Kadangi musu viesbutis buvo gerokai uz centro, visi viesbucio lankytojai galejo naudotis nemokama pervezimo paslauga iki artimiausio prekybos centro ir susisiekimo tasku. Pasiciupe Jakartos transporto zemelapi pamateme, jog netoli to prekybos centro turetu buti ''M'' (tarptautinio metro zymejimo zenklo) metro linija. Nuvyke kiek ziurejom, tiek nieko nematem. Paklause apsaugos darbuotojo, kur yra Metro Jakarta, gavome atsakyma eiti gatve tiesiai. Ejom ejom gatve, kaip nera nieko, taip nera. Sustabde praeivi paklausem to paties, o jis sako, va, ziurekit, tiltas jums pries nosi, ten ir yra Metro.
Ka gi, prieje tilta zvalgomes pozeminio iejimo, o jo - nera. Sakom, sakes, kaip surasti iejima, negi metro stotele kazkur paslepta po tiltu. Kur buve, kur nebuve suvaziavo keli autobusai ir sustojo patiltej. O dieve brangiausias, Metro Jakarta, tai autobusu tinklas Jakartoje, o tiltu uzlipus nulipi i viduri gatves, kuriame irengtos stoteles.




Skirtingos spalvos zemelapyje zymi skirtingus autobusus ir ju marsrutus. Nusiperkame bilietus uz keliolika centu ir lekiame centrinen sostines sirdin. Sugaisome daug brangaus laiko, apsimulkinom kaip mulkiai paskutiniai.
Beje, besilankantys Jakartoj neleis sumeluoti, jog kiek pasiaisknus, transporto sistema labai paprasta, labai paslaugus konduktoriai ir pagalbinis autobuso personalas. Kadangi buvome tik 2 baltieji, vaziuojantys autobuse, sulaukeme demesio, pagalbos, darbuotojai stengesi, jog mes nepaklystume, pirstu rode krypti, kuria mums eiti norint pasiekti centrini parka bei traukiniu stoti.

Papildyta:


Pasiekus parka pagal gyvybiskai svarbia tvarka, nulekem i traukiniu stoti (salia parko)
pirktis bilietu i Jogikarta (Jogja). Galejome rinktis skrydi, arba kelione traukiniu, trunkancia apie 8 val. Girdejome, jog pati fantastiskiausia panorama atsiveria butent keliaujant siuo marsrutu. Ryziu terasos, laukai, kalnai, palmes, vietiniai kaimai ir miesteliai. Kadangi skrydzio ir executiv klases traukinio kaina buvo ta pati, rinkomes traukini.
Beje, traukiniai Indonezijoje turi savo vardus bei klases, tad sakysim ekonomines klases traukinys, pirmos klases traukinys, verslo klases traukinys bei brangiausias executiv klases traukinys.
Stotyje pamatome didziule eile zmoniu ir bilietu susnius, kurie atrodo it prabangios vizos. Aplink sukabinti uzrasai byloja, jog perkant bet kokios klases traukinio bilieta, reikalingas pasas, bet koks kitas tapatybe irodantis dokumentas, kreditines korteles ir pan. Taip pat, neteisingai uzrasyti vardai ir pavardes automatiskai anuliuoja jusu bilietus ir pinigai uz tokius bilietus negrazinami.
Supanikuojame, mat musu pasai palikti pas viesbucio tarnautojus, o kitu asmens tapatybe rodanciu dokumentu lyg ir neturime, isskyrus kreditines korteles.
Priejus musu eilei, paduodame uzpildyta forma, tiksliau, pusiau uzpildyta ir klausiame pardavejos, ar tinka. Pardaveja nusisypso ir sako, rasau jusu korteles numerius, tik rytoj, butinai ta kortele parodykit pareigunams, nes antraip bilietas negalios, (beje, ekonomines klases bilietu nebebuvo, buvo like tik brangiausieji, tad teko pirkti executiv klases bilietus). Aciu dievui, bilietai kisenej, vidurdienis praslinkes ir mes beturime kelias valandas miesto apzvalgai.



Papildyta:






