Įkraunama...
Įkraunama...

Autistukai

QUOTE(jjjjjj @ 2019 05 14, 13:30)
O aukletoja savo nosi ikiso, viska perskaite ir dabar kam tik gali tam ir pliurpia. Pusei tevu yra ispasakota apie mano vaikus, skundziasi pastoviai nes grupeje turi 'sunkius vaikus', ir autizmas paminetas nekarta... As siaip nesitikejau tokio elgesio is tos ukletojos, ir prasiau jos patyleti, bet jai nusispjaut. Galvoju ar galima butu ja uz toki elgesi kazkaip nubausti? gal i teisma?  Manau kad tikrai ji neturejo teises niekam nieko pasakoti, cia tikrai ne jos vieta.

Tikrai taip, ir labai raginu jus tai padaryti, kreiptis raštu į visas įmanomas institucijas. Tai yra asmens duomenų apsaugos pažeidimas (įstatymai yra dabar itin sugriežtinti, nors visuomet galiojo) ir vaiko teisių pažeidimas (jei ne dar daugiau įstatymų pažeidimas). Todėl labai raginu jus ir visus tėvus, esant tokioms situacijoms, netylėti ir nepalikti to. Duomenys apie vaiko sveikatą (ne tik, ir apie šeimą, apie viską, kas su juo susiję) yra itin konfidencialūs ir negali būti atskleisti, nei kolegoms, nei kitų auklėtinių tėvams, nei dar bet kam kitam. Surašykite skundus su atsakomybės reikalavimu, pradedant direktore, baigiant teisinėmis institucijomis. Tačiau labai labai ir labai svarbu yra susirinkti įrodymus, nes ji viską išsigins, kad niekam nesakė. Bet kovoti su tuo yra būtina, nes kitaip nepasikeis situacija niekada, nepasiduokite vėliau kylančiam noriu advokatauti tokiems darbuotojams. O situaciją keisti gyvybiškai būtina, tačiau niekas kitas to nepadarys, tik mes patys. Bet jei vadovausimės "kodėl aš turiu tą daryti, ai, tegul kas nors kitas, aš išeinu kitur, ai, gal ir gera ta auklėtoja" ir t.t., tai nereikia tuomet stebėtis, kad niekas nesikeičia ir nepasikeis dešimtmečiais, todėl dar kartą raginu jus ir visus kitus - ginti vaiko teises. Dėl savo vaiko ir kitų tokio pat likimo.

Konfrontuodama su auklėtoja ar su vadovybe, pokalbius įrašinėkite, nes jei neturėsite įrodymų, vėliau bus jūsų žodis prieš jų, ir iš patirties sakau, mamos žodžio niekas neklauso, juk "auklėtoja negali meluoti", toks požiūris. Turi būti vieną kartą sustabdytas tas pletkų kleidimas, be jokių cackų. Mūsų šeima labai nukentėjo nuo to. Manau, kad ir ne viena šeima. Tuo labiau, kad tie pletkai niekada nesibaigia tik tikrų faktų apie realią situaciją įvardinimu, paprastai pripinama visokiausių nebūtų dalykų, šmeižto...

Dokumentus iš PPT į ugdymo įstaigą pristatyti būtina, nes pagal tai organizuojama pagalba vaikui, samdomas padėjėjas, siunčiami mokytojai į kursus, vaikui pritaikoma aplinka ir t.t. Tačiau niekam viešinti nieko neturi teisės nei vienas darbuotojas, aptariama turi būti tik siaurame rate, kiek apima Vaiko gerovės komisija faktiškai. Konfidencialumas privalo būti užtikrintas.


Kas dėl pietų miego, raginu tėvus nepasiduoti spaudimui ir kovoti už vaiko teises. Vaikas turi teisę pietų miego nemiegoti, jei fiziologiškai jam to nereikia (o dažnai nuo 2-3 metų nebereikia). Darželis neturi teisės versti per prievartą, tai yra SMURTAS prieš vaiką. O kur dar vaiko paros ritmo išbalansavimas, kai vaikas, per prievartą migdomas pietų, paskui nakčiai negali užmigti ir visa šeima be poilsio! Žinokite savo ir vaikų teises ir jas ginkite visomis priemonėmis, nes tas sovietinis supratimas iki šiol įsišaknijęs, joms juk taip patogu tris valandas darbo metu ilsėtis, kai niekas nekvaršina galvos. Jos turi užimti tuos nemiegančius vaikus, yra visokiausių ramių žaidimų. Tam, kam miego reikia, miegos. Kaip tik prieš kelias dienas eilinį kartą kalbėjau su viena geriausių specialisčių, tai būtent tai ji ir pasakė, ir visiškai sutinku.


Noriu akcentuoti, kad vaikams su dideliais spec.poreikiais lygiai taip pat vienodai priklauso būti integruotiems į bendrojo lavinimo grupes, nebent yra tikrai ypatingai sunki situacija, ir specialistai rekomenduoja spec. įstaigą (tačiau nemanau, kad jūsų atvejis yra tas). O mėtyti vaikus iš įstaigos į įstaigą, specialistų teikiama statistika teigia, kad dažniausiai situaciją tik pablogina ir tik kartais būna geriau (daugelis specialistų yra tą pasakę ir mums, ir skaičiau daug kur), todėl reikia labai atsakingai vertinti, prieš priimant tokį sprendimą.
Ir būtent, ne vaikus reikia mėtyti, o mokyti personalą, nes tokių vaikų daugėja ir daugės, vienas išeis, trys ateis į jo vietą, ir ką tada? Auklėtojas, mokytojas turi mokytis visą gyvenimą ir sugebėti prisitaikyti prie besikeičiančių darbo aplinkybių, kaip ir visa visuomenė tą darome. Visi sako, kad vaikai dabar kitokie, nei prieš 20-30 metų, kada jos pradėjo, ir čia vien jau kalbant apie "sveikuosius", ir šiandien juos ugdyti jau irgi reikia kitaip, nei mus ugdė, tačiau iki šiol naudojami pasenę ugdymo metodai. Ugdymo įstaigos privalo keistis ir prisitaikyti prie visuomenės poreikių, o ne atvirkščiai.

Kas susiję su autizmu, jau ne iš vieno specialisto, kuris šioje srityje dirba, girdėjau, kad autistukams itin žalinga grupėje, kur vien autistukai. Juos būtina integruoti į paprastas klases, ir jose negali būti daugiau, nei 2 tokie vaikai, o dar geriau, jei tik vienas. Tokie vaikai daugiausiai išmoksta iš kitų vaikų, o ne iš specialistų. Moklykloje dirba puiki specialistė, kuri yra ir ABA specialistė, dirbusi ir spec.įstaigose, tai pasisakė tiesiog kategoriškai prieš spec.klases autistukams. Manau, ji žino, ką sako. Kažkur yra net youtubėj vienos specialistės komentaras apie tai, ir iš patirties galiu pasakyti, kad tikrai sutinku.

QUOTE
ar gali žmogus, be jokio išsilavinimo padėti didelių spec poreikių turinčiam vaikui, kai net auklėtoja/Mokytoja turinti atitinkamą išsilavinimą nežino kaip padėti, kaip išmokinti?
Va čia tikra tiesa. Tačiau visose įstaigose tos padėjėjos tokios ir yra. Įstaiga užsideda pliusiuką, kad va, gi davėm, o kad naudos nėra, kitą kartą ir žala, niekam neįdomu... Tačiau dėl to ir turi tėvai vienytis ir reikalauti, kad valstybiniu lygiu šita situacija keistusi. O dabar gi net "specialistų" apstu, kurie apie autizmo spektro sutrikimą neturi jokio supratimo. Buvo, ateinu mokykloje pas psichologę konsultuotis, tai ji prašo manęs, kad pakonsultuočiau ką, kaip vaikui padėti ir su juo dirbti... blink.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2019 05 14, 19:52)

Dėl pliusų ir minusų tai taip, jūs teisi. Spec darželio pliusas spec pagalba,  daug vaikams užsiėmimų atitinkančių jų gebėjimus, minusas - aplinka... aplink tokie patys nekalbantys vaikai... nėra su kuo bendrauti, žaisti, nors nelabai jie turi ir kada, nes užsiėmimų pas specialistus apstu... O dar ir auklėtojos su savo veiklos...
O bendrojo ugdymo pliusas - sveikų vaikų draugija, bendravimas, aišku jei jie priima į savo tarpą, neignoruoja, nesityčioja. Minusas - spec ugdymas minimalus, tik specialistai, grupėje bendrose veiklose dažniausiai tokiems vaikams niekas nevyksta, o jei vyksta minimaliai dėl auklėtojų žinių arba laiko stokos...



Kriiste, įdomi būtų nuomonė:
Vaikui suėjo 4 m, jis yra socialus, kalbantis vaikas, gebėjimai - netolygūs, kai kurie pažintiniai gerokai didesni nei bendraamžių, bet kasdieninėse situacijose gali būti visiškas viščiukas.
Sunkumai su smulkiąją motorika, savarankiškumu , na ir bendravimu su vaikais - kolkas nemoka bendraamžių lygyje žaisti ir bendrauti, yra egocentriškas, nesupranta socialinio bendravimo taisyklių , nepritampa prie vaikų (su suaugusiais - viskas +/- ok, kadangi suaugę gali prisitaikyti prie jo). Tad dažniausiai žaidžia pats vienas, nuošaly, savo lygyje (bet neatrodo, kad jam ir labai tos draugijos reikėtų). Pažiūrėjus iš šono - kaip koks 2-metis elgiasi vaikų grupėje. Apibendrinant - aš ne medikas, bet man kažkur pasąmonėje skamba 'aspergerio sindromas'.

Taigi, spec darželyje - yra ta pagalba, specialistai, matoma bendra pažanga, bet iš kitos pusės, pagalbą galima ir už pinigus nusipirkti.

Bendraamžių bendravimo - nenusipirksi. Spec.darželio grupėje bendrauti nėra su kuo, absoliuti dauguma vaikų nekalbantys, su įvairaus sudėtingumo diagnozėmis.


Elgesio problemų neturi, sensorinių iššūkių kažkokių taip pat. Bet vaikų grupėje susikausto ir persijungia į tokį roboto režimą. Nutyla, tampa pasyvus. BU darželyje tų vaikų būtų daugiau. Tai gal dar didesnis iššūkis. Bet iš kitos pusės - vaikai kitokie, jų elgesys kitoks..

Koks darželis tokiam vaikui ?
papildoma sąlyga : BU darželyje - ne tiesiog eilinė grupė, bet grupė, kuri pasiruošusi integruoti po 1 spec.poreikių vaiką, turi paruoštą personalą, gali skirti padėjėją (ne iš gatvės bele ką, o darželio psichologę), logopedą, spec.pedagogą, nori ir laukia tokių vaikų, važinėja į mokymus, ne tik Lietuvoje , atrodo, kad nuoširdžiai pasiruošę priimti ir stengtis. ?


Atsakyti
QUOTE(MuseZuze @ 2019 05 15, 12:59)
Kriiste, įdomi būtų nuomonė:
Vaikui suėjo 4 m, jis yra socialus, kalbantis vaikas, gebėjimai - netolygūs, kai kurie pažintiniai gerokai didesni nei bendraamžių, bet kasdieninėse situacijose gali būti visiškas viščiukas.
Sunkumai su smulkiąją motorika, savarankiškumu , na ir bendravimu su vaikais - kolkas nemoka bendraamžių lygyje žaisti ir bendrauti, yra egocentriškas, nesupranta socialinio bendravimo taisyklių , nepritampa prie vaikų (su suaugusiais - viskas +/- ok, kadangi suaugę gali prisitaikyti prie jo). Tad dažniausiai žaidžia pats vienas, nuošaly, savo lygyje (bet neatrodo, kad jam ir  labai tos draugijos reikėtų). Pažiūrėjus iš šono - kaip koks 2-metis elgiasi vaikų grupėje. Apibendrinant - aš ne medikas, bet man kažkur pasąmonėje skamba 'aspergerio sindromas'.

Taigi, spec darželyje - yra ta pagalba, specialistai, matoma bendra pažanga, bet iš kitos pusės, pagalbą galima ir už pinigus nusipirkti.

Bendraamžių bendravimo - nenusipirksi. Spec.darželio grupėje bendrauti nėra su kuo, absoliuti dauguma vaikų nekalbantys, su įvairaus sudėtingumo diagnozėmis.
Elgesio problemų neturi, sensorinių iššūkių kažkokių taip pat. Bet vaikų grupėje  susikausto ir persijungia į tokį roboto režimą.  Nutyla, tampa pasyvus. BU darželyje tų vaikų būtų daugiau. Tai gal dar didesnis iššūkis. Bet iš kitos pusės - vaikai kitokie, jų elgesys kitoks..

Koks darželis tokiam vaikui  ? 
papildoma sąlyga : BU darželyje - ne tiesiog eilinė grupė, bet grupė, kuri pasiruošusi integruoti po 1 spec.poreikių vaiką, turi paruoštą personalą, gali skirti padėjėją (ne iš gatvės bele ką, o darželio psichologę), logopedą, spec.pedagogą, nori ir laukia tokių vaikų, važinėja į mokymus, ne tik Lietuvoje , atrodo, kad nuoširdžiai pasiruošę priimti ir stengtis. ?

Sunku, kai nežinai realios situacijos, nes tėvai dažnai kiek kitaip mato situaciją nei specialistai. Bet bandyti padėlioti situaciją galima... jei darželis pasirengęs priimti kiek kitokį vaiką, dirbti su juo, integruoti tikrąją to žodžio prasme tik už... Normalus vaikų bendravimas labai svarbus. Aišku šių sutrikimų turintys vaikai sunkiai perneša alasą, triukšmą. Bet galima riboti laiką, kurį praleidžia darželyje (pvz buvimas iki pietų ar kokį trečiadienį paėmimas išeiginės), taip pat užtikrinti, kad būtų pakankamai pagalbos, tomis dienomis kai neima specialistai (BU grupėse retai, kada ima kasdien, neturi tokios prabangos), vesti pas privačius, ar pasiėmus užduotis dirbti namuose. Toks variantas labai geras. Antra vertus galima spec darželį lankyti iki pietų, kad gauti pagalbą, o po pietų su vaiku eiti kažkur, kur yra vaikų ir žaisti kartu, mokyti jį draugauti, bendrauti su bendraamžiais. Tai irgi nėra blogas variantas.
Turėjau vaikų, su AS grupę, vienas jų buvo labai socialus, protingas, nors bendraamžių lygio nesiekė. Iškovojau jam vietą bendrojo ugdymo grupėje (darželis turėjo ir tokių ir tokių grupių), auklėtojos priėmė jį noriai. Grupės užsiėmimams jį pasiimdavom pas save, į spec, anos grupės vaikai tuo metu savo pamokėles turėjo, kartais jis likdavo su jais, jei veiklos susiderindavo. Jam buvo labai sunku ten, laukdavo kol pasiimsim, triukšmas erzindavo, kai kurie vaikai irgi. Jį erzindavo kai kas juokdavosi, manydavo kad iš jo. Tai kasdien laviruodavom su tos grupės auklėtojom, bet manau tam vaikui naudos buvo, jis turi mokytis gyventi normaliam pasauly, nes kada nors vistiek teks. Amžinai jo nesaugosi spec sąlygomis...
Tad mano nuomonė, jei vaikas kabinasi į mūsų pasaulį, jam reiktų sudaryti kiek įmanoma natūralesnę aplinką, jei jo poreikiai didesni, požymiai AS stipriau išreikšti - sudaryti jo lygio ugdymosi aplinką...

Kažkada buvau radusi tyrimą atliktą kur užauga laimingesni "kitokie" vaikai - ugdydamiesi spec ar bendrojo ugdymo įstaigose. Rezultatai kažkaip linksta į spec. Ten vaikai gal ir mažiau savarankiškesni, tačiau labiau pasitiki savimi, laimingesni ir pan...
Atsakyti