Nezinau as sito, neigalumo pazymejime irasyti du skaiciukai- 83(misrus) ir 84,0(vaikystes autizmas). Nors kai klausem po DISCo psichiatres ar jai autizmas, tai sake, kad ne, tik stebimi autistiski bruozai.
Nezinau as sito, neigalumo pazymejime irasyti du skaiciukai- 83(misrus) ir 84,0(vaikystes autizmas). Nors kai klausem po DISCo psichiatres ar jai autizmas, tai sake, kad ne, tik stebimi autistiski bruozai.
As pagalvojau, kad gal psichiatre(ji tvarke neigaluma) norejo, taip sakant, mums padeti, kad mes ir i sanatorijas galetume vazineti, o be F83 ten nepapulsi Nezinau is tikruju.
Mano mazoji sivakar pradejo vemti. Dabar miega jau 1,30val. Jau du kartus tokie vemimai pasibaige infekcine ligonine su laselinemis. Jetau, kaip as bijau, kad vel tas pats nebutu
Labas vakaras.Pas mus neitiketini dalykai.Po didelio susirinkimo mokykloje su mokyklos darbuotojom,Vaiku Centru,seimos daktare,early learning soc.darbuotoja isvados buvo labai dziuginancios.Planas mane is tiesu optimistiskai nuteike.Taciau jau kita diena prasidejo negeri dalykai.Daug nesipleciant pamaciau kaip elgiamasi su mano vaiku realybeje.I bendra kiema per pertrauka jam neleidziama eiti kartu su visais vaikais.Jis atsikirai yra atitvertas mazame kiemelyje gelezine tvora.Jo 1;1 mokytoja absoliuciai su juo neuzsiima.Vaikas gniuzdomas ne tik psichologiskai,bet ir fiziskai.bausme uz nepaklusnuma-sodinamas ant slapio suolo lauke ir laikomas uz ranku riesu(atrodo apie tai rasiau pries tai).Per kaledini koncerta kaip buvo sutarta,kad as galesiu su juo kartu sedeti scenoje,pries kelias minutes direktore pasake nurodyma,kad mokykla negali demonstruoti,kad 1;1 darbuotoja nesugeba su S buti,o atseit mama sedi su vaiku scenoje.tad man pasakius,kad per susirinkima oficialiai buvo man suteiktas leidimas del buvimo kartu scenoje,visgi mane ''graziai''is nugaros isstume su sypsena uz duru,ir kai S puole i panika mokytojos atgrazino mane atgal pas vaika i patalpa.ta pacia diena po koncerto isejau pas savo dukryte i jos pasirodymo koncerta ir bunant prie pat mokyklos duru nespejau atsiliepti telefonu i mokyklos skambuti.Niekas negalvojo,kad esu jau prie pat mokyklos registraturos duru.Paspaudus duru skambuti pamaciau,kaip registraturos darbuotoja iskisus galva per savo langeli kazkam suktelejo.Iejus i vidu isgirdau kaip mano sunus verkia labai labai garsiai.Nuskubejau i klase,taciau jo ten nebuvo.salia klases yra rubine ir as pamaniau,kad jis bus ten,nes verksmas buvo is tos puses,taciau ka pamaciau man buvo neitiketina.salia rubines esanciame neigaliuju tualete prie unitazo pastatyta vaikiska palapine ir tarp duri stovi uzdarydama praejima jo 1;1 mokytoja.Mane pamaciusi ji ''pasimete'' ir isejo is tualeto bandydama aiskinti,kad S nesidalino kompiuteriu su kitais vaikais.man tai buvo nesvarbu,nes priezastis tuo metu nedomino.paklausiau kaip taip galima algtis su vaiku?Juk per visus susitikimus su miesto savivaldybes darbuotojais,tevu taryba ir kt.daugybe instuciju buvo kalbama ir sakoma,kad s turi savo atskira ''ramybe kambareli'' su pagalvelemis,kaldryte,zaisliukais,arba per pietu laika,jei jam baisu dideleje pietu saleje jis nuvedamas i atskira bibiotekos patalpa,kad niekas jo netrikdytu,taciau realybeje S pastoviai budavo izoliuojamas neigaliuju tulete prie unitazo pastatytoje palapineje,kaip S sake ''tualeto namelis su mazu langeliu,kur gyvena baisi ragana''. vaikutis rode,kaip jis ant rankyciu ir kojyciu begdavo nuo mokytojos,kai verkdavo,bet ji paimdavo ji uz riesu ir isnesdavo i ''maza nameli,kur yra ragana ir kakai''.Nunesiau S namo ant ranku ,jo kunelis visas drebejo,kratesi.parasiau greitai tevu tarybai ir vaiku centrui ka man daryt? vaiku centro darbuotoja susisieke su savo virsininke ir ji paskambino mokyklos direktorei,kuri pasake ''mums buvo labai sunku surasti geresne vieta siam vaikui.Jei mama yra nepatenkinta,tai jei pirmadieni S verks,mes jo ten nevesime.''Toks pasisakimas pribloske...Pirmadieni lauksiu tevu komiteto skambucio.Zinoma S daugiau gyvenime nebeeis i sia mokykla.As vis naiviai tikejau,kad viskas pagaliau susitvarko po truputi.S nemoka pasakoti.jei nezinai konteksto,tai nieko nesuprasi ka jis pasakoja,nes pirmas jis niekada beveik ir nesako.Jo kalba labai suprastejo.Nebeistaria paprastu zodeliu,kuriuos puikiai sake.kartoja ta pati zodi ar siemeni daug kartu ir sakiniai neaiskus.pamaciau kaip klaseje atrodo S vieta.Buvo tartasi,kad jis sedes priesais mokytoja uz visu vaiku,kad gerai matytu mokytoja ir vaiku zvilgniai jo netrukdytu.Taciau jo vieta yra kaip sunycio salia duru uz sieneles nuo vaiku sedimu vietu.Tad nei mokytoja nei vaikai,nei pats S vieni kitu nemato....keikiu save,kad tikejau viskuom...S tik sakydavo,kad nenori eiti i molkykla,bet nieko nemokejo papasakoti.As stengiausi,namuose paskaitydavau kelias knygutes kasvakara ir prasydavau,kad mokytoja jam jas vel perwkaitytu,nes jam tai kaip prizas ir jis gal pamegs eiti i mokykla.galvodavau ir siulydavau daugybe variantu kaip sudominti S eiti i mokykla,kiek pasiulymu rasiau,taciau absoliuciai nieko nebuvo daroma.ir kaip matau apie joki ugdyma negalejo buti net kalbos,nes su vaiku darydavo nusikaltimus.Per sias kelias dienas suzinojau tiek baisiu dalyku...
Aciu mamytes.Ketvirtadieni su tevu taryba eisime i mokykla.S graziai leidzia laika namuose.Pirmadieni gausiu atsakyma is advokato,kur kreiptis,ka tokiu atveju daryti.del to pasiteirauti pazadejo musu seimos draugas.Neisivaizduoju kaip reikes tvarkyti viska dokumentaliai,bet pirmadieni tevu komitetas manau pasakys viska...kol kas yra labai sunku.Mintyse begalybe minciu ir jos nera labai grazios...zinau,kad reikia ''sukasti dantis'' ir mesti piktas mintis is galvos.nebeturiu teises daryti klaidu.
Nu va - dar karta isitikinau - kad per prievarta mielas nebusi - nu jei mokykla nusiteikus priesiskai, mokytojai nesistengia padet daugiau nei galima - taip ir bus...
Žiūriu į save veidrodyje ir galvoju - " ir kam atiteko tokia laimė..." , užlipu ant svarstyklių - "...ir dar tiek jos daug..."