Įkraunama...
Įkraunama...

Tiesos paieškos 2

QUOTE(Lane @ 2007 12 23, 22:32)
Šita angliškai jau suprantama pasidarė: There are many standing at the door, but those who are alone will enter the bridal suite.


Šiaip jau reikėtų originalą žiūrėti smile.gif Man lietuviškas suprantamesnis smile.gif

QUOTE
Bet tai, kad žmogus, gebėjimas mylėti ir atjausti yra svarbiau už taisykles Jėzus pasakė dar palyginime apie gerąjį samarietį ir gydydamas šabo dieną ,,Šabas padarytas žmogui, o ne žmogus šabui. Argi niekintų maldą vien tam, kad nurodytų, kad svarbiausia meilė?


Jis ir neniekina maldos. Tokie "stiprūs" apskritai būdingi NT retorikai. Gal čia to meto kalbėsena tokia? g.gif Man atrodo jie vartojami tik pabrėžimui to, kas norima pasakyti. Stengiuosi nesikabinti prie žodžių (nes tai gali būti ir tokia mums svetima kalbėsena, ir vertimo subtilybės), o bandyti įžvelgti esmę. Jei laikaisi pasninko, o tave vaišna kažkuo, geriau vaišintis, jie priklauso tuo metu melstis, o yra slaugytinas ligonis, geriau melstis. Ir ne išmaldą reikėtų duoti, t.y. ne duoti sau dėl pliuso, o tiesiog būti kartu, dalintis.
Atsakyti
QUOTE(Žiogelis @ 2007 12 24, 00:47)
Šiaip jau reikėtų originalą žiūrėti smile.gif Man lietuviškas suprantamesnis smile.gif
Jis ir neniekina maldos. Tokie "stiprūs" apskritai būdingi NT retorikai. Gal čia to meto kalbėsena tokia?  g.gif Man atrodo jie vartojami tik pabrėžimui to, kas norima pasakyti. Stengiuosi nesikabinti prie žodžių (nes tai gali būti ir tokia mums svetima kalbėsena, ir vertimo subtilybės), o bandyti įžvelgti esmę. Jei laikaisi pasninko, o tave vaišna kažkuo, geriau vaišintis, jie priklauso tuo metu melstis, o yra slaugytinas ligonis, geriau melstis. Ir ne išmaldą reikėtų duoti, t.y. ne duoti sau dėl pliuso, o tiesiog būti kartu, dalintis.

Gal būt tu teisi. Tik tada nematau tos Tomo evangelijos išskirtinumo. Ką ji teigia kitaip nei keturios Naujojo Testamento evangelijos? Juk tą patį teigia ir jos, kad svarbiausia meilė, kad taisyklės geros kol tarnauja už žmogų, o ne prieš.
Atsakyti
QUOTE(Luknė @ 2007 12 23, 22:54)
Gal būt tu teisi. Tik tada nematau tos Tomo evangelijos išskirtinumo.  Ką ji teigia kitaip nei keturios Naujojo Testamento evangelijos?  Juk tą patį teigia ir jos, kad svarbiausia meilė, kad taisyklės geros kol tarnauja už žmogų, o ne prieš.


Tai kad iš vienos ar kelių citatų sunku spręsti. Šiaip ji išskirtinė vien jau tuo, kad visai neaprašo Jėzaus gyvenimo įvykių, vien tik posakiai surašyti. Man ji labai sunki, nes sunku be jokio konteksto išjausti tų posakių prasmę. Ir kai kur tai tikrai kaip ožys prieš naujus vartus jaučiuosi smile.gif Bet ir NT yra vietų, kur nesuprantu. Jau nekalbu apie tas, kurias neteisingai suprantu smile.gif
Atsakyti
Šiandieną prisiminkime vieną esminių taisyklių:

Kodėl gi matai krislą savo brolio akyje, o nepastebi rąsto savojoje?
Atsakyti
QUOTE(Lane @ 2008 01 05, 14:07)
Šiandieną prisiminkime vieną esminių taisyklių:

Kodėl gi matai krislą savo brolio akyje, o nepastebi rąsto savojoje?

Šią taisyklę dažnai sau kartoju, nes turiu bjaurų polinkį kritikuoti ir mokyti, o mano akys tikrai ne be priekaištų...
Kaip manote, ar ši taisyklė draudžia diskusiją tarp skirtingų nuomonių? Gal tas mano rastas trukdo matyti esmę, o gal pašnekovo krislas jam trukdo labiau, ypač jei krislas arčiau vyzdžio? Galima ginčytis ar ne???
Atsakyti
Aš irgi visada buvau arši ginčuose, čia buvo mano mėgstamiausias užsiėmimas, ypač mėgdavau laimėti. Vat ir pastebėjau, kad turiu tokią savybę, jeigu ginčijuosi tam tikru klausimu, tai jau net nebegirdžiu pašnekovo doh.gif Net jei jis man kai kuriose vietose pritaria, aš ant tiek aklai užsispyrus apginti savo poziciją, kad bandau atremti bet kokius priešininko žodžius. Kai tai suvokiau, pasijutau kvailai. Dabar stengiuosi išgirsti pašnekovą, nors ir jo nemėgstu, ar jis man atrodo kvailas, bet stengiuosi atmesti savo išankstinį nusistatymą ir iš tikrųjų išgirsti, kas man sakoma.

Diskutuoti galima, bet svarbiausia girdėti, ką sako pašnekovas, aklai nesistengiant jo sutrypti.
Atsakyti
QUOTE(Lane @ 2008 01 05, 18:58)
Aš irgi visada buvau arši ginčuose, čia buvo mano mėgstamiausias užsiėmimas, ypač mėgdavau laimėti. Vat ir pastebėjau, kad turiu tokią savybę, jeigu ginčijuosi tam tikru klausimu, tai jau net nebegirdžiu pašnekovo doh.gif Net jei jis man kai kuriose vietose pritaria, aš ant tiek aklai užsispyrus apginti savo poziciją, kad bandau atremti bet kokius priešininko žodžius. Kai tai suvokiau, pasijutau kvailai. Dabar stengiuosi išgirsti pašnekovą, nors ir jo nemėgstu, ar jis man atrodo kvailas, bet stengiuosi atmesti savo išankstinį nusistatymą ir iš tikrųjų išgirsti, kas man sakoma.

Diskutuoti galima, bet svarbiausia girdėti, ką sako pašnekovas, aklai nesistengiant jo sutrypti.

Kokios panašios mintys į manas bigsmile.gif ... Aš irgi stengiuosi atmesti simpatijas ir antipatijas ir galvoti apie esmę, kas ją be pasakytų... Kaip gera tarp skirtumų pastebėti tiek daug panašumų rolleyes.gif visgi žmonės labai panašūs tik įsivaizduoja esą skirtingi mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Luknė @ 2008 01 05, 16:33)
Gal tas mano rastas trukdo matyti esmę, o gal pašnekovo krislas jam trukdo labiau, ypač jei krislas arčiau vyzdžio? Galima ginčytis ar ne???

Va va, kaip pirštu į akį. Gal įsivaizduojam, kad to krislo akyje dar nieks nepastebi ir kad toliau nepastebėtų taip užginčyji, lyg pudruotum spuogą. O ginče visvien viskas apsinuogina. Manau ginčas puiki pagalbinė priemonė ne tik sužinoti ko nežinai, bet ir išsikrapštyti savo krislus, išsigrynint mintis, atrasti, suprasti per kito žmogaus poziciją. Ginčas puikus dalykas, jei laikaisi tam tikrų taisyklių, kurias Lane minėjo,
Atsakyti
QUOTE(Lane @ 2007 11 19, 16:48)
Tikėjimas ir religija... Tas pats ar nelabai?..

Stengiamės įžvelgti tiesą religiniuose labirintuose..

manau vienintele tiesa yra gyventi pagal Dieva,su Juo eiti per gyvenimą
Atsakyti
QUOTE(Staiga @ 2008 01 05, 18:43)
Va va, kaip pirštu į akį. Gal įsivaizduojam, kad to krislo akyje dar nieks nepastebi ir kad toliau nepastebėtų taip užginčyji, lyg pudruotum spuogą. O ginče visvien viskas apsinuogina. Manau ginčas puiki pagalbinė priemonė ne tik sužinoti ko nežinai, bet ir išsikrapštyti savo krislus, išsigrynint mintis, atrasti, suprasti per kito žmogaus poziciją. Ginčas puikus dalykas, jei laikaisi tam tikrų taisyklių, kurias Lane minėjo,

gerai pasikapsčius savyje visada atrasim kito žmogaus savybę, kuri mus labiausiai siutina, visada. Tik jei kažkas nuolat ant mūsų rėkia, nereiškia, kad ir aš rėkiu, bet tai, kas slepiasi po tuo rėkimu yra mūsų atspindys, tai ta savybė, kurią reikia likviduot...
Atsakyti
QUOTE(nmante @ 2008 01 06, 09:19)
manau vienintele tiesa yra gyventi pagal Dieva,su Juo eiti per gyvenimą


Taip pasakytų bet kurios religijos ar sektos atstovas. Ir ėjimas suprantamas kiekvieno savaip...
Atsakyti
QUOTE(Lane @ 2008 01 05, 16:58)
Aš irgi visada buvau arši ginčuose, čia buvo mano mėgstamiausias užsiėmimas, ypač mėgdavau laimėti. Vat ir pastebėjau, kad turiu tokią savybę, jeigu ginčijuosi tam tikru klausimu, tai jau net nebegirdžiu pašnekovo doh.gif Net jei jis man kai kuriose vietose pritaria, aš ant tiek aklai užsispyrus apginti savo poziciją, kad bandau atremti bet kokius priešininko žodžius. Kai tai suvokiau, pasijutau kvailai. Dabar stengiuosi išgirsti pašnekovą, nors ir jo nemėgstu, ar jis man atrodo kvailas, bet stengiuosi atmesti savo išankstinį nusistatymą ir iš tikrųjų išgirsti, kas man sakoma.

Diskutuoti galima, bet svarbiausia girdėti, ką sako pašnekovas, aklai nesistengiant jo sutrypti.

Man labai artimos šiuo klausimu lazarevo mintys:

"Jeigu tu pulsi aistringai įrodinėti žmogui savo teisumą ir teisingumą, jis tavęs pradės neapkęsti, ir tuo labiau, kuo daugiau įrodinėsi esantis teisus. Tiesa ir teisingumas nugalės savaime. Tu gali pareikšti žmogui tik savo nuomonę, o po to priimti jo sąlygas. Ir kai laikas įrodys tavo teisumą, žmogus vietoj neapykantos pajus tau pagarbą. Leisk žmogui pačiam įsitikinti, kad jis klysta. Negatyvi patirtis būna daug naudingesnė nei pozityvi. Teisus ir teisingas visu šimtu nuošimčių žmogus niekados būti negali. Mūsų teisingumo samprata slapčia visados siejasi su mūsų kūno ir mūsų gyvenimo interesais. Todėl jie visados prieštaraus tokiai pat kito žmogaus sampratai."
Atsakyti