Įkraunama...
Įkraunama...

Policija. Ar yra policininkų šeimų (3)

labas, gal kas apie cmeka daugiau papsakoti galetu?
Atsakyti
QUOTE(Laukinė prerija @ 2014 01 26, 10:52)
labas, gal kas apie cmeka daugiau papsakoti galetu?


kas domina?

pati internete susirask apie cmeką, ten jei dėl sveikatos viskas surašyta
Atsakyti
QUOTE(jurinė @ 2014 01 27, 10:10)
kas domina?

pati internete susirask apie cmeką, ten jei dėl sveikatos viskas surašyta



tai as nemazai radau jau, bet idomi paciu zmoniu patirtis 4u.gif
Atsakyti
Sveikos:)
kaip matau, tema apkalbėta visai neseniai smile.gif jungsiuosi į jūsų gretas, norėjau pasidomėti, gal kas balandžio pabaigoje planuojate keliauti į mokymus?smile.gif
Atsakyti
gerb laukinė prerija. smeke ne daktarai-ten dievai susireikšminę dirba biggrin.gif . duosi litukų būsi sveika ar komisuos dėl ligos. asmeniškai prieš tris mėnesius buvau cmeke, dėl traumos ir ligos. bet kur tau. litukų nedaviau ir sveikas, tarnybai tinkamas. supratau, kad tai valstybės politika. su sveikatos sutrikimais- nepriima o dėl sveikatos problemų-nekomisuoja.

tarp kitko mano du kolegos yra dėl ligų išėjo. kiekvienas davė po 2000 litukų davė, jų žodžiais.
Atsakyti
Sveikutės, mamytės 4u.gif Su tokiu klausimu čia aš, internete skaičiau apie MRU naują studijų programą Teisė ir ikiteisminis procesas. Stojant jokių CMEK'ų nereikia, bet mokomosi teisės, ir šiaip visokių ten paskaitų susijusių su kriminalistika smile.gif Tai va,kaip patys tyrėjai/turintys giminių iš tos sferos reaguojate į šią studijų programą,kokia jūsų nuomonė? Atrodo baigus gal mėginti pereiti CMEK ir darbintis, gal,kad ir pagal III skiltį ( skaičiau daug darbo skelbimų). Ir iš vis čia tik nuogirdos,o gal ir jum yra tekę girdėti,kad žmogus dirbtų kriminalistu baigęs Teisę,ir nepraėjęs jokių fiz.normatyvų ir medicininės,kaip sakoma tik ant poperiuko biggrin.gif ? Ar čia kažkas tiesiog pajuokavo. blink.gif Apšvieskit mane , Ačiūtongue.gif
Atsakyti
Sveiki.

Gal kas supažindintų ką dirba Prevencijos poskyrio Specialistas?
Jis ne pareigūnas?
Utenoje yra paskelbtas konkursas, tiesiog įdomu. Esu įsitikinusi, kad ten, kur dažnai skelbiami konkursai B pareigybei, žmonės ilgai neišdirba dėl kažkokių priežasčių (pvz. teismo posėdžių sekretoriai, VSD ir pan.)

Atsakyti
sveika Ramunaite. prevencijos poskyrio pareigūnas, kitaip apylinkės inspektorius (įgaliotinis biggrin.gif ) ar nepilnamečių reikalų specialistai, tai super darbas. asmeniškai pradirbau 21 metus ir rekomenduoju. panašiai, kalbu apie apylinkės inspektoriaus darbą, apima visas policijos sritis po truputi, nuo patrulių iki kriminalisto darbo. liūdna nėra biggrin.gif . pridedu biggrin.gif pagrindinio mūsų darbo instrukciją. sekmės

LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO 2009 M. BIRŽELIO 2 D. ĮSAKYMO NR. 5-V-384 „DĖL VIEŠOSIOS POLICIJOS PREVENCIJOS PADALINIO PAREIGŪNO (APYLINKĖS INSPEKTORIAUS) TARNYBINĖS VEIKLOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. liepos 19 d. Nr. 5-V-615
Vilnius
Siekdamas tobulinti viešosios policijos padalinių tarnybinę veiklą ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 90-2777; 2003, Nr. 42-1910, Nr. 104-4643; 2008, Nr. 87-3464; 2009, Nr. 130-5637; 2011, Nr. 52-2510) 12 str. 2 dalimi:
1. P a k e i č i u Viešosios policijos prevencijos padalinio pareigūno (apylinkės inspektoriaus) tarnybinės veiklos aprašą, patvirtintą Lietuvos policijos generalinio komisaro 2009 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. 5-V-384 „Dėl Viešosios policijos prevencijos padalinio pareigūno (apylinkės inspektoriaus) tarnybinės veiklos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
2. P a v e d u:
2.1. teritorinių policijos įstaigų vadovams, esant būtinybei, iki 2013 m. spalio 1 d. Policijos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) pateikti konkrečius pasiūlymus dėl reikalingų atitinkamų policijos įstaigų struktūrinių ir pareigybių pakeitimų, siekiant įgyvendinti įsakymo 1 punktu patvirtintą aprašą;
2.2. Policijos departamento Viešosios policijos valdybai ir teritorinėms policijos įstaigoms kontroliuoti įsakymo vykdymą.
3. N u s t a t a u, kad įsakymo 1 punktas įsigalioja 2014 m. vasario 1 d.
4. S k e l b i u šį įsakymą Policijos departamento interneto svetainėje.

Policijos generalinis komisaras Saulius Skvernelis


PATVIRTINTA
Lietuvos policijos generalinio komisaro
2013 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. 5-V-615


VIEŠOSIOS POLICIJOS PREVENCIJOS PADALINIO PAREIGŪNO TARNYBINĖS VEIKLOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Viešosios policijos prevencijos padalinio pareigūno tarnybinės veiklos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pagrindines viešosios policijos prevencijos padalinio (toliau – prevencijos padalinys) pareigūnų funkcijas ir darbo organizavimo tvarką.
2. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:
Prevencijos padalinys – struktūrinis teritorinės policijos įstaigos ar jos policijos komisariato (toliau – policijos komisariatas) padalinys (policijos nuovada, prevencijos skyrius, poskyris, grupė), įgyvendinantis nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją ir administracinių teisės pažeidimų tyrimą apskrities, savivaldybės teritorijoje ar jos dalyje – seniūnijoje.
Prevencijos padalinio pareigūnas (toliau – apylinkės inspektorius) – policijos komisariato pareigūnas, kuris dirba prevencijos padalinyje ir tam tikroje teritorijoje vykdo nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją ir administracinių teisės pažeidimų tyrimą, savo veikla (susitikimuose su prižiūrimos teritorijos gyventojais, nevyriausybinių ir privačių organizacijų atstovais) siekia įtraukti kuo daugiau visuomenės narių į viešosios tvarkos saugojimo ir savo gyvenamosios, darbo ar kitokios buvimo aplinkos saugumo stiprinimo veiklą, taip pat atlieka kitus nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų bendrajai, individualiajai ir situacijų prevencijai priskiriamus aktyvius veiksmus.
Apylinkės inspektoriaus padėjėjas – policijos komisariato prevencijos padalinio pareigūnas (paprastai pirminės grandies), padedantis apylinkės inspektoriui vykdyti nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją ir atlikti administracinių teisės pažeidimų tyrimą.
Bendruomenės pareigūnas – policijos komisariato prevencijos padalinio pareigūnas, kuris savo veikla (susitikimuose su prižiūrimos teritorijos gyventojais, nevyriausybinių ir privačių organizacijų atstovais) siekia įtraukti kuo daugiau visuomenės narių į viešosios tvarkos saugojimo ir savo gyvenamosios, darbo ar kitokios buvimo aplinkos saugumo stiprinimo veiklą ir atlieka kitus nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų bendrajai, individualiajai ir situacijų prevencijai priskiriamus aktyvius veiksmus.
Apylinkė – teritorinės policijos įstaigos vadovo įsakymu apylinkės inspektoriui prižiūrėti paskirta teritorija.
Policiją dominantis asmuo – fizinis asmuo, įrašytas į probacijos tarnybų įskaitą; įtariamas, kad nelegaliai gamina, įsigyja, laiko alkoholinius gėrimus ar kitas psichiką veikiančias medžiagas ar jais prekiauja; smurtaujantis artimoje aplinkoje; policijai žinomas asmuo, sergantis psichikos liga ir galintis kelti grėsmę sau ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei.
Nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų bendroji prevencija (toliau – bendroji prevencija) – reguliarios tikslinės poveikio priemonės, kuriomis siekiama nustatyti ir pašalinti bendrąsias nusikalstamų veikų ir administracinių teisės pažeidimų priežastis ir sąlygas ir kurios skirtos nusikalstamoms veikoms ir kitiems teisės pažeidimams, ypač susijusiems su nelegalia alkoholinių gėrimų ir kitų svaigalų, tabako, narkotinių ar psichotropinių priemonių apyvarta, išaiškinti ir tokių pažeidimų priežastims bei atsiradimo sąlygoms pašalinti ir kt.
Nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų individualioji prevencija (toliau – individualioji prevencija) – poveikio priemonės, kuriomis siekiama individualiai daryti poveikį asmenims, linkusiems nusikalsti ar daryti administracinius teisės pažeidimus arba galintiems tapti nusikalstamų veikų ar administracinių teisės pažeidimų aukomis, t. y. asmenų, linkusių daryti nusikalstamas veikas ir kitus teisės pažeidimus, ypač jaunimo ir jo grupuočių, stebėjimas, įstatymų nustatyta kontrolė, profilaktiniai pokalbiai, kvietimas į policijos komisariatus, informacijos teikimas kriminalinės žvalgybos subjektams, individualus darbas su asmenimis, kurie gali tapti nusikalstamų veikų aukomis, ir kt.
Nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų situacijų prevencija (toliau – situacijų prevencija) – poveikio priemonės, kuriomis siekiama keisti tam tikrų situacijų elementus, sudarančius sąlygas daryti nusikalstamas veikas ar kitus teisės pažeidimus.
3. Prevencijos padalinio pareigūnai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 90-2777), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu (Žin., 1985, Nr. 1-1) (toliau – ATPK), Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu (Žin., 2002, Nr. 37-1341) (toliau – BPK), Lietuvos Respublikos baudžiamuoju kodeksu (Žin., 2000, Nr. 89-2741), kitais teisės aktais ir šiuo Aprašu.
4. Apylinkės inspektorių atleidus iš vidaus tarnybos, perkėlus į kitas pareigas ar kitą įstaigą, atsiradus kitų tarnybinio būtinumo aplinkybių, kai apylinkė neprižiūrima daugiau kaip 3 mėnesius, teritorinės policijos įstaigos vadovo įsakymu šios apylinkės priežiūra turi būti pavedama (apylinkė paskiriama) kitam (kitiems) apylinkės inspektoriui (inspektoriams) ar prevencijos padalinio vadovui, už tai teisės aktų nustatyta tvarka mokant iki 30 proc. pareiginės algos priemoką.

II. PREVENCIJOS PADALINIO PAREIGŪNO DARBO ORGANIZAVIMAS

5. Apylinkės inspektorių apylinkės ribos ir jų nustatymo specifika:
5.1. miesto gyvenamosios teritorijos apylinkėje gyventojų skaičius negali viršyti 5 000 gyventojų;
5.2. kaimo gyvenamosios teritorijos apylinkėje gyventojų skaičius negali viršyti 3 000 gyventojų. Esant poreikiui, dvi apylinkes galima jungti į vieną, kurioje gyventojų skaičius negali viršyti 6 000 gyventojų, ją turi prižiūrėti du apylinkės inspektoriai arba apylinkės inspektorius ir apylinkės inspektoriaus padėjėjas.
6. Apylinkės ribas, atsižvelgdamas į gyventojų skaičių, teritorijos administracinį suskirstymą ir kitus ypatumus (apylinkėje esančios prekybos vietos (turgūs, prekybos centrai ir kt.), masinių susibūrimų, pasilinksminimų (klubai, barai, kavinės), sezoninės gyventojų tankumo padidėjimo, poilsio vietos ir kt.), prevencijos padalinio vadovo teikimu įsakyme nustato teritorinės policijos įstaigos vadovas.
7. Apylinkės inspektoriaus veikla turi būti planuojama taip, kad didžioji darbo laiko dalis būtų praleista prižiūrimoje apylinkėje ir skirta bendrajai, individualiajai ir situacijų prevencijai.
8. Apylinkės inspektoriui draudžiama pavesti atlikti operatyvaus valdymo ir, jei teritorinės policijos įstaigos struktūroje ar jos padalinyje yra specializuotas konvojaus padalinys, konvojavimo padalinių funkcijas, išskyrus atvejus, nustatytus Statutinių policijos pareigūnų pasitelkimo viešosios policijos funkcijoms vykdyti tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos policijos generalinio komisaro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 5-V-252 „Dėl Statutinių policijos pareigūnų pasitelkimo viešosios policijos funkcijoms vykdyti tvarkos aprašo patvirtinimo“.
9. Apylinkės inspektorius įgaliojimus surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas įgyja nuo paskyrimo į pareigas dienos (tai turi būti įrašyta pareigybės aprašyme).
10. Kitus prevencijos padalinio pareigūnus, atsižvelgiant į jų gebėjimus ir kompetenciją, rekomenduojama įgalioti surašyti visų administracinių teisės pažeidimų, kurie pagal ATPK priskiriami policijos kompetencijai, protokolus, o nagrinėti tik kai kurias administracinių teisės pažeidimų bylas. Kiekvieno pareigūno kompetenciją, nagrinėjant administracinių teisės pažeidimų bylas, nustato policijos komisariato vadovas.
11. Apylinkės inspektorius tarnybos metu dėvi tarnybinę uniformą. Esant tarnybiniam būtinumui, policijos komisariato ar prevencijos padalinio vadovo leidimu pareigūnai gali vilkėti civiliniais drabužiais. Atlikdamas tarnybines pareigas, apylinkės inspektorius nustatyta tvarka gali nešiotis tarnybinį šaunamąjį ginklą ir specialiąsias priemones.
12. Apylinkės inspektorių tarnybinės ir kitos patalpos (prižiūrimoje teritorijoje skirtas darbo kabinetas) yra laikomos policijos patalpomis, todėl pristatyti į jas asmenys registruojami Policijos registruojamų įvykių registre, o jei to padaryti nėra galimybių – apie tai pranešama operatyvaus valdymo padaliniui.
13. Policijos nuovadose ar kitose patalpose, nurodytose Aprašo 13 punkte, viešai matomoje vietoje turi būti nurodytas nuovados, apylinkės inspektoriaus darbo, gyventojų priėmimo laikas ir kur gyventojui kreiptis, kai nuovada ar pareigūnai nedirba (telefono numeris ir adresas).
14. Apylinkės inspektorius turi disponuoti (valdyti, savarankiškai tvarkyti) informacija, apibūdinančia jo prižiūrimą apylinkę, taip pat kita informacija apie policiją dominančius asmenis, procesus ir veiksmus, jeigu tai gali būti reikšminga aiškinantis nusikalstamas veikas ir kitus teisės pažeidimus ar jų prevencijai.
15. Esant poreikiui, teritorinės policijos įstaigos vadovo siūlymu prevencijos padalinyje gali būti steigiamos atskiros bendruomenės pareigūno pareigybės. Konkrečias tokių pareigūnų vykdomas funkcijas prevencijos padalinio vadovo teikimu įsakyme nustato ir pareigybių aprašymus tvirtina teritorinės policijos įstaigos vadovas ar jo įgaliotas pareigūnas. Bendruomenės pareigūno prižiūrima teritorija sutampa su bendra prevencijos padalinio pareigūnų prižiūrima teritorija. Teritoriją pagal poreikį gali prižiūrėti 1–2 bendruomenės pareigūnai.

III. APYLINKĖS INSPEKTORIAUS FUNKCIJOS

16. Apylinkės inspektorius apylinkėje pagal kompetenciją:
16.1. vykdo bendrąją ir individualiąją prevenciją;
16.2. aiškinasi policijos kompetencijai priskirtus administracinius teisės pažeidimus;
16.3. užtikrina viešąją tvarką ir visuomeninę rimtį;
16.4. tiria asmenų pranešimus, prašymus ir skundus apie pažeistas teises ar teisėtus interesus;
16.5. vykdo teisės aktuose nurodytų kategorijų asmenų paiešką;
16.6. vykdo Konvencijos dėl Šengeno susitarimo įgyvendinimo nuostatas;
16.7. policijos komisariato vadovo ar jo įgalioto asmens pavedimu vykdo teismo, prokuratūros, ikiteisminio tyrimo įstaigų pareigūnų pavedimus, susijusius su šio Aprašo 22 punkte minimais procesiniais veiksmais ir veiksmais, susijusiais su administracinių teisės pažeidimų bylų teisena;
16.8. vykdo asmenų, turinčių ribotos civilinės apyvartos ginklų, kontrolę;
16.9. esant tarnybiniam būtinumui, vykdo eismo kontrolę, leidimų sistemos objektų, saugos darbuotojų, užsieniečių buvimo ir gyvenimo Lietuvos Respublikoje kontrolę;
16.10. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Rusijos Federacijos piliečių, vykstančių tranzitu iš Rusijos Federacijos teritorijos į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį ir atgal per Lietuvos Respublikos teritoriją, kontrolę;
16.11. vykdo kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.



IV. APYLINKĖS INSPEKTORIAUS FUNKCIJOS VYKDANT NUSIKALSTAMŲ VEIKŲ IR KITŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ PREVENCIJĄ, VIEŠOSIOS TVARKOS APSAUGĄ IR EISMO PRIEŽIŪRĄ

17. Apylinkės inspektorius pagal kompetenciją:
17.1. domisi grįžusių iš pataisos įstaigų (iki teistumo išnykimo) asmenų, teistų padarius apysunkį, sunkų ir labai sunkų nusikaltimą, elgesiu, ryšiais ir užimtumu. Prireikus teisės aktų nustatyta tvarka apie tokius asmenis informuoja kriminalinę žvalgybą įgaliotus vykdyti padalinius;
17.2. privalo žinoti apylinkėje esančias policijos pajėgas, dalyvaujančias saugant viešąją tvarką ir visuomeninę rimtį, jų išdėstymą, maršrutus, darbo laiką ir ryšio su jomis būdus. Policijos komisariato vadovo pavedimu instruktuoja viešosios policijos pareigūnus (nurodo teritorijos ypatumus, kriminogenines vietas, policijos kontroliuojamus asmenis), siūlo pajėgų išdėstymo pakeitimus;
17.3. bendraudamas su gyventojais konsultuoja juos saugios gyvenamosios aplinkos, privačios nuosavybės apsaugos klausimais, pagal kompetenciją teikia jiems kitokią pagalbą;
17.4. suinteresuotoms institucijoms rengiant vietinius prevencinius projektus, pagal kompetenciją dalyvauja šioje veikloje;
17.5. bendradarbiauja su kitais policijos įstaigų padaliniais, savivaldos, švietimo, medicinos, kitų suinteresuotų institucijų darbuotojais ir nevyriausybinių organizacijų atstovais, vietos bendruomene sprendžiant saugios aplinkos formavimo klausimus;
17.6. privalo stengtis, kad kuo daugiau prižiūrimos teritorijos gyventojų jį pažinotų, gyventojams teikti statistinę nusikalstamumo ar kitą teisės pažeidimų prevencijai aktualią informaciją šiais būdais:
17.6.1. asmeniškai apsilankęs suteikti informaciją apie savo darbo laiką, vietą, telefoną ir kitą reikiamą informaciją, esant galimybei, įteikti vizitinę kortelę;
17.6.2. per vietines visuomenės informavimo priemones;
17.6.3. pakabinti žmonių susibūrimo vietose (apylinkėje esančių įstaigų, įmonių, sodų, gyvenamųjų namų (butų) bendrijų, mokymosi ir auklėjimo įstaigų skelbimų lentose ir kitose tam pritaikytose vietose) skelbimus apie gyventojų priėmimo laiką ir vietą;
17.6.4. nuolat bendrauti, keistis aktualia informacija su seniūnais ir kitais savivaldybių administracijos pareigūnais, sodų, gyvenamųjų namų (butų) savininkų bendrijų atstovais, pedagogais, dvasininkais, organizuoti bendruomenės ir policijos susitikimus, lankytis apylinkėje esančiose įstaigose, įmonėse, organizacijose, bendrovėse ir asociacijose;
17.7. informuoja teritorinės policijos įstaigos operatyvaus valdymo padalinį apie kelio dangos ir kitus pažeidimus, keliančius grėsmę eismo saugumui, eismo įvykius ir imasi priemonių įvykio vietai apsaugoti (jei reikia nustatyti transporto priemonių vairuotojus, su eismo įvykiu susijusius asmenis ir liudytojus, užrašyti jų paaiškinimus, o jeigu tokios galimybės nėra, užsirašyti jų vardus, pavardes, adresus, telefono numerius ar elektroninio pašto adresus, patikrinti, ar eismo įvykyje dalyvavusios transporto priemonės nėra ieškomos. Susidarius ypatingai situacijai, reguliuoti eismą ir (ar) organizuoti eismo įvykio vietos apylanką, kitų tarnybų specialiųjų transporto priemonių operatyvų atvykimą į eismo įvykio vietą);
17.8. gavęs informacijos apie neeksploatuojamas transporto priemones, apylinkės inspektorius nustato jų savininkus ir teisės aktų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones.
18. Viešajai tvarkai ir eismo priežiūrai užtikrinti apylinkės inspektorius gali pasitelkti policijos rėmėjus, Lietuvos šaulių sąjungos narius, kitą visuomenės aktyvą.


V. APYLINKĖS INSPEKTORIAUS KOMPETENCIJA TIKSLINANT PIRMINĘ INFORMACIJĄ, ATLIEKANT PAPILDOMĄ INFORMACIJOS APIE ĮVYKIUS PATIKRINIMĄ IR KITUS PROCESINIUS VEIKSMUS

19. Apylinkės inspektoriui gali būti pavedama patikslinti pirminę informaciją apie įvykius jo prižiūrimoje teritorijoje. Patikslinęs pirminę informaciją ir nustatęs visus nusikalstamos veikos požymius, teisės aktų nustatyta tvarka prevencijos padalinio pareigūnas gali pradėti ikiteisminį tyrimą ir atlikti būtinus pirminius procesinius veiksmus. Vėliau tyrimas pagal kompetenciją perduodamas kriminalinės policijos padaliniui.
20. Apylinkės inspektorius, atlikęs pirminės informacijos patikslinimą ir nustatęs, kad nepadaryta nusikalstama veika arba padaryta tokia nusikalstama veika, dėl kurios ikiteisminis tyrimas neatliekamas (privataus kaltinimo bylos), BPK nustatyta tvarka priima sprendimą atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą arba medžiagą sprendimui priimti teritorinės policijos įstaigos vadovo nustatyta tvarka perduoti kitam policijos komisariato padaliniui.
21. Policijos komisariato vadovo ar jo įgalioto asmens pavedimu, esant tarnybiniam būtinumui (kai nėra galimybės pavesti kriminalinės policijos ar kitam pareigūnui), apylinkės inspektoriui jo prižiūrimoje teritorijoje gali būti pavedama atlikti šiuos procesinius veiksmus:
21.1. įvykio vietos apžiūra;
21.2. krata;
21.3. poėmis, daiktų, dokumentų išreikalavimas;
21.4. savanoriškai pateikiamų daiktų, dokumentų paėmimas;
21.5. liudytojo apklausa;
21.6. įtariamojo sulaikymas.

VI. ASMENŲ PRANEŠIMŲ, PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

22. Apylinkės inspektorius teisės aktų nustatyta tvarka priima ir nagrinėja gyventojų pranešimus, prašymus ir skundus (toliau – pareiškimas).
23. Gavus pareiškimą, policijos komisariato vadovas ar jo įgaliotas pareigūnas užrašo rezoliuciją:
23.1. „Pradėti administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną pagal ATPK ...... straipsnį“ – jei surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ar nagrinėti bylas yra policijos kompetencija ir jeigu yra akivaizdžių administracinio teisės pažeidimo požymių;
23.2. „Patikslinti įvykio aplinkybes“ – kai kyla pagrįstų abejonių dėl nusikalstamos veiklos požymių buvimo ar nebuvimo;
23.3. „Pradėti administracinę procedūrą“ – jeigu akivaizdžiai nėra administracinio teisės pažeidimo, nusikalstamos veikos požymių.
24. Jeigu policija neturi įgaliojimų priimti sprendimą dėl pareiškime iškelto klausimo ar administracinio teisės pažeidimo tyrimo, pareiškimas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduodamas kompetentingam viešojo administravimo subjektui ir apie tai pranešama pareiškėjui.
25. Apylinkės inspektorius, gavęs pareiškimą su rezoliucija, nurodyta Aprašo 23.1 punkte:
25.1. pareiškimą nagrinėja vadovaudamasis ATPK ir, baigęs nagrinėti, priima vieną iš ATPK 287 straipsnyje („Nutarimų rūšys“) nurodytų nutarimų arba formuoja administracinio teisės pažeidimo bylą;
25.2. pareiškimą nagrinėja (kol bus priimtas nutarimas) ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Esant būtinumui, nagrinėjimo terminas pratęsiamas. Pratęsimas įforminamas laisvos formos nutarimu, bet nutarimo turinys turi atitikti ATPK 286 straipsnyje („Nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje turinys“) nustatytus reikalavimus. Apie pareiškimo nagrinėjimo termino pratęsimą informuoja pareiškėją.
26. Apylinkės inspektorius, baigęs nagrinėti pareiškimą, apie rezultatus informuoja pareiškėją.
27. Apylinkės inspektorius, gavęs pareiškimą su rezoliucija, nurodyta Aprašo 23.2 punkte, ir:
27.1. nustatęs visus administracinio teisės pažeidimo požymius, administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui surašo administracinio teisės pažeidimo protokolą ir bylą perduoda nagrinėti kompetentingam pareigūnui (organui);
27.2. nenustatęs visų administracinio teisės pažeidimo požymių, surašo nutarimą nutraukti administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną (jeigu ji buvo pradėta). Nutarimas surašomas laisva forma, laikantis ATPK 286 straipsnyje nurodytų reikalavimų. Nutarimo kopija išsiunčiama (įteikiama) nukentėjusiajam, išaiškinus apskundimo tvarką.
28. Apylinkės inspektorius, nagrinėdamas pareiškimus, privalo surinkti visus įrodymus, kurie pagrindžia arba paneigia administracinio teisės pažeidimo buvimą ir asmens kaltumą.
29. Apylinkės inspektorius, gavęs pareiškimą su Aprašo 23.3 punkte nurodyta rezoliucija, jį nagrinėja vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975).

VII. PREVENCIJOS PADALINIO VADOVO FUNKCIJOS

30. Prevencijos padalinio vadovas:
30.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja prevencijos padalinio pareigūnų veiklą;
30.2. apibendrina, sistemina ir analizuoja nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų būklę, priežastis ir aplinkybes bei kartu su suinteresuotomis institucijomis pagal kompetenciją imasi priemonių joms šalinti;
30.3. kartu su apylinkės inspektoriais pagal kompetenciją dalyvauja suinteresuotoms institucijoms rengiant vietinius prevencinius projektus;
30.4. bendradarbiauja su kitais policijos padaliniais, savivaldos, švietimo, medicinos, kitų suinteresuotų institucijų darbuotojais ir nevyriausybinių organizacijų atstovais, vietos bendruomene sprendžiant saugios aplinkos formavimo klausimus;
30.5. pagal kompetenciją atlieka policijos komisariate įgyvendinamų prevencinių projektų efektyvumo įvertinimą ir poveikį nusikalstamumo būklei;
30.6. organizuoja apylinkės inspektorių supažindinimą su pajėgų, dalyvaujančių saugant viešąją tvarką ir visuomeninę rimtį, išdėstymu, maršrutu, darbo laiku ir ryšio su jomis būdais;
30.7. rengia pusmetines kompleksines prevencijos padalinio veiklos vertinimo išvadas ir teikia tvirtinti policijos komisariato vadovui;
30.8. vykdo kitus policijos komisariato vadovo pavedimus.
31. Teritorinės policijos įstaigos vadovo įsakymu prevencijos padalinio vadovui gali būti paskirta apylinkė. Rekomenduojama vadovui skirti mažesnę arba kriminogeniniu požiūriu lengvesnę apylinkę. Prižiūrima apylinkė neskiriama teritorinės policijos įstaigos prevencijos padalinio vadovui, kuris pagal pareigybės aprašymą veiklą organizuoja apskrities teritorijoje.

VIII. PREVENCIJOS PADALINIO VEIKLOS VERTINIMAS

32. Prevencijos padalinio pareigūnų darbas vertinamas kompleksiškai įvertinant viso padalinio veiklą. Atskirais atvejais galimas išsamesnis apylinkės inspektorių darbo rezultatų vertinimas.
33. Bendrieji Apraše minimų pareigūnų darbo vertinimo kriterijai:
33.1. vienas iš pagrindinių prevencijos padalinio veiklos vertinimo kriterijų yra gyventojų (vietos bendruomenės) nuomonė apie padalinio pareigūnų darbą, pasitikėjimas jais kaip policijos atstovais. Tai įvertinama atliekant apklausas (anketavimo būdu). Jeigu policijos generalinis komisaras nenustato kitaip, anketavimo tvarką nustato ir anketavimą organizuoja teritorinių policijos įstaigų vadovai. Policijos komisariatų vadovai, išanalizavę apibendrintą gyventojų nuomonę ir atsiliepimus apie padalinio pareigūnų tarnybinės veiklos organizavimo efektyvumą, turi imtis atitinkamų priemonių realiems gyventojų siūlymams įgyvendinti;
33.2. darbo su policijos rėmėjais, kitu visuomenės aktyvu, asociacijomis planavimas, sistemiškumas ir efektyvumas;
33.3. bendradarbiavimas su kitais policijos padaliniais, savivaldos, švietimo, medicinos, kitų suinteresuotų institucijų darbuotojais ir nevyriausybinių organizacijų atstovais, vietos bendruomene sprendžiant saugios aplinkos formavimo klausimus;
33.4. gyventojų pareiškimų tyrimo objektyvumas ir kokybė (vertinama atliekant veiklos patikrinimus);
33.5. organizuotų bei vykdytų bendrosios ir situacijų prevencijos priemonių skaičius ir efektyvumas;
33.6. individualaus prevencinio darbo organizavimo efektyvumas (individualaus prevencinio darbo rezultatus (statistika, atsiliepimai, aprašymas ir kt.) įvertinti pateikia pats pareigūnas);
33.7. vadovaujantis ATPK 290 straipsniu teiktų pasiūlymų ūkio subjektams skaičius, iš jų įvykdytų;
33.8. teismo, ikiteisminio tyrimo ir kitų įstaigų pavedimų vykdymas;
33.9. teismų panaikintų nutarimų administracinių teisės pažeidimų bylose skaičius;
33.10. taikytų ar teiktų siūlymų dėl ekonominių sankcijų taikymo ūkio subjektams skaičius;
33.11. įstatymų, kitų teisės aktų, reikalingų praktiniame darbe, išmanymas;
33.12. drausmė ir tarnybinės uniformos dėvėjimo taisyklių laikymasis.

______________
Atsakyti
QUOTE(jurinė @ 2014 02 11, 10:37)
sveika Ramunaite. prevencijos poskyrio pareigūnas, kitaip apylinkės inspektorius (įgaliotinis biggrin.gif ) ar nepilnamečių reikalų specialistai, tai super darbas.

ironizuojat ar rimtai kalbat? smile.gif kiek atsimenu vienas dėstytojas sakydavo, kad pats geriausias darbas- apylinkės inspektoriaus smile.gif thumbup.gif
Atsakyti
kalbu rimtai. kaip sakiau darbas apima visas policijos sritis, todėl ir žinoti daugiau reikia. kas man patinka, kad didžiąją darbo laiko praleidi apylinkėje, bendraudamas su žmonėmis. aišku ir pareiškimus tenka tirti, bet kaip jau suspėsi smile.gif ir kaip susitvarkysi su apylinke. mano manymu svarbu, kas tave mokins, iš ko tamsta pati mokinsies praktikinio darbo. čia labai svarbu. savo kailiu patyriau, kai pradėjau dirbti, tris mėnesius, gavau mokytoją tokį visiškai ne policininką doh.gif , kartais ir gatvėje gėda būdavo nuo jo priimtų sprendimų. Apie jo darbo metodus visiškai nekalbu. todėl mane nukreipė ne ta linkme. dabar tokių privalomų mokytojų nebėra, pati ateini ir dirbi. dabar priklauso nuo pačio kolektyvo ir nuo tavęs pačios. o darbas be galo įdomus, gali knygą rašyti apie nuotykius, apie žmonių gyvenimus. kiekvieną diena kas nors naujo. dabar jau ikiteisminio tyrimo nebeatlikinėjam, bet procesą žinoti būtinai reikia. tai dėstytojas sakė tiesą drinks_cheers.gif
Atsakyti
QUOTE(jurinė @ 2014 02 12, 09:04)


Labai ačiū už atsakymą. Bet aš labai savikritiška. Man lengva bendrauti, bet sunkiau su ''popieriukais'' ir visokiomis ataskaitomis. Kompu dirbu be priekaištų. Dar vienas dalykas: kuo skiriasi įgaliotinis nuo prevencijos poskyrio specialisto? Juk pastarasis nėra pareigūnas kaip suprantu.

Tiesa, mano giminaitis dirbo prevencijos specialistu, tik ne pk, o kaleimų departamente.
Tiesiog aš nesuprantu tų skirtumų, man atrodo, kad specialistas dirba "su popieriais", o pareigūnas su žmonėmis.




Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Ramunaite: 12 vasario 2014 - 14:16
laba ryta! wink.gif Na ką, jeigu pavyks pereiti artimiausius įvadinio mokymo kursus - jungsiuosi ir aš į jūsų gretas smile.gif
Norėjau pasidomėti.. galbūt kas nors žinote bent preleminariai, kada artimiausiu metu vyks tie kursai? (komisariatas sakė nežino, gal už kelių sav. gal už mėnesio,gal už dviejų....informuos, kai tik sužinos...o daugiau info niekur neišpešu...)

esmė ta, kad iki tol,kol jie prasidės norėčiau išvykti trumpam iš Lietuvos, ir tik sužinojus kad ir tą pačią dieną, parskrisčiau atgal. Tik vat ir mąstau, kad būtų labai nefaina taip,jog vos išskridus sekančią dienų jau praneša, kad renkama grupė... doh.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo boooruzeLE: 13 vasario 2014 - 11:12