II. UGDYMO ORGANIZAVIMAS
6. Vaiko ugdymas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje vienerius metus gali būti skiriamas tėvų (globėjų, įtėvių) prašymu, kai vaikui reikalinga pedagoginės psichologinės tarnybos rekomenduota nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei pagal sveikatos specialistų rekomendacijas ne trumpiau nei metus reikalingas sveikatą tausojantis dienos režimas ir kai šių sąlygų negali užtikrinti steigėjo pagal Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinę mokyklą bendrųjų kriterijų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr. 103-3809), priskirta bendrojo lavinimo mokykla (toliau vadinama mokykla).
7. Tėvai (globėjai, įtėviai), pageidaujantys, kad vaikas vienerius metus būtų ugdomas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje pagal jo ugdymosi poreikiams pritaikytą ugdymo programą, pateikia savivaldybės priskirtos mokyklos direktoriui prašymą, Pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą (Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 1221/527/83, 5 priedas (Žin., 2000, Nr. 85-2608), kurioje rekomenduota nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba, ir šeimos arba vaikų gydytojo pažymą (statistinė apskaitos forma Nr. 027-1/A Vaiko sveikatos pažymėjimas), patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. V-951 (Žin., 2005, Nr. 3-38), kurioje rekomenduotas sveikatą tausojantis režimas.
8. Mokyklos direktorius, gavęs 7 punkte įvardytus dokumentus, sudaro trišalę mokymo sutartį su ikimokyklinio ugdymo įstaiga, kurioje vaikas bus ugdomas vienerius metus, ir jo tėvais (globėjais, įtėviais) dėl vaiko ugdymo pagal jo ugdymosi poreikiams pritaikytas pradinio ir priešmokyklinio ugdymo programas. Vaikas įrašomas į mokinių abėcėlinę knygą ir pirmosios klasės dienyną. Apie sudarytą sutartį informuojamas apskrities ar savivaldybės administracijos švietimo padalinys.
9. Vaikui mokyti pagal jo ugdymosi poreikiams pritaikytą pradinio ugdymo pirmosios klasės programą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje mokyklos direktorius tvirtina individualų ugdymo planą, kuris parengiamas remiantis bendraisiais ugdymo planais; atsižvelgdamas į pedagoginės psichologinės tarnybos ir sveikatos specialistų rekomendacijas, suderinęs su ikimokyklinio ugdymo įstaigos direktoriumi ir vaiko tėvais (globėjais, įtėviais), tvirtina vaiko pirmosios klasės pamokų tvarkaraštį. Vaikui skiriama ne daugiau kaip 3 pamokos per dieną ir 9 pamokos per savaitę.
10. Mokyklos direktorius skiria pradinių klasių mokytoją, jo darbo vieta įrengiama ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
11. Ikimokyklinio ugdymo įstaiga pagal trišalę sutartį priima vaiką į priešmokyklinio ugdymo grupę, ugdo pagal jo poreikiams pritaikytą priešmokyklinio ugdymo programą ir teikia pedagoginės psichologinės tarnybos rekomenduotą nuolatinę kvalifikuotų specialistų pagalbą bei užtikrina sveikatą tausojantį dienos režimą.
12. Mokslo metų pabaigoje, atsižvelgdama į vaiko pasiekimų įvertinimus, jį ugdžiusio mokytojo ir priešmokyklinio ugdymo pedagogo siūlymus, mokyklos mokytojų taryba priima sprendimą dėl vaiko ugdymo antrojoje klasėje arba jo palikimo mokytis pagal pirmosios klasės pradinio ugdymo programą mokykloje.
13. Nesant galimybės vaiką ugdyti ikimokyklinio ugdymo įstaigoje arba nesant joje kvalifikuotų specialistų savivaldybės administracijos direktorius paveda savivaldybės pedagoginei psichologinei tarnybai teikti vaikui reikalingą specialistų pagalbą.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14. Sprendimus dėl vaikų ugdymo organizavimo šiame Tvarkos apraše nenumatytais atvejais priima mokyklos steigėjas. Rekomenduojama, esant reikalui, kompensuoti
Ji as teisingai supratau tai kai vaikui sueina 7 metai ir jam skiriamas tausojantis rezimas, tai pirma klase jis baigia darzelyje, ir jei spec. nustato kad jam reikia kursa kartoti, tai jis jau eina i mokykla, i pirma klase. Taip gaunasi kad vaikas i mokykla ateina 8 metu ir eina i pirma klase. O gal as ka ne taip supratau.
QUOTE(k** @ 2010 10 04, 09:19)
O sakykit , jei jau skirtas tas namų mokymas, tai kas su tuo vaikučiu būna namie?
Maniškis labai naivus, gali betko prisigalvoti, bet ką įsileisti. jei jau toks mokymas skirtas, tai vienas iš tėvų turi nedirbti
Juk ir kiekvieną 6 -metį baisu palikti vieną ir kaip žinome užsienyje iki 12 metų niekas nepaliekamas. o mūsiškius tuo labiau.
Aš vaiką auginu viena, jis paruošiamukas ir gauna pačią lengviausią negalią, kuri tuoj pat baigsis.
Maniškis labai naivus, gali betko prisigalvoti, bet ką įsileisti. jei jau toks mokymas skirtas, tai vienas iš tėvų turi nedirbti

Aš vaiką auginu viena, jis paruošiamukas ir gauna pačią lengviausią negalią, kuri tuoj pat baigsis.
Jusu vaikas autistas? Jei taip, tai prasykit padejeja. Autistukai-2 apie tai kalba ejo. Siaip tai negalia reikia pratesti, jei pratesia. Bet kokiu atveju PPT tarnyba gali pratestuoti ir skirti specialistus pagalbininkus mokykloje arba gal ir padejeja irasyti?
Nu kiek as issivaizduoju, tai tas padejejas galetu paimti nuo namu ir atvesti i namus vaika. Tik jau namie nezinau kas su juo galetu buti. Klaseje siaip buna prailgintos grupes, kur vaikai daro pamokas. Jei vaikas gali isbuti ilgai grupeje, tai butu variantas.
Del namu mokymo. Tai taip, namie reikia kazkam buti. Be to abejoju kad logopedas (jei tokio reikia) i namus vazines. Spec. pedagoga (jei toki gausit) nu dar manau galima kazkaip suderinus i namus gauti (nors jei namai toli nuo mokyklos, niekas apat mokytojos is specialistu nenores vaineti). Apie spec. pedagoga as sneku tame kontekste, kai jis atlieka spec.pedagoga darba. O siaip pirmoje klaseje mokytojos darba gali atlikti ir spec.pedagogas, tada turetu i namus vazinet.
Siaip jusu situacijoje labai svarbi jusu nuomone. Ar vaikas gali dirbti bendroje klaseje? Ar jam reikes kokiu specialistu pagalba? Reikia spresti pagal situacija ir jusu galimybes.
Gal jusu tevai galetu padeti?
Papildyta:
QUOTE(kija @ 2010 10 04, 10:33)
Teisingai, dar viena iseitis. Vaikas lieka darzelyje, o pas ji ateina mokytoja is mokyklos.
Papildyta:
QUOTE(kija @ 2010 10 04, 10:33)
Ji as teisingai supratau tai kai vaikui sueina 7 metai ir jam skiriamas tausojantis rezimas, tai pirma klase jis baigia darzelyje, ir jei spec. nustato kad jam reikia kursa kartoti, tai jis jau eina i mokykla, i pirma klase. Taip gaunasi kad vaikas i mokykla ateina 8 metu ir eina i pirma klase. O gal as ka ne taip supratau.
Jei patempia, tai i antra klase. Jei nepatempia, tai i pirma klase.
Siaip tas darzelinis mokymas tai tikrai neblogas variantas dirbantiems tevams. Ale ir reikia dar ir tinkama darza su specialistais tam surasti. Arba jei nera specialistu, tai siulo PPT prievartauti, kad skirtu is PPT.
Nu jau cia kaip kam pasiseks aisku ir su darzu ir su tuo prievartavimu. Nes be specialistu vaiko su negalia bus sunku istempti pagal mokyklos programa.
Prie musu pvz. namu stipriu darzu nera. Is to taip vadinamo logopedinio Ciauskucio (kuris toli nuo namu), turint kruva problemu, irgi menka nauda, nes direktore pastoviai ka nors nusuka nuo neigaliu vaiku (reikalui esant galiu padaryti siam darzui "gera" proklamacija. Nauda buvo tik tokia, kad pasimokiau is savu klaidu ir dabar suziuriu viska kas tik imanoma).
PPT pas mus irgi tik pazymas raso.


Optimaliausias varianta bet kokiu atveju rasti tokia istaiga, kurioje jau butu tie specialistai. Nes specialistu gavimas is isores, labai biurokratinis procesas, taip pat bus pastovios derybos del valandu skaiciaus ir vazinejimo (kas pas ka). Yra dar viena galimybe: specialistu etato pramusima toje mokykloje. Nes pvz. logopedo ( spec.pedagogo) etatas priklauso tai mokyklai, kur yra 20 spec.poreikiu (su PPT pazymom) vaiku. Jei yra 10 tokiu vaiku, tada puse etato, jei 5 vaikai, 0,25 etato. Su salygai aisku, kad patys tevai sutvarko tas PPT pazymas ir pristato mokslo pradzioje mokyklai. Belieka tik suzinoti kiek mokykloje yra spec.poreikiu vaiku ir tvarkyti biurokratija per istrancijas del specu gavimo.
Na mums tik 4 metai, bet jau tas mokyklos klausimas ramybes neduoda. Kadangi pas mus miestelis mazas, tai spec yra mazai. tai mes turim logopede darzeli, ir logopede bei spec. pedagoga mokykloje. Paguoda ta kad jeigu mazius sugebes eiti i mokykla tai specialistai jau ji zinos kaip nulupta, nes daugiau kitu pas mus ir nera. O ir mano zuikis bus pirmas autistukas mokykloje, tai visiems bus lengviau kai ji pazinos, ir zinos kaip su juo elgtis.Jau dabar visa mokykla ji pazysta, ir juokiasi kad pgrindinis mokinys i mokykla ateina. Na matysim kaip ten bus, nes nelabai ir rinktis yra is ko ,mokykla pradine tik viena pas mus , bet mes dar turim 3 metus.
QUOTE(kija @ 2010 10 04, 10:53)
Na mums tik 4 metai, bet jau tas mokyklos klausimas ramybes neduoda. Kadangi pas mus miestelis mazas, tai spec yra mazai. tai mes turim logopede darzeli, ir logopede bei spec. pedagoga mokykloje. Paguoda ta kad jeigu mazius sugebes eiti i mokykla tai specialistai jau ji zinos kaip nulupta, nes daugiau kitu pas mus ir nera. O ir mano zuikis bus pirmas autistukas mokykloje, tai visiems bus lengviau kai ji pazinos, ir zinos kaip su juo elgtis.Jau dabar visa mokykla ji pazysta, ir juokiasi kad pgrindinis mokinys i mokykla ateina. Na matysim kaip ten bus, nes nelabai ir rinktis yra is ko ,mokykla pradine tik viena pas mus , bet mes dar turim 3 metus.
Nu tai pradesit sukti plaucius po 2 metu.


Jei mokykloje rasot yra spec.pedagogas ir logopedas, galit bandyt ikimokykline grupe baigti mokykloje (jei tokia yra).
Mano vaikas yra aspergeris. Didžiausia jo problema yra aktyvumo ir dėmesio bei elgesio ir emocijų sutrikimai. Šiais metai jau matau pažangą darželyje, dalyvauja bendrose pamokose, piešia, atlieka užduotis. Šiaip, be kolektyvo jis gyventi nenori, vienas būti nemėgsta, turi visur ir visada prie jo būti ir dalyvauti jo įvairiuose žaidimuose. gaila, kad neturi brolio ar sesės
, būtų gal kiek lengviau. Bet tie jo "kabliukai", nežmoniškas ego, įkyrumas, vadovavimas visiems išliko.
Kitais metais bus dvi mokytojos, viena griežta, kita "lengvesnė". neaišku kurią rinktis (mano įsitikinimu abi jos bijo tokių vaikų, nes dar tikrai neparuoštos su jais dirbti). Pagal viską rinkčiaus griežtesnę, bet... daugumą ji vadina debilais, rėkia ir t.t., o iš kitos pusės, pajutęs ramesnį žmogų maniškis gali jo negerbti. Pvz, jei jau kuris suaugęs suartėja su juo į draugystes ir nesilaiko atstumo,kad jis suaugęs, tai jis gali "ant galvos lipti".
Kai išplėstinėje konsultacijoje klausiau psichologės kuri mokytoja mums labiau tiktų, tai ji sakė, tokiems vaikams tinka griežta, bet gerbianti tokį vaiką, nesityčiojanti iš jo. O su šia, abejoju, kad gali būti kitaip.
O su tais žodeliais kaip debilas, mokini vaiką, kad nesakytų, nes negerai, tai tie mokslai per sekundę nueina šuniui ant uodegos, kai kieme pamato suaugusią moteriškę su dauno sindromu, kurią jos pačios sesuo,kita senstelėjusi kaimynė būtent taip ir vadina "debile". Tada ištisai klausinėja, jei jau jos suaugusios ir taip sako, tai kodėl negalima. O tie ištisi užsiciklinimai tuo pačiu ir vienu klausimu taip vargina, nes tai būna be galo ir be krašto. Praeina vienas klausimas, po mėnesio domina kitas ir taip kokiem 2 mėnesiam tas pats
Bet turiu bent tuo džiaugtis, Jums dar sunkiau, nes kai kurių vaikučiai nekalba.

Kitais metais bus dvi mokytojos, viena griežta, kita "lengvesnė". neaišku kurią rinktis (mano įsitikinimu abi jos bijo tokių vaikų, nes dar tikrai neparuoštos su jais dirbti). Pagal viską rinkčiaus griežtesnę, bet... daugumą ji vadina debilais, rėkia ir t.t., o iš kitos pusės, pajutęs ramesnį žmogų maniškis gali jo negerbti. Pvz, jei jau kuris suaugęs suartėja su juo į draugystes ir nesilaiko atstumo,kad jis suaugęs, tai jis gali "ant galvos lipti".
Kai išplėstinėje konsultacijoje klausiau psichologės kuri mokytoja mums labiau tiktų, tai ji sakė, tokiems vaikams tinka griežta, bet gerbianti tokį vaiką, nesityčiojanti iš jo. O su šia, abejoju, kad gali būti kitaip.
O su tais žodeliais kaip debilas, mokini vaiką, kad nesakytų, nes negerai, tai tie mokslai per sekundę nueina šuniui ant uodegos, kai kieme pamato suaugusią moteriškę su dauno sindromu, kurią jos pačios sesuo,kita senstelėjusi kaimynė būtent taip ir vadina "debile". Tada ištisai klausinėja, jei jau jos suaugusios ir taip sako, tai kodėl negalima. O tie ištisi užsiciklinimai tuo pačiu ir vienu klausimu taip vargina, nes tai būna be galo ir be krašto. Praeina vienas klausimas, po mėnesio domina kitas ir taip kokiem 2 mėnesiam tas pats

Bet turiu bent tuo džiaugtis, Jums dar sunkiau, nes kai kurių vaikučiai nekalba.
Tiesa, maniau, kad pradingo F , bet matau, kad ne, ji sveika ir gyva 
Čia ne mano reikalas ir ne man patarinėti, bet kaip dabar pati suprantu, tai aš pati turėjau patirtį gyvenant su vyru turinčiu AS požymių. Jūs kažkaip optimistiškai žiūrite į ateitį, norite turėti kartu vaikų. Aš su savo buvusiu žmogumi daugiau niekada to dalyko nedaryčiau. Pirmiausia, gyvenat su juo dingo mano dvasinė ramybė, o kai gimė vaikas man daug "sunkesnis kūdikis " buvo būtent tas tėtis. Pagalbos jokios, atsakomybės jokios, jei jau susitari ką, tai niekada nesi tikras kad jis atsiras, o ta jo nuotaikų kaita gali privesti iki išprotėjimo (aš žinoma ankščiau supratau, kad turiu bėgti
) Nesu pikta ant jo, nebuvau niekada susidūrusi su autizmu, nieko ir nežinojau. Vaiką lankyti jį skatinu, atvažiuoja, bet gaila, kad nemoka su juo elgtis. na, bet gal išmoks kada 
Dabar turiu ir sūnelį su tokiais polinkiais. Mes visos mamos, norim, kad mūsų vaikams būtų gerai, bet aš jau dabar galvoju, kad geriau būtų, kad mano mažius savų vaikų neturėtų. Gal aš ir klystu, bet tokia mano nuomonė.
F, liksit viena su savo bėdomis, o kaip matau, jos tikrai nemažos, negi Jūs tokia stipri?

Čia ne mano reikalas ir ne man patarinėti, bet kaip dabar pati suprantu, tai aš pati turėjau patirtį gyvenant su vyru turinčiu AS požymių. Jūs kažkaip optimistiškai žiūrite į ateitį, norite turėti kartu vaikų. Aš su savo buvusiu žmogumi daugiau niekada to dalyko nedaryčiau. Pirmiausia, gyvenat su juo dingo mano dvasinė ramybė, o kai gimė vaikas man daug "sunkesnis kūdikis " buvo būtent tas tėtis. Pagalbos jokios, atsakomybės jokios, jei jau susitari ką, tai niekada nesi tikras kad jis atsiras, o ta jo nuotaikų kaita gali privesti iki išprotėjimo (aš žinoma ankščiau supratau, kad turiu bėgti


Dabar turiu ir sūnelį su tokiais polinkiais. Mes visos mamos, norim, kad mūsų vaikams būtų gerai, bet aš jau dabar galvoju, kad geriau būtų, kad mano mažius savų vaikų neturėtų. Gal aš ir klystu, bet tokia mano nuomonė.
F, liksit viena su savo bėdomis, o kaip matau, jos tikrai nemažos, negi Jūs tokia stipri?
Kai turiu laisva minuye tai ir ieskau kas pagal istatymus palengvintu mano vaiko gyvenima, nes jei pats nesuzinosi tai nieks ir nepasakys.Gerai kad pakolkas maziu supa labai geri zmones, kurie ji tiesiog uz ausu traukia i virsu.Musu darzelio logopede netgi mokina aukletojas kaip reikia su juo dirbti. Tai ir aukletojos kiekviena diena su juo grupej atskirai padirbeja.
Bet uztai darzelio vedeja siemet pareiske kad pas mus sutrikimas lengvas, ir mums nepriklauso lengvata uz darzeli.Taigi teko jai paaiskint kas yra autizmas,nueit kur reikia, ir lengvata jau vel pradejo priklausyt. Cia taip pasirodo taupoma , nes krize.
. Kaip musu logopede sako , kad tevai auginantys kitokius vaikucius turi buti ir teisininkai, ir daktarai, ir specialistai. Nes kitaip tas vaikelis prapuls.
Bet uztai darzelio vedeja siemet pareiske kad pas mus sutrikimas lengvas, ir mums nepriklauso lengvata uz darzeli.Taigi teko jai paaiskint kas yra autizmas,nueit kur reikia, ir lengvata jau vel pradejo priklausyt. Cia taip pasirodo taupoma , nes krize.

Laba diena. 
O kiek metų tavo vaikui?
Aha... labai sunku, kai nekalba. Vis tikiuosi, kad prakelbės daugiau, nes keletą žodžių tai pasako, tik nesuvokiu, kodėl nesako jų daugiau.
Mano vaikui 4 metai bus rytoj.

QUOTE(k** @ 2010 10 04, 11:09)
Mano vaikas yra aspergeris. Didžiausia jo problema yra aktyvumo ir dėmesio bei elgesio ir emocijų sutrikimai.
O tie ištisi užsiciklinimai tuo pačiu ir vienu klausimu taip vargina, nes tai būna be galo ir be krašto. Praeina vienas klausimas, po mėnesio domina kitas ir taip kokiem 2 mėnesiam tas pats
Bet turiu bent tuo džiaugtis, Jums dar sunkiau, nes kai kurių vaikučiai nekalba.
O tie ištisi užsiciklinimai tuo pačiu ir vienu klausimu taip vargina, nes tai būna be galo ir be krašto. Praeina vienas klausimas, po mėnesio domina kitas ir taip kokiem 2 mėnesiam tas pats

Bet turiu bent tuo džiaugtis, Jums dar sunkiau, nes kai kurių vaikučiai nekalba.
O kiek metų tavo vaikui?
Aha... labai sunku, kai nekalba. Vis tikiuosi, kad prakelbės daugiau, nes keletą žodžių tai pasako, tik nesuvokiu, kodėl nesako jų daugiau.


Mano mazas 4 menesiais vyresnis nei jusu, su kalba tai mes irgi sunkiai judam i prieki,tik neseniai pradejo jau pasakyt ko nori, ka jis daro.Kalba labai skurdi, ir neaiski, bet jau biski susikalbet galima. Kartais taip nori pasakyt ka, bet nezino kaip tai tada gestais parodo.
Nezinau ar tai susije , bet pas mus su kalba didesnis suolis buvo kai pradejom gerti eye q vitaminus. Po savaites ju gerimo nuo pavieniu skiemenu mes perejom prie zodziu. Juos mes jau geriam 3 menesius ir jau kartais surezgam sakini is 4 zodziu.
Aisku iki eilerasciu ir daineliu dar toli, bet po biski iriames i p
*
Aha... labai sunku, kai nekalba. Vis tikiuosi, kad prakelbės daugiau, nes keletą žodžių tai pasako, tik nesuvokiu, kodėl nesako jų daugiau. g.gif Mano vaikui 4 metai bus rytoj. ax.gif
Nezinau ar tai susije , bet pas mus su kalba didesnis suolis buvo kai pradejom gerti eye q vitaminus. Po savaites ju gerimo nuo pavieniu skiemenu mes perejom prie zodziu. Juos mes jau geriam 3 menesius ir jau kartais surezgam sakini is 4 zodziu.
Aisku iki eilerasciu ir daineliu dar toli, bet po biski iriames i p
*
Aha... labai sunku, kai nekalba. Vis tikiuosi, kad prakelbės daugiau, nes keletą žodžių tai pasako, tik nesuvokiu, kodėl nesako jų daugiau. g.gif Mano vaikui 4 metai bus rytoj. ax.gif
O mano sūnui spalio 17 bus 4metukai ir mes nieko doro nekalbam, tik paukščių kalba
Kartais, netyčia kažką neaiškiai pasako, prašomas neatkartoja... Nebent kai žiūri filmuką (anglų kalba skirtas autistams ir t.t mokomasis) tada kartoja ...
Pas jį ate- apa-apa..., "Bazi"- robotas bazis, "aklys"- kai arklį pamato... daugiau nepamenu, kad aiškiau ištartų- šiaip čiauška labai daug savo kalba...

Kartais, netyčia kažką neaiškiai pasako, prašomas neatkartoja... Nebent kai žiūri filmuką (anglų kalba skirtas autistams ir t.t mokomasis) tada kartoja ...
Pas jį ate- apa-apa..., "Bazi"- robotas bazis, "aklys"- kai arklį pamato... daugiau nepamenu, kad aiškiau ištartų- šiaip čiauška labai daug savo kalba...
QUOTE(Kliockas @ 2010 10 04, 12:31)
O mano sūnui spalio 17 bus 4metukai ir mes nieko doro nekalbam, tik paukščių kalba
Kartais, netyčia kažką neaiškiai pasako, prašomas neatkartoja... Nebent kai žiūri filmuką (anglų kalba skirtas autistams ir t.t mokomasis) tada kartoja ...
Pas jį ate- apa-apa..., "Bazi"- robotas bazis, "aklys"- kai arklį pamato... daugiau nepamenu, kad aiškiau ištartų- šiaip čiauška labai daug savo kalba...

Kartais, netyčia kažką neaiškiai pasako, prašomas neatkartoja... Nebent kai žiūri filmuką (anglų kalba skirtas autistams ir t.t mokomasis) tada kartoja ...
Pas jį ate- apa-apa..., "Bazi"- robotas bazis, "aklys"- kai arklį pamato... daugiau nepamenu, kad aiškiau ištartų- šiaip čiauška labai daug savo kalba...
bent savo kalba čiauška...
QUOTE(Kliockas @ 2010 10 04, 12:31)
šiaip čiauška labai daug savo kalba...
Maniškis irgi čiauška daug savo kalba.
Kai kada pasako ir prasminius žodžius, tačiau kai kurie jų yar tokie labiau "mažvaikiški" - atete (gerti), titi (mamytė), kaka (turi dvi reikšmes - pasisako, kai nori tuštintis / arba pasako savo nuomonę apie tai, kas jam nepatinka - tai gali būti ir filmukas, kurio jis nenori šiuo metu, ir per garsi muzika, ar nepatinkanti situacija - kai tenka eiti į nepažįstamas ar nenorimas vietas, gydytojo kabinetus, ar pan.).