QUOTE(cibulis @ 2014 02 08, 09:58)
1. Čia tikriausiai turi mintį, kad kai kur palei namo išorę eina grįžtamas, o ne paduodamas. Ar taip?
Turiu mintį tokią, kad dėl šių niuansų nesuk sau galvos, jei santechnikas grindinį darys ne pirmą kartą gyvenime, jis viską padarys teisingai.
QUOTE
2. O jei siurblys 6 kW? Skirtumas tarp 5,6 ir 6 kW nebus juntamas? Beje, kaip dirba karšto vandens ir šildymo sistema? Jei ŠS ruošia šilumą grindims, tai neruošia karštam vandeniui? Ar teisingai? Todėl jei siurblio galingumas 6 kW tai jis viską ir išnaudoja grindims, o kai pakelia temperatūrą grindyse iki reikiamos, tada, jei reikia, pašildo karštą vandenį, t.y. vienu metu daro tik vieną darbą: arba šildymui, arba karštam vandeniui.
Teisingai, vienu metu ŠS tiktai šildo grindis arba ruošią karštą buitinį vandenį, visą savo galingumą atiduodamas tuo metu atliekamai užduočiai. Skirtumas tarp 5,6 ir 6 kW, tai nedidelis skirtumas, bet jei grindinio neužteks, jis gali lemti privalomumą įsirengti akumuliacinę talpą, o tai reiškia papildomą cirkuliacinį siurblį ir atitinkamai mažesnį COP`ą jei vertinama visa sunaudota elektros energija.
Mano ŠS aprašyme parašyta, kad siurbliui reikia mažiausiai 12l termofikato grindinio šildymo vamzdeliuose, vienam ŠS kilovattui, taigi jei tavo grindiniame bus 68 litrai, tai 5,6 kW ŠS galėsi įrenginėti be akumuliacinės talpos, o 6 kW atveju akumuliacinę įrengti reikėtų, todėl rekomenduočiau grindinį įrengti su rezervu. Maža ką, gal 7 kW ŠS gausi 4000 Lt pigiau nei 6 kW, kaip kad aš, kai ieškojau panašaus galingumo o nusipirkau 10 kW ŠS iš parduotuvės dvigubai pigiau. Gerai, kad mano grindiniame 124 l termofikato ttelpa, tai akumuliacinės ir šiuo atveju galėsiu nedaryti. Rekomenduoju ir tau nepagailėti ant termofikato kiekio grindyse, galėsi palygnti savo grindinio termofikato kiekį su manuoju, kai namų kvadratūra pas mus panaši.
QUOTE
3. Kodėl 20 mm vamzdelis geriau nei 16 mm vamzdelis?
Jame mažesni hidrauliniai nuostoliai, todėl cirkuliacinis prastumdamas tą patį vandens kiekį sunaudoja mažiau elektros energijos, taigi, jei vertinam ir cirkuliacinių siurblių sunaudotą elektros energiją, tai gausim geresnį COP`ą. Dar vienas dalykas, skaičiuojant šildymo galios pernešimą, naudojant 20mm vamzdelius, galima naudoti trumpesnes kilpas tam pačiam energijos kiekiui lyginant su 16mm vamzdeliai, o tai vėl reiškia mažesnius hidraulinius nuostolius ir geresnį COPą, be to 20mm vamzdelyje telpa daugiau skysčio, taigi galima turėti didesnį jo kiekį grindyse, kas gali išgelbėti su termofikato litražu įsigijant galingesnį ŠS nei buvo suplanuota.
4. O kaip 20 mm vamzdis lankstosi mažesniu nei 20 cm žingsniu. Įtariu, kad 15 cm jam riba ir 10 cm žingsniu neišlankstysi? Kaip pačiam sekėsi 20 mm vamzdį lankstyti 15 cm žingsniu?
Sunku 20 mm vamzdelį užlenkti tiktai 180 laipsnių kampu, 90 laipsnių kampu vamzdelį užlenkti nėra problemų. Tavo projekte 20mm vamzdelio lenkti 180 laipsnių kampu, kai žingsnis 10 cm ir nereikėtų, nes iki 10 cm sutankinta tik ties langais, kur užlenkti reikės tiktai 90 laipsnių kampu. 15 cm žingsnio atveju 180 laipsnių kampu užlenkti yra pakankamai sudėtinga, bet kilpas vedžiojant spirale, tai padaryti tereikia vieną vienintelį kartą, tad staigų kampą darai truputį didesniu diametru nei 15cm, ir tik pačiam spiralės centre ties užlinkimu vamzdelių tankumas bus truputį mažesnis, bet bendroje sumoje tai sakyčiau leistinas nukrypimas. 20 cm žingsnio atveju, 180 laipsnių kampu, vamzdeliai užsilenkia beveik idealiai.