QUOTE(veiducka @ 2013 02 02, 11:36)
visada pelnijamasi is zmoniu kurie yra beviltiskoj situacijoj.
o va pvz musu atveju kuom tas aba galetu padet. vaikas jau kaip ir savarankiskas, pats valgo, prausiasi, rengiasi.rankutes dabar lavinam, ismoko jau spalvint, papiesia po biski. pas mus didziausia beda suvokime,
negi jie ismoko vaika mastyti?

Nepatikesi, bet jie butent ta ir

daro- moko mastyt :-)
QUOTE(begemotė @ 2013 02 03, 18:34)
Supratau, kad
be isteriju maniskes neismokinsi, nes jei ne taip kaip ji nori, tai

Bet gal mokymui butinas tas bjaurusis etapas, kol pats vaikas pagauna, kad bendradarbiaut nera jau taip blogai
Jetus, bet merginos...Na o kaip jus isivaizduojate kitaip ta autistisko vaiko lavinima, a? Man asmeniskai dievazi atrodo keistokos kai kurios mamytes su tuo mastymu 'nenoriu isteriju', " vaika sutraumuot bijau" ir tt, bet na raskite tada buda kaip kitaip vaika paskatint dirbt (cia turiu omenyje atvejus, kai nepadeda net "saldus paskatinimai")? Jus gi supraskite-autistas vaikas retas kuris turi motyvacija daryti ne tai, kas jam patinka, t.y jis nezino, nesupranta to dalyko "reikia", "privalau, nes tai yra manes prasoma" ir tt, zinoma autistuku yra visokiu-ir motyvuotu, ir jautriu, ir svelniu,ir tik mama geriausiai zino, koks jos vaikas, ar sutraumuos ji tas vienas ar kitas metodas, ar ne...Bet gi pati matot begemote-tokie vaikai yra idomus, nes jie net priesinasi kartais pries veikla, kuri is tiesu tik ja isbandzius -jam tikrai patiktu, bet kadangi jis jos 'nezino, nepzista', nes net nera bandes-tai kaip ji gali patikt jam/ ir kaip jis gali nesipriesint jai? Asmeniskai manskis jau yra 1000 kartu "pykes", kad jam siulau daryti viena ar kita veikla, bet uzteko tik truputi ji paspausti tai veiklai atlikti-ir jis, atrades ta malonuma sita veikla uzsiimti, kitasyki jau noriai pats prie jos eidavo. As nenoriu sakyt, kad reikia vaikus prievartaut vos ne, ir tikrai yra vaiku, kuriems sitai darytu priesinga efekta...bet tikrai yra ir tokiu, kuriuos kantriai, ilgai ir nusoekliai skatinant atlikti uzduotis, trupuciuka kartais ir paspaudziant-gaunamas tas rezultatas...Labai gerai Zveriuke parase-kantrybes kantrybes, daaaauuuuuugg paskatinimo, bet kartais reikia ir to paspaudimo, jei jau kitaip neiseina...
QUOTE(Kriiste @ 2013 02 03, 18:37)
tai jei leisi lipt ant galvos - tai ir nepasieksi jokio rezultato
, aisku nereik dauzyt vaiko, saukt ant jo - bet grieztai, aiskiai ir isitikinusiai be isvedziojimu paaiskint, kad dabar bus taip...
Is tikro tvarka turi but, ir tokie kaip musu vaikai nuo tvarkos jaucias kur kas geriau - nors patys bando kelt chaosa... Tik manau jie nori kad mes juos valdytumem ir ismokytumem valdytis... Jiems tikrai neturi but viskas leista
Nu va cia butent tai, kas as bandziau pasakyti ankstesniam poste, tik kitais zodziais. Cia pritariu tau, Kriiste, tikrai.
QUOTE(Kriiste @ 2013 02 03, 18:57)
nu as galiu paguost - mes greiciau su tuo susidorojom, per gal menesi, dar galima ivertint tai, kad namie nera testinumo
o ta programa irgi sudaroma pagal tai - ka vaikas moka ir ko nemokama, pirmiausia
jis turi moket apsirengt, nusirengt, pavalgyt, galbut susitvarkyt savo darbo vieta, nusipraust - zodziu patenkint pirminius savo poreikius, o prie stalo uzduotys smulkiai motorikai lavinti (visokie karoliuku verimai, lipdymai, karpymai, plesymai), mastymui lavinti (deliones, formu rusiavimai, spalvu rusiavimai, loto - kur reik surast toki pat ir pan, kai tas bus iveikta - galima pradet mokintis skaiciuot pirstukus, zaisliukus, pagaliukus, taskiukus ir bile ka - taip pat susipazint su raidelem) nu ir pazinimo lavinimas - ta daryt galima knyguciu vartymu, paveiksliuku ziurejimu, ar net siaip pasivaiktant, stebint aplinka ir ivardinant kas tai yra (suo, kate, vista, kai jau ta issikerta - galima medis, gele, langas, kuno dalys, rubai ir t.t.) - kiekviena zingsni paaiskint - imk muila, muilink, plauk rankas, suslapink rankas, va jos nesvarios - taip ir pasyvus zodynas kaupias, suvokimas gereja, gal ir kalba atsiras... taip tokius vaikus reikia mokint zaist, sudaryt su zaisliukais visokias situacijas, kurias isgyvena pats vaikas ir apzaist kelis ju sprendimo variantus... nu ir paskutine sritis - komunikavimas, socializacija - va cia be darzelio nemanau kad issiversit - bet tai irgi turi but su kazkokiais specialistais - kurie supranta to svarba, kad vaikas grupeje nebutu tik numestas, bet butu mokomas bendraut su bendraamziais, dalintis, keistis, megdzioti - zodziu but ir gyvent kolektyve
zodziu reikia pagal vaiko gebejimu lygi mokytis visko - ko vaikai mokosi darzelyje, tik reikia mokytis laaabai daug, ilgai ir kantriai - o ar tai darys aba, ar tevai padedami specialistu - didelio skirtumo nera manau... esme ugdymo laike, o ne specialiste
Viskas puikiai surasyta, mano nuomone, tik dar truputi papildysiu: vaikas privalo moket ne tik, kad apsirengt, nusipraust, ir tt, bet jis turi moket visa tai daryt "teisingoje vietoje", "teisingu laiku", ir daryt tai taip, kad jokios pasikeitusios aplinkybes (tarkim patekimas i kita aplinka, laiko pasikeitimas, aplinkiniu zmoniu pasikeitimas ir tt) neismustu jo is pusiausvyros, t.y kad nesvarbu kur bepatektu ji sugebetu vis ata "ismokima" pritaikyt laiku ir vietoje. Sitas dalykas yra labai svarbu, nes autistiski vaikai daznai mamu buna puikiai viso to ismokyti atlikti namuose ar kitoj jam yprastoj aplinkoj, bet buna atveju, kai tik patenka netyciomis i jam nezinoma zona-viskas tuo ir pasibaigia, "pamirsta", kad stai "nepaisant to, jog as esu ligonineje, vistiek dabar yra rytas ir as dabar vistiek turiu apsirengti pats". Nezinau ar aiskiai rasau.. Dar: Zveriuke ten labai gerai pasake, kad "vaikas nemoka dirbt su kitu", tai cia daznai buna, kad ne tik "nemoka dirbt", bet ir aplamai be mamos nurodymo nieko nemoka daryti, o rodos ir mokejo ir suprato, bet tik su mama ar ten su kokia jam yprasta sava auklyte. Viena autistuko mama gerai yra sakiusi. Sako "buna autistu vos ne vunderkindu, jei mama papraso atlikt uzduoti, tai rezultatai stlbinami, o pakanka, kad vaika ima testuot koks kitas zmogus, kitoj aplinkoj, ir viskas baigiasi..." Man labai patinka tas ABOS metodas, kad svarbu jog ne tik tai, KA VAIKAS MOKA, bet svarbu ir tai, kad TUO MOKEJIMU MOKA TEISINGAI, LAIKU IR VIETOJE PASINAUDOTI... O sitai juk ir yra sunkiausia ismokinti, ar ne...?