QUOTE(Selva @ 2013 03 09, 15:28)
is emocingu tavo postu
pamenu, kazkada pries kelias temas daug rasei, kad pasigendi gimdanciuju namuose racionalumo, kad labai per daug viskas perduodama emociniame lygmeny.
Selva, turiu humanitarinį išsilavinimą ir bandau naudoti lietuvių kalbą geriausiu būdu, kokiu man išeina forumo, kuriame bendraujama spontaniškai, sąlygomis.
Dabar kabinėsies prie to, kad kalbu emocingai?
Matai, Selva, mano postas buvo subjektyvi reakcija į vieno forumo nario pasisakymus, kurie man atrodo atskleidžiantys labai negražias vidines kalbėjusiojo savybes.
Visai kas kita, kai bandoma pateikti argumentų, diskutuojant apie problemą. "Aš jaučiu" - nėra argumentas. Tai yra argumentas, kai vylabusle sako, kad jai nepatinka klaaros pozicija dirbtinio apvaisinimo atžvilgiu, nes teiginys yra "man nepatinka" - ir aš argumentuoju, kodėl: pasakoju, kokias emocijas sukelia tokia pozicija. Tačiau kai sakoma "gimdymas namuose turi būti įteisintas", jau nebegalima pasitelkti tokio argumento kaip "aš jaučiu", reikalingi faktai, apibendrinimai, tyrimų rezultatai.
Aš, beje, neneigiu, kad gimdymas namuose turėtų būti reglamentuotas. Aš norėčiau, kad valstybė pagarbiai žvelgtų į šeimą ir jos privatumą; noriu, kad akušerija atsižvelgtų į naujausius mokslo pasiekimus ir mūsų medikai teiktų adekvačią pagalbą gimdyvėms; ir taip pat nenorėčiau, kad lietuvos motinos, formuojančios visuomenės ateitį, būtų kiršinamos.
Taigi, esu suinteresuota, kad gimdymo namuose šalininkai kalbėtų rišliai ir grįstų savo teiginius ne vien "aš jaučiu". O tai, deja, nutinka, ypač interneto forumuose. Žinoma, tai neišvengiama, tačiau naivu tikėtis, jog emociniai argumentai bus užskaityti kitos pusės.
Papildyta:
QUOTE(Selva @ 2013 03 09, 15:34)
O kodel tavoji pozicija- tiesa, o josios- butinai netiesa?
Todėl, kad vertinu poziciją savosios pozicijos atžvilgiu. Viskas yra reliatyvu, ir gimdymo namuose teisė yra teisė tik tam tikrame kontekste, kitame kontekste tai - kvailystė, sakykime. Bet juk jūs vertinate iš tam tikros apibrėžtos pozicijos, neprileisdamos prielaidos, kad kokio nors Absoliuto atžvilgiu jūsų tiesa yra visai ne tiesa, o bereikšmė nesąmonė.