QUOTE(Ute @ 2007 11 10, 01:33)
Žiūriu į tą patį vaiką apie kurį kalbėjau. Jis mūsų galvos skausmas (nes jis vienintelis dukros bendraamžis senelių kaiminystėje). Jis negali nevogti, nes tėvams pagėrus maistu turi rūpintis pats. Kartais nakvoja miške kai tėvai prisigeria ir ima jį mušti. Kalba tokia kalba kokia išmokė tėvai (t.y. triaaukščiais). VTAT'as lyg ir stebi šeimą, bet kažkodėl vaikų nepaima. Gal tėvai prablaivėja (bet ir prablaivėję jo tėvai vagia).
Visi kaimynai ir tos šeimos ir vaiko šalinasi. Ir blaiviai suvokiu, kad kuo labiau tas vaikas augs, tuo didesnė jis bus bėda visiems. Tad kada pradėti bjaurėtis? Kai vaikui suėjo dveji metai ar kai treji? O gal tik nuo septynių? O gal tik nuo tada, kai sueis 18?
O dėl pagarbos. Juk tas vaikas jau dabar iškentęs daug daugiau už mano dukrą, nors jo niekada tėvai nepaliko. Ir jeigu būtų laiku paimtas iš tėvų, jis galėjo tapti bet kurios iš mūsų vaiku....
Man vis tik priimtinas krikščioniškas požiūris, kad kiekvienas žmogus yra Dievo kūrinys ir pagarbos vertas vien dėl to. Ir negaliu spręsti kuris iš jų turėjo laisvę pasirinkti kitokį gyvenimą, o kuris - ne. dabar pagalvojau, kad laikantis krikščioniškų pažiūrų turbūt ir yra lengviausia išugdyti pagarbą žmogui, nesvarbu kas jis bebūtų.
Tai jokiu būdu nereiškia, kad nesupyksiu, jei kada nors tas berniukas iškuls mūsų langą ir apvogs ar neatsidusiu su palengvėjimu jei jie išsikraustys. Konkretus poelgis, išprovokuoja konkrečias emocijas. Tačiau tai nepakeis principinio požiūrio į tą vaiką. Nes pasirinkimo jis tikrai neturėjo ir nebuvo toks dvasiškai stiprus.
Visi kaimynai ir tos šeimos ir vaiko šalinasi. Ir blaiviai suvokiu, kad kuo labiau tas vaikas augs, tuo didesnė jis bus bėda visiems. Tad kada pradėti bjaurėtis? Kai vaikui suėjo dveji metai ar kai treji? O gal tik nuo septynių? O gal tik nuo tada, kai sueis 18?

Man vis tik priimtinas krikščioniškas požiūris, kad kiekvienas žmogus yra Dievo kūrinys ir pagarbos vertas vien dėl to. Ir negaliu spręsti kuris iš jų turėjo laisvę pasirinkti kitokį gyvenimą, o kuris - ne. dabar pagalvojau, kad laikantis krikščioniškų pažiūrų turbūt ir yra lengviausia išugdyti pagarbą žmogui, nesvarbu kas jis bebūtų.
Tai jokiu būdu nereiškia, kad nesupyksiu, jei kada nors tas berniukas iškuls mūsų langą ir apvogs ar neatsidusiu su palengvėjimu jei jie išsikraustys. Konkretus poelgis, išprovokuoja konkrečias emocijas. Tačiau tai nepakeis principinio požiūrio į tą vaiką. Nes pasirinkimo jis tikrai neturėjo ir nebuvo toks dvasiškai stiprus.
Ute, aš ne ten kableį padėjau, ir pasikeitė pasisakymo prasmė. Norėjau pasakyti, kad vaikui meilės valkataujantiems suaugusiems tikrai neskiepysiu, jei mano vaikas praeidamas pro šalį tuo žmogum ir jo vedamu gyvenimo būdu bjaurisi tikrai paliksiu jam pačiam su tuo tvarkytis, nesakysiu nei taip nei ne. Diskusijos nevesiu ir neplėtosiu. Jei klaus giliau, ta prasme kokios priežastys skatina žmones taip elgtis/gyventi paaiškinsiu, kad yra įvairių kelių ir būdų kaip tokiais tampama, gal net apie vieną ?Nobelio premijos laureatą papasakosiu kaip jis gyveno šiukšlyne. Bet tai jau priklausys nuo to ką vaikas į klausimą įdės, ir kokio amžiaus jis bus pats kai to paklaus.
Dėl konkretaus tao minimo vaiko kuris tavo nuomone yra jau pasmerktas būti valkata ir vagimi, ir jis nėra stiprus, tai visgi nesuprantu vieno, o kodėl jūs jam nepadedat- nepasikviečiat vakarienės ar pietų, nenuperkat sausinių ar saldainių, , kodėl sudarot sąlygas ir prielaidas jam žinoti, kad nėra šiame pasaulyje pagalbos. Tai būtų labai krikščioniška , ir moralu. Kam laukti kol pasirūpins valstybė- o kam est jūs , suaugę žmonės. Pasvarstymai, kad jis su sese galėtų būti kienonors vaikai, yyra teisingas- galėtų. Tik esmė yra ta kad tų konkrečių vaikų aš nepažystu ir net nenutuokiu kur jų ieškoti, bet jei mano atveju atsirastų tokie vaikai - tikrai nežiūrėčiau ir krikščioniškai nedūsaučiau su klausimu- kur žiūri vaikų teisės, o pati imčiausi visų įmanomų veiksmų tam/iems padėti.Jūsų daug- o jie tik du, negi taip sunku padėti?