Mergiona, sorry labai, bet šneki kažką...
Disc testo užduotis atliekant namie ir jose tobulėjant IQ auga. Ir jei pvz. mama turėdama užduotis sugebėtų vaiką paruošti jas atlikti taip, kad jis ten pasiektų didesnių nei vidutinių rezultatų - tai būtų akivaizdu, kad vaikui ir nėra jokios negalios tose srityse, kad tiesiog buvo per mažai su juo dirbama, manoma, kad viskas gausis natūraliai, ir that's all. ir iš to bus tik nauda, o ne "klaidinga diagnozė".
jei suaugęs turėtų rimtų intelekto trūkumų, jis paprasčiausiai negalėtų iškalti IQ testų atsakymų, kad gerai išlaikytų iQ testą.
lygiai taip pat su disc, jei vaikas turėtų rimtų trūkumų kažkurioje ar visose iš 8 disc tiriamų sričių, tai mama, nebūdama raidos specialistė, logopedė ir neurologė ir ergoterapeutė ir psichologė viename asmeny, galėtų per galvą verstis ir vis tiek neparuoštų vaiko taip, kad jis pasiektų didesnių nei vidutinių rezultatų disc teste.
nežinau, ar kuo pagelbėsiu, mums pvz. iš įsimintų mano dalykų, buvo tas, kad vaikas nemokėjo nupiešti kryžiaus, bet kadangi net nežinojo tokio žodžio ir nebuvo bandžius, tai ir nesugebėjo, o paskui namie išmokom tą per dvi valandas. Bet jau gavom "minusą" toje srityje.
tai tikrai nematau nieko blogo, jei mama pamokys vaiką pvz. piešti kryžiukus.
juk tai tas pats lavinimas, kai tu elementariai gali nežinoti, nebūti domėjęsis , kad tokio amžiaus vaikas tai turėtų teoriškai daryti (nors iki šiol manau, kad neturėtų trimetis to daryt taip jau būtinai, ką tas duoda... trimetis imho tiesiog turėtų piešti ir lavinti fantaziją bei rankos motoriką, o ką - tas nesvarbu tuo metu).
ir sąlygoje mokymo vaikas paprasčiausiai išmoktų dirbt ir piešt tuos nelemtus kryžius (arba neišmoktų, ir tada jau mamai matytųsi, kad va, su smulkiąja motorika bei su komandų suvokimu vaikui tikrai yra problemų, dar iki disc testo, ir paskui nebūtų per didelio šoko).
dar mum reikėjo sudėliot į medinę puzlę į vietas pagal komandą atvaizdėlius. tai pvz. irgi logikos daug nemačiau, aš auginu mergaitę, o mums reikėjo sudėti transporto priemones, malūnsparnis, garlaivis, lėktuvas, traktorius - gal turėtų tas būt diferencijuojama pagal lytį vienok. Ar tikrai daug trimečių panų skiria malūnsparnį nuo lėktuvo, nežinia. Tiesa, mano sudėliojo gerai, nes tiesiog turi poreikį transportui nuo pat gimimo.
dar davė spalvotų pieštukų šūsnį ir liepė išrinkti iš jų rudą ir violetinį. kaip mum sekės, aš nebepamenu. bet jei ką, trimetis turi žinoti ne tik pagrindines spalvas ir jų pavadinimus (žalia, geltona, raudona, balta, mėlyna, juoda), bet ir šalutines - ruda, violetinė, rausva, žydra.
tai vėlgi, bandot lavint vaiką šiuo klausimu ir žiūrit, kaip sekasi. jei sekasi gerai, taigi puiku. juk disc tai ne toks daiktas, kurį skiria tarkim po trijų mėnesių, nes eilės, o motinos užduotis žūtbūt išlaikyt vaiką nesivystantį toje pačioje fazėje, kurioje buvo skirtas disc testas, nes "bus netikslu"??? juk tam tikram amžiuje mėnesį nelavinęs vaiko jau gali daug prarast, nes ten viskas vyksta stipriai koncentruotai ir su vystymosi šuoliais...
galima sakyt, kad nereik lavint, juk tiesiog gyvenam, mato, bet vargu bau labai jau iš lempos ar iš aplinkos vaikas gali pagaut tas spalvas kaip violetinė, žydra, ir be specialaus parodymo atskirt who is who - net neturintis kalbos problemų. o tuo labiau turintis - tikrai reikia dirbti. disc tai tik stotelė, o iki jo ir po jo gi vis tiek dirbt reikės, tai ko nestartuot kuo anksčiau, o disc užduotis, jei jas iš kur nors pasigaudai, naudot kaip šabloną, užuominą, ką gi tas vidurkinis vaikas turėtų minimaliai mokėt...
dar buvo kad paleido iš kažkokio žaislo šaižų garsą, ar tai karvės mūkimą, ar kažką, rėžiantį ausį, tai toj vietoj mano vaikas apsibliovė visa gerkle, nes persigando, nebuvo įspėta, kad taip teta darys, grynai stovėjo stovėjo ir staiga įjungė, net pati krūptelėjau. tai tiesiog paaiškinau, kad šaižių garsų bijo ir paskui būtent to tyrimo nebetęsė, turbūt ten kokį nulį įpiešė kuriai nors sričiai, nežinau, tiek nesigilinau.
dar reikėjo praeiti tiesia linija koją statant už kojos, tai irgi nebus nieko blogo, jei mamytė pvz. išaiškins vaikui, jei jis to nemoka, kaip tai daryt, sakydama tą tekstą ir pati eidama, o jei vaikas taip jau vaikšto pvz. per kokius bordiūrus - tai įvardins jo veiksmus, kad jis susietų savo veiksmus su žodžiu ir jei gali, pagal komandą tai atliktų tyrimo metu. Jei negali - vėlgi bus matyt, kur problema (kalbos suvokimo, girdimojo dėmesio).
Daugiau kol kas nepamenu, seniai tai buvo, kai ką darė ir be manęs (tris užduotis). Vaikui buvo du metai devyni mėnesiai. Darėm VRC privačiai (dėjom pinigus į kišenę), dėl to su mumis "cackinosi" ir skyrė testui atlikti šešis kartus (vaikas tris kartus (antrą-ketvirtą) atsisakė dirbti, nors galėjo viską padaryti per pirmą kartą, kai dirbo kuo puikiausiai, bet psichologė, kad atidirbtų pinigėlius, nutarė leisti vaikui "pailsėti" ir paskutines tris užduotis atlikti kitą kartą, kam visai nebuvo reikalo), pakomentavo, kad jei būtume ėję neprivačiai, būtų nesicackinusi, jei atsisakytų dirbti, būtų tiesiog įpiešusi sunkią negalią (kažkaip matyt netyčia ją patraukė ant atvirumo, kai gavo daugiau pinigų nei prašė, nes tokią info pateikt motinai, ėjusiai nelegaliai - tai tarsi tam tikra prasme kilpą sau ant kaklo užsimaut, o jei aš supykčiau ir įskųsčiau kur aukščiau?

vargu bau jiems oficialiai leidžiama nelegaliai atlikinėti disc testus...).
Jei dar ką prisiminsiu, kokios užduotys buvo, parašysiu.
dar tiesiog klausė, ar apsitarnauja pati, ar moka lipti laiptais "atskirom kojom", ir ar nėra valgymo sutrikimų, nes iš akių matėsi, kaip nori nustatyt autizmą - gi tada |"paprasčiau", nereikia per daug gilintis ir knisinėt diagnozės, tai jau buvo prasidžiugusi, kai sakiau, kad nevalgi, bet nuliūdo, kai atsakiau į jos nespėtą pasakyti klausimą, kad valgo labai įvairius patiekalus , nėra prisirišusi prie kažkokių kitų, tiesiog po nedaug ir retai , ir kad nėra autistė

Tai paskui jau matėsi, kad nemėgins šito piešt, tai pripiešė dėl to atsisakymo dirbt visišką nesugebėjimą bendrauti socialiai - mano vaikui, kuris sugeba susibendrauti su bet kokiu sutiktu bet kokio amžiaus žmogumi, kad dabar tai tarkim dar nenuostabu, bet kad sugebėdavo ir nemokėdama nė žodžio žmonių kalba ištart... Nelabai tokia protinga psichologė pasitaikė

Arba tiesiog įpratus dėt bent kokią nors diagnozę, nes gi kažkas turi būt negerai, nežinau.
p. s. kaip matome, aš nepatenkinta nei tuo, kas buvo daroma, nei tuo, kaip , bet nebūtinai taip bus visada ir visiems. čia norėjau ne atbaidyt nuo disc testų ir vrc (kaip esu dariusi anksčiau šioje temoje, kai nuoskaudos buvo dar gyvesnės ir aitresnės), o tiesiog pateikti informaciją vaiko galimoms lavinimo kryptims, bei supažindinti, kad išties tas disc testas nėra tokių baisių užduočių rinkinys, kaip gali išrodyti.
Žinoma, jei tam tikros sritys nelavintos namie, pvz. vaikas nežino žodžio "malūnsparnis, violetinė" ir pan., tada tos užduotys gali atrodyt išties baisiai, kodėl gi ne. Bet apskritai, bent kiek vaiką palavinant - pati užduotis tampa ne baisi, o išties neblogas būdas surasti, ko vaikas realiai padaryti negali, kur jis realiai atsilieka (rekomenduočiau nepaisant to, kaip sekėsi atlikti vaikui užduotis su nepažįstamu žmogumi per pakankamai trumpą laiko tarpą, būtinai įsimint tas užduotis ir pamėginti jas atlikti namie, linksmai, atsitiktinai, nebūtinai iš eilės ir per vieną dieną - ir žiūrėti jau ten, kaip seksis vaikui. jei nesiseka, vėlgi palavinti savo laiko negailint - ir pakartoti (nepasakinėjant aišku vaikui, galima paįvairinti pačią užduotį, vietoj violetinės ieškojimo prašyt rausvos spalvos, kad tikrai neįsimintų jau taip automatiškai ką reik mamytei parodyt, vietoj karvės mūkimo garso paleist kačiuką ar dviračio skambutį) - ir tas "trečias" patikrinimas ko gero geriausiai atspindės vaiko problemas

).