QUOTE(Mergiona @ 2013 05 08, 22:30)
Stripuli, del mastymo linkus buciau nesutikt. Iki tam tikro amziaus, aisku. Bent jau mano nekalbanti 3mete neblogai suvokia praeiti-dabarti-ateiti, nors kalba nedaug bet gramatiniu laiku uzuomazgos akivaizdzios, naudoja ateities-dabarties-praeities veiksmazodzius. Bet nuo 3-3,5 jei vaikas nekalba jam man rodos reikia specu pagalbos ir jei jos negauna- tada taip, pradeda atsilikt vis labiau. Bet velgi man rodos nekalbejimo priezastis labai svarbi bendrai raidai.
nu gerai, praeitis-dabartis-ateitis vienu atveju. bet pavyzdžiui pas mus vėlavo vaidmeniniai žaidimai - žaidžiant su kitais vaikais. kol nekalbėjo, paprasčiausiai nemokėjo ir negalėjo į juos įsitraukt. o vaidmeninis žaidimas vaiko raidai ir mąstysenai duoda labai daug tam tikrame laikotarpy.
ir šiaip, manau, jei vaikas iki keturių metų kalba paukščių kalba, vis dėlto mąstymo vėlavimas bus, palyginti su tuo, kuris žiū jau čiut ne tris metus kalba žmonių kalba. ne amžinas, "ištaisomas", bet vis tiek nereikia atsiduoti ir laukti stebuklo, o reik kažką žūtbūtinai daryt ir kuo greičiau kiek įmanoma. jei įmanoma.
vlymae, su manim vaikas irgi nedirbo, nors dariau lyg ir viską, ko reikėjo. vaikui reikia svetimų. tiksliau, aišku, ne visiems, tik užsispyrėliams

Va Mergiona rašo, kad su ja puikiai vaikai dirba. aš gal ir daržiuky mėginčiau vieną palikt - nebūtų į ką šlietis, atsirastų būtinybė bendraut verbaliniu būdu - ir gal žiū ir atsirastų progresas šioks bei toks. net jei ne verbaliniu būdu bendrautų - gestais- skaitosi, kad vaikas, kuris "susikalba" su kitais (ne mama ir ne tėčiu) gestais ir mimika, paskui greičiau pasiveja kalba tuos, kurie atsilikimo neturėjo.