QUOTE(Alchemie @ 2016 03 04, 15:35)
Padetis pablogejo ir labai

pradedant, kad sugriove viduriniu mokyklu sistema, baigaint neismaneliu ministru priimtais istatmasi apie pagalbas vaikams su spec. poreikiais ir ju galimybes mokytis aukstosiose
Labai liūdna tai skaityti

Mano gyvenamojoje vietoje yra standartas, kuris nėra labai aukštas, nėra vaikai labai stipriai apkrauti, jei lyginčiau su Lietuvos mokyklomis.
Lyginimas su prieš 10 metų Lietuvoje turėta programa, dabar ko gero yra jau pokyčiai tik nežinau į kurią pusę. Tačiau mokyklų gerumas priklauso nuo vietos kur tu gyveni. Tokia jau sistema. Tai gi, maždaug aprašysiu kaip viekia sistema pas mane, kaip ji atrodo tobuliausiu atveju. Yra specialios klasės su labai rimtomis problemomis ir papildomos programos gabiems vaikams (
beje, jie taip pat yra spec. poreikių kategorijoje). Tiems gabiems (
kadangi turiu ten besimokančių, tai tą sistemą geriau išmanau, bet spėju, kad panašiai ir kitiems specialiems poreikiamas yra) yra vėl atskiri pasirinkimai, kaip laipteliai, nes vienas gabus 10%, kitas - 20%, o trečias gal dar daugiau. Iš esmės, yra galimybė baigti vidurinę anksčiau (
paprastai gabumai būna ne visiems dalykams, todėl pabaigi tarkim matematiką anksčiau laiko ar literatūrą) ir likusį laiką užsipildai koledžo kurso dalykais. Mokytojai dėsto vidurinėje, tik jei reikia laboratorinius atlikti, tarkim chemijos, tenka važiuoti į Universitetą. O jei jau visai netelpi į rėmus savo gabumais, tai tiesiai universitetai pasiima tokius vaikus, pilnai jiems mokslas apmokamas. Reta mokykloje klasė, kuri neturi papildomai mokytojo ar mokytojų. Jie reikalingi vaikams, kurie integruoti į bendras klases, kai specialieji poreikiai nereikalauja atskiros klasės. Čia kalbu apie valstybines mokyklas.
Be valstybinių mokyklų yra visokio plauko privačių, yra mokymasis per atstumą, yra namų mokymas (bet kas gali tai daryti, nereikia jokių priežasčių), yra akademijos visokios ir ko gero dar daugiau yra, jei pasidomėti. Tikrai pasirinkimas nemenkas. Aišku, nemokamai (sąlyginai), tik valstybinės vidurinės. Jų gerumas priklauso nuo kiek mokyklos apylinkė turi pinigų. O pinigai priklauso nuo to, kokia tėvų turtinė padėtis, nes tėvai moka tam tikrą procentą į mokyklos biudžetą. Na ne tiesiogiai į tą mokyklą, kurią lankai, bet į tos mokyklos apylinkę ir joje skirsto dėdės kur ir kiek išleidžia pinigus. Beje, tėvai gauna smulkias ataskaitas ir dar turi galimybes aktyviai dalyvauti svarbiuose sprendimuose. Vieni dėdės nieko nenusprendžia

Minusas mano gyvenamosios švietimo sistemos, kad mokytojai apsaugoti nuo atleidimo ir nėra jokios sistemos juos vertinti, tik asmeninė tėvų nuomonė. Ir negali rinktis mokytojo (valstybinėje mokykloje). Dar, daug laiko mokyklos praleidžia vaikus mokydama testams, nuo kurių rezultatų priklauso mokyklos valstybinis finansavimas. Asmeniškai man, nepatinka maistas, kurį gauna vaikai, bet kadangi galiu bet kada įdėti iš namų, tai naudojuosi tokia galimybe.
Maniškis (dabar 5.5), vėlai pradėjęs kalbėti (3.5) ir dar lankom logopedą, vis dar mokomės kai kuriuos garsus. Pagal kalbos žodyną, jis jau normoje, nors kartais ima ir visai paprasto žodžio nežino, bet moka išsisukti su kitų žodžių pagalba. Tačiau tartis jo stipriai atsilikusi. Kognityviniai testai rodo, kad jo lygis tarp 2 ir 3 klasės, o teoriškai turi pradėti priešmokyklinę klasę nuo rudens. Kaip viskas vyks mokykloje, neturiu dar žalio suvokimo. Dabar vyksta registracija, paskui vyks visokie testavimai ir tada žiūrėsiu ką siūlo. Tai va tuo ir gyvenu šiuo metu.