Na, aš rašysiu atvirai š to ką aš žinau, esu skaičiusi ar domėjusis. Užsimerkimas yra tipiška gynybinė reakcija, dar tai vadinama sensoriniu jutiminiu gynybiškumu, paprastai tokai reakcija lenda, kai per daug didelis aplinkos stimulų kiekis, jie vaiką erzina, dirgina, dėl to jis ginasi užsimerkdamas, tokiu būdu pašalindamas iš regos lauko dirgiklius. Iš esmės tai elgesio sutrikimas. Tokia reakcija yra ir vadinamajame autizmo spektro "bruožyne". Tai nežinau, ar galima teigti kad vaikas autistas ar tik turi polinkį į autizmą, ar tiesiog yra pernelyg jautrus, bet tai iš tos operos. Superjautrumas, imlumas dirgikliams, sutrikusi reakcija, gynyba, ir galų gale sutrikusi soc integracija. Kas pirmiausia siūloma tokiais šviežiais atvejais, tai "sensorinė dieta", vengt to kas dirgina. Teoriškai teigiama, kad taikant tą dietą reakcija į dirgiklius gerėja, mažėja vaiko gynybiškumas...kaip tą realizuoti konkrečiai jūsų situacijoje, man sunku pasakyti. Galbūt reikia padaryti pertrauką su mokymais, nes akivaizdu, kad vaikas perkrautas, reikalingas atitrūkimas, galbūt išvyka kur mažai žmonių, tarkim ilgi pasivaikščiojimai miške, pajūriu, gamtoje ir pan, kad vaikas "pailsėtų", na ir aišku ribot masinio susibūrimo vietas, tą atsparumą po pertraukos pamažu didint, susitart dėl pakantumo ribų, kad jei pabūsi su vaikas, važiuosim ten ir ten ...

Dabar tokios reakcijos atsiradimo momentas, matyt..gal kažkiek susijęs su pamokėlėm, kai vaikui buvo keltos naujos užduotys, su poreikiu save suvaldyt, su naujų ribų brėžimu ir pan. Bet jei tai neįvardintas autizmas...gali būti ir taip, kad tiesiog su amžium vaikui augant lenda nauji bruožai ir pan., ko pasekoj jo bėda jau įvardinama dėl to kaip ji pasireiškia...o gali tiesiog viskas dingt po ramybės periodo.
Darželis tokių reakcijų fone nėr gerai, nes bėda gali aštrėti, grupės gi didelės. Kas gali būt blogiau, kad gali tarkim atsirast klausos gynybiškumas, pvz vaikas gali dengtis ausis, slėptis, lyst po kažkuom ir pan. čia taip teigiama teorijoj, o jums labai linkiu pamąstyt, gal geriau rast kitokią ugdymo formą ir pagal galimybės pailsėt.