Sveikos,
vaikštom pas logopedę ir mane nustebino vienas jos komentaras ir nežinau, gal aš čia blogai gerus dvejus metus darau...
Kai vaikas sava kalba pasako žodį, pavyzdžiui, "anduo" aš pakartoju "vandens?", "nori vandens" arba čia ėdė" aš jam: "taip, čia kėdė" ir pan. Na, žodžiu, visada taisyklingai pakartoju.
Buvom pas logopedė ir jis sako "šia yna", o ji" ne, čia spyna, sakyk...spyna" ir pan.
Tai man kaskart sakyti "ne, o reikia sakyti taip..." ar toliau tęsti tą patį sakymą kaip anksčiau darydavau?
Kalba eina apie keturmetį.
Dar...liepė mokyti "s" raidę, parodė kaip... vienuose žodžiuose ištaria puikiai: "sese", bet "gaga" (saga). Kame čia bėda? Jis tos "s" visai nemoka? ar dar mokytis ir mokytis? tas pats ir su "k".
As manau, kad jusu variantas yra teisingesnis
kai vis eina su taisymas su neiginiu, tai per saviverte vaikui irgi labai dauzia
Tiesiog liezuvio padetis tariant vienus skiepmenis yra patogesne istarti, kitose ne tokia patogi, liezuvis nespeja "persogruuoti", cia as taip manau, logopedes gal geriau pakomentuos


Tiesiog liezuvio padetis tariant vienus skiepmenis yra patogesne istarti, kitose ne tokia patogi, liezuvis nespeja "persogruuoti", cia as taip manau, logopedes gal geriau pakomentuos

QUOTE(Alchemie @ 2015 03 03, 22:31)
As manau, kad jusu variantas yra teisingesnis
kai vis eina su taisymas su neiginiu, tai per saviverte vaikui irgi labai dauzia
Tiesiog liezuvio padetis tariant vienus skiepmenis yra patogesne istarti, kitose ne tokia patogi, liezuvis nespeja "persogruuoti", cia as taip manau, logopedes gal geriau pakomentuos


Tiesiog liezuvio padetis tariant vienus skiepmenis yra patogesne istarti, kitose ne tokia patogi, liezuvis nespeja "persogruuoti", cia as taip manau, logopedes gal geriau pakomentuos

imho, kalba ne apie "taisyma su neiginiu" o apie "taisyma su pakartojimu", nuo mamos pasakymo "taip, Kede" vaikas neismoks, mums irgi buvo pasakyta prasyt pakartot. "taip, Kede, pasakyk, KEDE". (paskui tas "pasakyk" atkrenta ir vaikas pats zino kad reikia pakartot). Aisku, galima ilga bla-bla apie trauma vaikui kad ji vercia daryt ko nenori, bet jei vaikas be psichologiniu ir elgesio bedu- tai taip zmones ir mokosi- jie klysta- tada kazkas pataiso- tada pakartoja/ kartoja pats kol neisitvirtina. As nieko blogo tame nematau, nes jei mama tik sau sakys "Kede" vaikas ir toliau tars "ede"- jam taip patogiau ir paprasciau, kam vargintis jei NET NEPRASO? Trumpai: mamos, Kede- tik patvirtinimas- "taip, tave supratau, cia kede"- is vaiko nieko neprasoma, galvoje nieko nelieka. Loges budas- "atkreipk demesi, sitas daiktas ne ede, bet Kede"- su laiku vaikas isidemes ir pripras.
sese ir saga- vel imho, skirtumas mikstas- kietas garsas, maniskei ryskus skirtumas buvo kur minkstai reikia tart, kur kietai.
Taip uzpakalines ir priesakines eiles balsiai, reikalauja kitokios pozicijos, apie ta ir sakiau
Gal ir sutinku, kad vaikui reikia pakartoti, bet kartot/sakyk kede, tai bent jau mano seimoje 98proc. kad pakartojimo negausi
is viso nustoja pasakoti ar kalbeti. Sunus ima rekti, zinau zinau ir isbega

Gal ir sutinku, kad vaikui reikia pakartoti, bet kartot/sakyk kede, tai bent jau mano seimoje 98proc. kad pakartojimo negausi


Alchemie, bet pas tavo sunu ne vien logo bedos jei gerai suprantu? Aisku, viskam vieta ir laikas- jokia loge nepasakys kad reikia pertraukt pataisymais emocionalu pasakojima arba taisyt kiekviena zodi.


Kaip tik neseniai skaiciau usa loges pasisakyma - jei beda yra kad vaikas mazai kalba, na ne tarties ar pan problemos, jokiais budais nereikia taisyti jo zodziu ir primygtinai reikalaut pasakyt teisingai. Maniske pvz pyksta kai as prasau, todel ir neprasau, o kai kartoji, vaikui tikrai lieka galvelej, paskui ziurek praeina kiek laiko ir tobuleja tie zodeliai.
Tiesa, juk niekas nemegsta, kai jo klaidas baksnoja pirstu, bet cia turbut nuo specialisto priklauso kaip elgsis.
Panos, ar kuri lankotes pas Rozmane? Lyg ir kazkas sakesi ir praleidau.
Tiesa, juk niekas nemegsta, kai jo klaidas baksnoja pirstu, bet cia turbut nuo specialisto priklauso kaip elgsis.
Panos, ar kuri lankotes pas Rozmane? Lyg ir kazkas sakesi ir praleidau.
niu nzn, jei eini pas loge taisyt tarties- uz ta ir moki, jei pas matiekos/ lt/ anglu ar kokia kita mokytoja- tas pats, sportas koks- trenerio darbas- taisyt.
Del loges- tai aisku taisyt reikia jei tikslas- tarimas, kaip pvz pas mano vidurine buvo/ yra. Jai lb patinka nes lb greitai pajaute kad jei stengiasi- zmones ja geriau supranta ir labiau nori su ja bendraut.
Del loges- tai aisku taisyt reikia jei tikslas- tarimas, kaip pvz pas mano vidurine buvo/ yra. Jai lb patinka nes lb greitai pajaute kad jei stengiasi- zmones ja geriau supranta ir labiau nori su ja bendraut.
Cia ne tarties bedos, rimtesnes kalbos bedos. Manau, kad vienam gal tiks, kitam niekaip netiks, cia jau logopede turetu ziuret per kontakta su vaiku. Gal pvz. vaikas logopedei puikiai kartoja teisingai pasako zodi, tuo tarpu mamai jokiu budu to nedarys
QUOTE(Mergiona @ 2015 03 03, 23:46)
niu nzn, jei eini pas loge taisyt tarties- uz ta ir moki, jei pas matiekos/ lt/ anglu ar kokia kita mokytoja- tas pats, sportas koks- trenerio darbas- taisyt.
Tai va, ziurint kokiu tikslu eini. Tas taisymas irgi taisymui nelygu - prisiminiau vairavimo instruktorius, del tam tikru priezasciu pas viena jauciausi beviltiska, o po kito pamoku sedau vaziuot be problemu.
QUOTE(Alchemie @ 2015 03 03, 23:53)
Gal pvz. vaikas logopedei puikiai kartoja teisingai pasako zodi, tuo tarpu mamai jokiu budu to nedarys
cia OFF... mano grezta ir kategoriska nuomone: 99.9% laiko vaikas mokosi su mama, asmeniskai as ne tokia turtinga samdyt loges- visu dalyku korepetitoriu nes mat "vaikas atsisako". Net jei vaikas turi kazkokiu ne-logo bedu tai kelias i niekur- mamos pagalbos reiks ir daug ir ta "atsisako su mama" reikia raut kol yra sansai, na, arba, milionus uzsidirbt. Niekam nepersu, bet esu LABAI kategoriska siuo klausimu.
Taip kad tu kategoriska as matau
bet tikrai ne visiems tinka kategoriskumas, uzgniauzti vaika galima labai greitai. kategoriskai sakyti KARTOK..nezinau kiek procentu lieps toki isakyma, as asmeniskai nevykdyciau. Tam reikia keliu, kuriais eidamsa vaikas ima kartoti, as juos ismokau is musu logopedes, taip, man laiko riekejo daug daugiau ir priejimu ivairesniu, nei logopedei, kad vaikas kartotu teisingai zodzius, bet NIEKADA neveike kategoriskumas
