QUOTE(Fazano plunksna @ 2013 07 09, 15:53)
Nejaugi?

Ir KB kalba apie būtinybę per kiekvienus lyt.santykius išlaikyti atvirumo gyvybei principą. T.y. nieko sąmoningai nedaryti, kad lyt. aktas taptų nevaisingu. Tačiau nėra draudžiama pasinaudoti natūraliais gamtos duotais nevaisingaisiais periodais, pačiams niekuo prie "nuvaisinimo" neprisidedant, jo neapgavinėjant, o pasinaudojant savo organizmo pažinimu.
Bet, nežinau apie kokias čia santuokas kalbat, tai tiesiog pasakysiu apie katalikišką - neįmanoma sudaryti galiojančios santuokos katalikų Bažnyčioje, jei į ją iš principo einama su nusistatymu niekada neturėti vaikų (nekalbama apie tuos, kurie tiesiog negali susilaukti, o ne galėdami sąmoningai apskritai atsisako susilaukti). Su civiline, žinoma, kitaip...
O mano supratimu čia vienas iš populiariųjų pažaidimų žodžiais, tokių kaip "fizinė ištikimybė tai dar nieko, o jau dvasinė tai jau blogis". Kur gi ne... Nelabai įsivaizduoju kaip ta fizinė atsiranda be dvasinės.

Panašiai ir čia, jei žmogus autentiškai išgyvena savo tikėjimą, jam mažiausiai rūpi ar tai kuo jis gyvena bus pavadinta autentišku tikėjimu ar autentišku religingumu. O falšas ar dirbtinumas ar dar kas gali būti taip tiesiai šviesiai ir vadinami nekaišiojant jų po iš esmės gerus dalykus reiškiančiomis sąvokomis.
Apie kokią čia knygą kalbat?
Na o tai kokia nuodėmė yra neturėti vaikų savo noru?

Egoizmas, puikybė, nuosavas sąmoningas sprendimas? Nesu tikra, tad nevertinu nei blogai, nei gerai.,,,,Tegu sprendžia Dievas.
Na o man atrodo, kad tikėjimas aprėpia ir religiją, kad šiek tiek skiriasi. Religija - ryšys. O tikėjimas - sekimas , rūpinimasis tuo ryšiu. Ai, nežinau
QUOTE(klopedija @ 2013 07 09, 16:28)
Pakantumas ir tolerancija
(būtent pastarąjį žodį aš dažniau naudoju, nors lietuviškas atitikmuo taip pat labai gražiai skamba) - tapačios sąvokos. Pakantumas/tolerancija pasireiškia (arba ne) bet kokioje konfesinėje grupėje. Puikybė - ir mano požiūriu didžiausia nuodėmė, nepriklausomai nuo to, kokią religiją praktikuoji. Posakiuose "aš katalikas", "aš tradicinės seksualinės orientacijos" taip pat nemaža puikybės, nes juose lyg aidą girdžiu: "o kitokie - klystantys nedorėliai".
Taigi, kuo daugiau puikybės, tuo mažiau pakantumo/tolerancijos; ir atvirkščiai, kuo daugiau pakantumo/tolerancijos, tuo mažiau puikybės.
Bet ar puikybė gyventi pagal tai, ką sakai, kuo tiki, būti tvirtam ir kai reikia, apginti tai, kuo tiki, pasakyti savo nuomonę nebijant, ne prisitaikėliškai, "tolerantiškai"?
Ar puikybė pasakyti Taip, aš esu krikščionis, taip, aš tikiu ir seku ar noriu sekti Kristumio, taip, aš nepritariu žmonių žudymui, neišskiriant abortų, nepateisinu savižudybių, nors nesmerkiu savižudžių....Čia slidi riba. Man atrodo, akd labai svarbus tonas, apskritai -tikslas. jei žmonės skaidosi ir tai pabrėžia (kad ie skirtingų konfesijų krikščionys) - man tai kvepia puikybe, politika, bet kai žmogus nesigėdydamas pasako savo nepopuliarią nuomonę, pasaulėžiūrą, aš nevertinčiau kaip puikybės...