As manau,visa esme -aukletojos kvalifikacijoje ir jos asmenybeje.
Mano vyresnieji vaikai lanke Montesori grupe Mokytoju namuose,ja vede kazkokia aukletoja,dirbusi JAV Montesori darzelyje ir atvezusi ta metodika cia.
Man ,iki tol prisiskaicius apie ta metodika tik geru nuomoniu,visai nepatiko jos taikymas praktikoje.Vaikai sedi ir zaidzia kiekvienas atskirai ant savo uztiesaliuko,zaidimu metu nuo uztiesaliuko niekur negalima nueiti,net i tualeta.Bendro zaidimo kartu nera.Visa diena jie dirba ivairius darbus-sluoja,paruosia stala valgymui,plauna indus,pjausto maista,darzoves,skalbia,lygina.Na,gal tai ir tinka protine negalia turintiems vaikams(su kokiais ir dirbo Montesori),kuriuos butina adaptuoti visuomeneje,kad jie galetu save apsitarnauti.Bet kai vaikui 3 metai ir jis visa diena tik sluoja ir dirba buitinius darbus ...man pagailo vaiku,nuvedziau i paprasta darzeli,be jokiu ypatingu pedagogiku.
Dar buvau suorganizavusi diskusija "Montesori ar Valdorfas",tai atvykusi Montesori metodo propaguotoja is JAV lietuviu net pasiuto,kad mums toks klausimas kyla,pasirode is pacios blogiausios puses. Jos visiska netolerancija kitoms ugdymo sistemoms tikrai daug ka nuo Montesori metodo atgrase.
As daryciau miksa-gerosios Montesori idejos+gerieji Valdorfo momentai+Nikitinu,Amonasvilio perliukai...Tiesiog nera vienos pacios "paciausios" sistemos.Ir po Valdorfo darzelio kai kurie vaikai sunkiai adaptuojasi pradinej mokykloj,ir po Montesori.Blogiausia,kad nera geru specialistu ir siu pedagogiku testinumo-valdorfininkai bando mokykla su vyresnem klasem kurti,bet toks tragiskas lygis...
Per fizika ne mokosi apie elektra,o paisho:"ka tau reiskia zodis "elektra"...