Įkraunama...
Įkraunama...

Autistukai

Aha, va čia jau konkrečiau. Kaip aš, supratau, mokyklai visada bus pirmenybė, kad visi vaikai būtų saugūs ir ramūs. Todėl, jei tą nesaugumą trikdo vienas vaikas, tai tą vaiką ir šalins, o ne visus kitus, likusius 25 pritaikys prie to vaiko.

Dabar grynai mano asmeninė nuomonė:

QUOTE(mitiene @ 2012 10 31, 12:45)
1. Stai keli pvz.: visi vaikai susodinami rateliu klausytis pasakos.S labai jas megsta,bet neseda salia vaiku.manau,kad mokytoja (kuri su juo buna asmeniskai) galetu paimti knygute ir atskirai jam paskaitytu.Net jei jis tuo metu zaistu su zemelapiu ar traukinuku,jis girdetu viska.taciau mokytoja pasako,kad S nenprejo buti salia vaiku,tai jis tuo metu buvo nuvestas zaisti vienas smelio dezeje.

2. Visi vaikai mokinasi rasyti kelias raides (S raso jau seniai ir anglu ir lietuviska abecele),bet S nenorejo sedeti kartu su vaikais ir mokytoja ideda pratybu lapeli su tom raidelem jaj i portfeliuka,kad namie parasytu.Namuose jis turi daugybe tokiu uzduoteliu ir noriai jas raso,tad mano prasymas mokytojai,kad leistu jam sedeti vienam atskirai ir zaidimo forma paaiskintu kad stai reikia parasyti.Taciau jis vel nuvedamas i kita patalpele atskirta zema siena ir jam duodamas koks nors uzsiemimas zaisti,kad tik netrukdytu klases vaikams.taip as suprantu,kad yra svarbu,kad nekentetu kiti vaikuciai,bet yra priejimas ir prie S,kad jis daryti ta pacia uzduoti,tik ne prie bendro stalo,o atskirai su savo mokytoja.

3. Yra fizinio pamokeles.S nesileidzia buti perrengiamas,tai jam isvis neleidzia sprtuoti,Taciau as manau,kad jis gali zaisti gaudynes ar su kamuoliu ir budamas neperrengtas.

4. Early learning pagalbinikes mokino mokytojas,kad is pradziu rodant paveiksleius,kad kai reikia gristi i mokykla is kiemo,S suprastu,kad varpelis reiskia grizimo laika atgal i mokykla.Bet mokytojos net nera pabandziusios ji vest i kiema jau pasake,kad joms panasu,kad S neklausys ir neleidzia jo.

5. tai as ir manau,kad jei jis turi asmenine mokytoja,kuri net nesistengia jo uzimti individualiai tik nuveda nuosaliai ir kasdiena sodina i smelio deze,tikrai jokiu rezultatu negaus.Suprantu,kad didelis pergyvenimas del kitu vaikuciu ramybes.taciau zinant kiek daug ir su kokiu susidomejimu S gali ir mokosi,kuomet jis tai daro pateikiant graziai ,zaidimo formoje ,tai as ir prasau ,kad nors pasistengtu ji ijungt i klases veikla,tik labiau pritaikant asmeniskai.


1. O ką sako S?
2. Kaip suprantu, rašyti nenori, pats S. Todėl jie jo ir klausosi, kad jam nesukelti priepuolių. Šiuo atveju, jums namuose, reikia jam į galvą "pakalti", kad gal taip ir anaip, su vaikais rašyti, būt smagu ir visa kita. Kaip, taip švelniai iš abiejų pusių, gal ir nulaužtumėt užsispyrėlį.
3. O, ką jis tuo metu daro? Maniškis irgi nesutinka persirengti. Anksčiau būdavo, kad išvis nevesdavo į fizinio pamokas. Dabar, pasiekėm, tai, kad privalo būti salėje. Nori-nenori, - būti privalai. Persirengti, beje, nebūtina. Kai jau jis ten būna, tada žiūrėk į fizinio pamokos galą, ir jis užsimano kokį kulverstį padaryti. Ai, tiesa, dar jau pasiekėm, kad plimsolus užsimautų biggrin.gif
4. O ką sako S apie varpelį? Kas nors jam paaiškino apie tai? Šiaip, idėja manau gera.
5. O pagalbinė mokytoja mokyklos darbuotoja? Na, aš jums telefonu sakiau, kad esu mačiusi, kaip tos mokytojos dirba, ir jų darbas yra vaiką tiesiog laikyti už pavadėlio, kad neskriaustų kitų ir viskas. Taip, saugumas čia pirmiausiai. Deja.
Atsakyti
QUOTE(mitiene @ 2012 10 31, 11:05)
1. As esu atsakinga uz viska ,ir tuo paciu,kad mano vaikas,gautu tinkama ugdima jam pritaikytu individualiu planu.Tokio plano mokykla dar neturi ir neskuba kartu su manimi sudarineti.Del to rupinuosi.

2. Daug vaiku su spec.poreikaiis lanko mokyklas ir su jais tevai nesedi,o tais vaikuciais rupinasi mokyklos metu tie,kas dirba si atsakinga darba. Juk jei vaikui nesiseka pvz.matematika,jus nesedite su juo per pamokas klaseje?tam yra paplidoma pagalba po pamoku su mokytoju. Ka as ten darysiu?

3. Dar labiau ji apribosiu nuo visu vaiku ir padarysiu labiau isskirtini?As nenoriu,kad mano dukrai butu taip pat nesmagu,kai mama sedi mokykloje.As galiu rasinetis,kalbeti su mokytojom,jos gali buti apmokomos buti su tokiais vaikuciais,bet buti sedeti su vaiku klaseje,tai tik tuomet,jei jis pats nesugebetu buti ten vienas.


1. As dirbu spec darzelyje, spec grupeje, kuriu dauguma - autistukai - programa esu is 4 sudarius tik 2 - kitu vaiku iki galo nepzystu, nezinau kol kas ka su jais daryti, bandau viena, bandau kita - kai jau matysiu, kur link vaikas linksta - tada darysiu jiems programa... Tiems, kam programa sudaryta - vienas labai sunkus, tad jam labai lengva buvo - nes programa labai primityvi, o kitam - labai daug prisidejo mama, pati daug bendrauja, apie vaika pasakoja viska, kaip, su kuo, bendrauja, ka veikia, kaip pyksta, kaip miega - kokios bedos kada ir nuo ko istinka, kaip ji reaguoja, kokias klaidas daro, ir net kaip jas taiso - man, kaip dirbanciai su jos vaiku - kelias sutrumpejo 10 kartu - nereik isbandinet paciai, tad negaistu laiko isradinedama dvirati rolleyes.gif

2. Taip, daug vaiku su spec poreikiais, bet ne visi jie autistai - nera dvieju vienodu autistu, net to pacio vaiko autizmo pozymiai keiciais - vieni isnyksta, atsiranda kiti, tad nera jokiu knygu, kur butu parasyta ka ir kaip kokiu atveju daryt... Kaip kad jei vaikui nesiseka ismokt skaityt - gali buti sutrike audiovizualiniai rysiai ir papunkciui isvardinta kaip juos lavinti - sioje situacijoje to NERA schmoll.gif Ir daugiausiai informacijos gali suteikti mama, artimiausias vaikui zmogus. Bet velgi - vaikai labai skiriasi namie ir istaigoje (net neisivaizduojate kiek labai), jei jums namie nekyla tam tikru problemu, tai nereiskia, kad ju nekyla mokykloje, lygiai taip pat mokykloje nebutinai turi kilt tokios bedos - kokios buna namie - tad suprasti jas, identifikuoti - tegalite tik stebedama kas ir kaip vyksta, ir tam nereikia visos dienos, kaip ir Limcamca rase mirksiukas.gif

3. sededama klaseje kuri laika - tikrai nepadarysit vaiko daugiau isskirtinio - nei jis yra dabar schmoll.gif Ir kuo cia deta dukra - juk ne jos klaseje sedesit blush2.gif Mokytojos gal ir suras kelia kaip prieit prie jusu vaiko, bet tai uztruks kur kas ilgiau, o vis ieskant ir ieskant to kelio - rankos nusvyra, o vaiko atzvilgiu - laikas nera sajungininkas unsure.gif

QUOTE(mitiene @ 2012 10 31, 11:45)
Stai keli pvz.:
1. Bet mokytojos net nera pabandziusios ji vest i kiema jau pasake,kad joms panasu,kad S neklausys ir neleidzia jo.

2. tai as ir manau,kad jei jis turi asmenine mokytoja,kuri net nesistengia jo uzimti individualiai tik nuveda nuosaliai ir kasdiena sodina i smelio deze,tikrai jokiu rezultatu negaus.

3. tai as ir prasau ,kad nors pasistengtu ji ijungt i klases veikla,tik labiau pritaikant asmeniskai.


taip - jus is pavyzdiu kritikuojate - kad reikejo elgtis vienaip ar kitaip - nes jus zinot, kaip vienoje ar kitoje situacijije reikia elgtis butent su jusu vaiku - is kur ta turi zinot mokytojos? Vaikas ne ju - jos vaiko nejaucia schmoll.gif Vienas mano vaiku (darbe) - nevalge... Viena diena nevalgo, antra diena nevalgo - nu nenromalu - ant ausu vaiksciojom - nikaip, atejo vaikui artimas zmogus (butent valgymo metu) - parode kaip reikia vaika maitinti - ir ka - VALGOM thumbup.gif

1. o is kur zinot kad nebande? jos zino viena jusu vaiko puse, jus kita - va pabandytumet ta metoda taikyt namie - ir nuejus parodytumet joms kaip reikia - jos taiko toliau, arba pamatysit, kad tikrai neveikia, ir nurimsit...

2. jis ko gero turi ne asmenine mokytoja, o tik mokytojo padejeja (nezinau kaip UK, pas mus bent taip vadinasi) - tai nera kvalifikuotas pedagogas - tiesiog zmogus, priziurintis vaika, reikalui esant kad ji atskirtu nuo grupes ir priziuretu (kad vaikas butu saugus)

3. tai manot nesistengia? o gal tik neranda metodu kaip ji ijungt i ta grupe - nemaza dalis musu darbo laiko skiriama diskusijoms - ka ir kaip keisti - kad tik suburti vaikus i buri, arba kaip pasiekti viena ar kita rezultata:
pvz. turim problema - vaikai saleje nedalyvauja muzikineje veikloje - uzsieme kas sau (dazniausiai begiojimu) - galvojam visos dirbancios su grupe, kas kaip ir kodel, sugalvojam, paskui bandom - pasiteisina - paliekam, nepasiteisina - galvojam is naujo - i ssono ziurint, nezinant virtuves atrodo kad nieks nevyksta - nors praktiskai apie save kalbant - visa savo esybe gyvenu tame darzelyje, net sapnuoju tuos vaikus sukdama galva ka ir kaip dar padaryti, kokiu budu viena ar kita tiksla pasiekti, nors tevams ko gero atrodo - kad nieko mes ten neveikiam (kaip daznai ir kitu grupiu aukletojoms, kur bendros grupes, nes pastoviai girdziu priekaistu - kaip jums gerai su 4 sedet, va mes vargstam su 20 lotuliukas.gif ) Velgi, daug ka siose situacijose galetu nuveikt vaiku tevai, jei dalyvautu veikloje, matytu problemas ir galbut galetu pateikt pasiulymus nuo saves blush2.gif

QUOTE(Limcamca @ 2012 10 31, 12:02)
MITIENE, jeigu ka, tai as jusu neteisiu ir nesmerkiu. Tiesiog galvoju, kaip cia taip gali buti, kazkurioje vietoje vistiek kazkas yra ne taip  g.gif



As irgi neteisiu ir nesmerkiu - ir apskritai neturiu jokiu planu jusu skaudint ir izeidinet - tik pasiulymais bandau padet kapstytis... 4u.gif



QUOTE(Limcamca @ 2012 10 31, 12:19)
Maniškis irgi nesutinka persirengti. Anksčiau būdavo, kad išvis nevesdavo į fizinio pamokas. Dabar, pasiekėm, tai, kad privalo būti salėje. Nori-nenori, - būti privalai. Persirengti, beje, nebūtina. Kai jau jis ten būna, tada žiūrėk į fizinio pamokos galą, ir jis užsimano kokį kulverstį padaryti. Ai, tiesa, dar jau pasiekėm, kad plimsolus užsimautų  biggrin.gif


pas mus vienas nesutiko persirengti - kai eina pietu miegot - tai pradzioje nurengdavom tik virsutinius rubus - kelnes ir dzemperi (likdavo pedkelnes ir maike) - aisku jis priesindavosi - bet va reikia ir viskas, grieztai, bet svelniai - aiskini, suprantu kad nenori, bet reikia, nes i lova su kelnem nieks negula - po savaites ar dvieju (kai nustojo priesintis) pradejom ir kitus rubelius nurengt - dabar nebekyla absoliuciai jokiu problemu del persirengimo (1,5 menesio rezultatas) 4u.gif
Atsakyti
Labas rytas smile.gif Aciu,kad padedate parasymais smile.gif S klaseje yra vaiku mokytoja,mokytojos pagalbininke ir asmenine S mokytoja,kuri is tiesu yra tos mokyklos darzelio aukletoja,kuria per keturis susitikimus ''apmoke''early learning darbuotoja kaip elgtis su vaiku.Taciau as to net nebuvau zinojusi,buvau supratusi,kad early learningas ne tik,kad apmokins ''aukletoja''bendravimo su S,bet ir pati karta i savaite pora valandu jam pades.Nes buvau taip informuota,taciau niekas nepasake,kad sie uzsiemimai vyks tik keturis kartus.Kuomet lankemes pas daktare vaiku raidos centre,ji pasake,kad early learning informavo,kad mokykla nesilaiko ju patarimu del S.Apie tai norejau pasitarti su daktare,taciau ji pirma man viska pasake apie ka as nuogastavau.Kad nera pastangu ji integruoti,o tik stengiamasi duot jam zaidimus atskirai ''kambarelyje'',kad tik netrikdytu kitu vaiku.As kas diena aprasineju ivairias situacijas ir kaip galima buti elgtis tuo metu.Parasau kelis variantus,ka darau as,ka galetu daryti mokytojos.Isivaizduokite,kad nuo rugsejo 5dienos kasdiena aprasau detaliai jau antras beveik antras menuo.Man jo asmenine mokytoja
''sausai''paraso -S nenorejo eiti prie vaiku ir nuvedziau ji prie smelio dezes.Tuomety jei kita diena as kelias minutes paprasau persimesti keliais sakiniais,paprasau pasistengti tiksliau man parasyti,kad aprasiau koks prie jo priejimas tuo metu butu veiksmingas,padeti jam prisijungti prie bendro darbo,kad net aprasiau kelis variantus,dar paildomai panasias situacijas,tai nei karto nesu gavusi nei zodinio nei rastisko atsakymo ir nereaguojama i mano tokius kasdieninius patarimus,prasymus,siulymus.Buna vel parasyta-S atsisake daryti ta ir ta,mes ji nuvedeme prie gaublio.Jei klausiu kaip suprasti tikslaiu atsisakyma?Ar jis verke,ar jis baresi,ar jis pabego...kaip tuomet mokytoja stengesi ji ikalbinti ar kokiu budu pasiulyti,ar sudare salygas jam atskirai su jos pagalba atlikti uzduoti ,ar jis kategoriskai buvo pries ir tikrai ,kad nuraminti bepradedanti saukti,buvo nuspresta jam buti su gaubliu visas jam skirtas dvi valandas? Ir papildau mano manymu kaip galima elgtis ivairiose siu atsisakymu situacijose.ir as nereikalauju,negaliu kategoriskai net sakyti,kad va butent ta ir ta darykite.As rasau,kas galetu padeti,ka galima butu pabandyti,kas dazniausiai suveikia ir ko geriau nedaryti,nes tai ji isveda is pusiausvyros.O zinokite,kai early learningo darbuotoja lankydavosi pas mus,tai ji kaip ''burtininke''budavo smile.gif Ji taip mokedavo ji uzkalbinti ,sudominti.Pas ja tiek energijos,kai S tik pradeda urgzti ir pykti,ji taip energingai siulydavo kazka kita,jei jis dar nepatenkintas,ji is tiesu taip be jokio pasimetimo staigiai tai burbus jam pradedavo pusti,paskui kita akimirka is dezutes visokiu zaisliuku isimdavo,poto sudedavo,poto duodavo kamuoliukus i tuneliuka sumetyti ir be sustojimo,taip viska greitai darydavo,kad S nespedavo net susigaudyti,bet atlikdavo visas uzduotis automatiskai.Ji pries tai parodydavo paveiksleliuose ka darys ir greitai pagal eilute kartu darydavo.As jai minejau,kad ikalbinejimai tik sunervina S,tai ji sake,kad bandys gudrauti zaidimais,jei jis nenori,tai jokiu ikalbinejimu,tik siulyti kita uzsiemima ir per tarpelius bandyti vel greitai rodyti tokia uzduotele,kurios S nenori.Tada ,kai jau S pamato,kad tuoj bus rodoma uzduotis,kuri jam nepatinka,jis jau nebepiktai atsisakydavo,o juokdavosi ir sakydavo NE,tai ta moteris man ir kitiems dviem mazyliams leisdavo atlikti ta S nenorima uzduoti ir tycia ji rodydavo perdeta dziaugsma,kad taip privilioti S atlikti.Ir rezultate S padarydavo.Tai sitaip as niekad nemokejau ir tokia zaidimo forma galima pasiekti labai geru rezultatu.Zinoma toks darbas atima daug energijos ir fantazijos.As tai mokausi ir pavyksta.Apie visa tai early learningas moky=ino ir mokytoja ir as aprasinejau kaip mums sekasi namuose,taciau mokytoja sitaip su juo nedirba.
I lauka su varpeliu irgi mane ismoke early learningas.As prasiau,kad mokytoja pabandytu nors karteli,kad turetu veikti.Bet man buvo pasakyta,kad manome jog nepavyks,palikime tai ateiciai.
Siandien gavau laiska is Parents Pertnership ir va raso,kad juos labai stebina,kad iki siol nera sudarytas planas,kaip S galima butu prailginti papildoma laika dar 15minuciu,kad jis dalyvautu pietu metu.Mokykla buvo sutarusi su manimi ir PP,kad per trys savaites jie pasiruos tu 15minuciu laiko prailginimui.Bet kaip ir rasiau,kad praejo jau beveik menesis,o dar net nebuvo susitikimo su manimi ,kad apie tai aptart.kai klausiau,ar galetume apie tai pasneketi,kad esu surasiusi dienorastu=yje apie valgymo ypatumus,tai man pasake,kad po siu atostogu nuspres kada galetume susitikti.Tai sakau,kad jei tokais tempais mes dirbsime,tai niekaip nesugebesime paruosti S pilnai 6valandu dienai iki vasario pab.,kai jau jis privales lankyti nuo 5metuku mokykla.
PP parase,kad dalyvaus susitikime ir pades man tartis su mokykla.jie parase,kad su S dirbama pagal pati minimuma ir tai yra akivaizdu.
Ir velgi nera juoda arba balta. Mokytoja(darzelio aukletoja) gavo tokia uzduoti,toki sudetinga ir atsakinga darba.Ji niekada nebuvo susidurusi su tpkiu vaiku.Ji klauso direktores.Nevest S i kiema,tai neveda.Neilginti laiko,tai neilgina.O gal as klystu,net nezinau kas sako nurodymus,kas viska reguliuoja.
Turbut priklauso nuo individualiu zmoniu,nuo ju noru ir pastangu.Dabar dziaugiames atostogomis -S daug sprendzia uzduoteliu,vaikstom i parka,per sia savaite buvo tik du rimti nerviniai priepoliai.Del to dziugu .ir gera zinoti,kad kaikuriems vaikuciams pasiseke turint mokytoja,kuri taip del ju stengiasi-turiu pomeny jus:)
Atsakyti
Va pati rasot, kad specialiste is early learning sugeba vaika sudomint ir dirbt su juo - ir taip yra todel, kad ji specialiste, ji pasirinko tokia specialybe ir darba, jai idomus tokie vaikai - todel ir sekas. Jus lankot bendrojo lavinimo mokykla, kur mokytojos mokytos dirbti su yprastais vaikais, kiekvienas kitoks vaikas - jom issukis ir papildomos problemos, nes turi su visa grupe, klase siekti rezultato - o netupinet apie viena unsure.gif Dirbu 3 darzeliuose, du bendri ir vienas spec - bendrauju su visu darzeliu aukletojomis - tikrai skiriasi supratimas apie vaikus, ju negalias ir stipriai skirias darbo metodai mirksiukas.gif
Pvz. turejau pernai berniuka, normalaus intelekto, tik su zymiu kalbos neissivystmu - dirbau su juo metus, kartu bandziau tevus itikint, kad jie geriau vestu i spec darzeli ) logopedini. Ir ka, siemet tevai susiprotejo, perkele ji i spec darziuka, taip jau papuole, kad i mano - su aukletojom stebim kokia zala berniukui padaryta... Kadangi jis nekalbejo - jo nemoke eilerasciu, nemoke daineliu, ji prieme kaip kitoki vaika, tad nereikalavo piesiniu, apskritai dabar tas vaikas atrodo truputi atsilikes (bent dabartiniu aukletoju nuomone), apibudinau jo pernykste situacija, ir aukletojos pakeite nuomone, dabar moko ta vaika zaist kaip vaikai zaidzia (ten jo neprieme), daryt darbelius kaip visi daro (ten ji kazkaip praleisdavo, kaip jis norejo, taip dare, jis ismoko simuliuot) - zodziu jis tampa tokiu pat, kaip visi, o ne nurasytu cool.gif , kad ir mazai kalbanciu ar nekalbanciu tarpe - vaikas laveja, ir as tuo begalo dziaugiuos thumbup.gif
todel esu tikra, kad yra atveju - kai vaikas spec istaigoje gauna daugiau, ir ten jam geriau, nei bendrojo lavinimo cool.gif Yra tik nedaug vaiku, su dideliais spec poreikiais, kurie be problemu integruojas i bendrojo lavinimo istaiga, bet jau toks vaikas turi turet tam tikras asmenines savybes rolleyes.gif
Atsakyti
Nekomentuodama mitienes situacijos, pasakysiu kaip as elgiausi(elgiuosi ir elgsiuos).
Mano vaikutis gime su negalia, ir iskart buvo matomi defektai. Visa šeima kelis desimtmecius lankemes- buvo prisirase pas viena gydytoja, bet per pirma apsilankyma su neigaliu naujagimiu- man uzteko tik akimrka pamatyti jos pasibjaurejimo pilna zvilgsni, kai ji liete mano vaika.
Radau kita gydytoja- tiesiog pasakiau paklausiau- kad probelmu daug ir ar ji turi tokios patirties ar apsiimsi, priims mano kitoki vaika. Dabar visa seima gydomes pas ja. Labai esam patenkinti.
Darzelis- nera ir nebuvo musu rajone neigaliu grupes. Iskovojau per ministerijas ir svietimo skyriu, kad mus priimtu i sveikuju grupe. Kalbejau su darzelio vedeja, kurios aukletojos galetu paimti A., kad nebutu atstumimo situaciju. apsvarstem.
Pati labai daug suteikiau informacijos, aukletojos pacios klause, domejosi- neturejo jokios patirties tame, vedeja geranoriskai pasiunte i kursus musu aukletojas, spec. mokykla kviete i apmokymus. Visi dirbom geranoriskai. Netgi grupes vaikai ir teveliai, matydami A. isterijas ar kitoniskumus, gelbedavo.
Nezinau kaip buciau elgusi- jei nebutu taip viskas geranoriskai susikloste. Bet zinau, kad geranoriskumo nei per kur neipusi, jei nusiteike priesingai. Gal tiesiog paprasciau yra ieskoti, jei nepatyrusios ir nesusidurusios, tai bent draugiskai, geranoriskai nusiteikusios aplinkos. Su bendrai sutelktomis jegomis galima nuveikti daug. O ir kita puse, musu vaikams- yra butina, kad ugdymo, auklejimo sistema, elgesio su vaiku metodikos butu vieningos.
Kol rasiau ir Kriste parase.
Noriu tik pritarti, kad nuo pedagogu labai daug kas priklauso. Mano vyresniojo klaseje turejom nuostabia pradiniu klasiu pedagoge, kuri tiesiog rasdavo priemima prie kiekvieno vaika. Ir sveikieji vaikai juk turi savitumu. Ir ka Jus galvojate, i pilnai sukomplektuota klase papuole ir du neigalus vaikai. Mergaite su klausos negalia- kuri girdedavo tik tam tikru atstumu, tam tikru kampu. Ir berniukas su cerebriniu paralyziumi ir protiniu atsilikimu. Beje tevai (gyvenantus per 150 km nuo musu- kitam mieste) berniuka, patikejo auginti tuos metus tetai gyvenanciai cia, kad tik galetu eiti butent pas musu mokytoja. Sis minimas berniukas tiek ir pasieke, kiek dave si mokytoja.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo 4xmama: 01 lapkričio 2012 - 10:59
QUOTE(4xmama @ 2012 11 01, 10:46)
Kalbejau su darzelio vedeja, kurios aukletojos galetu paimti A., kad nebutu atstumimo situaciju. apsvarstem.
Pati labai daug suteikiau informacijos, aukletojos pacios klause, domejosi- neturejo jokios patirties tame, vedeja geranoriskai pasiunte i kursus musu aukletojas, spec. mokykla kviete i apmokymus.  Gal tiesiog paprasciau yra ieskoti, jei nepatyrusios ir nesusidurusios, tai bent draugiskai, geranoriskai nusiteikusios aplinkos. Su bendrai sutelktomis jegomis galima nuveikti daug.

taip - butent - jus ieskojot geranoriskos, draugiskos aplinkos, o zinios ir info ateis savaime (jei tik noro bus), ypac su autistais, juk tu bendru bruozu pas juos ner tiek daug - pora knygu perskaitai, kelis filmus skirtingus paziuri - ir zinai - kas yra autizmas, jei yra noro - isijauti i tu vaiku kaili, bet va ka daryt toliau - nera parasyta niekur, kas tinka vienam - visai gali netikt kitam vaikui, cia jau reikia to geranoriskumo, noro suprast ir bandyt ivairius budus, pritaikyt ir prisitaikyt prie konkretaus vaiko, aisku, jei didele patirtis su autistukais - lengviau ko gero, nes jau yra ziniu bagazas, kad va su tuo taip pavyko, su anuo kita pasiteisino - bet kiek LT tokiu specialistu? o jei dar gyvenam ne vilniuje ar kaune? g.gif
Papildyta:
QUOTE(4xmama @ 2012 11 01, 10:46)
Noriu tik pritarti, kad nuo pedagogu labai daug kas priklauso.


ne tik nuo pedagogu, istikro ir issilavinimas skiriasi - vieni baige pedagogika, kiti spec. pedagogika - va ir esminis skirtumas. Pirmieji mokomi mokyti, ugdyti vaikus, antrieji - lavinti ir ugdyti spec poreikius turincius vaikus rolleyes.gif Jei as rinkaus spec ugdyma - zinojau kur lendu, jei zmogus rinkos bendraji ugdyma, o jam primeta per prievarta spec poreikiu vaika (ir dar dideliu poreikiu) - koks gali but rezultatas? g.gif

o kaip sekas A? jis jau mokykloje? blush2.gif
Atsakyti
A. lanko spec. mokykla, bet manęs ji netenkina.
Todel kad A. vienintelis vaikas klaseje, kuris kalba.
Todėl, kad turėdami sąlygas (gauna paramą iš ES ir t.t), jas panaudojo-panaudoja ne gerinti vaikams aplinka. Aplinka- baisiau nei sovietų laikais, arba tiksliau pasakius kaip buvo įrengta prieš 30 metų- tos pačios lovos, spintos dar ir tebėra. Pagal juos jei jau durniukai,tai nieko nesupranta.
Todėl, kad mokytoja dirba valdiškai- nuo skambučio iki skambučio. Dar kaip aš ir baiminausi- kiekvienam skirtingos programos ar užimtumo nėra. Tokiu būdu vaikas regresuoja. Be to jau prisigaudė judesių ir staugimų iš kitų vaikų. Specialistų yra ir jų pagalba afišuojama- bet realiai dirbama valdiškai. Pvz kineziterapija, kadangi vaikas vaikštantis- jo klasėje irgi dauguma- tai užsiėmimas grupinis. Nelavinama konkrečiai, tai ko reiktų. Muzika- vaikai užsiima muzika, kur yra pianinas ir kažkoks magnetofonas, suolai skirti iki 12 klasės, ant sienų kompozitorių paveikslai. Psichologė yra bet negaunam. Logopedė- dirba grupiniai. nu zodziu doh.gif
Atsakyti
Po Kriistes postu dar karta pasidziaugiau, kad vesim dukryte i spec.darziuka smile.gif
Atsakyti
QUOTE(4xmama @ 2012 11 01, 14:10)
A. lanko spec. mokykla, bet manęs ji netenkina.
Todel kad A. vienintelis vaikas klaseje, kuris kalba.
Todėl, kad turėdami sąlygas (gauna paramą iš ES ir t.t), jas panaudojo-panaudoja ne gerinti vaikams aplinka. Aplinka- baisiau nei sovietų laikais, arba tiksliau pasakius kaip buvo įrengta prieš 30 metų- tos pačios lovos, spintos dar ir tebėra. Pagal juos jei jau durniukai,tai nieko nesupranta.
Todėl, kad mokytoja dirba valdiškai- nuo skambučio iki skambučio. Dar kaip aš ir baiminausi- kiekvienam skirtingos programos ar užimtumo nėra. Tokiu būdu vaikas regresuoja. Be to jau prisigaudė judesių ir staugimų iš kitų vaikų. Specialistų yra ir jų pagalba afišuojama- bet realiai dirbama valdiškai. Pvz kineziterapija, kadangi vaikas vaikštantis- jo klasėje irgi dauguma- tai užsiėmimas grupinis. Nelavinama konkrečiai, tai ko reiktų. Muzika- vaikai užsiima muzika, kur yra pianinas ir kažkoks magnetofonas, suolai skirti iki 12 klasės, ant sienų kompozitorių paveikslai. Psichologė yra bet negaunam. Logopedė- dirba grupiniai. nu zodziu doh.gif


is kur zinai, kad netinkamai naudoja parama? daznai is sono taip atrodo, bet vaikai i mokykla eina su krepseliais, tik spec istaigose tu vaiku zenkliai maziau - tad lesu irgi maziau... o va personalo - kur kas daugiau, tad ir islaikymas gerokai brangesnis unsure.gif

mokyklose daznai mokytojai dirba "valdiskai" - nes jiems moka uz pamokas, atejai, pravedei ir isejai - priesingai nei darzelyje - turi isbut visas savo valandas su vaikais, kai vaikai miega - galvoji, ieskai pramogu - kuom juos uzimt, kai atsikels - kad neliptu galvom, nesimustu - o turetu jiems idomios veiklos lotuliukas.gif Programoms gal dar biski ankstoka - gal kai jis pirmokas - laukia kol apsislifuos aplinkoje, pasirodys kas per vienas yra - bus ir programa mirksiukas.gif

del kitu specialistu nezinau - kiek skiriama mokykloje tokioje etatu ir pagal ka jie skirstos, buvau viename seminare spec mokykloje - nepasirode man taip liudnai, individualus uzsiemimai buvo (bent mums rode kad yra) unsure.gif
Atsakyti
Sveikos, mamytes, atsiprasau,kad taip isiterpiu i jusu tema, bet labai noreciau susipazinti su mamytemis, kuriu vaikuciai turi aspergerio sindroma..
Atsakyti
QUOTE(saigule @ 2012 11 02, 08:56)
Sveikos, mamytes, atsiprasau,kad taip isiterpiu i jusu tema, bet labai noreciau susipazinti su mamytemis, kuriu vaikuciai turi aspergerio sindroma..

Laba diena. Pas mus tai panasu,bet rastu dar nera patvirtinta ax.gif
Atsakyti
QUOTE(mitiene @ 2012 11 01, 11:04)
Labas rytas smile.gif Aciu,kad padedate parasymais smile.gif S klaseje yra vaiku mokytoja,mokytojos pagalbininke ir asmenine S mokytoja,kuri is tiesu yra tos mokyklos darzelio aukletoja,kuria per keturis susitikimus ''apmoke''early learning darbuotoja kaip elgtis su vaiku.Taciau as to net nebuvau zinojusi,buvau supratusi,kad early learningas ne tik,kad apmokins ''aukletoja''bendravimo su S,bet ir pati karta i savaite pora valandu jam pades.Nes buvau taip informuota,taciau niekas nepasake,kad sie uzsiemimai vyks tik keturis kartus. 


Nelabai supratau. S turi pagalbininke, is tos pacios mokyklos. O, early learning'as padeda 4 kartus i savaite? Ar kaip? g.gif
Atsakyti