Įkraunama...
Įkraunama...

Mokyklų programa, mokymosi krūvis

QUOTE(Atogrąža @ 2007 03 16, 18:14)
Jei ta pagrindinė būtų lengvesnė, tai tiems, kurie joje sumąstytų mokytis toliau - 11-12-oj kl., per tuos 2 metus pasivyti lygį, reikalingą aukštąjai, būtų išvis beviltiška. Dabar gi, 10 metų moko tokiu lygiu, kad nusprendęs mokytis, o ne dirbti po pagrindinės m-klos, žmogus galėtų baigti vidurinę. O vidurinė (ar gimnazija), savo ruožtu, tokio lygio, kad būtų įmanoma ją baigus, be kokių papildomų kursų įstoti ir mokytis aukštojoj.

Kodel beviltiska - kaip tik labai realiai atsijotu ar mokinys sugebes/mokes studijuoti aukstojojo. Ir nereikes tada verkslenti ir drebeti pries sesija. Nes dar karta kartojuos, kad pas mus aukstasis ir pervertinamas ( nes visi butinais turi studijuoti tenais, kitaip katastrofa ir gyvenimo pabaiga) ir nuvertinamas, kai paprastai pardavejai yra keliamas "aukstojo mokslo reikalavimas"
O
QUOTE(Kuzia @ 2007 03 16, 09:59)
Silvute, ar tu galvoji, kad, tarkim, šeštokas jau tvirtai žino norės ar nenorės stoti į aukštąją g.gif ?

tai ir daznas dvyliktokas nzn. Arba septintokas, kai jam reikia pasirinkti stoti i gimnazija ar ne. Tiksliai nzn kurioj klaseje dabar galima pasirinkti profiliavima ( pas mus buvo 8) irgi nzn ko nori - kitaip kaip paaiskinsi, kad zmones baige humanitarine pakraipa stojo i matematika.
Galu gale baigs zmogus proftechnine, padirbes ir tada gales jau pats realiai spresti -nori/gali/sugeba studijuoti aukstojoje ir svarbiausia ka studijuoti, o ne kaip kokia kiauliu bandai pulti i populiariausias specialybes.
Atsakyti
QUOTE(Silvute @ 2007 03 17, 00:44)
Kodel beviltiska - kaip tik labai realiai atsijotu ar mokinys sugebes/mokes studijuoti aukstojojo.

O tai ir daznas dvyliktokas nzn. arba septintokas, kai jam reikia pasirinkti stoti i gimnazija ar ne. Tiksliai nzn kurioj klaseje dabar galima pasirinkti profiliavima...


Aš ne apie tai: jei dešimtmetis, t.y., pagrindinio išsilavinimo, kursas bus lengvesnis, t.y., orientuotas į būsimus darbininkus, tai po jo mokinys nebesugebės ne aukštojoj mokytis, o net 11-12 kl., kuriose tai aukštąjai ruošiama jau kitais krūviais. Juk tam paruošimui tik 2 metai skirti. Todėl juk ir reikia visų 12 metų, kad metodiškai prie to mokinį privest...

...ir būtent todėl, kad dažnas 7-okas nežino, ar mokysis 11-12kl., ar eis mokytis specialybės, jam ir reikalingas 10 metis kursas, kurį praėjęs jau galėtų daryt ir viena, ir kita (ką jau apsispręs). Tai kiek auksčiau ir turėjo omeny Kuzia

O profiliavimo jau nebėra, 10 klasėje renkasi dalykus sekantiem metam, kokius nori (sugeba), kokiu nori lygiu, orientuodamiesi į tai, kokių labiau gali prireikti stojant (jokios konkrečios pakraipos nebėra)
Papildyta:
O dėl padirbėjimo tu visiškai teisi drinks_cheers.gif . Padirbėjus dažnam ir proto daugiau atsiranda, ir supratimas, kodėl reikia mokytis ateina, ir kursas kažkaip lenvesnis patampa (net aukštosios, ne tik vidurinės) thumbup.gif . Tiesiog žmonės supranta, kas ištiesų yra sunku. Ir neretas, tai supratęs dar ir mokytis dirbdamas sugeba. Jaunimas gali daug daugiau, nei mano; jeigu tik nori. Ir tai jiems, sakyčiau, visai puikiai sekasi mirksiukas.gif
Atsakyti
Esu 10-okas ir zinau,kokie kruviai yra mokyklose. 8 vidurki gali tureti be jokiu problemu,net neruosdamas namu darbu ir nededamas pastangu. Na aisku, tokios pamokos kaip daile ar darbai kelia vidurki.
Dideli kruviai-mitas, kuri visi perduoda is lupu i lupas, mokiniai nugirsta ir skundziasi:" Ach,kokie mes vargsai,kaip sunkiai mokomes". Cia tikra velniava. Is viso auga apgailetina karta,kuriai neuztenka dienos pasiruosti kontroliniui, kuri nuolat praso daugiau laiko ir maziau uzduociu, visos uzduotys jai sunkios, o mokytojai blogi ir negailestingi. Pats suprantu ne viska, moku ne viska, bet ir nesiskundziu,neprasau lengvatu. Zinau, su kuo siesiu ateiti,ka turiu moketi nepriekaistingai,o i ka galiu ziureti pro pirstus. Kasdien siekiu tobuleti,o ne prasyti atideti kontrolini ar vietoj pamoku eiiti i neva idomu rengini, uz kurio aplankyma mokytoja parasys desimtuka. Prasydamas lengvatu ir ieskodamas lengvu keliu netobulesi, o stovesi vietoje. Niekam turbut nera paslaptis,kad stovedamas vietoje anksciau ar veliau pradesi gesti wink.gif
Atsakyti
sveikos mamytes ir teveliai.musu mergyte -ketvirtoke.ir stai viena diena parnesa pratybas,lyg is pasaulio pazinimo,o ten pavaizduota masina ir prasoma parodyt jos dalis.na ratas,vairas,gazas na dar kazkas,sutinku gali ketvirtokas parodyt.bet kaip parodyt prasoma kardanini velena.na vyras mano vairuoja masina,bet sako ir as nelabai parodyciau.man tai pasirode keisciau tokie uzdaviniai pratybose.lyg vaikai turi buti meistrai ar tam butu ruosiami.ir siaip tos ju pratybos kvailos.visokiu veju prirasyta.geriau paprasciausiu dalyku ismokintu.pasaulio pazinimas,o kad jura suri vaikam neaiskina.tik atrodo svarbu visokie velenai.musu mergyte yra globotine is vaiku namu.tai net nezinojo,kad jura suri ir kad ji taip osia.isgirdusi pirma kart sauke traukinys atvaziuoja.tai gerai vaikuciams teveliai tokius dalykus dazniausiai pasako, parodo.o tokiem vaikam reiskia nereikia zinot.reiskia apie suria jura mokykloj nekalba,svarbiau kazkokie kardaniniai velenai.dar viena kvaila dalyka pastebejau lietuviu kalbos pratybose.nuo kada Vardininkas atsako i klausima koks?,kokia?,kilmininkas kokios?,kokio?ir t.tna ir raso V.koks?namas.apsurdas,tik vaiko apsunkinimas.ir dar liepia visus tuos nesamoningus klausimus ismokt mintinai.vietoj to kad normaliai mokytu V.kas?grazus namas.as net sakiau savo mergytei nesimokyt tu klausimu.gal kam ir normalu,man tai atrodo tik vaiko apsunkinimas.manau kad programos bent is kai kuriu pamoku yra sunkios,kaip ketvirtokams.
Atsakyti
QUOTE(velute @ 2007 03 22, 23:54)
...reiskia apie suria jura mokykloj nekalba,svarbiau kazkokie kardaniniai velenai.

dar viena kvaila dalyka pastebejau lietuviu kalbos pratybose.nuo kada Vardininkas atsako i klausima koks?,kokia?,kilmininkas kokios?,kokio?ir t.tna ir raso  V.koks?namas.apsurdas,tik vaiko apsunkinimas.ir dar liepia visus tuos nesamoningus klausimus ismokt mintinai.vietoj to kad normaliai mokytu V.kas?grazus namas.as net sakiau savo mergytei nesimokyt tu klausimu.gal kam ir normalu,man tai atrodo tik vaiko apsunkinimas.manau kad programos bent is kai kuriu pamoku yra sunkios,kaip ketvirtokams.


Labai sudominai bigsmile.gif Mano mažius irgi ketvirtokas, bet niekada nemačiau tokių klausimų linksniuojant schmoll.gif (pažiūrėsiu ir dar kartą dėl viso pikto). O linksniuoja jie daug, jau nuo kokios 3-os kl. ir žmoniškai: vardininkas - kas?, kilmininkas - ko? ir t.t. Seniai išdėstytas ir veiksnys bei tarinys. Paaiškinta, kad veiksnys - nebūtinai vienas žodis, gali būti ir du. Tada ir linksniuojami abu kartu, kaip vardidninkas, abu ir į vieną klausimą kas? atsako... Atrodo, vaikai supranta.

Pasaulio pažinime kardaninių velenų nepamenu (gal ir yra, nelabai ir gilinuos), bet pirmose klasėse kryžiažodžiai visokie būdavo. Į juos reikdavo mįslių atsakimus surašyti. Visa šeima susėdę galvodavom doh.gif . O paskui mokytojos paklausiau, kaip tuos namų darbus reik pirmokui antrokui padaryti, jei mes tų mįslių visų nežinom g.gif O pasirodo, klasėje tos mįslės (kaip ir visi kiti n.d.) aptarinėjamos, spėliojamos, o galiausiai dar paaiškinama, kad reikia ir su tose pačiose pratybose esančiais atsakymais (gale surašyti) sutikrinti doh.gif lotuliukas.gif Taigi, mūsų problema buvo ne programoje, o vaiko negirdėjime, kas vyksta pamokoj (išsiblaškęs jis labai) ax.gif
Tikrai nė vienam pradinukui nepakenkia dažnesni tėvų pokalbiai su mokytojais - daugybę įdomių ir naudingų dalykų sužinoti galima hihihi.gif
Mokytojai sako, kad vis daugėja tokių išsiblaškiusių ,,negirdinčių" vaikų. O vėlesnėse klasėse mokiniai jau savo noru nustoja girdėti, nes turi pamokose ir įdomesnių užsiėmimų, nei mokytojos atidžiai klausytis lotuliukas.gif Labai dažnai tai ir būna nesuprantamų namų darbų priežastis...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Atogrąža: 23 kovo 2007 - 02:37
QUOTE(Atogrąža @ 2007 03 23, 02:18)
Labai sudominai bigsmile.gif Mano mažius irgi ketvirtokas, bet niekada nemačiau tokių klausimų linksniuojant schmoll.gif (pažiūrėsiu ir dar kartą dėl viso pikto). O linksniuoja jie daug, jau nuo kokios 3-os kl.  ir žmoniškai: vardininkas - kas?, kilmininkas - ko? ir t.t. Seniai išdėstytas ir veiksnys bei tarinys. Paaiškinta, kad veiksnys - nebūtinai vienas žodis, gali būti ir du. Tada ir linksniuojami abu kartu, kaip vardidninkas, abu ir į vieną klausimą kas? atsako... Atrodo, vaikai supranta.

Pasaulio pažinime kardaninių velenų nepamenu (gal ir yra, nelabai ir gilinuos), bet pirmose klasėse kryžiažodžiai visokie būdavo. Į juos reikdavo mįslių atsakimus surašyti. Visa šeima susėdę galvodavom doh.gif . O paskui mokytojos paklausiau, kaip tuos namų darbus reik pirmokui antrokui padaryti, jei mes tų mįslių visų nežinom g.gif  O pasirodo, klasėje tos mįslės (kaip ir visi kiti n.d.) aptarinėjamos, spėliojamos, o galiausiai dar paaiškinama, kad reikia ir su tose pačiose pratybose  esančiais atsakymais (gale surašyti) sutikrinti doh.gif  lotuliukas.gif Taigi, mūsų problema buvo ne programoje, o vaiko negirdėjime, kas vyksta pamokoj (išsiblaškęs jis labai) ax.gif 
Tikrai nė vienam pradinukui nepakenkia dažnesni tėvų pokalbiai su mokytojais - daugybę įdomių ir naudingų dalykų sužinoti galima hihihi.gif
Mokytojai sako, kad vis daugėja tokių išsiblaškiusių ,,negirdinčių" vaikų. O vėlesnėse klasėse mokiniai jau savo noru nustoja girdėti, nes turi pamokose ir įdomesnių užsiėmimų, nei mokytojos atidžiai klausytis lotuliukas.gif Labai dažnai tai ir būna nesuprantamų namų darbų priežastis...

sveiki.na paziurek pasaulio pazinimo pratybose,ant virselio vaikis ant raketos skrieja,22psl.yra automobilis nupiestas,ten ir yra prasoma toki dalyka nurodyt.na o is lietuviu tas linksniavimas turbut buvo trecioj saltinelio knygoj,nes dabar jau ketvirta eina .ir net knygoj buvo tokie klausimai surasyti.nu surasyti surasyti,bet kad mokintis mintinai tai tikra nesamone.bet kaip apsunkina vaika.as kiek pastebiu senos mokytojos visai nenoriai uzsiima su vaikais.kiek pazistu jaunu mokytoju,jos visko prigalvoja,idomiau pamokeles praveda ir vaikai jas dievina.o tos rusu laiku mokytojos ziuri kad tik prastumt programa.na gal viena kita pasisventusi vaikams.kaip taviskiam einasi su mokslais.kas prasciau sekasi.ko nesupranta?man tai kai kurie ju pasakojimai knygutese yra sunkoki.kai reikia papasakoti tai net as kelis kart skaitau.o vaikui tai sunkoka isimint.kazkaip musu laikais buvo ir lengvesni ir idomesni tie pasakojimai.o kiek anglisku zodziu taviskis jau turi zodyne?ar juos moko iskart tart ir rasyt?na musu su mergaite laukia ilga r sunki vasara.mokytis reiks daug,kad penktoj nepasirodytu ziopla.be to eis i kita mokykla,nes senoji nekelia pasitikejimo.iki mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(velute @ 2007 03 23, 22:28)
sveiki.na paziurek pasaulio pazinimo pratybose,ant virselio vaikis ant raketos skrieja,22psl.yra automobilis nupiestas,ten ir yra prasoma toki dalyka nurodyt.

kiek pastebiu senos mokytojos visai nenoriai uzsiima su vaikais.kiek pazistu jaunu mokytoju,jos visko prigalvoja,idomiau pamokeles praveda ir vaikai jas dievina.o tos rusu laiku mokytojos ziuri kad tik prastumt programa.na gal viena kita pasisventusi vaikams.

kaip taviskiam einasi su mokslais.kas prasciau sekasi.ko nesupranta?

man tai kai kurie ju pasakojimai knygutese yra sunkoki.kai reikia papasakoti tai net as kelis kart skaitau.o vaikui tai sunkoka isimint.

kiek anglisku zodziu taviskis jau turi zodyne?ar juos moko iskart tart ir rasyt?

na musu su mergaite laukia ilga r sunki vasara.mokytis reiks daug,kad penktoj nepasirodytu ziopla.be to eis i kita mokykla,nes senoji nekelia pasitikejimo.iki mirksiukas.gif

Aha bigsmile.gif radau. Bet labai nesuku galvos dėl tiksliai ar ne visai tiksliai atliekamų tų pasaulio pažinimo užduočių. Jos reikalingos tik įtvirtinimui to, kas kalbama per pamoką, taigi, viskas jau apkalbėta ir aptarta su mokytoja. Ir jei maniškis baigęs 4 kl. vistiek nežinos, kaip veikia centrinio šildymo sistema ar, kur tiksliai yra stabdžių kaladėlės, tai sužinos, kai jam to prireiks. Svarbu, kad būtų apie tai jau girdėjęs ir turėtų apytikslį supratimą. Juk tai - pasaulio pažinimas, o ne išnagrinėjimas dalimis irnesakyk.gif.

Mūsų mokytoja irgi sena, jau 2 metai, kaip pensininkė. Taigi, ta laida jai paskutinė. Bet esu visiškai ja patenkinta. Daug bendraujam ir jei kas man keista, iš karto klausiu, ar net nusiunčiu pakalbėti vyresniąją dukrą, 10-okę (mokosi toje pačioje m-kloje).

Pamokų kartu su sūnum nedarau, tik kartą-kitą į savaitę patikrinu, nes linkęs nuo n.d. nusimuilinti. Yra paaiškinta, kad privalo klausti, jei kas neaišku, kad neprisikauptų visokių nežinojimų, nes nebesupras nieko, nepereis į kitą klasę. Bet klausia retai, dažniau primąsto savų sprendimo variantų lotuliukas.gif doh.gif
Bet nieko, po truputį einam į priekį, atrodo supranta viską, tik rašinėliai sunkiai sekasi - nemoka sklandžiai reikšti minčių, gražiai konstruoti sakinių.

O tie pasakojimai vadovėliuose, manau, gerai, kad nėra visai primityvūs. Turtina žodyna, moko naudoti išplėstinius sakinius, sinonimus. Tik, kad gabumai vaikų skirtingi. Sūnui, va, atpasakoti sekasi sunkokai, o dukra dar darželyje būdavo ant kėdės statoma, kad pasakas grupei sektų doh.gif Čia įgimti gebėjimai. O jei jie ne tokie akivaizdūs, kaip norėtųsi, gal kaip tik tie pasakojimai vadovėliuose skaitomi klasėje, analizuojami, vėliau perpasakojami padeda tuos gebėjimus vystyti mastau.gif

Dėl anglų išvis nieko pasakyt negaliu, aš jos nemoku ir visiškai į tą procesą nesikišu. Bet bėdų lyg ir nėra, įvertinimai geri. O žodžius, žinau, kad mokosi su rašyba (jei jis išvis mokosi). Ir anglų mokytoja kalbėjo, kad būtent 4 kl. rašyba ir gramatika labai akcentuojama (sunkus kursas), todėl 5-oje (kai dėmesys labiau skiriamas sakinių konstravimui) jie paprastai linkę per daug atsipalaiduoti, tada 6-oje vėl sunku.

Jūsų megraitė, kiek skaičiau, jau ir taip daug pasiekė thumbup.gif šaunuolės jūs abi 4u.gif Todėl manau, po kiek sunkesnės vasaros viskas stos į vietas ir eis kaip per sviestą. Kaip sako pedagogai, kad tik nepritrūktų moralinio palaikymo ir paskatinimų. Sėkmės 4u.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Atogrąža: 25 kovo 2007 - 01:38
Sveikos smile.gif esu vienuoliktokė.... mokaus nedidelio miesto gimnazijoj... Nors esu klasės pirmūnė, tačiau, tiek mokytis kiek aš niekam nelinkėčiau... retas savaitgalis yra bent kiek laisvesnis... dažniausiai vargstu su anglų kalba, kurią dėsto senas mokytojas, kuris yra labai vertinamas, tačiau tiek užduoda, kad kitas pamokas vos prabėgom... kur dar matematika... nors olimpiadose tikrai gerai sekasi, tačiau 10 iš šios pamokos semestre neįmanoma misija 3...sprendi sprendi vargsti ir lyg vioską supranti, o į kontrą įdeda tokių užduočių, kad tik pakraipai galvelę... nors dalykus, kuriuos rinkaus B lygiu tikėjaus bent kiek mažiau mokytis, tačiau... kontrolinius duoda A kurso....
Kirti mokosi, ko jie būtent tik mano reiks ateity... tačiau man sąžinė neleidžia eit nepasiruošus į mokyklą.. tada jaučiu didžiulį stresą ir nepasitikėjimą savimi.. tai taip ir sėdžiu kon per naktis...
aj dar nepaminėjau knygų skaitymo iš lietuvių kalbos ir interpretacijų rašymo... na nematau aš tuose kūriniuose tų tiek prasmių kiek reikėtų... nors lyg kiekvienas viską suvokiame skirtingai, tačiau interpretuoti reikia būtent taip ir ne kitaip... yra viena klasėj panelė, kuri eilėraščius rašo-laureatė, šiaip skaito be galo daug knygų, filosofuoja....tai ji 10ukus gauna... o ką daryt mums tokiems žemiškiems žmogeliukams? ir kur aš tą interpretavimą dėsiu kokioj vadyboj... na apie kitaką šikart jau ir patylėsiu...
va neseniai savaitę sirgau...tai po to vos stogas nenučiuožė... kol skolas atsiskaičiau...o plius kur dar šiaip kontroliniai...SIAUBAS tikrai, manau, kad baigusi mokyklos ašaros nebrauksiu ir jos nepasiiilgsiu... doh.gif unsure.gif
Atsakyti
sveiki mano didzioji 6toke o mazoji 3-ioke tai mazoji siaubas kiek uzduoda namu darbu pareina ir sedi ir parasyti ir isspresti ir eilerasti ismokti tikrai kruvis labai didelis o didziajai beveik visai pamoku neuzduoda
Atsakyti
QUOTE(velute @ 2007 03 23, 23:28)
o tos rusu laiku mokytojos

blink.gif blink.gif blink.gif cia gal sovietiniu laiku?
Nu bet cia as off top.
Atsakyti
QUOTE(velute @ 2007 03 23, 01:54)
.dar viena kvaila dalyka pastebejau lietuviu kalbos pratybose.nuo kada Vardininkas atsako i klausima koks?,kokia?,kilmininkas kokios?,kokio?ir t.tna ir raso  V.koks?.
galbut nuo tada, ki bando ismokyti budvardzio linksniavimo? nemanoate, kad reiketu su mokytoja pasikalbet ir issiaiskint, kodel taip yra, o ne globotinei aiskint, kad tu sito nesimokyk? g.gif tai aukstesnese klaese kai mokytoja jai aiskins ka nors jums nezinomo ar nesuprantamo, jus tiesiog sakysite - ai, sito nesimokyk, man nei si mokykla, nei si mokytoja pasitikejio nekelia? g.gif
Atsakyti
QUOTE(dangiuk @ 2007 03 31, 22:09)
galbut nuo tada, ki bando ismokyti budvardzio linksniavimo? nemanoate, kad reiketu su mokytoja pasikalbet ir issiaiskint, kodel taip yra, o ne globotinei aiskint, kad tu sito nesimokyk?  g.gif  tai aukstesnese klaese kai mokytoja jai aiskins ka nors jums nezinomo ar nesuprantamo, jus tiesiog sakysite - ai, sito nesimokyk, man nei si mokykla, nei si mokytoja pasitikejio nekelia?  g.gif

sveiki.gal ir nueiciau,bet kad tas poziuris i ta vaika jau nekoks ten susiklostes.ir ne tik i ja.jos klasej daugiau mokosi is globos namu.jie ten antrarusiai.o budvardi mes graziausiai ismokome su daiktavardziu linksniuot ir normaliais linksniais.ir tikrai manau nieko maziau nenukentejo nesimokiusi tu kitu klausimu.paprasciausiai mes ta laika kur ji butu besimokiusi panaudojom kitam dalykui ismokti.ir tikrai jei ateity rasiu kas beprasmiska mokytis,taip ir pasakysiu jai.kam vaikui sukt smegenis ir isradinet amerika,kai butent siuo metu jai reikia tiek daug dasivyti,ismokti ir drasiai izengti i 5 klase rudeni.o viresnese klasese manau kaip ir visi mokiniai atsirinks pati ka jai daugiau mokytis ka maziau.o del mokytoju ir mokyklu tai tikrai yra imanoma atskirt kur mokytojas prastumia pamoka,o kur stengiasi kad vaikas ismoktu.jei tas pats vaikas tik turi nora mokintis.as pati 10metu prasimokiusi vienoj mokykloj,kitus du metus baigiau kitoj.ir tikrai skirtumas didziulis.ir tarp mokyklos ir tarp mokytoju.ir savo mergytei jau pasakiau kad eis rudeni i kita mokykla,kur vaikai nezinos jos praeities ir tarp mokytoju ras tikrai didesni demesi.ir kuriem rupes vaika ismokyti o ne tik numoti ranka ir pasakyt kad jis beviltiskas,nes yra is vaiku namu.
Atsakyti