o aš esu tos nuomonės, kad klientas bent jau didžiąja dalimi yra teisus (neįskaitant tų atvejų, kai klientų tarpe pasitaiko psichinių ligonių). Pati dirbu aptarnavimo sferoje, esu lankiusi begalę kursų ta tema. Po jų ir pati pradėjau atsakingiau su klientais dirbti, ir reiklesnė pasidariau kaip klientė.
Dažniausiai pykstame ant "blogų" klientų tada, kai per daug asmeniškai priimame jo priekaištus. Ko klientui reikia - šypsenos ir malonaus aptarnavimo. Jei klientas būna piktas, didelė tikimybė, kad jis ką tik susipyko su viršininku, šeimos nariu, jam kažką skauda ar šiaip neturi nuotaikos

Mums visa tai turi būti Dzin. Reikia išgirsti klientą, suprasti jo poreikius, nesusierzinti, nes gal jis pyksta ne ant jūsų

O gal ir iš tiesų mes (ne pardavėjai, o pvz. parduotuvės tiekėjai ar dar kas nors - juk klientui tai nesvarbu, nes mes esame galutiniai prekės pateikėjai jam) Kai sugebėsime išmesti tokius asmeniškumus, ir klientai neatrodys kaip žvėrys

Duokite jam suprasti, kad jis išgirstas ir suprastas. Galų gale jie uždirba jums algą

- tai didžiausias jų pasiteisinimas. Mokėdamas pinigus jis moka ne tik už prekę ar paslaugą, bet ir už malonų aptarnavimą.
Man labai nepatinka, kai maisto prekių parduotuvėse aptarnauja piktos pardavėjos, surūgusios, nesišypsančios. Tikrai suprantu - tiek darbo grafikas, tiek sunkus darbas daro savo. Tai jau parduotuvės viršininko problema, kad nesudaro normalių grafikų, kad nesuteikia pertraukėlių pailsėti ir t.t. Nors man, kaip klientui, turi būti giliai dzin asmeninės pardavėjo ar vedėjo, kuris nesusitvarko šioj sferoj problemos. Į parduotuvę užsukau trumpam, apsipirkti ir nesusigadinti nuotaikos
Stengiuosi gerbti savo klientus, padėti jiems susigaudyti esamoj situacijoj. Tik turiu didesnį privalumą - su klientais dažniausiai bendrauju telefonu. Tada ir blogas emocijas lengva paslėpti
Parduotuvėse uri būti kažkokia sistema, kad pavargusias pardavėjas bent pusvalandukui galėtų pakeisti kita. Juk po audringų klientų emocijų išklausymo joms skirtų bent 15 minučių, kad atsigauti - parūkyti, pagerti kavos, pakalbėti su drauge ar šeimos nariais apie ką nors. Kad tik atsijungti nuo ką tik buvusių nemalonumų. Gal pakvėpuoti giliai, kad atstatyti kvėpavimą. Bet pas mus iki to dar toli. Pardavėjos dažniausiai dirba už mažą atlygiminą, baisiausiu darbo grafiku. Čia ir arklys nepatemps.
Kai parduotuvėje pamatau nuo nuovargio persiraukusią pardavėją, pykstu - tik ne ant jos, o ant jos viršininkų

Stiprybės jums
Sutikite, kad jei gautume tikrai normalius pinigus (tokius, kokių tikrai esame vertos), jei turėtume normalias, o ne gyvuliškas darbo sąlygas, labiau mylėtume savo klientus

. Bet jie gi dėl to nekalti