
Kai mano sūnui buvo 2metukai,jis beveik nieko nešnekėjo ir aš susirūpinau,nes mano dukra būdama tokio pat amžiaus jau gan aiškiai kalbėjo.Todėl užsiregistravau ir nuvedžiau pas logopedę ji pravedė kelis užsiėmimus,ir pasiūlė palaukt 3-ojo gimtadienio nes nieko blogo nemato ir reikia laukt.Ir dabar jam greit 3-iąs gimtadienis ir jis jau kalba trumpas sakinias bet dar yra ir nemažai neaiškių žodelių.

Klopedija,
neplanuojat vykti i Londona?
(juokauju,bet tikrai idejau skelbima,kad ieskau lokopedes,bet deja
)butu juokinga,jei nebutu graudu;tikrai jauciu,kad jai ne viskas gerai
jinai daug kalba,nera,kad tyli,bet tokiais labai primityviais zodeliais,o siaip sako zodziu pirma skiemeni,sakiniais nekalba
protauti tai jinai protauja,stato puzle,pazista spalvas,labai megsta lietuviskas daineles,turim daugybe disku,tai jinai labai megsta kartoti zodelius.Jos zodyne yra ir anglisku zodeliu,pvz ant autobuso ji sako ,,bus,,,siandien sporto centre ji vienam vaikui sako ,,suori,,reiskia sorry(atsiprasau).namuose zaislai,kompiureiai visi angliski,su vaikuciais ,kuriais bendrauja yra vyresni,gal ir tai daro itaka,gal reiktu susirasti panasaus amziaus vaikuciu
Dar vienas pastebejimas,jinai jauciu turi daugeliui dalyku baime,stai pvz prie zmoniu bijo pasisakyti,kad nori i tualeta;kai piesia vandeniniais dazais,jos pagrindine spalva -juoda,tai kiek zinau nera gerai,sako truputi nerviskai
neplanuojat vykti i Londona?





Dar vienas pastebejimas,jinai jauciu turi daugeliui dalyku baime,stai pvz prie zmoniu bijo pasisakyti,kad nori i tualeta;kai piesia vandeniniais dazais,jos pagrindine spalva -juoda,tai kiek zinau nera gerai,sako truputi nerviskai

QUOTE(Auksesmama @ 2008 03 05, 18:55)
Nea 
Merginos, čia yra labai panaši tema


auksesmama, o ka piesia juodai? kokius dalykus, ar visi piesiniai tamsus? Tai rodo vaiko vidini nerima, nesauguma.
jei turi galimybe gauti Lryta, ten buna vaiku skyrelis, kur yra parsiuko ciuko nuotykiai. Mano vaikui tai parsiukas labai padejo. Tiesiog nusakai situacija, paaiskini, ir sakysim is tos situacijos nori ismokinti istarti ar naudoti kelis zodzius. tada klausi vaiko: ka daro parsiukas? sakysim soka. Pagiri. Tik nezinau ar tokio amziaus, tokia uzduotis yra veiksminga ir ne per sunki. faktas, kad reikia vaikui girdeti kuo daugiau lietuviskos kalbos, pvz lietuviskai igarsintu filmuku, mamos skaitomu pasaku.Siaip gali buti, kad jos vidinis zodynas yra pakankamai didelis, bet jis pasyvus, beto aisku, kad maiso ir uzsienio kalba. tiesiog tau labai daug demesio reikia skirti zaidimams su kalba, ne kompiuteris, o tu ir mamos kalba, pataisymas. Uz kiekviena tiesingai istarta ismokta zodi gali buti koks mazas prizas.
galiu tik pasakyti, kad tai nera lengvas darbas, bet uz tai nerealus dziaugsmas, kai vaikas pasako teisingai.
Siaip jei vaikui tai sunki veikla, tai jis bega ir nenori dazniausiai dirbti, bet epr zaidimus ir su mamos kantrybe galima padaryti labai daug
jei turi galimybe gauti Lryta, ten buna vaiku skyrelis, kur yra parsiuko ciuko nuotykiai. Mano vaikui tai parsiukas labai padejo. Tiesiog nusakai situacija, paaiskini, ir sakysim is tos situacijos nori ismokinti istarti ar naudoti kelis zodzius. tada klausi vaiko: ka daro parsiukas? sakysim soka. Pagiri. Tik nezinau ar tokio amziaus, tokia uzduotis yra veiksminga ir ne per sunki. faktas, kad reikia vaikui girdeti kuo daugiau lietuviskos kalbos, pvz lietuviskai igarsintu filmuku, mamos skaitomu pasaku.Siaip gali buti, kad jos vidinis zodynas yra pakankamai didelis, bet jis pasyvus, beto aisku, kad maiso ir uzsienio kalba. tiesiog tau labai daug demesio reikia skirti zaidimams su kalba, ne kompiuteris, o tu ir mamos kalba, pataisymas. Uz kiekviena tiesingai istarta ismokta zodi gali buti koks mazas prizas.
galiu tik pasakyti, kad tai nera lengvas darbas, bet uz tai nerealus dziaugsmas, kai vaikas pasako teisingai.
Siaip jei vaikui tai sunki veikla, tai jis bega ir nenori dazniausiai dirbti, bet epr zaidimus ir su mamos kantrybe galima padaryti labai daug

QUOTE(Alchemie @ 2008 03 05, 19:48)
auksesmama, o ka piesia juodai? kokius dalykus, ar visi piesiniai tamsus? Tai rodo vaiko vidini nerima, nesauguma.
jei turi galimybe gauti Lryta, ten buna vaiku skyrelis, kur yra parsiuko ciuko nuotykiai. Mano vaikui tai parsiukas labai padejo. Tiesiog nusakai situacija, paaiskini, ir sakysim is tos situacijos nori ismokinti istarti ar naudoti kelis zodzius. tada klausi vaiko: ka daro parsiukas? sakysim soka. Pagiri. Tik nezinau ar tokio amziaus, tokia uzduotis yra veiksminga ir ne per sunki. faktas, kad reikia vaikui girdeti kuo daugiau lietuviskos kalbos, pvz lietuviskai igarsintu filmuku, mamos skaitomu pasaku.Siaip gali buti, kad jos vidinis zodynas yra pakankamai didelis, bet jis pasyvus, beto aisku, kad maiso ir uzsienio kalba. tiesiog tau labai daug demesio reikia skirti zaidimams su kalba, ne kompiuteris, o tu ir mamos kalba, pataisymas. Uz kiekviena tiesingai istarta ismokta zodi gali buti koks mazas prizas.
galiu tik pasakyti, kad tai nera lengvas darbas, bet uz tai nerealus dziaugsmas, kai vaikas pasako teisingai.
Siaip jei vaikui tai sunki veikla, tai jis bega ir nenori dazniausiai dirbti, bet epr zaidimus ir su mamos kantrybe galima padaryti labai daug
jei turi galimybe gauti Lryta, ten buna vaiku skyrelis, kur yra parsiuko ciuko nuotykiai. Mano vaikui tai parsiukas labai padejo. Tiesiog nusakai situacija, paaiskini, ir sakysim is tos situacijos nori ismokinti istarti ar naudoti kelis zodzius. tada klausi vaiko: ka daro parsiukas? sakysim soka. Pagiri. Tik nezinau ar tokio amziaus, tokia uzduotis yra veiksminga ir ne per sunki. faktas, kad reikia vaikui girdeti kuo daugiau lietuviskos kalbos, pvz lietuviskai igarsintu filmuku, mamos skaitomu pasaku.Siaip gali buti, kad jos vidinis zodynas yra pakankamai didelis, bet jis pasyvus, beto aisku, kad maiso ir uzsienio kalba. tiesiog tau labai daug demesio reikia skirti zaidimams su kalba, ne kompiuteris, o tu ir mamos kalba, pataisymas. Uz kiekviena tiesingai istarta ismokta zodi gali buti koks mazas prizas.
galiu tik pasakyti, kad tai nera lengvas darbas, bet uz tai nerealus dziaugsmas, kai vaikas pasako teisingai.
Siaip jei vaikui tai sunki veikla, tai jis bega ir nenori dazniausiai dirbti, bet epr zaidimus ir su mamos kantrybe galima padaryti labai daug

LABAI ACIU VISOMS



mano vaikas lisdavo po kede ir nekartodavo, nenoredavo tarti, nes jiems tai daug sunkesnis darbas, nei mes galime isivaizduoti, jiems reikia nugaleti save.
Pabandyk pradzioje ziureti knygeles, jai pazistamas ir sakyk ant kokiu heroju, man patinka meska, man patinka arklys. kas tau patinka? ji neturetu suvokti, kad dirbate, kai pasakai pavadinima paklausk pvz : tau patinka meska ar arklys?, kad vaikas pasirinktu pavadinima, padek istarti jai pirma skiemeni, jei pvz. rodo pirstu. kartojimas lengviau ima eitis, kai prasilauzia jau pati sistema vaikui, kai pajunta azarta.
musu logopede zaizdavo taip: isdelioja korteles kaip laiptus ant grindu ir jose gyvunai ar apsaku veikejai(kas jai patinka) atverti viena ir sakai as radau pvz. gele, tada jos eile versti: ka tu radai? leisk vaikui pamastyti, jei sunku pasakyti, sakyk,tau pasiseke radai sakysim..zaisla. ir pan.
paskui galima imti korteles pagal temas pvz. darzoves, vaisiai, spalvos. daznai vaikas zino daug daugiau, bet pasyviai ir tokie zaidimai apdeda istraukti itvirtinti zodzius, nors pvz. mano vaikas skiria metu laikus pagal paveikslelius, bet paklaustas daznai susimakaluoja ir pasako ne ta.
del parsiuko, tai mama galetu paieskoti senu penktadienio laikrasciu iskirpti tiesiog tik ciuko nuotykius, paklijuoti ant kietesnio popieriaus ir tau atsiusti. tiesiog vaikams kazkodel labai patrauklus ciukas ir jo istorijos.
Beje, jei eina pasivaikscioti, tai rodyk ziurek gele, akmuo ar namas, sakyk aiskiai letai, stenkis tuo metu paliesti vaika, kad atkreiptu demesi. Slepkit daiktus, ir kai ieskai sakai: po kede nera (prielinksniu naudojimas ir daiktu pavadinimai), ant stalo nera, prie lango nera, radau po stalu. tegu ji slepia paeiliui. rasite zaidima, kuris labiau patinka.
beje, mano vaikas iki darbo su logopede nepiese beveik, kai praluzo kalba eme piesti. dabar piesia, tikrai labai graziai.tiesa..butinai daznai kartok, kad myli, ypac tada kai uzsispiria ir nekartoja, pagirk, kai pasiseka. taip vaikas matys, kad uz jo nesekme jis nera nevertiniamas, kad tai neitakoja tavo santykio su ja. tai labai svarbii, nes saugumo jausmas ir kalba labai susije.
Pabandyk pradzioje ziureti knygeles, jai pazistamas ir sakyk ant kokiu heroju, man patinka meska, man patinka arklys. kas tau patinka? ji neturetu suvokti, kad dirbate, kai pasakai pavadinima paklausk pvz : tau patinka meska ar arklys?, kad vaikas pasirinktu pavadinima, padek istarti jai pirma skiemeni, jei pvz. rodo pirstu. kartojimas lengviau ima eitis, kai prasilauzia jau pati sistema vaikui, kai pajunta azarta.
musu logopede zaizdavo taip: isdelioja korteles kaip laiptus ant grindu ir jose gyvunai ar apsaku veikejai(kas jai patinka) atverti viena ir sakai as radau pvz. gele, tada jos eile versti: ka tu radai? leisk vaikui pamastyti, jei sunku pasakyti, sakyk,tau pasiseke radai sakysim..zaisla. ir pan.
paskui galima imti korteles pagal temas pvz. darzoves, vaisiai, spalvos. daznai vaikas zino daug daugiau, bet pasyviai ir tokie zaidimai apdeda istraukti itvirtinti zodzius, nors pvz. mano vaikas skiria metu laikus pagal paveikslelius, bet paklaustas daznai susimakaluoja ir pasako ne ta.
del parsiuko, tai mama galetu paieskoti senu penktadienio laikrasciu iskirpti tiesiog tik ciuko nuotykius, paklijuoti ant kietesnio popieriaus ir tau atsiusti. tiesiog vaikams kazkodel labai patrauklus ciukas ir jo istorijos.
Beje, jei eina pasivaikscioti, tai rodyk ziurek gele, akmuo ar namas, sakyk aiskiai letai, stenkis tuo metu paliesti vaika, kad atkreiptu demesi. Slepkit daiktus, ir kai ieskai sakai: po kede nera (prielinksniu naudojimas ir daiktu pavadinimai), ant stalo nera, prie lango nera, radau po stalu. tegu ji slepia paeiliui. rasite zaidima, kuris labiau patinka.
beje, mano vaikas iki darbo su logopede nepiese beveik, kai praluzo kalba eme piesti. dabar piesia, tikrai labai graziai.tiesa..butinai daznai kartok, kad myli, ypac tada kai uzsispiria ir nekartoja, pagirk, kai pasiseka. taip vaikas matys, kad uz jo nesekme jis nera nevertiniamas, kad tai neitakoja tavo santykio su ja. tai labai svarbii, nes saugumo jausmas ir kalba labai susije.
QUOTE(Alchemie @ 2008 03 05, 20:48)
auksesmama, o ka piesia juodai? kokius dalykus, ar visi piesiniai tamsus? Tai rodo vaiko vidini nerima, nesauguma.
Tikrai? Mano vaikas irgi renkasi juoda spalva visada kai tik gali pasirinkti. As bandziau spelioti ka tai reiskia... Kai pradejo piesti, dazniausiai piesdavo zmones. Dazniausiai zmoniu veidus. Akis, burna, nosi ir galiausiai galvos apskritima. O dabar kazkodel nebeidomu, bet nieko kito nebando. Tiesiog pamozoja ir tiek.
QUOTE(Alchemie @ 2008 03 05, 20:55)
mano vaikas lisdavo po kede ir nekartodavo, nenoredavo tarti, nes jiems tai daug sunkesnis darbas, nei mes galime isivaizduoti, jiems reikia nugaleti save.
Pabandyk pradzioje ziureti knygeles, jai pazistamas ir sakyk ant kokiu heroju, man patinka meska, man patinka arklys. kas tau patinka? ji neturetu suvokti, kad dirbate, kai pasakai pavadinima paklausk pvz : tau patinka meska ar arklys?, kad vaikas pasirinktu pavadinima, padek istarti jai pirma skiemeni, jei pvz. rodo pirstu. kartojimas lengviau ima eitis, kai prasilauzia jau pati sistema vaikui, kai pajunta azarta.
musu logopede zaizdavo taip: isdelioja korteles kaip laiptus ant grindu ir jose gyvunai ar apsaku veikejai(kas jai patinka) atverti viena ir sakai as radau pvz. gele, tada jos eile versti: ka tu radai? leisk vaikui pamastyti, jei sunku pasakyti, sakyk,tau pasiseke radai sakysim..zaisla. ir pan.
paskui galima imti korteles pagal temas pvz. darzoves, vaisiai, spalvos. daznai vaikas zino daug daugiau, bet pasyviai ir tokie zaidimai apdeda istraukti itvirtinti zodzius, nors pvz. mano vaikas skiria metu laikus pagal paveikslelius, bet paklaustas daznai susimakaluoja ir pasako ne ta.
del parsiuko, tai mama galetu paieskoti senu penktadienio laikrasciu iskirpti tiesiog tik ciuko nuotykius, paklijuoti ant kietesnio popieriaus ir tau atsiusti. tiesiog vaikams kazkodel labai patrauklus ciukas ir jo istorijos.
Beje, jei eina pasivaikscioti, tai rodyk ziurek gele, akmuo ar namas, sakyk aiskiai letai, stenkis tuo metu paliesti vaika, kad atkreiptu demesi. Slepkit daiktus, ir kai ieskai sakai: po kede nera (prielinksniu naudojimas ir daiktu pavadinimai), ant stalo nera, prie lango nera, radau po stalu. tegu ji slepia paeiliui. rasite zaidima, kuris labiau patinka.
beje, mano vaikas iki darbo su logopede nepiese beveik, kai praluzo kalba eme piesti. dabar piesia, tikrai labai graziai.tiesa..butinai daznai kartok, kad myli, ypac tada kai uzsispiria ir nekartoja, pagirk, kai pasiseka. taip vaikas matys, kad uz jo nesekme jis nera nevertiniamas, kad tai neitakoja tavo santykio su ja. tai labai svarbii, nes saugumo jausmas ir kalba labai susije.
Pabandyk pradzioje ziureti knygeles, jai pazistamas ir sakyk ant kokiu heroju, man patinka meska, man patinka arklys. kas tau patinka? ji neturetu suvokti, kad dirbate, kai pasakai pavadinima paklausk pvz : tau patinka meska ar arklys?, kad vaikas pasirinktu pavadinima, padek istarti jai pirma skiemeni, jei pvz. rodo pirstu. kartojimas lengviau ima eitis, kai prasilauzia jau pati sistema vaikui, kai pajunta azarta.
musu logopede zaizdavo taip: isdelioja korteles kaip laiptus ant grindu ir jose gyvunai ar apsaku veikejai(kas jai patinka) atverti viena ir sakai as radau pvz. gele, tada jos eile versti: ka tu radai? leisk vaikui pamastyti, jei sunku pasakyti, sakyk,tau pasiseke radai sakysim..zaisla. ir pan.
paskui galima imti korteles pagal temas pvz. darzoves, vaisiai, spalvos. daznai vaikas zino daug daugiau, bet pasyviai ir tokie zaidimai apdeda istraukti itvirtinti zodzius, nors pvz. mano vaikas skiria metu laikus pagal paveikslelius, bet paklaustas daznai susimakaluoja ir pasako ne ta.
del parsiuko, tai mama galetu paieskoti senu penktadienio laikrasciu iskirpti tiesiog tik ciuko nuotykius, paklijuoti ant kietesnio popieriaus ir tau atsiusti. tiesiog vaikams kazkodel labai patrauklus ciukas ir jo istorijos.
Beje, jei eina pasivaikscioti, tai rodyk ziurek gele, akmuo ar namas, sakyk aiskiai letai, stenkis tuo metu paliesti vaika, kad atkreiptu demesi. Slepkit daiktus, ir kai ieskai sakai: po kede nera (prielinksniu naudojimas ir daiktu pavadinimai), ant stalo nera, prie lango nera, radau po stalu. tegu ji slepia paeiliui. rasite zaidima, kuris labiau patinka.
beje, mano vaikas iki darbo su logopede nepiese beveik, kai praluzo kalba eme piesti. dabar piesia, tikrai labai graziai.tiesa..butinai daznai kartok, kad myli, ypac tada kai uzsispiria ir nekartoja, pagirk, kai pasiseka. taip vaikas matys, kad uz jo nesekme jis nera nevertiniamas, kad tai neitakoja tavo santykio su ja. tai labai svarbii, nes saugumo jausmas ir kalba labai susije.
paskaiciau ir net apsizliumbiau




QUOTE(Auksesmama @ 2008 03 05, 19:32)
nera kantri,dabar kai prasau pakartoti jinai priesinasi man,sako ne arba tiesiog suka tema i kita puse,rodo kas ant sienos ir tt..
Zinokit man logopede taip aiskino tokius reiskinius - kiekvienas zmogus, turintis koki nors trukuma (o siuo atveju musu vaikai turi kalbos trukuma ir tai puikiai supranta) stengiasi ji maskuoti arba kompensuoti. Tai va, tas sakymas ''ne'' arba temos nukreipimas - tai maskuote: jusu mazyle bando iskelti ir parodyti savaji ''as'' auksciau uz jusu (nes giliai sirdy ji zino ir jaucia, kad yra netokia, kokia turi buti, nesugebes pakartoti ar pasakyti, ji jaucia baime ar nepilnavertiskuma). Temos nukreipimas - tai vengimas, ji stengiasi isvengti jai nemalonaus jausmo, kad ji nesugeba pasakyti, bando ''valdyti situacija''.
Maniskis tai daro ant visko, ko galvoja, kad nesugebes pasakyti sakydamas ''as dar nezinau''. Arba dar geriau - pas logopede gaves koki darbeli jeigu jam neiseina, padaro viska savaip ir paskui ''gincijasi'' su logopede, kad jis atseit viska gerai padare, o logopede - blogai padare

Tai yra normalus psichologinis reiskinys ir ji reikia isgyventi kartu su vaiku. Pirmiausia - kantrybe. Jei mazyle sako ''ne'', tebunie tam kartui ''ne''. Po kurio laiko vel paklauskite to paties zodziu ar prasykite kartoti. Nesivelkite su ja i gincus, nebarkite, negedinkit, neparodykite susierzinimo. Po kazkurio laiko, kai isidrasins ji pasakys ta zodi (tikrai pasakys, bukit tuo tikra), tada girkite ar apdovanokite.
As patebejau, kad maniskis kai kuriuos zodzius, kuriuos mokindavau as ar logopede tik po keliu savaiciu ar net menesio - tiek laiko matyt jam reikia, kad smegenys galutinai suvirskintu

O nuraminimui dar galiu pasakyti, kad maniskiui kalba pradejo po truputi vertis po 2,5 menesio kai baigeme pries tai visa kursa pas logopede (kazkur apie 1,5 men). Zodziu laikas cia irgi visur reikalingas. Ir kantrybe

QUOTE(skruzdeda @ 2008 03 05, 20:20)
Tikrai? Mano vaikas irgi renkasi juoda spalva visada kai tik gali pasirinkti. As bandziau spelioti ka tai reiskia... Kai pradejo piesti, dazniausiai piesdavo zmones. Dazniausiai zmoniu veidus. Akis, burna, nosi ir galiausiai galvos apskritima. O dabar kazkodel nebeidomu, bet nieko kito nebando. Tiesiog pamozoja ir tiek.
Maniskis irgi tik mozoja



dar noriu sukonkretinti viska...nuo ko geriausia butu pradeti?kiek zodeliu per diena reikia kad ismoktu?nes mes daug kartojam,va ka nors neistaria ir sakom skiemeniais,bet po to ji vel nepamena
gal sakau per daug zodeliu uzkraunu?ar reikia rinktis konkrecias temas pvz gyvunai,maistas ar tiesiog ka kalbam,ko snekamojoje kalboje neistariam ir tuos kartoti,o tada nauju itraukti,kuriuos reciau vartojam...?aciu visoms,bet tikriausiai cia bus mano klaida,vakar atsigulus viska apmasciau,tai as jos labai mazai klausineju,kai ziurim knygute,tai as jos klausiu kur tas ar anas..o tureciau klausti kas cia,kad ji pati atsakytu
bet stai kai vaziuojam ,tai jinai labai buna susidomejus visko klausineja,kalbam



QUOTE(Auksesmama @ 2008 03 06, 12:51)
dar noriu sukonkretinti viska...nuo ko geriausia butu pradeti?kiek zodeliu per diena reikia kad ismoktu?nes mes daug kartojam,va ka nors neistaria ir sakom skiemeniais,bet po to ji vel nepamena
gal sakau per daug zodeliu uzkraunu?ar reikia rinktis konkrecias temas pvz gyvunai,maistas ar tiesiog ka kalbam,ko snekamojoje kalboje neistariam ir tuos kartoti,o tada nauju itraukti,kuriuos reciau vartojam...?aciu visoms,bet tikriausiai cia bus mano klaida,vakar atsigulus viska apmasciau,tai as jos labai mazai klausineju,kai ziurim knygute,tai as jos klausiu kur tas ar anas..o tureciau klausti kas cia,kad ji pati atsakytu
bet stai kai vaziuojam ,tai jinai labai buna susidomejus visko klausineja,kalbam 



Pas mus panasiai,viskas idomu,viska atlieka(paliepimus)bet su pakartojimais sunkiai.Viena logopede man patare kalbeti tiesiog kasdiene kalba,tik viska ivardyti,tarkim Luka aunasi batus,Luka nori gerti,mama pila sultis i stikline




QUOTE
Auksesmama,2008 03 06, 13:51
kiek zodeliu per diena reikia kad ismoktu?nes mes daug kartojam,va ka nors neistaria ir sakom skiemeniais,bet po to ji vel nepamena
gal sakau per daug zodeliu uzkraunu?
Nėra jokių normų, kiek ir ko išmokti. Jei žodį galų gale ištarė, tai dar nereiškia, kad jau visuomet puikiai ištars. Kaip jau čia kažkas minėjo, smegenys turi "suvirškinti" informaciją. Visi žodžiai turėtų būti gerai pažįtamų daiktų pavadinimai, įprastų veiksmų įvardijimas, o svarbiausia - gera nuotaika!kiek zodeliu per diena reikia kad ismoktu?nes mes daug kartojam,va ka nors neistaria ir sakom skiemeniais,bet po to ji vel nepamena

QUOTE
ar reikia rinktis konkrecias temas pvz gyvunai,maistas ar tiesiog ka kalbam,ko snekamojoje kalboje neistariam ir tuos kartoti,o tada nauju itraukti,kuriuos reciau vartojam...?
Reikia nuolat šnekėti, ką tuo metu veikiate: štai batai, tuoj apsiausim batus, apsivilksim striukę. Užsidėjom kepurę, galim eiti į lauką ir t.t., ir pan. QUOTE
kai ziurim knygute,tai as jos klausiu kur tas ar anas..o tureciau klausti kas cia,kad ji pati atsakytu 
Galit visaip ir visko klausinėti. Jei mergaitė neatsako, turit pati pasakyti, kad vaikas išgirstų atsakymo pavyzdį. 
Logopedės dažnai juokauja: "Pati paklausiu, pati atsakau, su protingu žmogumi pasikalbu..."
