QUOTE(karikatura333 @ 2015 01 21, 13:04)
sakote, kad PPT isvados yra privalomos? as supratau is cia pasisakiusiu merginu ir aisku darzelyje logopede taip sako, kad PPT isvados yra rekomendacinio pozymio, jeigu neturi laiko kaip ir priversti negali...
Kai vaiko
spec. poreikiai nedideli, PPT Pažyma nereikalinga, nes, esant
nedideliems spec. poreikiams, švietimo pagalbą skiria įstaigos Vaiko gerovės komisija.
Paprastai nedideli poreikiai pašalinami per vienerius metus.
Kai manoma, jog vaiko
spec. poreikiai vidutiniai, dideli, labai dideli, kai vaikui reikalinga pastovi, ilgalaikė specialistų komandos (logopedas, psichologas, spec. pedagogas ir t.t.) pagalba,
vaikas siunčiamas į PPT, nes tik PPT įvertina ir tvirtina spec. poreikių lygį, rekomenduoja pritaikytas/individualizuotas programas ir t.t.
Beje, įstaigos logopedė vadovaujasi tesisės aktais, o ne kažkuo, kas "šakėm ant vandens rašyta".
http://www3.lrs.lt/p...s...ery=&p_tr2=
7.3. Komisija, nustačiusi mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių lygį ir nusprendusi, kad mokiniui reikalinga Švietimo pagalba, įrašo jį į Švietimo pagalbos gavėjų sąrašą, Komisijos pirmininko raštu suderintą su Tarnyba, kurios veiklos teritorijoje yra mokykla. Prireikus Tarnyba gali prašyti pateikti dokumentus, nurodytus Aprašo 5.7 punkte. Suderintą su Tarnyba Švietimo pagalbos gavėjų sąrašą teikia mokyklos vadovui tvirtinti. Tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu Komisija pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas).
7.4. Komisija, nusprendusi, kad mokiniui yra tikslinga pritaikyti ikimokyklinio ugdymo programą, priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą ar bendrojo ugdymo bendrąsias programas ir skirti specialųjį ugdymąsi, gavusi Sutikimą (6 priedas), kreipiasi į Tarnybą, kurios veiklos teritorijoje yra mokykla, dėl išsamesnio Įvertinimo. Komisija pateikia Tarnybai Komisijos pažymos dėl Įvertinimo (5 priedas) kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, mokinio rašto darbų, piešinių, prireikus mokinio sveikatos būklės įvertinimo dokumentus.
7.5. Tarnyba atlieka Įvertinimą, nustato specialiųjų ugdymosi poreikių lygį ir pildo Tarnybos pažymą dėl Įvertinimo (7 priedas). Įvertinimą atlikę specialistai rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir ugdančiu (-iais) pedagogu (-ais), prireikus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu skiria specialųjį ugdymąsi ir (ar) Švietimo pagalbą ir pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas).
Dar kartą primenu: nuo spec. poreikių lygio priklauso Mokinio krepšelio dydis. Mokyklos (lopšelis-darželis - taip pat
ikimokyklinio ugdymo mokykla) negali laisvai "žongliruoti" Valstybės pinigais.
QUOTE(karikatura333 @ 2015 01 21, 15:25)
Tai as ir nesuprantu koks buna prioritetas priesmokyklinukai ar vidutiniu poreikiu vaikas su PPT isvada?
Ir tas, ir tas svarbu. Man dar prisideda tėvų suinteresuotumo faktorius, dažnai jis būna lemiamas.
QUOTE(easter @ 2015 01 21, 15:36)
manau, kad sumanus ir save gerbiantis specialistas
1) gali laviruoti
***
2) gali komunikuoti per aukletojas
***
ar tiesiogiai su tevais
1) Negali, nes privalo laikytis visokių "nomenklatūrų".
2) Negali, nes paprastai "telefono" ryšys kažkurioje grandyje sutrinka.
Auklėtoja nebent gali pasakoti, kokias konkrečiai logopedo rekomenduotas užduotis atlieka grupėje su vaiku.
***
Tik tiesiogiai: logopedas su tėvais.
Patirtis sako, kad auklėtojos gali taip "apinformuoti" tėvus, kad tėvų skundai nukeliaus ir į švietimo skyrių, ir į ministeriją...
Aš savo įstaigos auklėtojoms kalu: kai tėvai teiraujasi logopedo, - bakst pirštu į informacijos stendą - užeikit, skambinkit, šnekėkit..."
Net jei žinau, kad tėvams pasakysiu "ne", tai pasakyti turiu aš, o ne tretieji asmenys. Tada tėvai gauna neiškraipytą informaciją. O aš taip pat gaunu informaciją "šitie tėvai suinteresuoti" ir jau pieštuku traukiu pavardę į preliminarų kitų metų sąrašą.
Atsiprašau, jei pastebėsit gramatikos klaidų, ko tai akyse mirga-marga.