Informacijos lietuvių kalba, kurioje plačiau nagrinėtų New Age fenomeną, jo esmę, naudojamų praktikų ištakas, galimą pavojų ir įspėjančios apie šios ideologijos nesuderinamumą su krikščionybe yra apverktinai nedaug ir ji išlieka itin neakcentuota. Lyginant su New Age propaganda, tai - lašas jūroje. Daugeliui žmonių nėra prieinami tekstai anglų ar kitomis kalbomis, būtent tai paskatino sukurti šia temą.
New Age ideologija yra visiškai nesuderinama su krikščionybe. Tema aiškiai apibrėžta kaip kritinio pobūdžio remiantis krikščioniška teologija, todėl visa informacija bus pateikta būtent šiuo kampu, vertinant krikščionišku matu. Tema nėra skirta nagrinėti ir diskutuoti New Age ideologijos teisingumo-klaidingumo plačiąja prasme, tad, sąmoningi jos sekėjai te nesupyksta, kad čia jiems veikti tikriausiai nebus ką ir tik įneš nereikalingų "neigiamų vibracijų" į jų protus, tad, iš karto atsiprašau

Daugeliui tai gali būti galimybė pagilinti žinias ar tiesiog įsigilinti į tai, ką daro, kokia to reikšmė ir galimos pasekmės. Na, atsargiai apčiupinėti žaislą, kuriuo žaidžia ar planuoju tą daryti, iš visų pusių, prieš sąmoningai pripažistant jį saugiu naudoti.
Tema turbūt aktualiausia praktikuojantiems krikščionims, tačiau ranka į tai numoti turbūt nederėtų ir kitiems, nes bet kuriam žmogui būtina domėtis tuo, kas tave supa, ne aklai priimti, bet domėtis, kas tai yra ir tik tuomet laisva valia nuspręsti, tinka tau tai ar ne. Daugybę dalykų, žinodami ir suprasdami jų pirminę reikšmę, mes turbūt niekuomet nedarytume.
Informacijos yra be galo daug, o laiko visuomet maža, tačiau tikiuosi pamažu pavyks aptarti daug įvairių sričių.
Neturėtų nustebinti, jei šioje temoje bus pateikta vertinimų ir tiesiog Rytų religijų ar ezoterinių praktikų, kurias ir New Age apjungia po savo sparnu ir kurių neįmanoma suderinti su krikščioniškąja teologija, nors daug krikščionių apie tai visai nesusimąsto.
Kviečiu forumietes pasidalinti savo turima informacija, įvairiomis nuorodomis su kritiniu vertinimu bei būtent neigiamomis patirtimis susidūrus su New Age, pvz. po bioenergetinių diagnostikų/gydymų/valymų, meditacijų, vizualizacijų, SILVA metodo, spiritizmų, dvasinių kontaktavimų, automatiniu rašymu, Helinger šeimos konsteliacijos (išdėstymo) terapijų, astralinių projekcijų, channeling (laidininkavimas/mediumai), holistine medicina ar įvairiomis kitomis ezoterinėmis praktikomis.
Esu tikra, ne vien man "galvą skauda" nuo tokios New Age propagandos ir kritinės informacijos stoka. Nebūkim stručiai ir galvos į smėlį nekiškim


Kas tas "Naujasis Amžius"?
Kad išvengčiau didelių kopijuotų tekstų, tiesiog įdedu šia nuorodą į oficialų Vatikano dokumentą "Jėzus Kristus - gyvojo vandens nešėjas", kuriame išsamiai nagrinėja sudėtingą New Age reiškinį, darantį įtaką daugeliui šiuolaikinės kultūros aspektų: kas tai yra, atsiradimo ir plitimo aplinkybes, ideologijos pamatus, kryptis, naudojamas praktikas bei jos santykį su krikščionybe. Dokumentas išties vertas dėmesio, ypač tiems, kurie tik paviršutiniškai arba apskritai negirdėję apie "Naująjį Amžių", o ypač krikščionims.
"Jėzus Kristus - gyvojo vandens nešėjas"
http://www.lcn.lt/b_...jo-vandens.html
Taip pat http://www.religija....vimosi-apzvalga
Sutrumpintai apie New Age
"New Age (Naujasis amžius) - sąjūdžių visuma, atsiradusi XX a. II pusėje. Tai ekonominiai, ekologiniai kultūriniai ir religiniai sąjūdžiai, kuriuos vienija tai, jog yra pasitelkiama magija, okultinės praktikos, idant žmogus pasiektų savo "dieviškumą" ir pasiruoštų naujosios "Vandenio eros" atėjimui. "Vandenio era" pakeis suskilimą ir konfliktus lemiančią "Žuvų erą", ir tuomet laukiamas aukso amžius. Pagrindinę Naujojo amžiaus mąstymo matricą sudaro ezoterinė-teosofinė tradicija, kuri XVIII ir XIX a. buvo gana paplitusi tarp Europos intelektualų. Ji pirmiausia aptinkama tarp masonų, spiritizme, okultizme ir teosofijoje. New Age tapo labai populiarus kaip gana nerišli visuma pažiūrų, terapijų ir praktikų, kurios dažnai atsirenkamos ir jungiamos kaip patinka, nekreipiant dėmesio į galimus nesuderinamumus ar nenuoseklumus. Tai galima nusakyti kaip šiuolaikinį pagoniškų religijų atgaivinimą, įsiterpiant Rytų religijų, šiuolaikinės psichologijos, filosofijos, mokslo bei 6-ajame ir 7-ajame dešimtmetyje išsirutuliojusios kontrkultūros įtakai. Pabrėžtinai teikiama pirmenybė rytietiškoms ar ikikrikščioniškoms religijoms, Rytų religinės praktikos perimamos dalimis, peraiškindamas jas taip, kad jos tiktų vakariečiams. Plačiai moko rytų misticizmo ir dvasingumo, metafizikos ir fizinių technikų.
Kai kurie autoriai Naujojo amžiaus dvasingumą laiko savotišku dvasiniu narcisizmu ar pseudomisticizmu. Įdomu, kad tokią kritiką išsakė pripažintas Naujojo amžiaus narys Davidas Spangleris, kuris vėlesniuose savo darbuose atsitraukė nuo ezoteriškesnių šios mąstymo pakraipos aspektų.
Pravartu tarti keletą žodžių apie koordinuotą Naujojo amžiaus kaip ideologijos skatinimą. reikėtų nurodyti, kad Naująjį amžių su tam tikromis tarptautiniu mastu įtakingomis grupėmis sieja tikslas dalines religijas pakeisti arba išstumti į nuošalę, idant atsirastų vietos visuotinei religijai, galinčiai suvienyti žmoniją.
Tinkamu krikščionišku žvilgsniu žvalgant Naujojo amžiaus mintį ir praktiką, negalima neįžiūrėti, kad Naujasis amžius, panašiai kaip II ir III amžiaus gnosticizmas, yra savotiška teiginių, kuriuos Bažnyčia įvertino kaip klaidingus, santrauka. Jonas Paulius II įspėja apie senųjų gnostinių idėjų grįžimą prisidengus vadinamuoju Naujuoju amžiumi. Neapgaudinėkime savęs, jog tai atnaujins religiją. Tai tėra naujas būdas gnosticizmui praktikuoti ta dvasios nuostata, kai Dievo gilaus pažinimo vardu galiausiai jo Žodis iškreipiamas ir pamainomas vien žmogiškaisiais žodžiais. Gnosticizmas niekada iki galo nebuvo palikęs krikščionybės teritorijos, jis visada šalia krikščionybės gyvavo, kartais įgydamas filosofinio sąjūdžio, tačiau dažniau religijos ar parareligijos, aiškiai, net jei tai ir nebuvo skelbiama, prieštaraujančios esminiams krikščionybės elementams, pavidalą
Papildyta:
Pradžiai noriu pasidalinti nuorodomis apie J. Marie Verlinde ir jo nuostabų liudijimą.
Tėvas Joseph Marie Verlinde daug metų domėjosi įvairiomis ezoterinėmis, okultinėmis praktikomis, sulaukęs dvidešimties pradėjo rimtai domėtis ir praktikuoti transcendentinę meditaciją ir jogą, keletą metų gyveno Indijos ašramuose, buvo populiaraus guru mokinys, "dešinioji ranka", toli pažengęs savo praktikose, įvaldęs įvairias galias ir gebėjimus (levitaciją ir kt.). Tačiau būdamas ten įtikėjo Jėzų ir sugrįžęs į Europą stengėsi suderinti Rytuose įgytą patirtį ir krikščionybę, veikė ezoterinėje Evangelijos aiškinimo grupėje ir dalyvaudavo jos adeptų susirinkimuose, taigi buvo inicijuotas į gana aukštą pažinimo lygmenį. Išsivadavęs iš savo klystkelių pasekmių, 1963 m. įšventintas kunigu, 1991 m. davė amžinuosius įžadus ir gavo brolio Joseph Marie vardą Šv. Juozapo Šeimos vienuolių brolijoje. Branduolinės chemijos ir filosofijos mokslų daktaras, teologijos magistras. Dėsto gamtos filosofiją ir epistemologiją Liono katalikų universitete ir fundamentinę teologiją Arso seminarijoje. Daugelio knygų ir straipsnių autorius. Kartu jis vykdo ir jau beveik tris dešimtmečius trunkančią švietėjišką misiją bando analizuoti ir aiškinti New Age epochai priskiriamų netradicinių judėjimų paskirtį. Jo 2 dalių knygos "Ezoterikos įššūkis krikščionybei": "Kai uždanga plyšta" ir "Bevardė ir beveidė dievybė", kuriuose nagrinėja giliausius ezoterikos bei okultizmo užkulisius.
Filmuke "Nuo guru iki Jėzaus" J.M.Verlinde dalinasi savo istorija ir kelio į krikščionybę atradimu bei aiškina iš ezoterikos kylantį pavojų ir kodėl Rytų praktikos yra niekaip nesuderinamos su krikščionybe, viską paremdamas savo asmenine patirtimi. Nuostabi, jaudinanti istorija.
http://www.egzorcist...uoguruikijezaus
Taip pat įdomios jo paskaitos, kurios paremtos gilia asmenine patirtimi ir išgyvenimais. Kas visgi nulėmė Rytų praktikoje giliai pažengusio ir galias įgijusio žmogus atsivertimą, kodėl okultizmo praktikavimas yra pavojingas (pvz. energetinių kanalų atvėrimas) ir kodėl New Age dievas - "beasmenė energija" yra nepajėgi numalšinti gilaus dvasinio troškulio, kurį jaučia kiekvienas žmogus. Daug ką pasakanti visko "išragavusio" žmogaus patirtis.
Straipsniai "Apie kelią į krikščionybę"(I) http://www.bernardin...scionybe-i/5850
(II) http://www.bernardin...cionybe-ii/5847
(III) http://www.bernardin...-iii/5844/print
(IV) http://www.bernardin...cionybe-iv/5132
(V) http://www.bernardin...scionybe-v/5129
(VI) http://www.bernardin...cionybe-vi/5837