Tad einame toliau.
Įkėlę koją į į Pompidu centrą, suaktyvinome Paris Museum Pass. Trumpai apie jį: Paryžiaus Muziejų pasas gali būti 2, 4 ir 6 dienoms. Su juo galima ptekti į daugiau, negu 60 objektų. Dienos skaičiuojamas nuo aktyvavimo dienos, t.y., kai pirmąkart juo pasinaudojama. www puslapyje pateikiama info šiek tiek prasilenkia su realybe. - Turiu omeny tai, kad, anot jų, galima patekti į muziejus be eilės. Prie lankomesnių objektų yra dvi eilės: viena M.paso turėtojams, kita - eiliniams mirtingiesiems. Gali tekti pastovėti ir turint M.pasą. Prie Oranžeri, prisimenu, stovėjom 5 min. Pvz., norint aplankyti Šv.Koplyčią, tenka stovėti bendroje bagažo tikrinimo eilėje, kuri tikrai netrumpa. Vienok, tikrai verta, nes įspūdis - nenusakomas. Įdėtos nuotraukos to, deja, neatspindi. Ten reikia apžiūrinėti viską, net durų į balkoną skląstis - neįtikėtino grožio. - Atsiprašau už "lyrinį" nukrypimą.
Pabrėšiu, kad tai - saugotinas dalykas, nes pats laikas vėl išsitraukti jį iš kišenės, dabar lankysimės Orsė (dOrsay) muziejuje.
Tik info. Dar vienas paryžiečių ginčų objektas neilgai gyvavusi geležinkelio stotis Senos krantinėje galų gale buvo pritaikyta muziejui, kuris turėjo tapti tarpiniu variantu (ekspozicijos prasme) tarp Luvro ir Pompidu centro. Kaip rašoma šaltiniuose, Orsė turi didžiausią pasaulyje impresionizmo ir postimpresionizmo kūrinių kolekciją. Iš graudžios patirties sakau, kad, jei nurodytas muziejaus darbo laikas iki 17 val., salės uždaromos nuo 16.30 val.

, kad 17 .00 būtų galima užrakinti patį muziejų. Taip į tai, ką labiausiai norėjau pamatyti, teko žiūrėti prabėgom, viena akimi. Arba reikėjo pradėti nuo kito galo..
Užtat jau turiu suplanuotą eksursiją kitam kartui.
Geriausiai Orsė matosi, plaukiant batobusu. Bet visas netelpa į kadrą:


Pernai ten vyko Van Gogo darbų paroda:

Labai netikėtas muziejaus vidus. - Toks nemuziejiškas, nes jaučiama išlikusi stoties dvasia:

gal tą stoties dvasią įkūnija laikrodis? - Atributas, be kurio normali stotis neįsivaizduojama, ir kurio dizainas vertas atskiros nuotraukos:
"3in1"

ekspozicijos, sienos ir lubų fragmentas:

Keli eksponuojami kūriniai, patraukę akį ir pritraukę objektyvą:
bemaž tobulas "šešėlių menas":

marmure įamžintas Miegas:

o medyje - Meilė:

Kadangi Orsė eksponuojami ir baldai, pademonstruosiu vieną iš įdomiausių (man) eksponatų:

Ekspozicija tikrai labai didelė ir daugialypė, įdomi ir įtraukianti. Modernistų kūrinių nedemonstruosiu, nes muziejus uždaromas, ir mums tenka su juo atsisveikinti iki kito karto.
Papildyta:Perspėju - išmesti muziejų pasą dar anksti, nes iš Konkordo aikštės pusės įžengiame į Tiuilri sodus:

Ir iškart sukame į dešinę, kur ir mus priims įžymiąsias Klodo Mone "Vandens lelijas" "priglaudęs" Oranžeri muziejus:

Iš pirmo žvilgsnio nedidelis pastatas ekspozicijų sales turi ir rūsyje, tad verta nusiteikti nemažai dozei modernizmo šedevrų.
K.Mone "Vandens lelijoms" skirta atskira užapvalinta patalpa su minkštasuoliais vidury, nes tai didelės apimties paveikslai (man į kadrą netilpę), kuriems reikia skirti laiko. Vieno iš paveikslų dalis:

tokia poilsio oazė, kurioje laikas praslinktų nepastebimai.
Vėlgi - nekelsiu eksponuojamų kūrinių, nes jų tikrai daug ir sunku atrinkti verčiausius. Išskyrus vieną - Pjero Ogiusto Renuaro puokštę tobulai parinktuose rėmuose (skaitytojų nuomonė gali ir nesuptapti su mano

):

Manyčiau, nereikėtų per dieną eiti daugiau, negu į vieną muziejų.

Nes po to viskas persipina ir gaunasi taip, kad ties konkrečia "kelionės plano" pozicija uždedamas "+", tik kad džiaugsmo iš to mažai. Arba, iš anksto susipažinus su ekspozicijos turiniu, atsirinkti labiausiai vertus dėmesio darbus ir dėmesį skirti tik jiems..
Pastaba. Muziejų paso dar prireiks.