QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 15:56)
Aš spėju, kad pas jį nėra suvokimo, kad kalbą galima naudot bendravimui.
***
Ir panašiau, kad jis ne klausia "išvadų pasitikslinimui", o labiau dėmesio gavimui.
***
bjauriausia tai, kad anksčiau būdavo "ai, išaugs, pradės kalbėt", o dabar jau vos ne "tai kur jūs anksčiau buvot?"
***
Be to, žiūrint į vaikų grupę iš karto matosi išskirtinumas - štai vakar vienas jo grupiokas tiesiai šviesiai man pasakė: tai kad jis nieko nemoka - kalbėt nemoka, piešt nemoka, žaist nemoka... Mano atsakymas buvo paprastas:
o gal tu norėtum jam padėt viso to išmokt?
***
Paklausi specų (logopedų, psichologų) ir pan. "tai gal vis dėlto autizmas?" Tai mykia, mykia ir nieko tolkom nepasako. Išvados, manau, aiškios.
Gali būti. Toks spėjimas patvirtintų, kad vaikui nėra vidinio poreikio bendrauti.
***
Ir tai gali būti.
Nebus prieštaravimas ankstesniam teiginiui, jei pasakysiu, kad vaikas ieško dėmesio, bendrauti nori, bet neatranda, kad
žodinis kalbėjimas - lengviausia dėmesio reiškimo ir gavimo priemonė.
Bet! Kalba nėra vien
žodinis kalbėjimas.

Yra dar
rašytinė kalba, t.y., rašymas ir skaitymas. Šiais IT laikais daugybė žmonių "sukasi" bendraudami rašytine kalba: mokosi nuotoliniu būdu, perka @ parduotuvėse, susipažįsta ir tuokiasi (!) virtualiai. Kaip bebūtų keista, tie žmonės jaučiasi visiškai komfortiškai.
Asmeniškai aš kaip kurias problemas lengviau sprendžiu ne žodine kalba, o rašytine: paskaitau, pamąstau, paskui raštiškai argumentuoju arba "pildau formas".
***
Telieka atsikirsti: "O ką jūs anksčiau, patarėt, kokią pagalbą teikėt?.."
***
Labai teisingas argumentas.
***
Išvados nėra aiškios ir galutinės.
Net po "melejono objektyvių" tyrimų vieni medikai pripažįsta vėžį, o kiti ne.
Nenuginčijamai paaiškėja tik po letalinės baigties ir skrodimo.
Vienintelė aiški išvada - dirbti su vaiku, išnaudojant jo interesus.
dmu, manau, kad Tavo vaikas turi panašių
interesų į paties.

Sėsk prie pc su vaiku, žiūrėk filmukus, naršyk, žaisk ir
kalbėk "kas dabar vyksta, ką dabar galvoji, ką jauti?...".
Kol kas taip lavinsis monologinė/saviraiškos kalba. Paskui, tikėtina, vaikas panaudos dialogui/bendravimui.
Na, mes su dmu "vieną kartą matėmės", tai ledžiu sau "nevyniot į vatą".
Papildyta:
QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 17:23)
O
kalbos gerėjimo nuo lankymosi pas logopedę pradžios... na, pasakysiu grubiai: bent jau aš nepastebėjau.
Pasitikslinsiu:
bendravimo?..