Įkraunama...
Įkraunama...

Autistukai

QUOTE(mitiene @ 2012 12 15, 20:08)
Labas vakaras.Pas mus neitiketini dalykai.Po didelio susirinkimo mokykloje su mokyklos darbuotojom,Vaiku Centru,seimos daktare,early learning soc.darbuotoja isvados buvo labai dziuginancios.Planas mane is tiesu optimistiskai nuteike.Taciau jau kita diena prasidejo negeri dalykai.Daug nesipleciant pamaciau kaip elgiamasi su mano vaiku realybeje.I bendra kiema per pertrauka jam neleidziama eiti kartu su visais vaikais.Jis atsikirai yra atitvertas mazame kiemelyje gelezine tvora.Jo 1;1 mokytoja absoliuciai su juo neuzsiima.Vaikas gniuzdomas ne tik psichologiskai,bet ir fiziskai.bausme uz nepaklusnuma-sodinamas ant slapio suolo lauke ir laikomas uz ranku riesu(atrodo apie tai rasiau pries tai).Per kaledini koncerta kaip buvo sutarta,kad as galesiu su juo kartu sedeti scenoje,pries kelias minutes direktore pasake nurodyma,kad mokykla negali demonstruoti,kad 1;1 darbuotoja nesugeba su S buti,o atseit mama sedi su vaiku scenoje.tad man pasakius,kad per susirinkima oficialiai buvo man suteiktas leidimas del buvimo kartu scenoje,visgi mane ''graziai''is nugaros isstume su sypsena uz duru,ir kai S puole i panika mokytojos atgrazino mane atgal pas vaika i patalpa.ta pacia diena po koncerto isejau pas savo dukryte i jos pasirodymo koncerta ir bunant prie pat mokyklos duru nespejau atsiliepti telefonu i mokyklos skambuti.Niekas negalvojo,kad esu jau prie pat mokyklos registraturos duru.Paspaudus duru skambuti pamaciau,kaip registraturos darbuotoja iskisus galva per savo langeli kazkam suktelejo.Iejus i vidu isgirdau kaip mano sunus verkia labai labai garsiai.Nuskubejau i klase,taciau jo ten nebuvo.salia klases yra rubine ir as pamaniau,kad jis bus ten,nes verksmas buvo is tos puses,taciau ka pamaciau man buvo neitiketina.salia rubines esanciame neigaliuju tualete prie unitazo pastatyta vaikiska palapine ir tarp duri stovi uzdarydama praejima jo 1;1 mokytoja.Mane pamaciusi ji ''pasimete'' ir isejo is tualeto bandydama aiskinti,kad S nesidalino kompiuteriu su kitais vaikais.man tai buvo nesvarbu,nes priezastis tuo metu nedomino.paklausiau kaip taip galima algtis su vaiku?Juk per visus susitikimus su miesto savivaldybes darbuotojais,tevu taryba ir kt.daugybe instuciju buvo kalbama ir sakoma,kad s turi savo atskira ''ramybe kambareli'' su pagalvelemis,kaldryte,zaisliukais,arba per pietu laika,jei jam baisu dideleje pietu saleje jis nuvedamas i atskira bibiotekos patalpa,kad niekas jo netrikdytu,taciau realybeje S pastoviai budavo izoliuojamas neigaliuju tulete prie unitazo pastatytoje palapineje,kaip S sake ''tualeto namelis su mazu langeliu,kur gyvena baisi ragana''. vaikutis rode,kaip jis ant rankyciu ir kojyciu begdavo nuo mokytojos,kai verkdavo,bet ji paimdavo ji uz riesu ir isnesdavo i ''maza nameli,kur yra ragana ir kakai''.Nunesiau S namo ant ranku ,jo kunelis visas drebejo,kratesi.parasiau greitai tevu tarybai ir vaiku centrui ka man daryt? vaiku centro darbuotoja susisieke su savo virsininke ir ji paskambino mokyklos direktorei,kuri pasake ''mums buvo labai sunku surasti geresne vieta siam vaikui.Jei mama yra nepatenkinta,tai jei pirmadieni S verks,mes jo ten nevesime.''Toks pasisakimas pribloske...Pirmadieni lauksiu tevu komiteto skambucio.Zinoma S daugiau gyvenime nebeeis i sia mokykla.As vis naiviai tikejau,kad viskas pagaliau susitvarko po truputi.S nemoka pasakoti.jei nezinai konteksto,tai nieko nesuprasi ka jis pasakoja,nes pirmas jis niekada beveik ir nesako.Jo kalba labai suprastejo.Nebeistaria paprastu zodeliu,kuriuos puikiai sake.kartoja ta pati zodi ar siemeni daug kartu ir sakiniai neaiskus.pamaciau kaip klaseje atrodo S vieta.Buvo tartasi,kad jis sedes priesais mokytoja uz visu vaiku,kad gerai matytu mokytoja ir vaiku zvilgniai jo netrukdytu.Taciau jo vieta yra kaip sunycio salia duru uz sieneles nuo vaiku sedimu vietu.Tad nei mokytoja nei vaikai,nei pats S vieni kitu nemato....keikiu save,kad tikejau viskuom...S tik sakydavo,kad nenori eiti i molkykla,bet nieko nemokejo papasakoti.As stengiausi,namuose paskaitydavau kelias knygutes kasvakara ir prasydavau,kad mokytoja jam jas vel perwkaitytu,nes jam tai kaip prizas ir jis gal pamegs eiti i mokykla.galvodavau ir siulydavau daugybe variantu kaip sudominti S eiti i mokykla,kiek pasiulymu rasiau,taciau absoliuciai nieko nebuvo daroma.ir kaip matau apie joki ugdyma negalejo buti net kalbos,nes su vaiku darydavo nusikaltimus.Per sias kelias dienas suzinojau tiek baisiu dalyku...

Siaubas kazkoks... Tikras siaubo filmas... Kaip gaila vaikucio. Bet ir besirdziai zmones yra.
Atsakyti
QUOTE(vega2 @ 2012 12 18, 09:40)
Siaubas kazkoks... Tikras siaubo filmas... Kaip gaila vaikucio. Bet ir besirdziai zmones yra.

Pritariu, juk dirba su vaikais mokykloje, o ne su kaliniais kalejime..
Atsakyti
Labas rytas. Uz keliu valandu susitinkeme su tevu taryba mokykloje.Taip pat susisiekiau su vaiku inspekcija,kuri atsakinga del ''problemu''iskylusiu su mokyklom ir vaikais.Vaiku Cntras pranese,kad labai mus palaikys.Autistu secialistai STARS pranese,kad kuo skubiau susisieks su mokykla del pagalbos.Taip pat 9diena po atostogu atvyks savivaldybes nepriklausomas ugdymo psichologas.Tevu taryba patare,kad gerai butu ,jei S jau leisciau i mokykla,kad specialistai galetu nuosekliai apziureti esama situacija su vaiku.Nes jei S nelankys mokyklos,tai viskas gali buti dar labiau apsunkinta tyrimui.Taciau S labai bijo.Jei rengiuosi pvz i parduotuve,tai S slepiasi ir klausia ar jau vesiu ji i mokykla?Net kai einu i kita kambari,jis dreba kamputyje ir verkia,nes jam atrodo,kad reikes eiti i mokykla.Pas mus jau atvyko seneliai,tai S nepaleidzia ju nuo saves ir pasakoja apie saltas grindis,nameli su mazu langeliu (palapine,kur ji istumdavo)ir vis kartoja ''niekam manes neatiduokite''.Bandome visi nukreipt jo demesi kita linkme.Naktimis apsikabina mane per miegus ar pusiau budraudamas ir vis kartoja''niekam manes neatiduok mamyte''.Neisivaizduoju kaip jau su prizadeta nauja pagalba mokykloje isvis jis izengs i ja.Nutariau,kad 9diena,kai bus mokykloje psichologas,tik tuomet atvesiu S,kad psichologas pamatytu ir gal pats padetu perzengti S mokyklos slenksti.Jei jam pavyks,gal ikalbes S ieiti i mokyklos patalpas ir nuspres ar tai apskritai imanoma ,ar visgi tai nera ''mamos sprendimas'' ir gal visgi bus baigti visi kankinimai su mano vaikuciu.Nes kam tie visi pagalbininkai,jei vaikas net neieina pro mokyklos duris i vidu.Labai jaudinuosi,nes net neisivaizduoju kokia linkme nukrys siandieninis susitikimas ir kokiu sprendimu bus prieita.Susirasiau daugybe punktu ,kad viska speti pasakyti ir nenukrypti nuo pagrindiniu temu is susijaudinimo.nes skirta pokalbiui valanda.Tevu taryba emailu pranese trik tiek,kad jei dabar nuspresiu pakaisti mokykla,tai visi pagalbos procesai vel uzsites ir greitu laiku pagalbos naujoje mokykloje S negaus.Tai ir butu gerai,kad suprastu,,kad tai ne vien mano sprendimas,o tegul patys pamato realiaja padeti,o ne kas ant popieriu parasyta.Tegul paziuri i vaiko reakcija,pasekmes iki ko privesta viskas.As juk galiu teoriskai sutikti su pasiulimu dar karta bandyti S vesti i mokykla,taciau kaip tai paaiskinti vaikui,jei jis labai bijo.Parasysiu mamytes kas bus nuspresta po sio susirinkimo.Aciu ,kad yra sis forumas.Jis labai yra reikalingas.
Atsakyti
as tai jau nebeleisciau ten vaiko, ir daugiau nebetraumuociau. vien paskuicius ka vaikas isgyveno sirdi susppaudzia. tegu ir uzsites reikalai naujoj mokykloj, bet juk per prievarta mielas nebusi. mokytojai nenori tokiu vaiku sitoj mokykloj.
Atsakyti
Yra du variantai: neleisti vaiko i mokykla arba paciai buti su juo.
Atsakyti
Sveikos, mamos. Kiek atsimenu iš senesnių pokalbių, čia yra ir esančių iš Kauno. Gal kartais žinot kokį neblogą valdiškai dirbantį vaikų psichologą? Socialinio nerimo klausimais reikėtų.
Atsakyti
user posted image
Atsakyti
QUOTE(Cukraus pudra @ 2012 12 24, 20:55)

Aciu smile.gif
Atsakyti
QUOTE(mitiene @ 2012 12 20, 10:49)
Labas rytas. Uz keliu valandu susitinkeme su tevu taryba mokykloje.Taip pat susisiekiau su vaiku inspekcija,kuri atsakinga del ''problemu''iskylusiu su mokyklom ir vaikais.Vaiku Cntras pranese,kad labai mus palaikys.Autistu secialistai STARS pranese,kad kuo skubiau susisieks su mokykla del pagalbos.Taip pat 9diena po atostogu atvyks savivaldybes nepriklausomas ugdymo psichologas.Tevu taryba patare,kad gerai butu ,jei S jau leisciau i mokykla,kad specialistai galetu nuosekliai apziureti esama situacija su vaiku.Nes jei S nelankys mokyklos,tai viskas gali buti dar labiau apsunkinta tyrimui.Taciau S labai bijo.Jei rengiuosi pvz i  parduotuve,tai S slepiasi ir klausia ar jau vesiu ji i mokykla?Net kai einu i kita kambari,jis dreba kamputyje ir verkia,nes jam atrodo,kad reikes eiti i mokykla.Pas mus jau atvyko seneliai,tai S nepaleidzia ju nuo saves ir pasakoja apie saltas grindis,nameli su mazu langeliu (palapine,kur ji istumdavo)ir vis kartoja ''niekam manes neatiduokite''.Bandome visi nukreipt jo demesi kita linkme.Naktimis apsikabina mane per miegus ar pusiau budraudamas ir vis kartoja''niekam manes neatiduok mamyte''.Neisivaizduoju kaip jau su prizadeta nauja pagalba mokykloje isvis jis izengs i ja.Nutariau,kad 9diena,kai bus mokykloje psichologas,tik tuomet atvesiu S,kad psichologas pamatytu ir gal pats padetu perzengti S mokyklos slenksti.Jei jam pavyks,gal ikalbes S ieiti i mokyklos patalpas ir nuspres ar tai apskritai imanoma ,ar visgi tai nera ''mamos sprendimas'' ir gal visgi bus baigti visi kankinimai su mano vaikuciu.Nes kam tie visi pagalbininkai,jei vaikas net neieina pro mokyklos duris i vidu.Labai jaudinuosi,nes net neisivaizduoju kokia linkme nukrys siandieninis susitikimas ir kokiu sprendimu bus prieita.Susirasiau daugybe punktu ,kad viska speti pasakyti ir nenukrypti nuo pagrindiniu temu is susijaudinimo.nes skirta pokalbiui valanda.Tevu taryba emailu pranese trik tiek,kad jei dabar nuspresiu pakaisti mokykla,tai visi pagalbos procesai vel uzsites ir greitu laiku pagalbos naujoje mokykloje S negaus.Tai ir butu gerai,kad suprastu,,kad tai ne vien mano sprendimas,o tegul patys pamato realiaja padeti,o ne kas ant popieriu parasyta.Tegul paziuri i vaiko reakcija,pasekmes iki ko privesta viskas.As juk galiu teoriskai sutikti su pasiulimu dar karta bandyti S vesti i mokykla,taciau kaip tai paaiskinti vaikui,jei jis labai bijo.Parasysiu mamytes kas bus nuspresta po sio susirinkimo.Aciu ,kad yra sis forumas.Jis labai yra reikalingas.

Pribloske jusu pasakojimas, situacija pazistama... turiu pati autista vaika, dirbu ugdymo istaigoj, ten leidziu savo vaika... bet... yra ir daugiau musu istaigoj vaikuciu su ivairiais sutrikimais. realiai labai priklauso nuo grupes aukletojo kompetencijos, kad ir yra specialistai, bet jie dirba normuota laika su vaiku ir viskas, is tiesu tai vaikas ilga laika bendrame kolektyve. nors afisuojama viesai, kaip jiems ten gerai, is tiesu taip nera, pedagogai (ne visi) nepakantus, tie vaikai skaitomi antrarusiais, ugdymas vyksta tik ,,normaliu vaiku'', o jie tik nuosaly ,,isgyvenimui'' palikti. mano pacios vaikas atskirtas nuo kitu atskirai sedi, nes karta lekste sriubos ispyle, i tualeta nevedamas, nes ,, ner laiko'', viesai afisuojamas visame drazelyje bet koks jo elgesys. priminsiu, kad pati dirbu ten, turiu auklejamuju vaiku integruotu... nesakau, sunku tikrai, kai vaiku apie dvidesimt, ju tarpe puse su elgesio sutrikimais, bet...reikia menkiausios pagarbos tam vaikuciui ir siek tiek daugiau demesio, nei ,,normaliam''. Kaip bebutu liudna, ,,neatlaikau'' darbuotoju susirinkimu, kada ,,patyrusiu pedagogu'' viesai ir kartais net pasitelkiant ne pacius graziausius zodzius, linksniuojami ,,integruotieji vaikai'' verysad.gif
Atsakyti
bet jei vaikas lanka bendrojo ugdymo istaiga (pagal vaiku skaiciu galvoju kad butent tokia) - tai koks gali buti didesnis demesys jam ar didesne pagalba? Specialistai dirba pagal valandas - tokioje istaigoje etatui priklauso max 35 vaikai (22 savaitines valandos) - tai is kurio vaiko atimt - kad butu galima dirbt su tuo integruotu tiek, kiek jam reiketu g.gif blush2.gif Kiek aukletoja turi galimybiu skirt demesio - kai grupeje 20 vaiku - kol apie viena soks, ka kiti 19 darys? unsure.gif Juk del tokiu priezasciu ir yra steigiami spec darzeliai, kur ir etati kitaip skaiciuojami ir grupese vaiku kitas skaicius unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2013 01 02, 23:39)
bet jei vaikas lanka bendrojo ugdymo istaiga (pagal vaiku skaiciu galvoju kad butent tokia) - tai koks gali buti didesnis demesys jam ar didesne pagalba? Specialistai dirba pagal valandas - tokioje istaigoje etatui priklauso max 35 vaikai (22 savaitines valandos) - tai is kurio vaiko atimt - kad butu galima dirbt su tuo integruotu tiek, kiek jam reiketu g.gif  blush2.gif  Kiek aukletoja turi galimybiu skirt demesio - kai grupeje 20 vaiku - kol apie viena soks, ka kiti 19 darys? unsure.gif  Juk del tokiu priezasciu ir yra steigiami spec darzeliai, kur ir etati kitaip skaiciuojami ir grupese vaiku kitas skaicius unsure.gif

s klaseje dirba mokytoja ir mokytojos padejeja. s turi atskira savo priziuretoja. ..9 sausio turesiu isvadas ir pasiulimus del s ugdymo planu. po triju val. susirinkimo pries kaledas mums siuloma didesne pagalba. del incidentu paviesinimo per sias atostogas daugiau tarnybu pradejo tirti ir aiskintis tikraja situacija. tad kol kas lieka laukti sio menesio vidurio. kol kas paprase laukti.
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2013 01 03, 00:39)
bet jei vaikas lanka bendrojo ugdymo istaiga (pagal vaiku skaiciu galvoju kad butent tokia) - tai koks gali buti didesnis demesys jam ar didesne pagalba? Specialistai dirba pagal valandas - tokioje istaigoje etatui priklauso max 35 vaikai (22 savaitines valandos) - tai is kurio vaiko atimt - kad butu galima dirbt su tuo integruotu tiek, kiek jam reiketu g.gif  blush2.gif  Kiek aukletoja turi galimybiu skirt demesio - kai grupeje 20 vaiku - kol apie viena soks, ka kiti 19 darys? unsure.gif  Juk del tokiu priezasciu ir yra steigiami spec darzeliai, kur ir etati kitaip skaiciuojami ir grupese vaiku kitas skaicius unsure.gif

Man atrodo, kad čia kalbama apie žmoniškumą, supratimą apie elgesio sutrikimus. o ne apie valandų skaičių. Nes jau užknisa, kai mokykla reklamuojasi, pas mus mokosi tokie vaikai ar kitokie, o mokytojai neturi žinių apie elgesio sutrikimus, matuoja vaikus pagal vieną kurpalį.
Nesakau, kad čia mokytojų ar specialistų darbo valandų, bet aplamai neįgalių vaikų integracijos į mokyklas problema.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo maliukas: 03 sausio 2013 - 09:51