QUOTE(aleksandras3 @ 2009 03 31, 13:46)
Gal kas patartum, kokiu marsrutu geriau vaziuoti i Bulgarija? Kokie yra ypatumai (degalines, valiuta, nakvine, milicijos demesis, atstumai)?
Važiavau su auto rugpjūtį praeitais metais. Pirmą kartą. Nieko ypatingo iki Rumunijos. Per Warszawa važiuot nepatariu, reik tuo maršrutu, kuris per Bialystok, Lublin, Rzeszow. Toliau - Prešov, Miskolc, Debrecen. Nakvynė. Išmiegojus - Oradea, Clui, Sebes, Sibiu, Bucuresti. Vsio, nakvynė. Ryte patraukiau link Bulgarijos sienos, tačiau jau neklausydamas navigacijos (naudojau TomTom 930T), o link vienintelio tilto per Dunojų. Tiltas senas, siauras, labai aukštas, beveik 3km ilgio, tačiau labai patogu ir greitas pervažiavimas lyginant su keltu. Bulgarijoj dar viskas sovietmečiu alsuoja ir, lyginant su Lietuva, desėtką metų atsilikimas. Tačiau, ramiai ir be jokių ekscesų. 7 ryte pajudėjus iš Bucuresti centro, 13 val. jau buvau pajūry - Nessebr'e. Viso - apie 2100km nuo Kauno.
Išvažiavau iš namų apie 6 ryto. Pirmą kartą kurą pyliau Kalvarijoje (Statoil), ties Lenkijos siena, antrą - Rzeszow miestelyje (Statoil), jau ne taip toli Slovakijos. Beje, Kalvarijos degalinėj pralaukiau apie 20 min. eilėje.
Per Lenkiją rekomenduočiau perlėkt sekmadienį - furų minimum. Vidutinis greitis - 72km/h. Porą kartų po 15-20 min. mankštai, užkandžiams ir gamtiniams reikalams. Lenkijos keliai pusėtini, tikėjaus blogesnių. Užknisa miestelių tankis, bet įsikabinus į "pšeko" samochodą, visai nieko greitis. Periodiškai remontai, kurių dėka greitis menkas. Mentų nepasitaikė tiek, kad grūmotų, tačiau poroje vietų žiovaujančius mačiau.
Toliau, Slovakija. Jau nuo Lenkijos prasideda prieškalnių situacija, atitinkamai ir eismas. Slovakija pasitinka grubesniais keliais, skurdesne architektūra, ne tokia tvarkinga aplinka, tačiau jau paperka kalnų, kad ir menkų, peizažas.
Buvom sustoję pasidairyt į karo simbolius (lėktuvas, patrankos) ant postamentų kalnuose. Savotiška. Slovakijoj neužtrukom, pralėkėm be nuotykių ir reikšmingesnių įspūdžių.
Vengrija. Iš karto papirko keliai - "ledas"... Nauji, gražūs, greitis 110 net be skiriamosios juostos. Kelkraščiai išpuoselėti, laukai prižiūrėti, vengrės - puikios, namukai nenušiurę, gandralizdžių kas antrame stulpe... Žodžiu, liapota. Jokių policajijų. Tuščia. Į mokamus kelius nelindau, važiavau šalia.
Nakvojau Vengrijoje, neprivažiavus Debreceno kažkokiam miestuko viešbutyje. Tai buvo apie 22 val. Jokių problemų dėl vietų, iš karto ir be jokių išlygų.
Ryte kėlėmės apie 6,00 ir apie 7val. jau trasoje. Vengrija greitai baigėsi...
Rumunija... Vo čia jau įdomiau. Kadangi ne Šengenas, patikrino dokumentus, tačiau labai mandagiai. Bet, keliai, keliai... Galvojau, kad jeigu taip visu keliu - be amortikų parlėksiu. Bet nieko, kuo toliau, tuo padoriau.
Žodžiu, kraštovaizdis apšiuręs ir labiau priminė pokario vaizdus, neu ES narės veidą. Nors ne visur. Tiesa, visur pilna Lukoil degalinių, ir šiaip šiuolaikiškų. Ir jokių problemų dėl atsiskaitymo problemų kreditkėm.
Kalnai jau visai gražūs, keliai geri - naujai pakloti, policininkai tolerantiški ir visai nepriekabūs. Sibiu pyliau kurą. Kuras geras (benzas 98).
Jeigu gerai pamenu, tai nuo Pitesti labai nebloga magistralė - lėkiau 130-160km/h be jokios įtampos. Atrodo, kad važiuoji keliu, kuris visiškai izoliuotas nuo išorinių rizikos faktorių. Gandai tokie, kad buvęs diktatorius įsakė tą kelią nutiest, idant pats galėtų greitai kalnų poilsiavietę pasiekt...
Apie 20 val. Bucuresti. Viešbutis. Na, o toliau jau nėr ką ir pasakot - tiltas, nušiurusi Bulgarija ir fantastiškas pajūrys su švariu smėliuku, skaidriu vandenuku ir... pigiu alučiu. Saulė ir suvis papigiai...
Tai tiek, labai skubėjau rašyt, tai jau kaip gavosi...

)))