Įkraunama...
Įkraunama...

Modifikuota programa vaikui

QUOTE(Kriiste @ 2013 04 10, 23:10)
tai va kad to norit Jus, ne vaikas ir neivertinat kad galbut jam tai per sunku, paprasciausiai per sudetinga... Ir taip neturi but... Kita mama gali sakyt kad nori, jog vaikas vaiksciotu - neziurint i tai, kad jo kojytes paralyzuotos, nu nori ir dirbs tuo klausimu kiek gales - o kas nuo to kencia?  - tik ju paciu vaikas... Nuo to nuolatinio spaudimo, nesekmes potyrio - tik vaiko saviverte mazeja, juk jis jums jau atvirai sako - kad kodel as toks? kodel mano smegenys prasti? unsure.gif
As suprantu kad vaikas kai tingi - reikia ji spustelt (bet tik kai gali, o tingi), o kai jau turi rimtu sutrikimu -Gvidas Jadenkus 2 grupe. - jei tik to tesitikima - 1,3 ar 9 klaseje - svarbu ismoks mirksiukas.gif

As negirdejau, kad mokykloje uzduotys buna pagal vaiko gabumus. Pas mus yra tos pacios, kaip visos klases. Niekas ju nekeicia. Jis gali padaryti viena maziau.

Jeigu vaikas nesugeba suvokti perskaityto teksto, apie kokius savarankiskus darbus galima kalbeti. g.gif

Cia galima diskutuoti, be galo. smile.gif


Atsakyti
QUOTE(Karusia @ 2013 04 10, 22:49)
taip, natūraliai nepervargtų, jei rašytų taip, kaip išmoko mokykloje - kur H panašesnė į žaidimą kryžiukais nuliukais ar matematikoje išmoktų tik nusirašinėti, nesuvokdama ką rašo....

p.s. ar mes vis dar temoje apie vaikus su mokymosi sutrikimais ir modifikuotas programas?


bet jei vaikai neturintys sutrikimu ta pati daro per ta pati laika, naturalu, kad vaikui, turinciam toki sutrikima reikia daugiau laiko duoti ismokimui, todel ta programa ir reikia modifikuoti (tai nereiskia, kad ilgiau namie sedeti). Jei vaikas raide rasyti ismoko per 1-2 dienas, prirases 4-5 eilutes, tai va jusu vaikui reikia prirasuti gal 10 eiluciu, gal 20 - bet tai nereiskia kad per viena diena unsure.gif , as is principo esu pries juodrascius ir pavyzdiniu namu darbu nesima i mokykla, turetu matytis akivaizdziai viskas, kiek vaikas dirba ir kokiais budais, kol pasieke ta rezultata blush2.gif

jo, mes apie sutrikimus ir modifikuotas programas mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2013 04 10, 21:10)
tai va kad to norit Jus, ne vaikas ir neivertinat kad galbut jam tai per sunku, paprasciausiai per sudetinga... Ir taip neturi but... Kita mama gali sakyt kad nori, jog vaikas vaiksciotu - neziurint i tai, kad jo kojytes paralyzuotos, nu nori ir dirbs tuo klausimu kiek gales - o kas nuo to kencia?  - tik ju paciu vaikas... Nuo to nuolatinio spaudimo, nesekmes potyrio - tik vaiko saviverte mazeja, juk jis jums jau atvirai sako - kad kodel as toks? kodel mano smegenys prasti? unsure.gif
As suprantu kad vaikas kai tingi - reikia ji spustelt (bet tik kai gali, o tingi), o kai jau turi rimtu sutrikimu - uzduotys turetu buti atitinkancios jo realu lygi, tada jis jaus pasitenkinima savo pasiekimais ir gebejimais, tad ir noras bus ir motyvacija ir atsiras uz ka pagirti, o koks skirtumas kada skaiciuot, skaityt, rasyt ismoks - jei tik to tesitikima - 1,3 ar 9 klaseje - svarbu ismoks mirksiukas.gif

Mes norim ir pasiekiam patį mažiausią minimumą juodu darbu ir tikrai nesustosim. Jei nedirbsim papildomai po pamokų, jis nesugebės net rašyt ar skaityt dviejų skiemenų žodžių. Įdėjus labai daug pastangų (mūsų ir mokytojos) bent kažką mes šiandien turim. Būtume galvoję, kad ai, nieko vis tiek iš jo nebus, tiek to, tai gal šiandien jis net skiemens iš dviejų raidžių nesudėtų. Mes puikiai įvertinam vaiko galimybes, nesėdim prie tų užduočių, kurių jis nesuprato pirmoje klasėje ir kurių jis šiandien (trečioje klasėje) vis dar nesuvokia. Paprasčiausius skaičiavimo veiksmus didžiulio įdirbio dėka jis sugeba atlikti. Žino, kad aritmetinius veiksmus pradedam atlikti nuo vienetų ir paeiliui einam iki tūkstančio. Dauginam, dalinam, sudedam, atimam, kad ir skaičiuotuvo pagalba, bet vis tiek dirbam ir padarom. Ir už kiekvieną mažiausią teisingai atliktą veiksmą (nesvarbu, kad mama sėdi šalia ir dažnai "užveda ant kelio") vaikas yra skatinamas ir giriamas.
Ši tema ne apie tingius vaikus, o apie vaikus, turinčius problemų, tai mamos, kurių vaikai tingi, turėtų susikurti atskirą temą pokalbiams. Tokioje temoje tiktų ir aukščiau šioje temoje minėtos bausmės. O šioje temoje bausmė ir paskatinimai, kaip Jūs ir minėjote, turi atitikti realų vaiko lygį, o ne atimam, uždraudžiam, spaudžiam ar skatinam už tai, ką vaikui padaryt sunku. Aš taip kalbu, nes man tai jau praeitas etapas ir, beje, labai gaila, tokią sistemą taikiau patarta spec. pedagogės mokykloje. Atrodo, žmogus dirba ne pirmus metus mokykloje, turi daug patirties, tai kaip nepasitikėsi. Ir su mūsų vaiku dirbo jau antrus metus, matė jo galimybes, bet skatinimų-bausmių sistema buvo pasiūlyta kaip jau anksiau minėjau. Suprantu, kad geriems specialistams sunku girdėti ir sutikti, kad ir jų tarpe yra tokių bendradarbių, bet aš kalbu iš tėvų pusės ir kalbu iš labai skaudžios patirties verysad.gif

Dar vienas pavyzdys iš mūsų patirties. Pirma klasė (rugsėjo mėn.). Vaikas nelabai aiškiai taria "r" raidę. Lankom privačius užsiėmimus pas logopedę(kasdien po valandą). Kaip tik tuo pat metu pirmokai vedami pas logopedą įvertinimui. Mūsiškiui, aišku, skiriama logopedo pagalba, 1 pamoka per savaitę. Nueina sūnus į pirmą logopedinį užsiėmimą vieną savaitę. Kitą savaitę sūnus mokykloje nueina pas logopedę antrą kartą (tuo pat metu privačiai pas kitą logopedę mūsų vaikas jau eina turbūt 12-13 kartą). Po to antro logopedinio užsiėmimo (jis buvo po pamokų) logopedė palydi vaiką iki rūbinės (juk vaikui pirmos dienos mokykloje, tai vaikai lydimi visur). Prie rūbinės vaiko laukia tėtis. Kol vaikas rengiasi, tėtis kalbasi su logopede:"kokios problemos, kuo padėti vaikui galime". Logopedė:"Turbūt su jūsų vaiku darželyje visiškai nedirbo logopedė, nes va po vieno užsiėmimo jis jau visai gražiai tą "r" raidę taria. Būtų gerai keli individualūs užsiėmimai ir manau per keletą pamokų mes tą problemą išspręstume" (vyras ir dabar dažnai prisimena, kaip švelniai ir padrąsinančiai/paguodžiančiai (?) ji pasakė paskutinį sakinį apie individualius užsiėmimus). Lygiai po 15 mokamų privačių užsiėmimų vaikas puikiai tarė "r" raidę, o visus laurus manė nusiskynusi mokyklos logopedė, kuri galvojo, kad stebuklą padarė per 3 akademines valandas, o tėvai nedorėliai net neatsidėkojo doh.gif lotuliukas.gif
Atsakyti
QUOTE(jurgilas @ 2013 04 10, 22:54)
As negirdejau, kad mokykloje uzduotys buna pagal vaiko gabumus. Pas mus yra tos pacios, kaip visos klases. Niekas ju nekeicia. Jis gali padaryti viena maziau.

Jeigu vaikas nesugeba suvokti perskaityto teksto, apie kokius savarankiskus darbus galima kalbeti.  g.gif

Cia galima diskutuoti, be galo.  smile.gif


bet aprasytu atveju vaikas vietoje 2 mokytojos uzduotu eiluciu paraso dar 4 mamos uzduotas juodrastyje mirksiukas.gif


tai as nesakau, kad vaika uzdarei ir palikai namu darbus ruost - uzduoti issiaiskint galima, o toliau jau reiktu palikt ji savarankiskai atlikinet, aisku patikrinantt kaip sekasi ir pan... o ne sedet istisai su juo ir kartu ruost pamokas unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(Dite @ 2013 04 10, 22:00)
Iš daugelio Jūsų pasisakymu susidaro įspūdis, kad Jūsų vaikui problemų nėra, vaikas turbūt tiesiog tingus, kad jį veikia bausmės.

tai ka dabar daryti jeigu tau toks ispudis susidaro? Ka daryti, jeigu tu negali suprasti, kad tarp namu darbo ruosimo (darymo) ir namu darbo padarymo teisingai ir be klaidu nera lygybes.

QUOTE(Dite @ 2013 04 10, 22:00)
Jūs pažįstate vaiką, kuris nenorėtų planšetinio kompiuterio? Mes pernai vaikui buvom pažadėję po mėnesio bent šiek tiek geresnių mokymosi rezultatų, po bent kažkiek savarankiškai atliktų namų darbų, bet iš viso žinote, koks rezultatas-vaikas pradėjo mikčioti.

o kas draudzia kelti pamatuotus siekius, uz kuriu pasiekima vaikas bus paskatintas?
Pvz visus keturi metus pradineje vyresnysis is dailes ir shoreografijos turejo ivertinima PT - ir ka, tai netrukde mums susitarti ir siekti rezultatu ten, kur jisai gali.

QUOTE(jurgilas @ 2013 04 10, 22:54)
Jeigu vaikas nesugeba suvokti perskaityto teksto, apie kokius savarankiskus darbus galima kalbeti.  g.gif


galima kalbeti apie pasizymejimas kas yra uzduota namu darbams, prisiminima namuose, kad yra uzduotas namu darbas, pasiruosima jam atlikti (kad ir pasiimti vadoveli) ir teksto perskaityma...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Bekasė: 10 balandžio 2013 - 22:11
QUOTE(Kriiste @ 2013 04 10, 21:57)
bet jei vaikai neturintys sutrikimu ta pati daro per ta pati laika, naturalu, kad vaikui, turinciam toki sutrikima reikia daugiau laiko duoti ismokimui, todel ta programa ir reikia modifikuoti (tai nereiskia, kad ilgiau namie sedeti). Jei vaikas raide rasyti ismoko per 1-2 dienas, prirases 4-5 eilutes, tai va jusu vaikui reikia prirasuti gal 10 eiluciu, gal 20 - bet tai nereiskia kad per viena diena unsure.gif , as is principo esu pries juodrascius ir pavyzdiniu namu darbu nesima i mokykla, turetu matytis akivaizdziai viskas, kiek vaikas dirba ir kokiais budais, kol pasieke ta rezultata blush2.gif

jo, mes apie sutrikimus ir modifikuotas programas mirksiukas.gif

Būtų įdomu sužinoti, kiek vaikų, turinčių tas programas antroje - trečioje klasėje, turėjo ppt išvadas ir modifikuotą programą pirmos klasės pirmame pusmetyje. Mūsų mokytoja net nesileido į kalbas. Pradėjom rūpintis pirmos klasės pavasariop, gavo spec. pedagogo pagalbą ( o kam reikėjo - ir programą) šiemet. Antros klasės viduržiemį. Ir rytojaus dieną greičiausiai bus nauja raidė, naujos užduotys. Gal eilute mažiau, arba - bus lengviau įveikti. Vadinasi - daugiau paskaitys. Arba šiemet - pasimokys anglų kalbos. Kai 'nesiseka ir nesiseka ir mano smegenys ne tokios" - motyvacijos mokytis nėra. ir namų darbai - dažniausiai neįveikiami per pus - dėl motyvacijos ir dėl negebėjimo.

Kriiste - juk aiškiau rašiau - mokytoja, užduodama namų darbą - įrašo į sąsiuvinio kiekvieną eilutę, ką turi parašyti namuose,
Daugmaž:
R
R
r
r
Re
Ra
ar
Vadinasi - ta eilutė turi būti už pildyta tiap, kaip parodyta. Tai kur rašyti, jei dvi eilutes vaikas adr tik bando pagauti tą raidę ar jos sujungimą?


Atsakyti
QUOTE(Dite @ 2013 04 10, 22:59)
Mes puikiai įvertinam vaiko galimybes, nesėdim prie tų užduočių, kurių jis nesuprato pirmoje klasėje ir kurių jis šiandien (trečioje klasėje) vis dar nesuvokia.


Lygiai po 15 mokamų privačių užsiėmimų vaikas puikiai tarė "r" raidę, o visus laurus manė nusiskynusi mokyklos logopedė, kuri galvojo, kad stebuklą padarė per 3 akademines valandas, o tėvai nedorėliai net neatsidėkojo  doh.gif  lotuliukas.gif


Saunuoliai mirksiukas.gif


o jus manot kad visi logopedai turi ekstrasensiniu savybiu ir vien paziureje i vaika numato kad su juo dar kazkas dirba? Jei pas mane lankytu vaikas ir jam spraciai geretu - irgi manyciau, kad gabus, imlus vaikas, tad puikiai sekasi (pasitaiko tokiu vaiku, kad du kartus parodei - ir gaunasi). Jin galbut norejo pasidziaugt rezultatais, o va jus iskart kriminalus uzuodziat rolleyes.gif Atgyvena jau tie visi "atsidekojimai"... Kiek esam kalbeje su kolegem, ziauriai nesmagu, nejauku tuos "atsidekojimus" gauti - nei is kabineto "ismesti" nei paimti... 100 kartu geriau nieko negauti, o dziaugsma apie vaiko sekme isgirsti cool.gif
Atsakyti
Dite,

Aš nekalbėjau apie bausmes dėl vaiko nesimokymo. Turėjau galvoje, kad vaikas turi būti baudžiamas už kažkokių susitarimų nesilaikymų. Pvz.: melavo, negrįžo namo ir t.t. O bausti kai vaikui nesiseka, dėl to , kad jis negabus, tai jau būtų absurdas. Skatinti reikia, tik nepersistengti. mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Karusia @ 2013 04 10, 23:09)
Būtų įdomu sužinoti, kiek vaikų, turinčių tas programas antroje - trečioje klasėje, turėjo ppt išvadas ir modifikuotą programą pirmos klasės pirmame pusmetyje. Mūsų mokytoja net nesileido į kalbas. Pradėjom rūpintis  pirmos klasės pavasariop, gavo spec. pedagogo pagalbą ( o kam reikėjo - ir programą) šiemet. Antros klasės viduržiemį. Ir rytojaus dieną greičiausiai bus nauja raidė, naujos užduotys. Gal eilute mažiau, arba - bus lengviau įveikti. Vadinasi - daugiau paskaitys. Arba šiemet - pasimokys anglų kalbos. Kai 'nesiseka ir nesiseka ir mano smegenys ne tokios" - motyvacijos mokytis nėra. ir namų darbai - dažniausiai neįveikiami per pus - dėl motyvacijos ir dėl negebėjimo.

Kriiste - juk aiškiau rašiau - mokytoja, užduodama namų darbą - įrašo į sąsiuvinio kiekvieną eilutę, ką turi parašyti namuose,
Daugmaž:
R
R
r
r
Re
Ra
ar
Vadinasi - ta eilutė turi būti už pildyta tiap, kaip parodyta. Tai kur rašyti, jei dvi eilutes vaikas adr tik bando pagauti tą raidę ar jos sujungimą?


zinau vaiku, kurie geguze dar darzelyje atliko vertinima ir i pirma klase jau keliavo su palengvinta programa...

Mokytoja nesileido i kalbas - nes taip jau yra, kad pirmi metai, dar ir antri skirti vaikams susilyginti, leidziama jiems pasivyti jau atejusius stipresnius (juk vienas ateina skaitantis, rasantis, kitas net raidziu nepazystantis) - sutrikimu niekas neskuba ieskoti, nes nei mokytoja vaiku zino, nei gali numatyt - sutrikimas cia, ar tinginyste, ar tik siaip ne prieziura mirksiukas.gif

jei ji raso i kiekviena eilute - ar problema paprasyt kad rasytu i kas trecia? gal ji net nemato - kiek vaikas daro, kol atlieka ta namu darba...

aisku nezinau realios situacijos, bet is jusu postu kyla mintis - kad jus arba nebendraujat su mokytoja arba nesusikalbat unsure.gif Gal ji net nemato problemu jusu vaike - namu darnbai tvarkingi, padaryti - tai kam dar kazka gilintis ir padet? g.gif
Atsakyti
QUOTE(Karusia @ 2013 04 10, 23:10)
labai miela girdėti. kad problemos iškėlimas  - mėnulio pasėkmė.


Kalbėjome apie norą išsikalbėti mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2013 04 11, 00:04)
bet aprasytu atveju vaikas vietoje 2 mokytojos uzduotu eiluciu paraso dar 4 mamos uzduotas juodrastyje mirksiukas.gif
tai as nesakau, kad vaika uzdarei ir palikai namu darbus ruost - uzduoti issiaiskint galima, o toliau jau reiktu palikt ji savarankiskai atlikinet, aisku patikrinantt kaip sekasi ir pan... o ne sedet istisai su juo ir kartu ruost pamokas unsure.gif

Mums logopede pasake: kad pasalinti sutrikima reiki dirbti po 2 valandas papildomai, cia per diena. Ir savaitgaliais.

Mes tiek nedirbam, nes neturim kantrybes, jeigu lieka laiko paskaitom papildomai ir viskas. doh.gif
Sestadienis yra be knygu, viena diena smegenim pravedinti. smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo jurgilas: 10 balandžio 2013 - 22:28
QUOTE(jurgilas @ 2013 04 11, 00:25)

Mes tiek nedirbam, nes neturim kantrybes, jeigu lieka laiko paskaitom papildomai ir viskas.  doh.gif
Sestadienis yra be knygu, viena diena smegenim pravedinti.  smile.gif


4u.gif Pasidalinsiu paprastu patarimu mamoms. Vaikai tegul skaito jums garsiai tada, kada ruošiate valgyti. Bus dviguba nauda. Aišku, čia tinka tiems vaikams, kurie jau moka skaityti, tikrai ne pirmokams. Sutaupysite laiko ir vaikas bus pasimokęs skaityti, ir pabendrausit, ir bulvienė išvirta smile.gif Skaitykite tai, kas vaikui įdomu. Tegu pats išsirenka knygelę knygyne ar bibliotekoje.
O kai perskaitote "apsidovanokite". Tikrai tiks visiems vaikams ir gabiems ir negabiems. Išbandyta mirksiukas.gif
Atsakyti