Sveikos, mamytės.
Ateinu pasitarti, ar man reikia sunerimti. Šiaip, "užvedė mama" ir nuolatos man primena tai ir taip įkyriai, kad sunerimavau ir aš.
Turiu du vaikučius - 8 ir 3 metų. Mažiukas gimė užsienyje, nuo metukų ir 8 mėn. pradėjome ten lankyti darželį. Bet namie visada kalbėjomės tik lietuviškai. 2 metukų vaikas nekalbėjo, iš viso atrodė, kad gyvena savo pasaulyje - galėdavo pusvalandžiui "iššsijungti", jei veikla jam įdomi. Pvz piešimas, lipdimas, Puzzle dėliojimas. Auklėtojos darželyje nieko nepastėbėjo įtartino. Tik tiek, kad nekalbėjo. Niu gal dėl to, kad dvi kalbos.

Tai užzsienio darželį jis pralankė metus laiko ir grįžome šių metų kovo mėn į Lietuvą. Čia iškart gavome vietą darželyje ir pradėjome lankyti. Ir prasidėjo mamos atakos - autistas, autistas ir t.t. Esmė ta, kad turime problemų su WC. Kai jam buvo 2 metukai - jau beveik pavyko susidraugauti su puoduku, bet darželyje (užsienyje), man pasakė, kad nežais su puodu dar, kad tik nuo 3 metų pradeda atpratinti nuo pampersų, tad vėl pradėjo segti jam pampersus, jis ir pradėjo viską į kelnes daryt. Lietuvoje kažkur 1,5 mėn davė darželyje adaptacijai (praktiškai be jokių nesusipratimų pripratome naujam darželyje), ir pradėjo atpratinimą nuo sauskelnių. Sysiuką daro OK, bet didelis reikalas - visada į kelnes. Darželyje labai ir nesistengia su juo užsiimti. Prisidarė - nuprausia ir ok. Namie slepiasi, kai pagaunu darant - neleidžia sodint ant puoduko. Išbandėm ir puodukus įvairius, ir dangtį WC. Būna, aišku, kai pats nubėga ir padaro į puoduką. Bet tik kelis kartus taip ir tebuvo. Tai realiai, be sauskelnių 2 mėn kovojam dėl to kakio.

Kitas dalykas - kalba. Niu sunkiai kalba. Bet suprast praktiškai supranta. Negaliu pasakyt, kad jis nekalba. Savo kalba varo ojojoj, dar ir pabara mane atsistojęs, tai griuk negyvas. Mokomės skaičiuot iki 10, kartoja. Aišku - belekaip, bet bent pirmą skiemenį pataiko. Mama, tetį, kartais tiatio.

Baba, Ega (brolio vardas), kitus vardus, sesės vardas Irina, tai kreipiasi tik pirmąja raide - I. Viską rodo gestais. Ir darželyje auklėtoja sakė - is tyngi kalbėt, parodo, arba rėkaut pradeda, tuoj skuba, bėga, griuna auklėtojos ir paduoda viską ko reik. Ir pati auklėtoja sakė, kad gal reik taip nedaryt. Keistai aišku šneka mažius : mori (noriu), atei (ateik), duo (duok), ate, čiau, iki, amelio (aktimelio), afona (telefonas), krau (pakrauti), jun (ijungti), mėgsta ninja turtles filmukus, tai sako - tiinti.

Nezinau kodel taip. Niu bando kartot daug ką, bet bile kaip. Gal tai dėl užsienio, gal ten išmoko viską gestais rodyti ir dar mažai laiko praėjo, kad atprastų?!
Akių kontaktas - anksčiau iš viso nebuvo jo, dabar yra, gali kažkiek pažiūrėt, bet nemėgsta fotografuotis, tai yra - gali ji fotkinti, kiek nori, bet kai prašai žiūrėt į mane - niekada nepozuoja, amžinai pas jį veiklos daug, jis sekundei pažiūri į mane ir toliau savo daro. Bet aš esu fotografė, ir gal jam tiesiog nesinori man pozuoti? Bet pats rėkia, kad duočiau jam pafotkinti. Labai dėl to baramės ir turiu slėpti fotiką.
Nors jam tik prieš 5 dienas suėjo trys - jau iphona valdo gerai.

Kompe dar tik su pirštu parodo ko nori. Bet kadangi yra vyresnis sūnus, kuris jam ir filmukus paleidžia per kompa - tai labai mėgsta jis patūnoti prie pc, nors didžiąją laiko dalį praleidžia darželyje, grįžęs 15 min prie filmukų, ir dar vakare 15 min. Gal ir daugokai, bet neina sukontroliuoti, kai vyresnėlis yra. Žiauriai mėgsta puzzle dėlioti, tikrai skiriasi nuo kitų vaikų. Ir svarbiausia, kad jam tai labai patinka - ir namie, ir darželyje. Plastelinas, piešimas guašu - ant bangos. Lego (turi ir dideles, bet ne tiek įdomu, kiek tos mažytės, smulkios lego). Gavo dovanų elektra valdomą auto. Įsėdo, tik parodėm kaip į priekį, kaip atgal, ir kur pedalas - iškart pagavo, varinėja, visokius fintus tik daro.
Šiaip mieliau žaidžia vienas. Gimtadienio šventę šventėm vaikų kambaryje, gavo dovanų ninja turtles žmogeliuką, viskas, visą kitą pasidarė nebeįdomu, lakstė po supynes, ir karstynes su tuo ninja rankose, ir žaidė vienas. Karts nuo karto pribėgdavo prie kitų vaikų pažiūrėti kuom gi užsiėmę. Darželyje auklėtoja irgi sakė, kad pavargsta gal nuo kolektyvo, nors ir yra labai judrus, "skraidantis virš žemės, kaip sakė auklėtoja, bet būna paima pats dėliones ar puzzle ar knygutę ir prie stalo vienas sau varto ar žaidžia. Šiandien pasakojo auklėtoja, kad mergaitės sustoja ratuku, maniškį per vidurį pastato ir liepia jam kartot ką jos daro - šoka, tupia ir pan. Ir jis kartoja.

Būna pats gestais parodo, ką jom daryt. Žaidžia ir su mašinėlėm, ir trasą medinę dėlioja, ir kareivukus sustato, būna pagal spalvas sustato mašineles, turime vienodų daug, tai pats jas į eilutę sustato. Čia irgi kaip ir požymis.

Ar ten pagal dydį turi statyti vaikas? Šiaip nemačiau, kad pagal dydį statytų.
Pagrindinės problemos - kalba, ir Wc reikalai.
Ar
verta sunerimti ir ieškotis pagalbos? Ar viskas čia ok? Patarkit.