
Priesmokyklineje vaiko niekas nelaikys du metus, nes krepselis priesmokyklinko brangenis, todel, galite likti tik darzelio grupeje, t.y. su mazesniais, o paskui eiti i priesmokykline. Jei tipo per mazi, ir vaikas netobuleja (psichoarai pataria, kaip gydytojai, visai nezinantys svietimo sistemos niuansu
) iseitis tik sudaryti trisale sutarti, kai vaikui pirma klase yra darzelio patalpose ir ateina mokytojas, jei vaikas per metus uzauga tiek, kad gali mokytis antroje klaseje su vaikais mokykloje, tada keliauja i mokykla pas antrokus, jei ne, eina i mokykla vel i pirma klase

Berods kazkas is SM yra uzvires kose su tuo mokyklos nukelimu ir , jei teisingai, supratau, lygtais turetu buti sprendziamas sis klausimas svietimo ministerijoj ar pan.
Musu atvejis analogiskas, vaikas gimes 2009.11 men, bet maniske kazkiek skaito, sprendzia sudeties/atimties veiksmus iki 10 (priesmokyklinuku matematine knygele per 2 dienas issprendzia), truputi kalba angliskai ir pan., tai bent jau specialistai su kuriais siuo metu dirbame nerekomenduoja jai nukelt pirmos klases. Aisku mane neramina tie socialiniai/emociniai dalykai, bet manau daug kas keisis su branda.
Tai siai dienai galvoju leisti i mokykla kitamet, o eigoje ziuresim kaip seksis ir tada priiminet sprendimus
Kiek teko dometis del trisales sutarties ir pan., tai dauguma siulo leist i mokykla laiku, o jei prastai sekas - palikt antriems metams. Bet itariu, kad tai tiesiog paprasciausias sprendimo variantas abiems pusems (maziau popierizmo, nereik atskiro mokytoju vaiksciojimo ir t.t. ).
Papildyta:
O kazi kaip toks variantas: vaikas baigia priesmokykline darzely, tada lanko priesmokykline tarkim privaciam darze, o paskui i mokykla?
Valstybe nenukencia, o ir vaikui naudingiau
Jei, aisku, imanomas toks variantas
Musu atvejis analogiskas, vaikas gimes 2009.11 men, bet maniske kazkiek skaito, sprendzia sudeties/atimties veiksmus iki 10 (priesmokyklinuku matematine knygele per 2 dienas issprendzia), truputi kalba angliskai ir pan., tai bent jau specialistai su kuriais siuo metu dirbame nerekomenduoja jai nukelt pirmos klases. Aisku mane neramina tie socialiniai/emociniai dalykai, bet manau daug kas keisis su branda.
Tai siai dienai galvoju leisti i mokykla kitamet, o eigoje ziuresim kaip seksis ir tada priiminet sprendimus

Kiek teko dometis del trisales sutarties ir pan., tai dauguma siulo leist i mokykla laiku, o jei prastai sekas - palikt antriems metams. Bet itariu, kad tai tiesiog paprasciausias sprendimo variantas abiems pusems (maziau popierizmo, nereik atskiro mokytoju vaiksciojimo ir t.t. ).
Papildyta:
O kazi kaip toks variantas: vaikas baigia priesmokykline darzely, tada lanko priesmokykline tarkim privaciam darze, o paskui i mokykla?
Valstybe nenukencia, o ir vaikui naudingiau

Jei, aisku, imanomas toks variantas
Jei darzelis yra darzelis privatus, gaunantis krepseli, jie nesutiks, kad negautu uz priesmokyklinuka krepselio, nes ir taip bent jau Vilniuje privatus krepselius gauna kaip pilnatis ispuola
jei tai butu dienos prieziuros grupe, kuri nera darzelios statuso, klausimas ar jie tada ruosia priesmokyklinukus
manau galimas variantas, bet, velgi, kadangi visur registuorjama, matomas vaiko kodas, kuris isduoda amziu, pagal istatymsa vaikui sueina 7 metai ir jis turi eiti i mokykla..ar darzelis priims vaika, kuris turi eiti i mokykla, vien del tevu noro? Manau, kad tam vis tiek reikia popieriu, kodel vaikas neina i mokykla.
Manau, kad daugeliu atveju dabar lengveja tokie trisaliu variantai, jei vaikas eina i priesmokykline mokykloje, tada mokytojai cia pat, ateiti gali, nereik vaziuoti, paprasciau viskas.
jei vaikui truksta emocines ir soclialines brandos, kaip mano vaiko atveju buvo, jam tikrai butu buve geriau toks mokytojo atejimas individualumas, bet, kadangi darzelio jis tiesiog nekente, o ir trisaliu tada dar nebuvo
kitas variantas integruotas namu mokymas, kai vaikas mokosi dali dalyku klaseje, su vaikais (daile, muzika, kitiems dar gerai ir fizinis, kam nesunku isklausyti nurodymu ir islaukti savo eiles), kitus dalykus, kur sunkiau, ypac su kalbos dalykais, kam sunku, mokosi individualiai su mokytoja, savo tempu, dalimis uzduociu palengvintu, kad geriau suvoktu, isivaziuotu. Gali but skiriamas pedagogo padejejas, kad vaikui padetu jo tempu klaseje su vaikais mokytis. Sitos paslaugos apmokamos papildomai mokytojui uz individualu darba 9 val per savaite, delto reikalingi popieriai
Taciau tam reikia pazymos is PPT apie spec. poreikius, man atrodo, dabar vien tausojancio rezimo neuzteka ir gydytoju komisijos isduotos pazymos metams del namu mokymo..visa tai as jau darau 9 metus


Manau, kad daugeliu atveju dabar lengveja tokie trisaliu variantai, jei vaikas eina i priesmokykline mokykloje, tada mokytojai cia pat, ateiti gali, nereik vaziuoti, paprasciau viskas.
jei vaikui truksta emocines ir soclialines brandos, kaip mano vaiko atveju buvo, jam tikrai butu buve geriau toks mokytojo atejimas individualumas, bet, kadangi darzelio jis tiesiog nekente, o ir trisaliu tada dar nebuvo

Taciau tam reikia pazymos is PPT apie spec. poreikius, man atrodo, dabar vien tausojancio rezimo neuzteka ir gydytoju komisijos isduotos pazymos metams del namu mokymo..visa tai as jau darau 9 metus
QUOTE(-Delta- @ 2015 05 25, 22:45)
Musu atvejis analogiskas, vaikas gimes 2009.11 men, bet maniske kazkiek skaito, sprendzia sudeties/atimties veiksmus iki 10 (priesmokyklinuku matematine knygele per 2 dienas issprendzia), truputi kalba angliskai ir pan., tai bent jau specialistai su kuriais siuo metu dirbame nerekomenduoja jai nukelt pirmos klases.
Masu vaikas dar ne visas raides prisimena, ka jau kalbeti apie skaityma:(
Kazkaip buvau nusiteikusi leisti i priesmokykline, kol neisgirdau is drauges, kad dvyniams atidejo mokykla, palikdami paprastoje grupeje, o ne isleisdami i priesmokykline.
Gal geriau vaikas buna prie stipresniu klaseje, nei paskutinis... Neaisku kaip su ta mokykla sektusi, o jeigu prastai...jei galvoti apie integruota mokymasi ar jis kaip nors atsispindes baigiant mokykla? Ar kur kitur?
atsispindės, pagal Steponavičių atrodo išvis iš integruoto neišleidžiama dabar į vienuoliktą klasę (taisykit jei klystu).
jei turit galimybę palikt darže mažiukų grupėj, tai ir palikit...
aš kodėl tuos akademinius dalykus paminėjau. nes pačios gruodinukė, buvo atsilikus kalba, tai irgi domėjausi, kaip apeit viską (oficialiai prieš metus negalėjai niekaip, jei nesi privačiam darže su mišriom grupėm -ten gal kažkokių šansų ir būtų). Bet kaip bebūtų domėjaus domėjaus, o mano vaikas tuom tarpu ėmė tiesiog ryte ryti akademines žinias iš aplinkos, dar pirmos klasės nepraėjom, o pratybų (aišku savam amžiui, bet vis tiek) esam atlikę nesuskaičiuojamai daug, jei koks žurnaliukas vaikam, iškart pratybos, jei pratybų sąsiuvinis - išvis saldainiukas, kompiuteryje pratybiniai žaidimai... tai tiesiog suvokiau, kad neleisdama prisidirbsiu dar gražiau, elementariai jei dar metus sėdėtume namie - neturėtų ką veikt ne tik kad pirmoj klasėj, bet ir kokioj trečioj. o iš patirties žinau, kaip negerai, kai keturis metus įpranti nesimokyt, o paskui staiga penktoj reikia, o gebėjimų jau nėra tam... tai ir kapstaisi ant to kas buvo, ir ne per geriausiai. tai rizikuosim leist nuo rudens. Galėsiu jei kam sekantiem bus įdomu, patransliuot, kaip ten sekasi jauniausiai klasėje ir turėjusiai (kažkiek dar tebeturinčiai) su kalba susijusių problemų...
jei turit galimybę palikt darže mažiukų grupėj, tai ir palikit...
aš kodėl tuos akademinius dalykus paminėjau. nes pačios gruodinukė, buvo atsilikus kalba, tai irgi domėjausi, kaip apeit viską (oficialiai prieš metus negalėjai niekaip, jei nesi privačiam darže su mišriom grupėm -ten gal kažkokių šansų ir būtų). Bet kaip bebūtų domėjaus domėjaus, o mano vaikas tuom tarpu ėmė tiesiog ryte ryti akademines žinias iš aplinkos, dar pirmos klasės nepraėjom, o pratybų (aišku savam amžiui, bet vis tiek) esam atlikę nesuskaičiuojamai daug, jei koks žurnaliukas vaikam, iškart pratybos, jei pratybų sąsiuvinis - išvis saldainiukas, kompiuteryje pratybiniai žaidimai... tai tiesiog suvokiau, kad neleisdama prisidirbsiu dar gražiau, elementariai jei dar metus sėdėtume namie - neturėtų ką veikt ne tik kad pirmoj klasėj, bet ir kokioj trečioj. o iš patirties žinau, kaip negerai, kai keturis metus įpranti nesimokyt, o paskui staiga penktoj reikia, o gebėjimų jau nėra tam... tai ir kapstaisi ant to kas buvo, ir ne per geriausiai. tai rizikuosim leist nuo rudens. Galėsiu jei kam sekantiem bus įdomu, patransliuot, kaip ten sekasi jauniausiai klasėje ir turėjusiai (kažkiek dar tebeturinčiai) su kalba susijusių problemų...
taskiuk, o ką darželio auklėtojos pataria? Vis tiek mato vaiką tarp kitų bendraamžių
stripuli, taip, bus įdomu sužinoti, kai jūsiškei seksis, būtinai prasineškit karts nuo karto
o šiaip,stripuli, Jūsų mergaitei, ar dar likę kokių trikdžių (visus garsus taria, sklandžiai atpasakoja ir t.t.) ?
Papildyta:
dėl visų šitų dalykų iš tikro galvoju, jei vaikui sunku mokytis, tai ką jau padarysi, bus kaip bus, ne visi mes gimę daktarais ar profesoriais būti. Pilna ir dabar magistrantų, kurie užsieny braškes skina. Juolab berniukui, manau, yra paprasčiau ir su vyriškom specialybėm (proftechninėse tarkim), nes mergaitei kas arba kirpėja, arba virėja belieka būt
o gal šiaip, eigoje pasimatys, kad vaikas turi gabumų tam tikrai sričiai, tarkim turėjau klasiokę, na labai jau savotiška mergina buvo, tikra keistuolė, niekas su ja nebendravo, mokėsi vidutiniškai, bet baigė kažką su IT, dabar toje srityje dirba, turi šeimą, vaikų, na standartiškai nelabai kuo skiriasi nuo buvusių pirmūnių dabartinių gyvenimų.
Beje, galvoju, kad vis tiek ateityje dar daug kas keisis švietimo srityje, jau dabar prasidėjusi integracija, su laiku, turėtų keistis ir požiūris ir turėtų būti daugiau pasirinkimo galimybių vaikams su spec.poreikiais

stripuli, taip, bus įdomu sužinoti, kai jūsiškei seksis, būtinai prasineškit karts nuo karto

o šiaip,stripuli, Jūsų mergaitei, ar dar likę kokių trikdžių (visus garsus taria, sklandžiai atpasakoja ir t.t.) ?
Papildyta:
QUOTE(taskiukas @ 2015 05 26, 00:35)
Gal geriau vaikas buna prie stipresniu klaseje, nei paskutinis... Neaisku kaip su ta mokykla sektusi, o jeigu prastai...jei galvoti apie integruota mokymasi ar jis kaip nors atsispindes baigiant mokykla? Ar kur kitur?
dėl visų šitų dalykų iš tikro galvoju, jei vaikui sunku mokytis, tai ką jau padarysi, bus kaip bus, ne visi mes gimę daktarais ar profesoriais būti. Pilna ir dabar magistrantų, kurie užsieny braškes skina. Juolab berniukui, manau, yra paprasčiau ir su vyriškom specialybėm (proftechninėse tarkim), nes mergaitei kas arba kirpėja, arba virėja belieka būt

o gal šiaip, eigoje pasimatys, kad vaikas turi gabumų tam tikrai sričiai, tarkim turėjau klasiokę, na labai jau savotiška mergina buvo, tikra keistuolė, niekas su ja nebendravo, mokėsi vidutiniškai, bet baigė kažką su IT, dabar toje srityje dirba, turi šeimą, vaikų, na standartiškai nelabai kuo skiriasi nuo buvusių pirmūnių dabartinių gyvenimų.
Beje, galvoju, kad vis tiek ateityje dar daug kas keisis švietimo srityje, jau dabar prasidėjusi integracija, su laiku, turėtų keistis ir požiūris ir turėtų būti daugiau pasirinkimo galimybių vaikams su spec.poreikiais

Stripuli, priima i 11 klase, tik i aukstaja tipo negali stoti, jei yra parasyta diagnoze su autizmu
jei vaikas isilaiko normaliai brnados egzaminus, gali moktyis toliau, va su aukstuoju ten...vyksta dabar teismai del vaiku teisiu konstituciniu pazeidimu
Inegravimas gali buti metus, du, paskui, jei vaikas uzauga, ir jam tu pagalb neberiekia, jos ir nebegaus, is viso ji gaunama su vidutiniais ir dideliais spec. poreikiais, taip, kad labai grietai tokie poreikiai neisaugami, kaip maniskio
jei tik brandos reikalas, po pirmos, ar antros klases, tiesiog nebegausite gydytoju komisijos pazymos tokiam mokymui ir vaikas mokysis normaiai klaseje su visais.
Vaikai, kurie turi judejimo negalia, kartais diabetikai irgi turi integruota namu mokyma tai, ka dabar delto ju neleistu i 11 klase?



Inegravimas gali buti metus, du, paskui, jei vaikas uzauga, ir jam tu pagalb neberiekia, jos ir nebegaus, is viso ji gaunama su vidutiniais ir dideliais spec. poreikiais, taip, kad labai grietai tokie poreikiai neisaugami, kaip maniskio

Vaikai, kurie turi judejimo negalia, kartais diabetikai irgi turi integruota namu mokyma tai, ka dabar delto ju neleistu i 11 klase?
QUOTE(-Delta- @ 2015 05 26, 09:18)
taskiuk, o ką darželio auklėtojos pataria? Vis tiek mato vaiką tarp kitų bendraamžių

su aukletojom dar nekalbejau, mes keiteme darzeli, tai tik nuo rugsejo menesio si darzeli lankome. su logopede pakalbejau ka tik (ji taip pat dirba ir ppt), tai pabandys per sia savaite neoficialiai ivertinti vaiko branda ir ziuresim ka daryti.
Beje, http://distance.su.lt/liepa siandien nuo 10 val bus konferencija Siauliuose ir bus transliuojama tiesiogiai. Cia bus pristatoma viena paslauga PAGALBININKAS skirtas logopedams, socialiniams darbuotojams, taip pat misriom seimom, emigrantu vaikams, uzsieniciams ir pan mokytis lietuviu kalbos.
Nekalbiukams turi patikti, as su savo vaiku jau viska esu isbandziusi, kazko panasaus Lietuvoje dar nebuvo

QUOTE(stripulis @ 2015 05 26, 06:08)
Galėsiu jei kam sekantiem bus įdomu, patransliuot, kaip ten sekasi jauniausiai klasėje ir turėjusiai (kažkiek dar tebeturinčiai) su kalba susijusių problemų...
Butinai papasakokit, maniskiam 5 ka tik suejo, bet jauciu kitamet irgi bus dilema eiti su grupe i priesmokykline ar pasilikti metams

QUOTE(-Delta- @ 2015 05 26, 08:18)
dėl visų šitų dalykų iš tikro galvoju, jei vaikui sunku mokytis, tai ką jau padarysi, bus kaip bus, ne visi mes gimę daktarais ar profesoriais būti. Pilna ir dabar magistrantų, kurie užsieny braškes skina. Juolab berniukui, manau, yra paprasčiau ir su vyriškom specialybėm (proftechninėse tarkim), nes mergaitei kas arba kirpėja, arba virėja belieka būt
Sutinku su Jusu poziuriu, kad ne visiems su aukstuoju lemta buti, bet nesinoretu is vaiko atimti tokios galimybes, jeigu laukui atejus jis potencialiai butu kazkam gabus ir noretu tai testi, o negali tiesiog del to, kad kazkas sugalvojo, jog negali...
norejau dar paklausti merginu, neuzmetykite pomidorais, jeigu klausimas klvailas


Papildyta:
QUOTE(Alchemie @ 2015 05 26, 08:33)
Stripuli, priima i 11 klase, tik i aukstaja tipo negali stoti, jei yra parasyta diagnoze su autizmu
jei vaikas isilaiko normaliai brnados egzaminus, gali moktyis toliau, va su aukstuoju ten...vyksta dabar teismai del vaiku teisiu konstituciniu pazeidimu



Labai tikiuosi, kad laimes teisma, juk daug yra puikiu mokslininku, kuriems yra bendravimo, emociniu sutrikimu, bet jie pasaulinio lygio mokslininkai, is ju nebuvo atimta tokia galimybe. O dabar vis kalbame apie tolerancija ir integravima, o veiksmai priesingi ...
Sveikos.
Kiek aš sugebėjau išsiaiškinti, tai yra tik toks variantas.
Darželyje palikti mūsų nebegali. Ir tai tikrai nuo vedėjos nepriklauso. Kadangi yra nurodyti gim. metai. Ir paprasčiausiai darželiui nebeskiriamas krepšelis.
Leisti į paruošiamąją ir po to metus namuose laikyti. Aišku, žinau, tada grasina vaikų teisėmis, baudomis ir visokiais baubais. Nes žinau kas visą tai praėjo.
Jei dabar neleisti į paruošiamąją, tai kitais metais vistiek tų metų vaikų nepriima į paruošiamąją. Ir tada vistiek teks su tais metais gimusiais eiti į pirmą klasę.
Pataisykit jei kažką ne taip parašiau.
Kiek aš sugebėjau išsiaiškinti, tai yra tik toks variantas.
Darželyje palikti mūsų nebegali. Ir tai tikrai nuo vedėjos nepriklauso. Kadangi yra nurodyti gim. metai. Ir paprasčiausiai darželiui nebeskiriamas krepšelis.
Leisti į paruošiamąją ir po to metus namuose laikyti. Aišku, žinau, tada grasina vaikų teisėmis, baudomis ir visokiais baubais. Nes žinau kas visą tai praėjo.
Jei dabar neleisti į paruošiamąją, tai kitais metais vistiek tų metų vaikų nepriima į paruošiamąją. Ir tada vistiek teks su tais metais gimusiais eiti į pirmą klasę.
Pataisykit jei kažką ne taip parašiau.
QUOTE(taskiukas @ 2015 05 26, 08:37)
Nekalbiukams turi patikti, as su savo vaiku jau viska esu isbandziusi, kazko panasaus Lietuvoje dar nebuvo 

aciu, kad uzrodet


QUOTE(karikatura333 @ 2015 05 26, 09:50)
norejau dar paklausti merginu, neuzmetykite pomidorais, jeigu klausimas klvailas
kodel visos kratotes tos F83? nes kiek paskaiciau tai yra pvz "kalbos suvokimo sutrikimas". ar tai irgi gali tureti kokiu "pasekmiu"? 
Papildyta:
Labai tikiuosi, kad laimes teisma, juk daug yra puikiu mokslininku, kuriems yra bendravimo, emociniu sutrikimu, bet jie pasaulinio lygio mokslininkai, is ju nebuvo atimta tokia galimybe. O dabar vis kalbame apie tolerancija ir integravima, o veiksmai priesingi ...


Papildyta:
Labai tikiuosi, kad laimes teisma, juk daug yra puikiu mokslininku, kuriems yra bendravimo, emociniu sutrikimu, bet jie pasaulinio lygio mokslininkai, is ju nebuvo atimta tokia galimybe. O dabar vis kalbame apie tolerancija ir integravima, o veiksmai priesingi ...
F83 yra mišrus raidos sutrikimas. Daugelis šią diagnozę vadina 'šiukšline", kitaip tariant, kai vaikas netelpa į rėmus, kažkurioj srity kažkas pastrigę, nežino, ką rašyt, tai ir rašo F83, nes ją galima interpretuot įvairiai

Va, kaip Alchemie ir paminėjo dėl autizmo ten lyg ir kažkokie niuansai dėl aukštojo mokslo, bet čia ko gero dar gajus tas požiūris, kad autistas lygus šizofrenikui

Muzikos vadovės dukra baigė Versmės gimnaziją, tai minėjo, kad klasėje 2 vaikai baigė praktiškai 100-ukais ir abu jie buvo su spec. poreikiais. Jų diagnozių nežinau, bet dabar sėkmingai mokosi aukštojoje.