Įkraunama...
Įkraunama...

Autistukai - 2

QUOTE(bundziulka @ 2008 10 20, 17:23)
O kokia diagnoze jums uzrase VRC? Ir idomu suzinoti kaip elgiasi jusu sunelis? Ar yra pas ji akiu kontaktas? nors minejot kad iki 2 metu vaikas  gerai vystesi. O kaip jis i aplinka reaguoja? Hmm net keista idomu nuo ko cia viskas priklauso kad nustoja net kalbeti ir pan. Mes ir is Vilniaus o koks valandinis ikainis pas juos?

Diagnoze buvo ivairiapusis raidos sutrikimas, is autizmo spektro gal uzrase dar.. Mano sunelis - nekalba, plasnoja, ubauja kartais, kai susijaudina, siaip klauso - tik ka supranta, ribotai... Valanda kainuoja 23lt.. Jau turiu begti - gero vakaro - sugrisiu rytoj:)
Atsakyti
QUOTE(Tarantulyte @ 2008 10 20, 16:43)
Ojei bundziulka, laaabai uzjauciu ir suprantu kaip sunku po tu sapnu.. O ka jau kalbet kai sveiki vaikuciai kieme laksto, o kai pagalvoji, kaip jis kalbetu, ka noretu veikt, nes suku galva nuolat kas ji galetu pralinksmint, ir ne visada pataikau..
Apie ABA - terapeutai - tie apmokyti savanoriai, ateina i namus - ten esam prisidare priemoniu, turim irenge darbo vieta - stala ir kedute, kiekvienas terapeutas dirba po 2val. Mes vilnieciai siaip ganetinai brangu gaunas - tai samdom terapeutu pagal galimybes.. Nes kas savaite ateina priziurintis "vadybininkas" - labiau patyres, perziuri uzduoteles, nes programa intensyvi, tai kad nenusivaziuotume kur.. As metus ieskojau sprendimo - tuo metu mano maziux dar kelis zodelius sake... Jei laiku butume pradeje, gal butu geriau jau.. Bet kol kas - dirbam ir stengiames...

o ar negalėtumėt pasidalinti patirtim ir kontaktais: kaip juos suradot, ar įmanoma būtų ir man taip pat pasielgti? Mes irgi Vilniečiai, pinigai - ne problema.
Atsakyti
mums irgi buvo rekomendave ABA, bet buvo labai sunku apsispresti. tam reikia per menesi minimum 2500, o dabar ir daugiau + labai daug tevu laiko. Praktiskai vienas turi nedirbti arba aukle reikia samdyti. O jeigu tevu laiko maziau tai suma gaunasi apie 4000Lt. Ir per viena menesi nieko nepadarysi. Reikia bent metu. T.y. Beto siaip buvo labai daug problemu su specialisto gavimo norimu laiku. Buvo galima gauti tik vaiko miego laiku, ko irgi nesinorejo aukoti. Ir dar kelis kartus pabandeme uzsiemimus, tai vaiko didziulis pasipriesinimas, didziulis papildomas jam stresas. Daug sparciau mokesi su tais dalykais, kurie jam patiko. Ima knygyte, rodo, bando pasakyti zodzius. O su specialistais tai visas tas 2 valandas istisai praverkia, o paskui suirzes ir pavarges vaiskto. Nu man sake, paverks du menesius ir paskui susitaikys su tuo. Bet as galvojau, kam gi gaisti laika, per tuos du menesius, as galiu jo daug ismokyti naudodama dalykus, kurie jam patinka. Nu as tai ji supratau, nes mano vaikas daug ka daro, t.y. saukiamas atsiliepia, komandas ivykdo ir pan. O ten toje programoje buvo daug uzduociu, kurias jis puikiai sugebejo, bet kazkodel jas reikejo kartoti ir kartoti. Paskui buvo kvailu uzduociu mano galva. Tarkime liepti vaikui gartoti visokius garsus. Bet tame prasmes as nesupratau, nes mano vaikas jau mokejo pasakyti ne tik garsus, bet ir zodziu junginius. Tai kodel jo neskatinti sakyti sakiniu??? g.gif Manau jam buvo nuobodu ir neidomu. Tai jis priesindavosi. O dar priesindavosi, kad kazkas nori primesi jam savo taisykles.
Tai kol sprendeme visas tas specialistu, pinigu, laiko ir pan. problemas, vaikas ir kalbeti pradejo, o dauguma uzduociu dar labiau "paseno", t.y. vaikas sparciau zenge be ABA. O dar VRC diagnoze buvo, kad jam tikrai nera autizmo. Nusprnedem, kad mums nereikia ABA.
Tie ABA specialistai labai negia VRC ir ju paslaugas. Mums liepe nutraukti pamokeles pas logopeda, taciau as maciau jog su logopede mano vaikas labai noriai dirba ir kaip sparciai progresuoja. Galima sakyti, jog jinai ji kalbeti ismoke, tai galiausiai as visgi po petraukos nusprendziau testi musu apsilankymus pas ja.
Bet iki galo nesu isitikinusi, ar gerai padareme. Mes kalbame tai gana gerai, normaliais sakiniais, palaikome dialoga ir siaip neturime labai stipriu autizmui bruozu bet is esmes, tai manau daugelyje sriciu nesame pasivije bendraamziu. Zaidimo taisykliu suvokimas, bendravimas su kitais, nenoras mokytis, prasta girdimoji atmintis...
As skaiciau knyga apie Greenspano Floor Time metoda. Tai yra ABA alternatyva. Man jis ZYMIAI ZYMIAI atrodo priimtinesnis negu ABA, taciau gaila, kad butent siuo metodu pas mus jokie specialistai nedirba. Paskaitykite to autoriaus knygas - jos tikrai ikvepia.
Tai va kokia mano patirtis. Is esmes ji neigiama, bet tai yra realiai vienintele labai rimta pagalba vaikams su ivairiais raidos sutrikimais. Ir negaliu spjaudyti, gal mums reikes dar ja pasinaudoti.
Atsakyti
QUOTE(skruzdeda @ 2008 10 20, 17:46)
mums irgi buvo rekomendave ABA, bet buvo labai sunku apsispresti. tam reikia per menesi minimum 2500, o dabar ir daugiau + labai daug tevu laiko. Praktiskai vienas turi nedirbti arba aukle reikia samdyti. O jeigu tevu laiko maziau tai suma gaunasi apie 4000Lt. Ir per viena menesi nieko nepadarysi. Reikia bent metu. T.y.


Pinigeliai is ties nemazi, o idomu kaip kitu mamyciu nuomone ar naudojasi ju paslaugomis dar kas nors?
Atsakyti
norejau paklausti, ar kuri turit vaikui slauga gavusi, kad darbo stazas eitu , jei vaikutis su sunkia autizmo forma ?
ka pvz vilniuje kalba neigalumo nustatymo komisijoj?
Atsakyti
Mes ABA nebandę, bet šiek tiek žinau apie ją. Pagrindinis dalykas dėl ko ji man nepatraukli, tai dresūra ir kaip sruzdėda minėjo, daug beprasmio kartojimo. Daug kartų kartojant autistas išmoks tą žodį mechaniškai. Tinkamai naudoti jį pradės tik tada, kai suvoks jo prasmę. Vien dėl to, kad daug kartų pakartos žodį, jis jo nepradės suvokti. O juk būtent suvokimas ir turėtų būti tikslas.
Dar ta ABA paskatinimų ir bausmių sistema man pernelyg drąstiška ir nelabai motyvuojanti vaiką. Floor Time šiuo atžvilgiu kur kas smagiau.
Kitas dalykas: ABA metodu dirbant, vaikas mažai mokinamas atlikti užduotis savarankiškai. Vėlgi, kaip elgtis tam tikrose situacijose, jis labiau išmokinamas mechaniškai. Kaip kokybiškai jis tai panaudos gyvenime, be suvokimo? Susidūrus su mokintu dalyku realybėje, jam kiekviename žingsnyje reikės padėjėjo, kuris vis primintų kiekvieną dalyko etapą. Šiuo atžvilgiu TEACCH metodika man patrauklėsnė. Vaikas bus ir jausis kur kas savarankiškesnis, išmokintas naudotis paveikslėliais. Jam nereiks kiekvieną kartą atėjus laikui praustis, eiti į mokyklą ir pan. priminti, kad jau laikas tai daryti. Jis bus išmokintas naudotis vizualia dienotvarke.

Nors jei turėčiau daug pinigų, pirkčiau vaikui ir ABA, nes nei TEACCH, nei Floor Time profesionalų, parduodančių savo paslaugas, Lietuvoje nėra.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cute: 20 spalio 2008 - 21:35
taip, suvokimo skatinimas yra silpnoji ABA vieta. Nors jie patys sakytu kitaip: ten yra nemazai uzduociu itraukiama mastymui lavinti. Tai greiciausiai jie sakytu, jog per tas uzduotis vaikas ir ismoksta mastyti. Bet mastymas tai tikriausiai visvien nelygu suvokimui?? Pagal ju paciu tyrimus net 50% vaiku islipa is autizmo ir tampa normaliais zmonemis. Nebuna jokiu problemu su niekuo. Bet manau lyginant su kitais metodais ABA sioje vietoje turi trukuma neabejotina.
Bet man dar kas pasirode blogai del ABA, tai kad pastoviai dirbdamas uz atlyginima vaikas yra ugdomas ta daryti.. nebera atsizvelgimo i jo pomegius, nebera suzinojimo dziaugsmo. Ir idomu, ar taip mokytiems vaikams paskui yra noras mokytis be atlyginimo??? Ar jis neziuri i mokymasi ir galu gale darba kaip i prievole ir dirba vien todel, kad kazkas kazka duos??? Labai idomi butu kitu patirtis, kas turi paaugusius vaikus, kurie dirbo pagal ABA.
Atsakyti
QUOTE(cute @ 2008 10 20, 22:29)

Nors jei turėčiau daug pinigų, pirkčiau vaikui ir ABA, nes nei TEACCH, nei Floor Time profesionalų, parduodančių savo paslaugas, Lietuvoje nėra.


Gal gali trumpai paaiškinti esmę TEACCH ir Floor Time metodikų esmę. Ačiū dievui, kad yra supermamų klubas. Tai nors viena ausim nugirsti apie metodikas. Šiaip esame koncultavęsi Kaune, Vilniuje ir informacijos nulis. Kad mano vaikui gali būti autizmas pagal požymius susiradau internete, apie ABA internete. Man baisu, kas būtų su mano vaiku, jei nebūtų interneto.
Atsakyti
Sveiki! smile.gif Mes dirbam pagal ABA - cia is tiesu teisybe sake kazkas - reikia pabandyti, ir surasti savo vaikuciui tinkama lavinimo krypti. Kazkam netinka, kazkam tinka - juk vaikuciai visi laaaabai skirtingi. Mums ABA tinka - nes kitaip visai berniukas netobuletu - o dabar dirbam - pagerejo ir supratimas ir bendrauja daugiau, ir pats pradejo uzsiimti zaidimais - aisku, noretusi kad ir sneketu tuoj pat ir socialiniai igudziai per nakti atsirastu - manau cia ne man vienai ax.gif bet yra kaip yra.. Taigi - mums ABA visai gerai..
Atsakyti
QUOTE(maliukas @ 2008 10 21, 08:13)
Gal gali trumpai paaiškinti esmę TEACCH ir Floor Time metodikų esmę. Ačiū dievui, kad yra supermamų klubas. Tai nors viena ausim nugirsti apie metodikas. Šiaip esame koncultavęsi Kaune, Vilniuje ir informacijos nulis. Kad mano vaikui gali būti autizmas pagal požymius susiradau internete, apie ABA internete. Man baisu, kas būtų su mano vaiku, jei nebūtų interneto.



apie teach tai negaliu nieko pasakyti. bet apie Floor Time tai realiai metodo esme, kad su vaiku zaidi pagal jo norimas taisykles, bet zaidimas turi buti ugdantis. Kai vaikui yra idomu ir jis isitraukes, tai jis linkes ir mokytis bendrauti, ir mokytis kalbeti ir mokytis suprasti ir mokytis susieti priezasti ir pasekme, mokytis logiskai mastyti. Sis metodas ir turi pranasumu pries ABA, nes skatinamas ne pats ziniu arba igudziu igijimas, bet butent loginis, apstraktus mastymas. Taciau, kad zaisti efektyviai reikia ziniu. Va cia yra pati geriausia knyga, ka esu skaiciusi apie vaiku su raidos sutrikimais ugdyma. Duoda ir daug ikvepimo ir svarbiausia daug ziniu:
http://www.amazon.co...-...6274&sr=8-1
Toms, kas skaito angliskai labai labai rekomenduoju. Bet aisku vistiek truksta kazkokios praktikos, gal realaus parodymo kaip tai veikia. Gaila, kad pas mus nera specialistu dirbanciu su tokia metodika.
Beto ten daug info, kaip tvarkytis su ivairiomis problemomis, kaip antai stereotipiniai judesiai, baimes, nevalgymas ir pan...
Atsakyti
skruzdeda,
gal galetum tuo paciu pakonsultuot kaip parsisiust/apmoket knyga i Lt?
Atsakyti
maliukas, apie TEACCH geriausiai išmano VRC spec. pedagogės. Minėjai, kad tau davė paskaityti kažkokią knygą. Gal tai buvo L. Mikulėnaitės ir R. Ulevičiūtės "Ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymas"? Tai joje iš esmės ir išdėstytas TEACCH principas. Beje paveikslėlių tikslas ne tik, kad vaikas žinotų kur valgyti, kur tualetas, kur mokytis. Tikslas, kad naudodamasis jais, vaikas išmoktų kuo savarankiškiau ir be suaugusiojo pastovaus priminimo atlikti veiksmus. Naudodamasi paveikslėlių dienotvarke (mes jau naudojam tik simbolius arba užrašytą žodį) vaikas labiau pasitiki savimi, jaučiasi lyg ir svarbesnis, labiau suaugęs, nes viską juk pats padaro. Jis turi daugiau laisvės pats mąstyti, atsiranda drąsos kūrybingai atlikti veiksmus.
Neseniai perskaičiau ir aš vis labiau sutinku, kad autistas geriausiai įsisamonina tuos dalykus, kuriuos išmoko ir patyrė savarankiškai, o ne šimtus kartų jam kalant į galvą mechaniškai. Tad verčiau sutelkti dėmesį į savarankiškumo ugdymą, kad jis turėtų kuo daugiau galimybių pats atrasti daiktų, veiksmų, elgesio ir t.t. prasmę.
Atsakyti