as irgi skaiciau sita knyga labai patiko..juo labiau kad buvo ir is kitos puses pateikta kaip jauciasi autistuku artimieji ypac broliukas..
QUOTE(begemotė @ 2012 10 30, 15:03)
Kai skaitau Jusu postus, vis prisimenu Jodi Picoult "Namu taisykles", tik ten isgalvota istorija, o cia tikras gyvenimas..
Beja, labai gera knyga, gal spalvos ir sutirstintos kiek, bet tai viena is didziausia ispudi palikusiu knygu 


Nuostabi knyga, patiko visai mūsų šeimai

F, ir Tavo mama skaite ir jai patiko? Man atrodo, kad sia knyga ir turetu skaityti visa seima, nors as saviskiu neprikalbinau to padaryti

Taip, mes su vyru jai padovanojom, ir ji labai greit perskaitė, negalėjo atsitraukti

as jau nusipirkau ja , sia savaiite lauksiu atsiunciant

QUOTE(maliukas @ 2012 10 26, 17:29)
Galėtų leisti mamai, kaip padėjėjai būti šalia vaiko, nereikėtų visos mokytojų armijos apmokyti, kaip jį tramdyti,
UK leidžia, jei tik mama nori.
Aš esu UK, auginu tokį pat vaiką. Kitos moterys žino. Mūsų situacija visai kitokia. Tiesa, pradžia buvo panaši, kaip pas Mitienę, tačiau aš su mokykla stengiausi bendradarbiauti, o ne reikalauti.



Gal kažkam kito sėkmės yra liūdesys, tačiau aš džiaugiuosi, kad praeitus metus, beveik visus praleidau mokykloje, kad išmokyčiau JUOS, kaip dirbti su MANO vaiku

Žodžiu, kalbėdami ir susikalbėdami, mes darom daug gero, ne tik mano asmeniniam vaikui, bet ir kitiems autistukams vaikams mokykloje.
Kokia yra problema pas MITIENĘ mokykloje, - deja negaliu komentuoti. Kaip ir kitoms, man tai skamba, kaip koks siaubo filmas.
O jeigu mamyte turi dirbti? Ji yra viena, vaikuciai-trys. Tik bandau isivaizduoti mamos situacija
Sutinku, kad reikia mokytojams viska isaiskinti kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje ir t.t. Bet buti salia vaiko metus vienisos mamytes ir dar auginancios ne viena vaikuti, tikriausiai nelabai gali sau leisti


QUOTE(begemotė @ 2012 10 30, 23:23)
O jeigu mamyte turi dirbti? Ji yra viena, vaikuciai-trys. Tik bandau isivaizduoti mamos situacija
Sutinku, kad reikia mokytojams viska isaiskinti kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje ir t.t. Bet buti salia vaiko metus vienisos mamytes ir dar auginancios ne viena vaikuti, tikriausiai nelabai gali sau leisti 


Nesiginciju.
Bet, ir as nesedziu namuose. Dirbu pilna etata, ir dar turiu kt vaika. Plius, dar mokausi.
Taciau, kas kitas geriau pazista mano vaika, nei as pati? Specialistas is VRC? Gydytoja? Mokytoja? Kas, geriau zino, ko jis bijo nakti, kas ji neramina? Su kuo jis snekasi dazniausiai? Pagaliau, kuom jis labiausiai pasitiki? Vat, tas jam ir turi padeti mokytis gyventi siame pasaulyje.
Rasome su mokytojom kasdienini S dienorasti.Rasau ka jis veikia nuo ryto ir grizes is mokyklos,daug esu parasiusi ir apie jo augima,raidos vistymasi nuo mazu dienu.Del buvimo kartu klaseje...kur tuo metu bus maziausiasis?cia pirmoji mintis kyla zinoma.O del S,tai sitaip gyvenime jis neismoks jokio savarankiskumo,jei kiekviena akimirka budesiu prie jo.Bet cia vel turbut perskaitysiu,kad kaip as taip vaika savo palieku...tai butent,kad po tokiu insidentu del mokytoju ''nezinojimo'' ir tycinio nenoro laikytis spec.darbuotoju nurodymu,mano patarimu ,pasikvieciau i pagalba parents parentship,kurie sia situacija padeda kontroliuoti ir dirba kartu su vaiku centru,daktarais bendradarbiaudami ,o nebe atskirai.Dabar sunku,bet tik tokiu budu galiu tiketis progreso ateityje,o ne sedeti su vaiku klaseje ir neprasyti jam priklausancios pagalbos is specialistu.Jei mokykla nesusitvarko,tai ji turi tai ivardinti rastu ,tuomet jiems pagelbes.As esu atsakinga uz viska ,ir tuo paciu,kad mano vaikas,gautu tinkama ugdima jam pritaikytu individualiu planu.Tokio plano mokykla dar neturi ir neskuba kartu su manimi sudarineti.Del to rupinuosi.
jau ne pirma karta rasau,kad neturiu galimybes buti kasdiena mokykloje su S ir nemanau,kad tai butu gera mintis.Daug vaiku su spec.poreikaiis lanko mokyklas ir su jais tevai nesedi,o tais vaikuciais rupinasi mokyklos metu tie,kas dirba si atsakinga darba.
Juk jei vaikui nesiseka pvz.matematika,jus nesedite su juo per pamokas klaseje?tam yra paplidoma pagalba po pamoku su mokytoju.
As nezinau kaip jam padeti buti mokykloje,nes nezinau kaip jam padeti buti namuose.Tai kasdieninis stresas visiems mums.As prasau,kad medikai man padetu ji auginti ,kaip man elgtis namie,tam mes lankome vaiku centra.Tai ir prasau,kad jam padetu ir mokykloje.Ka as ten darysiu?Dar labiau ji apribosiu nuo visu vaiku ir padarysiu labiau isskirtini?As nenoriu,kad mano dukrai butu taip pat nesmagu,kai mama sedi mokykloje.As galiu rasinetis,kalbeti su mokytojom,jos gali buti apmokomos buti su tokiais vaikuciais,bet buti sedeti su vaiku klaseje,tai tik tuomet,jei jis pats nesugebetu buti ten vienas.O S gali buti,nors ir sudetinga kartais.Del to mokytojos ir yra apmokomos.Cia taip visose mokyklose.Ir jei per kazkuri laika nera pasiekti geresni rezultatai,tuomet yra skiriama dar didesne pap.pagalba mokyklai.
jau ne pirma karta rasau,kad neturiu galimybes buti kasdiena mokykloje su S ir nemanau,kad tai butu gera mintis.Daug vaiku su spec.poreikaiis lanko mokyklas ir su jais tevai nesedi,o tais vaikuciais rupinasi mokyklos metu tie,kas dirba si atsakinga darba.
Juk jei vaikui nesiseka pvz.matematika,jus nesedite su juo per pamokas klaseje?tam yra paplidoma pagalba po pamoku su mokytoju.
As nezinau kaip jam padeti buti mokykloje,nes nezinau kaip jam padeti buti namuose.Tai kasdieninis stresas visiems mums.As prasau,kad medikai man padetu ji auginti ,kaip man elgtis namie,tam mes lankome vaiku centra.Tai ir prasau,kad jam padetu ir mokykloje.Ka as ten darysiu?Dar labiau ji apribosiu nuo visu vaiku ir padarysiu labiau isskirtini?As nenoriu,kad mano dukrai butu taip pat nesmagu,kai mama sedi mokykloje.As galiu rasinetis,kalbeti su mokytojom,jos gali buti apmokomos buti su tokiais vaikuciais,bet buti sedeti su vaiku klaseje,tai tik tuomet,jei jis pats nesugebetu buti ten vienas.O S gali buti,nors ir sudetinga kartais.Del to mokytojos ir yra apmokomos.Cia taip visose mokyklose.Ir jei per kazkuri laika nera pasiekti geresni rezultatai,tuomet yra skiriama dar didesne pap.pagalba mokyklai.
Stai keli pvz.: visi vaikai susodinami rateliu klausytis pasakos.S labai jas megsta,bet neseda salia vaiku.manau,kad mokytoja (kuri su juo buna asmeniskai) galetu paimti knygute ir atskirai jam paskaitytu.Net jei jis tuo metu zaistu su zemelapiu ar traukinuku,jis girdetu viska.taciau mokytoja pasako,kad S nenprejo buti salia vaiku,tai jis tuo metu buvo nuvestas zaisti vienas smelio dezeje.
Visi vaikai mokinasi rasyti kelias raides (S raso jau seniai ir anglu ir lietuviska abecele),bet S nenorejo sedeti kartu su vaikais ir mokytoja ideda pratybu lapeli su tom raidelem jaj i portfeliuka,kad namie parasytu.Namuose jis turi daugybe tokiu uzduoteliu ir noriai jas raso,tad mano prasymas mokytojai,kad leistu jam sedeti vienam atskirai ir zaidimo forma paaiskintu kad stai reikia parasyti.Taciau jis vel nuvedamas i kita patalpele atskirta zema siena ir jam duodamas koks nors uzsiemimas zaisti,kad tik netrukdytu klases vaikams.taip as suprantu,kad yra svarbu,kad nekentetu kiti vaikuciai,bet yra priejimas ir prie S,kad jis daryti ta pacia uzduoti,tik ne prie bendro stalo,o atskirai su savo mokytoja.
Yra fizinio pamokeles.S nesileidzia buti perrengiamas,tai jam isvis neleidzia sprtuoti,Taciau as manau,kad jis gali zaisti gaudynes ar su kamuoliu ir budamas neperrengtas.
Early learning pagalbinikes mokino mokytojas,kad is pradziu rodant paveiksleius,kad kai reikia gristi i mokykla is kiemo,S suprastu,kad varpelis reiskia grizimo laika atgal i mokykla.Bet mokytojos net nera pabandziusios ji vest i kiema jau pasake,kad joms panasu,kad S neklausys ir neleidzia jo.
tai as ir manau,kad jei jis turi asmenine mokytoja,kuri net nesistengia jo uzimti individualiai tik nuveda nuosaliai ir kasdiena sodina i smelio deze,tikrai jokiu rezultatu negaus.Suprantu,kad didelis pergyvenimas del kitu vaikuciu ramybes.taciau zinant kiek daug ir su kokiu susidomejimu S gali ir mokosi,kuomet jis tai daro pateikiant graziai ,zaidimo formoje ,tai as ir prasau ,kad nors pasistengtu ji ijungt i klases veikla,tik labiau pritaikant asmeniskai.
Visi vaikai mokinasi rasyti kelias raides (S raso jau seniai ir anglu ir lietuviska abecele),bet S nenorejo sedeti kartu su vaikais ir mokytoja ideda pratybu lapeli su tom raidelem jaj i portfeliuka,kad namie parasytu.Namuose jis turi daugybe tokiu uzduoteliu ir noriai jas raso,tad mano prasymas mokytojai,kad leistu jam sedeti vienam atskirai ir zaidimo forma paaiskintu kad stai reikia parasyti.Taciau jis vel nuvedamas i kita patalpele atskirta zema siena ir jam duodamas koks nors uzsiemimas zaisti,kad tik netrukdytu klases vaikams.taip as suprantu,kad yra svarbu,kad nekentetu kiti vaikuciai,bet yra priejimas ir prie S,kad jis daryti ta pacia uzduoti,tik ne prie bendro stalo,o atskirai su savo mokytoja.
Yra fizinio pamokeles.S nesileidzia buti perrengiamas,tai jam isvis neleidzia sprtuoti,Taciau as manau,kad jis gali zaisti gaudynes ar su kamuoliu ir budamas neperrengtas.
Early learning pagalbinikes mokino mokytojas,kad is pradziu rodant paveiksleius,kad kai reikia gristi i mokykla is kiemo,S suprastu,kad varpelis reiskia grizimo laika atgal i mokykla.Bet mokytojos net nera pabandziusios ji vest i kiema jau pasake,kad joms panasu,kad S neklausys ir neleidzia jo.
tai as ir manau,kad jei jis turi asmenine mokytoja,kuri net nesistengia jo uzimti individualiai tik nuveda nuosaliai ir kasdiena sodina i smelio deze,tikrai jokiu rezultatu negaus.Suprantu,kad didelis pergyvenimas del kitu vaikuciu ramybes.taciau zinant kiek daug ir su kokiu susidomejimu S gali ir mokosi,kuomet jis tai daro pateikiant graziai ,zaidimo formoje ,tai as ir prasau ,kad nors pasistengtu ji ijungt i klases veikla,tik labiau pritaikant asmeniskai.
Rašom ir mes tokį dienoraštį. Aš, nebuvau mokykloje nuo ryto iki vakaro. Ėjau į mokyklą, pvz į dieną 2 valandas, ir stebėdavau savo vaiką. Pavyzdys: jis buvo klasėje pasodintas su labai judriu vaiku, kuris jį pastoviai liesdavo, judindavo, kalbindavo. Tas, maniškį vesdavo iš kantrybės, ko pasekoje, ta judruolį prilupdavo... Nu vat, tokia ir pagalba mokyklai, nueini, pasižiūri, matai, kad šitoje vietoje yra klaida, pasakai mokytojai, mokytoja jį pasodina kažkur kitur, ir problema išspręsta.
Jeigu nenueini ir nepamatai, tai dienoraštyje gauni įrašą "hurt a child" (primušė vaiką). Bet, gi reikia dasikasti iki pamatų, kodėl tas vaikas supanikavo ir primušė tą vaiką. Taip išliptum iš to užburto rato.
MITIENE, jeigu ka, tai as jusu neteisiu ir nesmerkiu. Tiesiog galvoju, kaip cia taip gali buti, kazkurioje vietoje vistiek kazkas yra ne taip
Ir, bėda, manau yra čia:
1. Mano galva, mes, mamos privalome žinoti, tiksliau tariant privalome išmokti susitvarkyti su vaikais. Kai mes pačios žinome, kaip elgtis, tuomet galime padėti ir pačiam vaikui, ir aplinkiniams. Jeigu jūs su juo nesusitvarkote namuose, tai savaime aišku, kad su juo nesusitvarkys ir mokykla. Vaikutis tiesiog nesaugus, pasimetęs. Dėl to ir šiaušiasi prieš visą pasaulį.
Ta knyga "Namų taisyklės" tikrai labai padeda suprasti "kaip" pasaulį supranta autistukas. Tikrai visoms verta paskaityti
Būna gi situacijų, kaip nežinai kaip tvarkytis, tai vat, susieškai, susigalvoji, pagaliau šioje temoje, gal kas patarimą duos, ir susitvarkai su vaikučiu.
2. Mano patirtis sako, kad medikai nepasakys, kaip elgtis namuose, nes jie ten tiesiog negyvena. Gali duoti kažkokį patarimą vienai ar kitai situacijai, bet čia jau jums žiūrėti ar jis tinkamas jūsų namuose, ar ne.
3. Daugmaž pagal savo situaciją, aš daviau pavyzdį, kaip jūs galėtumėte padėti mokyklai. Juk jūs žinote, vaikučio dirgiklius, kas iššaukia nerimą ir agresiją. Stebėdami jį mokyklos aplinkoje, jūs galite tuos dirgiklius atpažinti, perduoti mokyklai, kad juos pašalintų. Matot, normalioje mokykloje, mokytojos darbas yra vaikus mokyti. Ji neprivalo skirti begaliniai daug dėmesio mūsų vaikams, skaityti knygas, šviestis ir žinoti, kaip klasėje dirbti su autistuku. Tam yra spec.žmogus, kuris kažkiek tai laiko praleidžia ir padeda vaikui, bet ne nuolatos. Jeigu jam reikia nuolatinės priežiūros, gal tada verta būtų pagalvoti apie spec. mokyklą
Na, nežinau. Pasikartosiu, aš jūsų nesmerkiu ir neteisiu. Visa širdimi už jus.
Jeigu nenueini ir nepamatai, tai dienoraštyje gauni įrašą "hurt a child" (primušė vaiką). Bet, gi reikia dasikasti iki pamatų, kodėl tas vaikas supanikavo ir primušė tą vaiką. Taip išliptum iš to užburto rato.
MITIENE, jeigu ka, tai as jusu neteisiu ir nesmerkiu. Tiesiog galvoju, kaip cia taip gali buti, kazkurioje vietoje vistiek kazkas yra ne taip

Ir, bėda, manau yra čia:
QUOTE(mitiene @ 2012 10 31, 12:05)
1. As nezinau kaip jam padeti buti mokykloje,nes nezinau kaip jam padeti buti namuose.Tai kasdieninis stresas visiems mums.
2.As prasau,kad medikai man padetu ji auginti ,kaip man elgtis namie,tam mes lankome vaiku centra.Tai ir prasau,kad jam padetu ir mokykloje.
3.Ka as ten darysiu?Dar labiau ji apribosiu nuo visu vaiku ir padarysiu labiau isskirtini?As nenoriu,kad mano dukrai butu taip pat nesmagu,kai mama sedi mokykloje.As galiu rasinetis,kalbeti su mokytojom,jos gali buti apmokomos buti su tokiais vaikuciais,bet buti sedeti su vaiku klaseje,tai tik tuomet,jei jis pats nesugebetu buti ten vienas.O S gali buti,nors ir sudetinga kartais.Del to mokytojos ir yra apmokomos.Cia taip visose mokyklose.Ir jei per kazkuri laika nera pasiekti geresni rezultatai,tuomet yra skiriama dar didesne pap.pagalba mokyklai.
2.As prasau,kad medikai man padetu ji auginti ,kaip man elgtis namie,tam mes lankome vaiku centra.Tai ir prasau,kad jam padetu ir mokykloje.
3.Ka as ten darysiu?Dar labiau ji apribosiu nuo visu vaiku ir padarysiu labiau isskirtini?As nenoriu,kad mano dukrai butu taip pat nesmagu,kai mama sedi mokykloje.As galiu rasinetis,kalbeti su mokytojom,jos gali buti apmokomos buti su tokiais vaikuciais,bet buti sedeti su vaiku klaseje,tai tik tuomet,jei jis pats nesugebetu buti ten vienas.O S gali buti,nors ir sudetinga kartais.Del to mokytojos ir yra apmokomos.Cia taip visose mokyklose.Ir jei per kazkuri laika nera pasiekti geresni rezultatai,tuomet yra skiriama dar didesne pap.pagalba mokyklai.
1. Mano galva, mes, mamos privalome žinoti, tiksliau tariant privalome išmokti susitvarkyti su vaikais. Kai mes pačios žinome, kaip elgtis, tuomet galime padėti ir pačiam vaikui, ir aplinkiniams. Jeigu jūs su juo nesusitvarkote namuose, tai savaime aišku, kad su juo nesusitvarkys ir mokykla. Vaikutis tiesiog nesaugus, pasimetęs. Dėl to ir šiaušiasi prieš visą pasaulį.
Ta knyga "Namų taisyklės" tikrai labai padeda suprasti "kaip" pasaulį supranta autistukas. Tikrai visoms verta paskaityti

2. Mano patirtis sako, kad medikai nepasakys, kaip elgtis namuose, nes jie ten tiesiog negyvena. Gali duoti kažkokį patarimą vienai ar kitai situacijai, bet čia jau jums žiūrėti ar jis tinkamas jūsų namuose, ar ne.
3. Daugmaž pagal savo situaciją, aš daviau pavyzdį, kaip jūs galėtumėte padėti mokyklai. Juk jūs žinote, vaikučio dirgiklius, kas iššaukia nerimą ir agresiją. Stebėdami jį mokyklos aplinkoje, jūs galite tuos dirgiklius atpažinti, perduoti mokyklai, kad juos pašalintų. Matot, normalioje mokykloje, mokytojos darbas yra vaikus mokyti. Ji neprivalo skirti begaliniai daug dėmesio mūsų vaikams, skaityti knygas, šviestis ir žinoti, kaip klasėje dirbti su autistuku. Tam yra spec.žmogus, kuris kažkiek tai laiko praleidžia ir padeda vaikui, bet ne nuolatos. Jeigu jam reikia nuolatinės priežiūros, gal tada verta būtų pagalvoti apie spec. mokyklą

Na, nežinau. Pasikartosiu, aš jūsų nesmerkiu ir neteisiu. Visa širdimi už jus.
Aciu jums Limcamca
ka jus rasote teisybe,ka as rasau teisybe...ieskau toliau iseiciu ir sprendimu
O pirmoje vietoje zmogus kaltini juk save . Na kazkoks toks tas zodis turetu buti
Cia kaip su uzduoties s[rendimu,nori issprest,negali issprest,ieskai literaturos ir pavizdziu,bet iki galo nepavyksta,tai nors sauk,rek,persiversk aukstyn kojom visvienai taip kaip noretusi nesigauna



