ir man...
ir dar - gandas ar teisybė dėl naujų dienynų pasirodymo. kad ne tema bus rašoma, o pamokos uždavinys. Tai irgi man nauja. Iš naujų programų studijuoju...ir metodines rekomendavijas skaitau...
pateršiu:
Pamokos uždaviniai formuluojami iš mokinio pozicijos. Jie orientuoti į tai, ką mokiniai išmoks per šią pamoką. Pamokos uždavinyje apibrėžiamas mokinių rezultatas, pasiekiamas per tam tikrą laiką (pamoką), kaip mokiniai parodys šį rezultatą ir kokiais kriterijais remdamiesi jį vertinsime. Mokymosi uždavinys (pagal R. Magerį) nurodo kokiomis sąlygomis (tinkamą veiklos kontekstą) ką mokiniai gebės atlikti (svarbiausią siekį) ir pagal kokius kriterijus bus vertinama (su kokiais mokymosi rezultatais ir kokiu kompetentingumu bus lyginama sėkmė).
Pavyzdžiui, suformuluotas toks uždavinys: Pagal duotą modelį mokiniai sukurs pasakojimą, atsižvelgdami į adresatą ir komunikacinę situaciją.
Sąlyga - pagal duotą modelį
Atlikimas - mokiniai sukurs pasakojimą
Kriterijus - atsižvelgdami į adresatą ir komunikacinę situaciją.
Mokymosi uždavinys turi būti
konkretus, aiškus, glaustas;
realiai pasiekiamas per tam tikrą laiką;
pamatuojamas (vengtina žodžių suvokti, suprasti, nes jie nėra pakankamai konkretūs - mokiniai gali nesuprasti, ko iš jų tikimasi, o mokytojui sunku nuspręsti, ar uždavinys įgyvendintas);
konstatuojamas kaip rezultatas (vartojami aktyvieji veiksmažodžiai arba frazės);
Taip uždavinius formuluojame planuodami visų gimtosios kalbos ugdymo sričių pamokas. Toliau pateikiama pamokos uždavinių formuluočių pavyzdžių.
Skaitydami nežinomą prozos tekstą, mokiniai išsamiai apibūdins pagrindinį veikėją (veikėjus).
Remdamiesi aptartais kriterijaisi mokiniai argumentuotai įvertins draugų pasakytas įtikinimo kalbas.
Rašydami tekstą, mokiniai taisyklingai skirs tiesioginę kalbą.
Gali būti formuluojami ne tik dalyko kalbos mokymosi uždaviniai, bet ir socialiniams gebėjimams formuoti skirti uždaviniai, pavyzdžiui:
Rengdamiesi grupės pristatymui, mokiniai pasidalins vaidmenimis atsižvelgdami į kiekvieno grupės nario sugebėjimus.
Sudarant diagramą aktyviai dalyvaus visi grupės nariai.
Dirbau su tamo 4 ar 3 metus. Man patiko - pamokos metu viską sutvarkai, suvedi. Kai užpernai patobulino, tai ir kontrolinių darbų grafiką matai - nėra jokio vaikų terorizmo a la mes jau susitarėm su kita mokytoja tą dieną rašyti... Taip pat auklėtojom labai patogus lankomumo tvarkymas: grupuojamos pagal priežastis n raidės, formuojamos ataskaitos: lankomumo, pažangumo ir t.t. Daug mokytojų skundžiasi, bet išties tai parankus dalykas. Tik tiek, kad jei mokykloje ir elektroninis, ir popierinis, ir jei dar mokytojas patingintis, tai tada jau bėda. Bet jei viskas laiku tvarkoma - labai neblogas dalykėlis.
Dienynus jau šiais metais pildžiau rašydama ne pamokos temą, o uždavinį plius n.d.
Papildyta:
mano mokiniai turi tokius sąsiuvinius: kontrolinių darbų, skaitinių, kalbos darbų, kalbos ugdymo darbų, perskaitytų knygų dienoraščių. Anksčiau turėdavo ir taisyklių dar.