Įkraunama...
Įkraunama...

Toms, kurios nori viską žinoti - III

QUOTE(aisvyde @ 2014 01 23, 13:43)
Denaxa, Little feet, ačiū 4u.gif Bet aš prisišnekėjau, nebeužsivedė, bet kaltas ne akumuliatorius, aš jį vargšą keikiau, o jis dirba kuo puikiausiai, variklis kelis kartus "kabino" ar kaip čia pasakyti, bandė dirbti, bet nieko, užsidega tepalų lemputė ir šauktukas (dyzelinis automobilis, mechaninė dėžė) ir neužsiveda, tepalai neseniai keisti ir tikrai kokybiški, klausimas, ar galima bandyti užvesti automobilį "užtempimo" būdu, jei tai tikrai užšalusio tepalo problema? Tiesa, kuras pas mane vasarinis, bet su gera doze kokybiško antigelio, spėju, tame problemos neturėtų būti. Apskirtai norėjau paklausti, ar yra tokių atvejų, kai negalima bandyti užvesti automobilio "užtempimo" būdu? Bijau kokių nors negerovių pridaryti varikliui. Ačiūūū.

Galima uztempineti,taip dyzeliui net geriau nei su prikurke,tik pradeti reiketu nuo 4-os pavaros-del sustingusio tepalo,bus lengviau issijudinti varikliui smile.gif O siaip-pasitikrink zvakes,greiciausiai jos bus kaltos. Dyzelis turi tokius keturis "kertinius akmenis"-akumuliatorius,zvakes,purkstukai,kuro siurblys-jei visi sitie mazgai bus tvarkingi,vesis be problemu nepriklausomai nuo to,kokia lauke temperatura.
Atsakyti
QUOTE(valkata @ 2014 01 23, 15:40)
Kelis kartus įjungti ir išjungti degimą verta. Bent jau man net ir 2006 metų automobilyje su start/stop mygtuku padeda. Vat dabar ryte kai -15 ar šalčiau, jei prieš vedant pajunginėju keliskart degimą, tai variklis iškart iš pusės apsisukimo užsiveda. Jei vedu iš pirmo karto, tai variklis pasukamas kokią sekundę-dvi.

Taip pat dyzeliniam automobiliui yra beprasmiškas pasiūlymas jungti šviesas sužadinimui, nes kaitinimo žvakės akumuliatorių tiek sužadina, kad jokios lempos tiek nesužadins. Tas lempų uždegimas labiau tinka benzininiams automobiliams.

Gazo spausti nelabai yra prasmės, nes dabar juk gazo pedalai yra elektroniniai ir užvedimo metu sistema ignoruoja tą pedalą.
Ačiū, skaitau ir protingėju biggrin.gif
QUOTE(denaxa @ 2014 01 23, 15:41)
Galima uztempineti,taip dyzeliui net geriau nei su prikurke,tik pradeti reiketu nuo 4-os pavaros-del sustingusio tepalo,bus lengviau issijudinti varikliui smile.gif  O siaip-pasitikrink zvakes,greiciausiai jos bus kaltos. Dyzelis turi tokius keturis "kertinius akmenis"-akumuliatorius,zvakes,purkstukai,kuro siurblys-jei visi sitie mazgai bus tvarkingi,vesis be problemu nepriklausomai nuo to,kokia lauke temperatura.
Kertiniai akmenys biggrin.gif Su vienu iš akmenų, jau esu turėjus reikalų, daugiau nebenoriu (purkštukai).

Pusę dienos bandžiau užvesti, nieko, vakare susitariau, kad atvažiuos patmepti, pusę dienos mintyse repetavau ką ir kaip darysiu, atvažiavo mano tempikas, na, galvoju, paskutinį kartą pabandau užvesti, ir, aišku, užsivedė doh.gif Bet vis tiek rytais labai nenoriai užsiveda, reiks žvakes tikrinti, nors žvakių lemputė ir neužsidega, ačiū, Denaxa 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(denaxa @ 2014 01 23, 15:41)
Galima uztempineti,taip dyzeliui net geriau nei su prikurke,tik pradeti reiketu nuo 4-os pavaros-del sustingusio tepalo,bus lengviau issijudinti varikliui smile.gif  O siaip-pasitikrink zvakes,greiciausiai jos bus kaltos. Dyzelis turi tokius keturis "kertinius akmenis"-akumuliatorius,zvakes,purkstukai,kuro siurblys-jei visi sitie mazgai bus tvarkingi,vesis be problemu nepriklausomai nuo to,kokia lauke temperatura.



Papildyta:
QUOTE(Muterka @ 2014 01 29, 20:59)


Užtempinėkit, užtempinėkit, tik paskui nesistebėkite, kai pamatysite tepalo balą po varikliu ar dar blogiau - sumažėjusį tepalo spaudimą. O tai jau garantuotas variklio kapitalinis. Išlaidos nuo 2000Lt ir tolyn. Ypač užtempimas "rekomenduojama" naujesniems varikliams.
Dar labai "rekomenduojama" užkūrus šaltą variklį gazuoti. Denaxa, gal nedalinkite kvailų patarimų?
Atsakyti
Patarimai, kaip elgtis dyzelinių automobilių savininkėms, kad per šalčius iš ryto užsikurtumėte automobilį ir nereiktų trenktis su viešuoju transportu.
Čia daugiau aktualu tvarkingiems automobiliams, kurie normaliai vedasi, esant apie +4.
Taigi, daugelio dyzelinių automobilių pakaitinimo žvakės įsijungia, tik esant žemiau 4C oro temperatūrai. Jei pastebėjote, kad auto vedasi blogai prie pvz -5, tikėtina, kad neveikia bent viena pakaitinimo žvakė. Reikia važiuoti į servisą kad padarytų diagnostiką, čia kelių minučių darbas, šiek tiek ilgiau užtruks tikrinti senus auto. Na jei jau esate servise, paprašykite kad patikrintų generatoriaus generuojamą įtampą.
Toliau, tik gera akumuliatoriaus priežiūra. Jei važinėjate trumpais atstumais ir nedaug, o oro temperatūra -12C -18C, tai akumą reikia statyti ant pakrovimo kas 3-4 dienas, kraunant bent 4 – 5 val. Jei kokią dieną nevažiuojate iš viso, tai nueikite bent pašildyti variklį kokį 10 min ar apsukti ratą aplink rajoną.
Jei jau nepavyko užkurti automobilio ir girdite, kad silpnai suka starteris, tai geriausi vaistai – parsinešti akumą į šiltą patalpą ir pakrauti su pakrovėju. Pradžioje krovimo prietaisas rodys 3-5 Amperus srovės, o pilnai pakrautas apie 0,5A. Tada nešate statote akumą ir bandote užvesti. Jei kuro filtre nebuvo vandens, t.y. pylėte kokybišką dyzeliną, tai variklis 90% užsives. Jei yra galimybė, variklio skyrių galima bandyti pašildyti su ventiliatoriumi (šildytuvu), tik čia reikia būti atsargioms, kad neįvyktų gaisras.
Jei vis tik sugalvojote bandyti užkurti nuo kito auto su „krokodilais“, tai, kad tai Jums pavyks – tikimybė maža, jei naudojate pigius laidus iš Maximos ar Senukų. Jų ( varinių laidų) skerspjūvio plotas labai mažas, apie 2mm. Taigi, jei dar turite čekį – galite drąsiai vežti ir grąžinti, kitaip – pinigai į balą. Gerų „krokodilų“ laidų skerspjūvis apie 20mm2. Prie krokodilo visada matosi kokio storio laidas. Turėtų būti maždaug pieštuko storio varinis laidas. Taigi prisiminkite Omo dėsnį (mokykloje mokėtės) – didesnė varža, mažesnis srovės pralaidumas.
Na jei jau pajungėte laidus (gerus, storus), tai neskubėkite kurti. Leiskite padirbti varikliui, kol tas nusėdęs akumas šiek tiek pasikraus. Bent kokias 5 min. Nes būtent jis dabar ir sugeria visą energiją. Jei nepavyks iš pirmo karto, vėl leiskite padirbėti varikliui kokias 5 min. Jei nepavyksta iš kokio 3 karto užkurti, toliau geriau nebevargti. Traukite akumą lauk ir neškite į šiltą patalpą. Tik nepalikite iškrauto akumo mašinoje per šalčius. Ten nebėra elektrolito – vandenėlis. O jis užšals į ledą ir sugadins švino plokšteles. Akumas gali net sutrūkti (senos kartos) arba išsipūsti kaip kamuolys (naujų - kokybiška plastmasė, bet nežinau kaip kinietiškų). Tada jau tikrai reiks naujo.
Ir dar neužtempinėkite auto su virve. Tai peilis varikliui. Dėl aukštų sūkių tempimo metu sukilęs tepalo slėgis dažnai pramuša riebokšlius, užkaitina indėklus, ko pasekoje dingsta tepalo slėgis.
Atsakyti
QUOTE(Muterka @ 2014 01 29, 21:06)
Papildyta:
Užtempinėkit, užtempinėkit, tik paskui nesistebėkite, kai pamatysite tepalo balą po varikliu ar dar blogiau - sumažėjusį tepalo spaudimą. O tai jau garantuotas variklio kapitalinis. Išlaidos nuo 2000Lt ir tolyn. Ypač užtempimas "rekomenduojama" naujesniems varikliams.
Dar labai "rekomenduojama" užkūrus šaltą variklį gazuoti. Denaxa, gal nedalinkite kvailų patarimų?

Muterka-is kur tokios nesamones??? blink.gif Nuo uztempimo nieko negali atsitikti varikliui,na,nebent pirma pavara uztempinesit...ir ties kuria vieta as patariau gazuoti salta varikli??? gal reiketu skaityt biski atidziau,a??? blink.gif
Papildyta:
QUOTE(Muterka @ 2014 01 29, 22:11)
Ir dar neužtempinėkite auto su virve. Tai peilis varikliui. Dėl aukštų sūkių tempimo metu sukilęs tepalo slėgis dažnai pramuša riebokšlius, užkaitina indėklus, ko pasekoje dingsta tepalo slėgis.


Taip gali atsitikti tik uztempinejant pirma pavara...bet is kur tie auksti sukiai uztempinejant ketvirta (kaip yra rekomenduojama)ir tempiant negreitai ? Tada,iseitu,uzvedineti irgi negalima-juk auksti sukiai,tepalas tikrai nebuna maziau sustinges nei uztempiant... ax.gif
O uzvedineti laidais dyzeli-labai rizikinga donorui,ypac jei donoras-benzinas.Tokius dalykus dera zinoti,jei nenorima prisidaryti bedos.Laidais galima uzvedineti tik tada,jei donoro generatorius stipresnis arba toks pats kaip recipiento,nes priesingu atveju gali neatlaikyti ne tik donoro generatorius,bet ir visa jo elektronine sistema.Taigi pries dalinant kvailus patarimus dyzeliu vairuotojams,reiketu pagalvoti,ar paskui tas zmogus labai nores remontuoti sugadinta kaimyno automobili... mirksiukas.gif
O del zvakiu-tam ilgam tekste labai truko prieraso,kad zvakes tikrinamos tik pilnai issuktos (kai kurie meistrai,buna,patingi issukti)-turi kaisti tik ju galiukas,jei kaista visa-tokia zvake neatlieka savo funkcijos... ax.gif
Atsakyti
Denaxa, manau, kad skaitytojos pačios atsirinks, kas dalina kvailus patarimus.
Taigi tęsiant šią temą visiškai pritariu išsakytai minčiai, kad užvedinėti laidais yra rizikinga, ypač naujesnės kartos automobiliams, kurių elektronika yra pakankamai jautri. Bet jei jau taip atsitiko, kad nusprendėte užvedinėti laidais, tai tie patarimai su tiesa, neprasilenkia niekur. Taigi klausimas uždarytas.
Dabar apie variklio apsukas, tepalo slėgio ir starterį. Užvedant variklį įprastai, t.y. naudojant starterį, alkūninis velenas sukamas ~250 aps/min. Užvedant variklį tempiant virve, tempiant ~bent jau 20km/val. greičiu, net jei įsijungsi 4 pavarą, tai tie sūkiai bus jau nuo maždaug 500aps./min. O kaip dažniausiai viskas vyksta tikrovėj? Retas kuris jungia 4 pavarą. Paprastai jungia 3-ą pavarą. jei neužsiveda, jungia ir 2-ą pavarą, nes galvojama daugiau sūkių - greičiau užsives. Taigi, būna kad apsukos sukyla net iki 1500 p.min. Ir dar patampo auto kokį pusę km ir daugiau. O tepalas tai klampus. Tepalo siurblys tai mechaninis ir tą tepalą pompuoja į visus kanalus. Redukcinis vožtuvas, nors ir pilnai atsidaręs, nespėja perteklinio tepalo nuvesti atgal į karterį ir pramušami riebokšliai. Taip ir atsitinka, kad paskui stebisi kaip atsirado tepalo bala po varikliu, ar dar blogiau, užvedus variklį dingo tepalo spaudimas, nes pažeisti pagrindiniai indėklai. Tai čia tik dalis variklio bėdų aprašyta, kurios gali atsitikti bandant užtempti, jų gali būti kur kas daugiau.

Dabar apie pakaitinimo žvakes. Tai žvakes patikrinimui (čia senesnėm auto) išsukinėja tik tie meistrai, kurie neturėję rankose multimetro (dar vadinamo testeriu) ir neturi elementaraus supratimo apie elektrą. Taigi jie išsuka žvakes, deda prie akumuliatoriaus gnybtų ir ko gero diskutuoja koks "galiukas" turi šviesti: 1mm, 2mm ar 20 mm. Kartais to užtenka, kad kokia žvakė perdegtų, bet jis to nežino ir susuka visas žvakes atgal į variklio galvutę. Taigi kas tai yra pakaitinimo žvakė?. Tai varža. Ar ji gera, paprasčiausias būdas - pasinaudoti ommetru. Naujesnėm auto jau ir su multimetru per daug gaišaties, nes žvakės dažnai būna po variklio dangteliu, žymiai paprasčiau pasiimti kompą ir patikrinti. Kai kurių auto ši fukncija yra standartiškai įmontuota į prietaisų skydelį - perdegus pakaitinimo žvakei - užsidega lemputė. Belieka nuvažiuoti į servisą ir pasikeisti.
Atsakyti
Sveiki,
atšalus orams pastebėjau keletą pokyčių automobilio "veikime" ir susidomėjau, normalu čia, ar verta varyti į autoservisą patikrai.
Tai pirmas dalykas, per didžiuosius šalčius, iš ryto važiuojant kokį pirmą kilometrą, sunkiai jungiasi pirma ir antra pavaros, reikia naudot šiek tiek daugiau jėgos, nei įprastai. Tačiau mašinai pašilus, šis jausmas dingsta, viskas būna kaip įprastai.
O kitas dalykas, tai irgi po didesnių šalčių iš kiemo išvažiuojant ir važiuojant per kelio nelygumus, pvz mažas įdubas arba gulinčius policininkus, kairiam gale jaučiasi girgždesys, toks lyg ir spyruoklės. Kai mašina "nusileidžia" , t.y. pravažiuoja kliūtį, garsas iškart dingsta. Po kelių kilometrų šito irgi nebepastebiu, nebėra šito garso, kai mašina įšilus.
Tai nebesuprantu, ar čia kalti orai, ar vertėtų pradėt rūpintis smile.gif Gal kas turi kokių minčių, kas gali būti?
Ačiū
Atsakyti
Tai, kad bėgiai sunkiau junginėjasi tai čia yra visiškai normalu - tepalas pavarų dėžėje sustingęs būna ir dėl to pavaros sunkiau jungiasi. Pavažiavus jis sušyla ir pradeda junginėtis normaliai.

Dėl galo... galite nuvažiuoti į servisą pasižiūrėti, bet greičiausiai irgi dėl šalčio.
Atsakyti
QUOTE(Muterka @ 2014 01 30, 16:19)


Visa sita mechanika as puikiai zinau,bet-ne pas visas juk naujos masinos,ne visose yra kad ir diagnostines lemputes toms pacioms zvakems,kaip ir ne visas patikrinsi ju neissukus...cia jau subtilybes...aplamai-tokios diskusijos gerai,paskui kiekvienas gali atsirinkti sau labiausiai tinkanti varianta... smile.gif
Na ir,aisku,savaime suprantama,su tuo pilnai sutinku-kad timptelejus masina 2-a pavara gali tepalo balos atsirasti-tai,beje,pats nekalciausias dalykas butu,del tokio uztempinejimo sustingusiais tepalais galima gerokai blogesniu dalyku varikliui padaryti...jei 4-a pavara letai-tikrai niekaip jam nepakenksi... smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Muterka @ 2014 01 29, 21:06)
Dar labai "rekomenduojama" užkūrus šaltą variklį gazuoti.
O kas yra gazavimas? Jei užvedus šaltą variklį palaikau 2000 apsukų kurį laiką, čia bloga praktika? Ar blogai tik jei virš 2000 laikyčiau, tada jau būtų gazavimas?

QUOTE(Muterka @ 2014 01 29, 22:11)
Jei kokią dieną  nevažiuojate iš viso, tai nueikite bent pašildyti variklį kokį 10 min ar apsukti ratą aplink rajoną.
Dabar nepamenu kiek, bet visur rašo, kad nemažą atstumą reikia nuvažiuoti, kad akumuliatorius susigrąžintų užvedimui išeikvotą energiją, tai jei tik pašildysiu variklį 10 min., ar taip neeikvosiu bereikalingai akumuliatoriaus energijos?

Ačiū visiems už gerus patarimus 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(aisvyde @ 2014 02 03, 17:26)
*[/size]O kas yra gazavimas? Jei užvedus šaltą variklį palaikau 2000 apsukų kurį laiką, čia bloga praktika? Ar blogai tik jei virš 2000 laikyčiau, tada jau būtų gazavimas?

**[size=1]
Dabar nepamenu kiek, bet visur rašo, kad nemažą atstumą reikia nuvažiuoti, kad akumuliatorius susigrąžintų užvedimui išeikvotą energiją, tai jei tik pašildysiu variklį 10 min., ar taip neeikvosiu bereikalingai akumuliatoriaus energijos?

Ačiū visiems už gerus patarimus 4u.gif


*Jei masina uzvedus negesta-kam gazuoti? Tvarkingai masinai paprastai to nereikia...gazavimas-kai spaudi gazo pedala... smile.gif Beje,sustingusiems tepalams 2000rpm per daug,jei jau butina-tai iki kokiu 1500,bet geriau be to apsieiti,varikliui nera gerai prievartinis darbas,jei taip daroma nuolat- galima ir kapitalini remonta "prisisaukti"...
**Taip,esi teisi-su pasildymais po 10 min.tik greiciau iskrausi akumuliatoriu,ypac kai salta,jei jau uzvedei-reikia vaziuoti,ir ne iki parduotuves,o bent kokius 10km,priesingu atveju-geriau jau tegul stovi.Turiu kieme toki nuolatinio sildymo pavyzdi,savo kaimyna,kolega (dabar jau pensijoj) su dyzeline frontera-vaiksciojo,silde,uzvedinejo,tai dabar jau visai nebeuzsiveda,antra diena laidai per kiema nutiesti ir akumas kraunamas,ir tas pats kartojasi kiekviena ziema... biggrin.gif Maniske stovi po dvi savaites per salcius nejudinama,jokiu problemu del uzvedimo nesu turejusi smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo denaxa: 03 vasario 2014 - 17:21
QUOTE(denaxa @ 2014 02 03, 18:15)
*Jei masina uzvedus negesta-kam gazuoti?
Geras klausimas biggrin.gif Nežinau. Tiesiog per didelius šalčius visada taip darau (neviršiju 2000 apsukų), na, kad variklis greičiau sušiltų ir akumas geriau krautųsi g.gif
Atsakyti