Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas - 24 tema, Energiškai efektyvaus na

QUOTE(BangaS @ 2014 04 23, 16:22)
Gal galit pakomentuoti Teriva Light perdangos naudojimą kai stadartiniu atveju lieka 4 cm betono sluoksnis virš EPS "blokelio". Kiek reikėtų pastorinti tuos 4 cm jeigu po jais nebūtų EPS perdangos "blokelio"? Ar užtektų 5-6cm betono su 5/150x150 tinklu apačioje? Gal tinklo nereikia, geriau skersinė d6 armatūra kas 30cm? Sijos eina kas 60 cm.

Įdomi situacija: teriva light, bet be EPS klojinio g.gif kažkaip sunkiai įsivaizduoju.
EPS blokelis turi apverktinai mažą laikomąją galią lyginant su tuo, ką gauname suarmavę ir užbetonavę. Todėl nematau visai logikos klausime "kiek papildomai dėti betono/armatūros vietoj EPS" nes EPS'o paskirtis yra suformuoti perdangos profilį - tokį, kad perdanga atitiktų projektinius reikalavimus.
Tie 4cm paskaičiuoti tik kaip paklotas tarp laikančiųjų sijų, būtent tiek cm užtenka storio, kai tarp sijų yra 30cm.
Gal būt nesupratau paties klausimo?
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2014 04 23, 17:10)
XPS naudoti vietoje kompensacinės juostos negerai mano galva, nes jis neduos betonui vaikščioti. Kieta vata ir EPS 100 leis vaikščioti.

besiplėsdamas betonas pajėgs suspausti EPS100, o va super kieto XPS jau nesuspaus??? Iššoks banga vidury grindų biggrin.gif Kiek gi cm tikitės betono deformacijos jam šylant nuo kokių +18C iki max +25C?
"Temperatūrinis betono plėtimosi koeficientas lygus 0,00001"
Visiškai jokio skirtumo ką naudosite, nebent be kompensacijos reikia dar kažką apšiltinti.
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2014 04 23, 16:40)
Įdomi situacija: teriva light, bet be EPS klojinio g.gif  kažkaip sunkiai įsivaizduoju.
EPS blokelis turi apverktinai mažą laikomąją galią lyginant su tuo, ką gauname suarmavę ir užbetonavę. Todėl nematau visai logikos klausime "kiek papildomai dėti betono/armatūros vietoj EPS" nes EPS'o paskirtis yra suformuoti perdangos profilį - tokį, kad perdanga atitiktų projektinius reikalavimus.
Tie 4cm paskaičiuoti tik kaip paklotas tarp laikančiųjų sijų, būtent tiek cm užtenka storio, kai tarp sijų yra 30cm.
Gal būt nesupratau paties klausimo?


Supratote teisingai.
Tik tas EPS blokelis ne toks jau menkas. Ant jų net vaikšto betonuojant, ko taisyklės griežtai neleidžia https://www.youtube....h?v=u_rJWOrtZXg
Kito būdo betonuoti su kriauše nelabai įsivaizduoju.

Ant betoninių blokelių taip pat negalima vaikščioti pagal taisykles, nors kai kada virš jų iš vis nepila betono, užbetonuoja tik sijas https://www.youtube....h?v=XYV9to9MpII

Darau išvadą, kad tie blokeliai suteikia 25-35% vietinio tvirtumo perdangai ir vient tų 4 cm betono niekaip nepakaktų net supylus rimtesnės klasės betoną.
Tai vat ir būtų klausimas koks betono storis būtų pakankamas, kai tarpatramis yra 50cm?
Armavimo tinklus retai kur naudoja terivoje, bet tai būtų kaip garantas, kad skilus betonui grindų gabalas liks vietoje, nesusidarys skylė.
Kita vertus armavimo tiklas kainuoja tiek pat kiek ir 2-3 papildomi centimetrai betono. Neaišku kas geriau.

Dar vienas niuansas yra sijų išlinkimas. Sudedant sijas rekomenduoja jas išgaubti ir suformuoti 10-15mm kalniuką sijos viduryje, kad nuėmus ramsčius perdanga nusėstų tuos milimetrus dėl nuosavo svorio ir grindys taptų lygios. Skamba gražiai, bet kaip per kartą suformuoti lygias antro aukšto grindis? Formuoti analogišką kalniuką ten kur sijos išlenktos? Gal ir įmanoma.
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2014 04 23, 16:10)
Įrengiant šildomas grindis, man grindininkai vietoje kompensacinės juostos siūlo dėti kietą akmens vatą (SSB 1). Jos storis - 2 cm. Aš sakau, kad reikia dėti bent 3 cm vatos arba 5 cm EPS 100. Koks variantas geresnis?


Galima dėti pačią ploniausią standartinę kompensacinę juostą prie sienos ir šalia dėti 5 cm XPS jeigu reikia atskirti šiltas grindis nuo šaltesnės sienos apačios.
Jeigu bus ne linoliaumas tai XPS atlaikys baldus be problemų. 5cm x 10cm XPS300 gabaliukas jau atlaikys iki 150 kg. Grindų danga net taškinę apkrovą paskirstytų į 10cm skersmens plotą ant XPS.
Atsakyti
[quote=BangaS,2014 04 23, 23:07]

Monolitines perdangos nesvarstai?
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2014 04 23, 23:07)
Supratote teisingai.
Tik tas EPS blokelis ne toks jau menkas. Ant jų net vaikšto betonuojant, ko taisyklės griežtai neleidžia  https://www.youtube....h?v=u_rJWOrtZXg
Kito būdo betonuoti su kriauše nelabai įsivaizduoju.

Ant betoninių blokelių taip pat negalima vaikščioti pagal taisykles, nors kai kada virš jų iš vis nepila betono, užbetonuoja tik sijas https://www.youtube....h?v=XYV9to9MpII

Darau išvadą, kad tie blokeliai suteikia 25-35% vietinio tvirtumo perdangai ir vient tų 4 cm betono niekaip nepakaktų net supylus rimtesnės klasės betoną.
Tai vat ir būtų klausimas koks betono storis būtų pakankamas, kai tarpatramis yra 50cm? 
Armavimo tinklus retai kur naudoja terivoje, bet tai būtų kaip garantas, kad skilus betonui grindų gabalas liks vietoje, nesusidarys skylė.
Kita vertus armavimo tiklas kainuoja tiek pat kiek ir 2-3 papildomi centimetrai betono. Neaišku kas geriau. 

Dar vienas niuansas yra sijų išlinkimas. Sudedant sijas rekomenduoja jas išgaubti ir suformuoti 10-15mm kalniuką sijos viduryje, kad nuėmus ramsčius perdanga nusėstų tuos milimetrus dėl nuosavo svorio ir grindys taptų lygios. Skamba gražiai, bet kaip per kartą suformuoti lygias antro aukšto grindis? Formuoti analogišką kalniuką ten kur sijos išlenktos? Gal ir įmanoma.
Papildyta:
Galima dėti pačią ploniausią standartinę kompensacinę juostą prie sienos ir šalia dėti 5 cm XPS jeigu reikia atskirti šiltas grindis nuo šaltesnės sienos apačios.
Jeigu bus ne linoliaumas tai XPS atlaikys baldus be problemų.    5cm x 10cm XPS300 gabaliukas jau atlaikys iki 150 kg. Grindų danga net taškinę apkrovą paskirstytų į 10cm skersmens plotą ant XPS.



Ne 5 cm laiko perdanga,o tos vietos kur eina isilgai ploksciu armatura(ta trikampe) plius aisku ir tinklas. Kokia kvadratinio metro kaina situ ploksciu?
Atsakyti
QUOTE(audrius333 @ 2014 04 23, 22:13)
Monolitines perdangos nesvarstai?


Čia ir yra išlengvinta monolitinė. Betonuojama visa iškart vietoje su papildoma armatūra. Net ir skersinę armatūrą galima įkomponuoti sienoms surišti padidinus "antbetonio" sluoksnį.

QUOTE(biesas66 @ 2014 04 24, 05:44)
Ne 5 cm laiko perdanga,o tos vietos kur eina isilgai ploksciu armatura(ta trikampe) plius aisku ir tinklas.      Kokia kvadratinio metro kaina situ ploksciu?


Čia kalba eina kaip spręsti problemą, kad koja "neįlūžtų" pataikius atsistoti į 50 cm pločio tarpą tarp perdangos sijų. OSB atlaikytų be problemų, bet 4cm betono atrodo silpniau nei 12mm OSB.
Mažmeninė kaina ~35Lt/m2 sijos ir ~35Lt/m2 blokeliai + betonavimas 0,07 m3/m2
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo BangaS: 24 balandžio 2014 - 09:45
Buvau vakar susitikęs su žmogumi, kuris siūlosi kaimynui ir daryti vandens gręžinį. Kartu pakalbėjome ir apie geoterminio gręžinius. Jo mintis tokia: mūsų vietovėje vanduo turėtų būti maždaug 70 metrų gylyje. Realiai mano namui visi skaičiuoja, kad reikėtų apie 90 metrų gręžinio. Bet jis sako, kad geriau daryti du po 70 metrų gylio, nes tada lauko kolektorių skandintumėme vandeningame sluoksnyje. Aš sutinku, kad geriau, bet kad brangiau - irgi aišku. Vieno metro gręžinio kaina - 70 Lt su PVM. Tai kainos skirtumas apie 3500 Lt. Dėl medžiagų ir kitų nenumatytų dalykų, kaina gali išaugti iki 4000 Lt.

Sako, kad iš 1 metro gręžinio galima surinkti iki 50 W energijos. Todėl iš 90 metrų išeitų apie 4,5 kW, o iš 140 metrų - apie 7 kW. Pastarasis variantas tikrai būtų super tik klausimas ar man teik reikia. Čia kalbu dėl to, kad jei daryti du gręžinius, tai į namą reikia pasidaryti 4 įvadus vien geotermai. Jis rekomenduoja kiekvieną po 100 mm. Galingai atrodytų - 4x100 mm vien geotermai. Jei būtų tik vienas gręžinys, tai būtų tik 2 įvadai.

Be to, man keistai atrodo, kad 1 kolektoriaus kilpai reikia net 100 mm skersmens apsauginio vamzdžio. Kolektoriaus vamzdelio storis - 40 mm. Su izoliacija jis pastorėja iki kokių 60 mm. Suprantu, kad per 100 mm skylę jį lengviau pravesti, bet ir galimai didesni šalčio tilteliai, nors juos ir užsandarintumėme, apšiltintumėme.
Atsakyti
Kaip vata eksplotuotus nezinau, pats dejau 2cm eps kazkuri minksta. Minusas kad kai betonuoja grindis ir zarna sklaidos i visas puses, kaikur eps nulaksto, xps greiciausiai geriau laikytu. Eps pliusas pries tinkuojant perteklius lengviau nusipjauna smile.gif

Mano nuomone geriau tinkas nesiliestu su grindim. Tam uztenka ir 2cm. Kai grindys isdziuvo tarp eps ir grindu atsirado keliu mm tarpai kuriuos noretus kazkuo uztept, kas gaunas is 3 - 5cm storio net neisivaizduoju.

QUOTE(cibulis @ 2014 04 23, 16:10)
Įrengiant šildomas grindis, man grindininkai vietoje kompensacinės juostos siūlo dėti kietą akmens vatą (SSB 1). Jos storis - 2 cm. Aš sakau, kad reikia dėti bent 3 cm vatos arba 5 cm EPS 100. Koks variantas geresnis?

XPS naudoti vietoje kompensacinės juostos negerai mano galva, nes jis neduos betonui vaikščioti. Kieta vata ir EPS 100 leis vaikščioti. Tik koks mažiausias storis būtų tinkamas: 2, 3 ar 5 cm? Daugiau nei 5 cm gali būti problemų su baldų pastatymu palei sienas, nes kieta vata ir EPS 100 būtų per minkšti. Ar aš klystu?

Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2014 04 23, 17:10)
Įrengiant šildomas grindis, man grindininkai vietoje kompensacinės juostos siūlo dėti kietą akmens vatą (SSB 1). Jos storis - 2 cm. Aš sakau, kad reikia dėti bent 3 cm vatos arba 5 cm EPS 100. Koks variantas geresnis?

XPS naudoti vietoje kompensacinės juostos negerai mano galva, nes jis neduos betonui vaikščioti. Kieta vata ir EPS 100 leis vaikščioti. Tik koks mažiausias storis būtų tinkamas: 2, 3 ar 5 cm? Daugiau nei 5 cm gali būti problemų su baldų pastatymu palei sienas, nes kieta vata ir EPS 100 būtų per minkšti. Ar aš klystu?

o kodel norit deti kuo kietesno polistirola? mes pvz kaip kompensacine desim eps80. atraizu nuo fasado siltinimo ir grindu siltinimo bus va tiek, kam dar papildomai pirkti atskira medziaga kompensacinems? statykit nama be atlieku mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Loreciukaz @ 2014 04 24, 13:29)
o kodel norit deti kuo kietesno polistirola? mes pvz kaip kompensacine desim eps80. atraizu nuo fasado siltinimo ir grindu siltinimo bus va tiek, kam dar papildomai pirkti atskira medziaga kompensacinems? statykit nama be atlieku  mirksiukas.gif

thumbup.gif
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2014 04 24, 10:45)
Čia ir yra išlengvinta monolitinė. Betonuojama visa iškart vietoje su papildoma armatūra. Net ir skersinę armatūrą galima įkomponuoti sienoms surišti padidinus "antbetonio" sluoksnį.
Čia kalba eina kaip spręsti problemą, kad koja "neįlūžtų" pataikius atsistoti į 50 cm pločio tarpą tarp perdangos sijų.  OSB atlaikytų be problemų, bet 4cm betono atrodo silpniau nei 12mm OSB.
Mažmeninė kaina ~35Lt/m2 sijos ir ~35Lt/m2 blokeliai + betonavimas 0,07 m3/m2


Konkurencinga kaina. As dejau latviu gamybos liktinius klojinius. istisiniai 60 sm plocio ir 8 metrai ilgio pulistiroliniai gabalai su ilietu profiliu gipso prisukimui. Kaina buvo 117 litu uz m2 plius dar erdvine armatura 3500 ir dar vielos tinklas. Minimalus betono sluoksnis 6 cm,as uzpyliau 8-10..
Atsakyti
QUOTE(darius333 @ 2014 04 24, 21:41)

be atlieku niekaip neiseis smile.gif ,kad ir kaip noretume .
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo korida: 24 balandžio 2014 - 20:19
Klausykit, jei troba šildoma šilumos siurbliu, kaip tada darot su vonios gyvatuku? Elektra gyvatuką šildot ar kombinuojat su SS?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo GoldenEye: 24 balandžio 2014 - 20:53