Įkraunama...
Įkraunama...

Grindinis šildymas 3

QUOTE(Pupcis @ 2015 02 08, 20:35)
2. Sužaidus su kontūrų balansu (reikalingi debitomačiai ant kolektoriaus atšakų), galima suderinti, kad virtuvės kontūru tekės mažesnis srautas, nei svetainės, automatiškai virtuvės zonos oras šils "lėčiau", todėl plytelės bus šiltesnės.


bet čia jau kolektorius turi būti su debitomačiais, ir jei nėra - neužmausi?
Atsakyti
Patarkite prašau, koks grindinio šildymo "sumuštinis" turėtų būti antrame aukšte?

Perdanga gelžbetoninė. Ar užteks an perdangos padėti tik 2cm garso izoliacinės plokštės, ar reiktų didesnio storio?
Toliau turėtų eiti plėvelė, o gal geriau pūsto polietileno plėvelė su aliuminio folija?
Paskui "grybukai" armatūros tinkleliui, vamzdeliai ir viską užpilame 7cm betonu su plastifikatoriais.
Tiesa visu patalpos perimetru prie sienų priklijuojama kompensacinė plėvelė arba putplastis.
Atsakyti
QUOTE(remiga @ 2015 02 08, 22:36)
Patarkite prašau, koks grindinio šildymo "sumuštinis" turėtų būti antrame aukšte?

Perdanga gelžbetoninė. Ar užteks an perdangos padėti tik 2cm garso izoliacinės plokštės, ar reiktų didesnio storio?
Toliau turėtų eiti plėvelė, o gal geriau pūsto polietileno plėvelė su aliuminio folija?
Paskui "grybukai" armatūros tinkleliui, vamzdeliai ir viską užpilame 7cm betonu su plastifikatoriais.
Tiesa visu patalpos perimetru prie sienų priklijuojama kompensacinė plėvelė arba putplastis.


Apie kokia cia garso izoliacine plokste sneki, turi nuoroda?

Pas mane pagal projekta parodyta 2 cm smeliukas islyginti pagrinda, 2-3 cm kieta vata ir toliau standartiskai. Konstruktorius bure, kad smelis pasitarnuos kaip kad gebantis nuiimti ar tai aukstus ar tai zemus garsus, mol garso izoliacijos prasme tai geras sumustinis.

Snekant su grindu ruosejais, visi kaip susitare sako 2 aukstas - putplastis, kai pasakai akmens vata keistai ziuri smile.gif

Logiskai mastant garsas i antra auksta pateks per laiptu aikstele. Tarkim uz juru mariu (JAV) gyv namai pagrinde su medinem perdangom, tai nukritus monetai antram aukste, pirmam budamas gali pasakyti ar 10 cnt, ar 25 cnt nukrito smile.gif Su betonine perdanga taip nera.

Taigi irgi mastau ar tikrai verta deti smeli ir akmens vata, gal tik smeli arba tik akmens vata.
Atsakyti
QUOTE(Pupcis @ 2015 02 07, 19:34)
Radau, mano galva, labai paprasą ir aiškų paaiškinimą:
"Pulse Width Modulation (PWM) is an on / off action that differs from an on / off differential by changing the length of the “on” time based on how much the actual temperature differs from the desired. The heating device is operated based on “how much” heat is required. This function prevents overshoots and undershoots in systems with large thermal mass such as pools or slabs."
Galutinis efektas yra tas, kad grindų temperatūra kinta tolydžiai t.y. nebūna pulsacijų šiltos/šaltos. Aš sau dėjau šituos (109Lt/vnt):
http://www.salus-tec...-floor-heating/
Termogalvas Salus taip pat turi:
http://www.salus-tec...ucts/actuators/
Bet nebūtinai turi būti pačios firmos termostatas ir termogalva. Aš dėjau Prineto termogalvas (vamzdzius, armatūrą):
http://www.ivt-rohr....n/pipe-systems/
Galima Danfoss, pvz:
http://www.tausana.l...30v-nc-512.html

Reikia žiūrėti, kad sriegis tiktų (ant kolektorių būna M30 ir ... nepamenu koks smile.gif ir aišku "firminiai" pvz. Uponor ar pan. )

Dabar aiskiau. Reiskias grindiniam reiktu ziuret tik su PWM funkcija.

Pupci, o kodel IVT vamzdzius emete ir ar kas nors jais LT prekiauja?
Papildyta:
QUOTE(Pupcis @ 2015 02 08, 13:34)
Principas tas, kad nuo programuojamo termostato į neprogramuojamus termostatus turi būti pravestas papildomas laidas, per kurį paduodamas signalas- "įjungti naktinį režima" (arba "atostogų režimą). Fizinis schemos išpildymas gali būti įvairus, bet ko gero geriausias per "komutacinę" dėžutę. "Komutacinė" dėžutė (kiti pavadina valdikliu) yra dėžutė, kuri statosi kolektorinėje dėžėje. Jeigu name viena kolektorinė dėžė, į "komutacinę" dėžutę sueina kabeliai (keturių gyslų) nuo visų patalpos termostatų, taip pat kabeliai (dviejų gyslų) nuo visų terminių pavarų, maitinimo kabelis (trijų gyslų), taip pat, jeigu reikalingas, "ryšio" kabelis (dviejų gyslų). "Ryšio" kabelis gali būtui reikalingas pvz. dujiniam katilui (arba cirkuliaciniam siurbliui), kaip informacinis, kad visos terminės pavaros uždarytos. "Komutacinė" dėžutė yra specializuotas gaminys (geriausia tos pačios firmos, kaip termostatai), joje yra visi reikiami kontaktai (gali būti papildomai su taimerio f-ja). Jos pagalba lengvai išsisprendžia tokios užduotys kaip pvz. kelių terminių pavarų pajungimas nuo vieno patalpos termostao, "naktinio režimo" signalo padalinimas ir t.t.
Utp kabelis, gal irgi tinka. Jame 8 gyslos, galima jungti po 2 lygiagrečiai. SVARBIAUSIA yra išsiaiškinti kokia tavo turimo utp kabelio izoliacijos pramušimo įtampa. Jinai būna pateikta kabelio techninių duomenų lape. Paprastai "standartinių" kabelių, skirtų komutuoti 230VAC, deklaruota pramušimo būna 500V. Jeigu utp bus tokia (šiaip labai abejoju), vadinasi jį galima naudoti 230VAC tinkluose. Jeigu ne, teks "dirbti" su 24VAC (ar DC). Su 24V irgi yra "standartiniai sprendimai".


Laidu storis:
Jei bus jungiami 24v arba 230v termostatai, tai reiktu nuo termostatu vietos iki kolektoriaus pratampyti 4x0.5mm2 laidus. Taip?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo VilkasPilkas: 09 vasario 2015 - 10:56
Garso izoliacijai yra labai paprastas principas kuo daugiau įvairių storių ir medžiagų sluoksnių, tuo geriau. Tas pats grindims, sienoms, langams.
Smėliukas - tai tiesiog pigus būdas sumuštinio paįvairinimui. Kainos/efekto santykis labai geras.
Grindų ruošėjai į antro aukšto grindis siūlo dėti putplastį? Kuo argumentuoja? Aš kažkaip prasmės nematau. Termoizoliacija tarp dviejų šildomų aukštų yra beprasmė, o kaip garso izoliacijai, tai putplastis tam yra ganėtinai prasta medžiaga.
QUOTE(VilkasPilkas @ 2015 02 09, 10:25)
Apie kokia cia garso izoliacine plokste sneki, turi nuoroda?
Pas mane pagal projekta parodyta 2 cm smeliukas islyginti pagrinda, 2-3 cm kieta vata ir toliau standartiskai. Konstruktorius bure, kad smelis pasitarnuos kaip kad gebantis nuiimti ar tai aukstus ar tai zemus garsus, mol garso izoliacijos prasme tai geras sumustinis.
Snekant su grindu ruosejais, visi kaip susitare sako 2 aukstas  - putplastis, kai pasakai akmens vata keistai ziuri smile.gif
Logiskai mastant garsas i antra auksta pateks per laiptu aikstele. Tarkim uz juru mariu (JAV) gyv namai pagrinde su medinem perdangom, tai nukritus monetai antram aukste, pirmam budamas gali pasakyti ar 10 cnt, ar 25 cnt nukrito smile.gif Su betonine perdanga taip nera.
Taigi irgi mastau ar tikrai verta deti smeli ir akmens vata, gal tik smeli arba tik akmens vata. <{POST_SNAPBACK}>
Atsakyti
QUOTE(VilkasPilkas @ 2015 02 09, 10:25)
Apie kokia cia garso izoliacine plokste sneki, turi nuoroda?

Pas mane pagal projekta parodyta 2 cm smeliukas islyginti pagrinda, 2-3 cm kieta vata ir toliau standartiskai. Konstruktorius bure, kad smelis pasitarnuos kaip kad gebantis nuiimti ar tai aukstus ar tai zemus garsus, mol garso izoliacijos prasme tai geras sumustinis.

Snekant su grindu ruosejais, visi kaip susitare sako 2 aukstas  - putplastis, kai pasakai akmens vata keistai ziuri smile.gif

Logiskai mastant garsas i antra auksta pateks per laiptu aikstele. Tarkim uz juru mariu (JAV) gyv namai pagrinde su medinem perdangom, tai nukritus monetai antram aukste, pirmam budamas gali pasakyti ar 10 cnt, ar 25 cnt nukrito smile.gif Su betonine perdanga taip nera.

Taigi irgi mastau ar tikrai verta deti smeli ir akmens vata, gal tik smeli arba tik akmens vata.


Aš turėjau omenyje šią vatą.

Putplastis prastas garso izoliatorius, o Jūsų grindų ruošėjai eina standartiniu, t.y. kuo pigiau keliu.

Smėliukas bus pilamas priklausomai nuo perdangos lygumo, nelygumo. Visumoje norėčiau išvengti smėlio tampymo kopėčiom į II a.



Papildyta:
QUOTE(Milao @ 2015 02 09, 12:02)
Termoizoliacija tarp dviejų šildomų aukštų yra beprasmė, o kaip garso izoliacijai, tai putplastis tam yra ganėtinai prasta medžiaga.


Būtent!

Aš ir nenoriu šilumos izoliacijos, bet jei šildymo vamzdžius dėti tiesiai ant perdangos ir užpilti betonu, tai gausis puiki garso kolonėlė.

Kaip VilkasPilkas vaizdingai išsireiškė, nesinori, kad kaimynai girdėtų apie krintančias monetas.

Atsakyti
QUOTE(Milao @ 2015 02 09, 12:02)
...
Grindų ruošėjai į antro aukšto grindis siūlo dėti putplastį? Kuo argumentuoja? Aš kažkaip prasmės nematau. Termoizoliacija tarp dviejų šildomų aukštų yra beprasmė, o kaip garso izoliacijai, tai putplastis tam yra ganėtinai prasta medžiaga.


Argumentas ju - "na taip mes beveik visiems darom, nu bet jei nori galim ir akmens vata sumest (atisprasau sudet)" wink.gif Si betonavimo firmele tarp kaunieciu statytoju populiari..

O klausykit ar tikrai nera tiklso ant perdangos bent minimaliai deti termoizoliacija, t.y. kad siltu grubiai 7 cm storis o ne 7 cm + 20cm (perdanga).
Papildyta:
QUOTE(remiga @ 2015 02 09, 14:43)
Smėliukas bus pilamas priklausomai nuo perdangos lygumo, nelygumo. Visumoje norėčiau išvengti smėlio tampymo kopėčiom į II a.
...


Jie grindu ruosima darote ne jus, o betonuotojai, tai smeliuka jie uzsipus su ta pacia zarna kaip kad betonuotu.
Atsakyti
Jei sildomu lubu nenorit (arba kad grindinis siltu ne pvz para, o 2-3), paklokit bent 5 cm.
As deciau be jokiu meistru o

[quote=VilkasPilkas,2015 02 09, 15:49]
Argumentas ju - "na taip mes beveik visiems darom, nu bet jei nori galim ir akmens vata sumest (atisprasau sudet)" wink.gif Si betonavimo firmele tarp kaunieciu statytoju populiari..
O klausykit ar tikrai nera tiklso ant perdangos bent minimaliai deti termoizoliacija, t.y. kad siltu grubiai 7 cm storis o ne 7 cm + 20cm (perdanga).

Atsakyti
QUOTE(VilkasPilkas @ 2015 02 09, 16:49)
O klausykit ar tikrai nera tiklso ant perdangos bent minimaliai deti termoizoliacija, t.y. kad siltu grubiai 7 cm storis o ne  7 cm + 20cm (perdanga).


Yra racijos, jei norisi temperatūrą greitai keisti, pvz. miegamuosiuose.
Papildyta:
QUOTE(VilkasPilkas @ 2015 02 09, 16:49)
Jie grindu ruosima darote ne jus, o betonuotojai, tai smeliuka jie uzsipus su ta pacia zarna kaip kad betonuotu.


Nemaniau, kad privačių namų grindų betonuotojai taip pažengę šiais laikais smile.gif
Papildyta:
QUOTE(arkava @ 2015 02 09, 17:33)
Jei sildomu lubu nenorit (arba kad grindinis siltu ne pvz para, o 2-3), paklokit bent 5 cm.
As deciau be jokiu meistru o


Aš noriu tik garso izoliacijos. Manau minkšta medžio plaušo plokštė čia irgi drasiai tiktų.
Atsakyti
QUOTE(Pupcis @ 2015 02 07, 20:58)

Tai pat geras dalykas "Night set back" funkcija (aišku jei ji reikalinga smile.gif ). Nusiperki vieną programuojamą (ERT50), kitus neprogramuojamus (ERT30) ir tame programuojame nustatai, kad nuo pvz. 10:00 iki 7:00 mažinama grindų temp., kiti gauna signala ir irgi mažina temp. savo kontroliuojamose zonose. Ta prasme nereikia n programuojamų, o užtenka vieno.


skaitau aš ERT30 aprašymą:

The ERT30 has a provision to set a setback temperature; this is automatically fixed at 4 °C below the current set point temperature for Heating

Tai jei pas mane miegamajame stovi ERT30, kuris palaiko 19 laipsnių, tai atėjus nakčiai kai pagrindinis ERT50 paduos Night Setback signalą, tai gausis kad jis bandys palaikyti 15 laipsnių?
Atsakyti
Argumentas "mes taip visiem darom" tai aišku universalus ir nenuginčijamas smile.gif Gal jie tiesiog labiau pratę betonuoti ant pirmo aukšto polistirolo, ir nelabai skiria pirmo aukšto nuo antro...
Tai jei bus pora cm akmens vatos, kurios pagrindinė funkcija - garso izoliacija, tai ta pati vata atliks ir minimalią termoizoliacijos funkciją. Nors mano manymu ji nereikalinga, nors ir nieko blogo nedaro. Jei sušils namo viduje esanti masė, tai ir šilumą ji atiduos ne kur kitur, o į tą patį namą. Tik truputį vėliau.
QUOTE(VilkasPilkas @ 2015 02 09, 16:49)
Argumentas ju - "na taip mes beveik visiems darom, nu bet jei nori galim ir akmens vata sumest (atisprasau sudet)" wink.gif Si betonavimo firmele tarp kaunieciu statytoju populiari..
O klausykit ar tikrai nera tiklso ant perdangos bent minimaliai deti termoizoliacija, t.y. kad siltu grubiai 7 cm storis o ne  7 cm + 20cm (perdanga). <{POST_SNAPBACK}>

Atsakyti
QUOTE(VilkasPilkas @ 2015 02 09, 12:05)
Dabar aiskiau. Reiskias grindiniam reiktu ziuret tik su PWM funkcija.

Pupci, o kodel IVT vamzdzius emete ir ar kas nors jais LT prekiauja?
Papildyta:
Laidu storis:
Jei bus jungiami  24v arba 230v termostatai, tai reiktu nuo termostatu vietos iki kolektoriaus pratampyti 4x0.5mm2 laidus. Taip?


Keturgyslis kabelis tinka visiems termostatų variantams (bent jau kiek aš susidūręs). Priklausomai nuo termostato (gal tiksliau norų) gali reikėti nuo 2 iki 4 gyslų. Bet yra ir išimčių. Man rodos Uponor termostatai jungiasi per silpnų srovių kabelį (nesu garantuotas). Paprastai jei termostatas su elementais (batareikom) reikalingos 2 gyslos. Jei termostatas maitinasi iš tinklo 230V (ar 24V) reikalingos 3 gyslos. Jeigu termostatas maitinasi iš tinklo ir turi taimerio išėjimą reikia 4 gyslų.

IVT montuoja Vilniuje viena santechninių paslaugų įmonę. Medžiagas jie vežasi tiesiai iš DE. Man taip sakė (pats neieškojau kas prekiauja). Montavo namo santechniką.
Papildyta:
QUOTE(balbiesas @ 2015 02 08, 22:39)
bet čia jau kolektorius turi būti su debitomačiais, ir jei nėra - neužmausi?

Nebūtinai su debitomačiais. Nors su jais lengviaus suderinti. Būna kolektoriai reguliuojami su rakteliu. Geras santechnikas visus šituos niuansus turi žinoti ir mokėti suderinti.
Atsakyti