Ir dar:
krikščioniškosios vertybės, krikščioniškoji moralė, krikščioniškieji įvaizdžiai. Man rodos, autorė persistengia su įvardž., užtektų paprastų formų, bet gal klystu
Reklamos kalba ir teisinis reglamentavimas. Reklamos kalba, stiliaus specifika ir efektyvi komunikacija. Reklamos teisinio reglamentavimo ypatumai
Seminarą veda:
dr. Irena Smetonienė
advokatas Laimonas Markauskas
Aprašymas:
- KONSULTACINIS SEMINARAS -
Jau tuomet, kai senovės egiptiečiai ant papiruso užrašinėjo įvairius skelbimus, žmonės puikiai suprato reklamos jėgą. Ji suvokta ir Pompėjoje, kur ant sienų puikavosi politinė agitacija bei komerciniai pranešimai, ir net tamsiausiais Europos amžiais, kai nemokanti skaityti visuomenė į parduotuves buvo kviečiama piešinėliais iškabose. Reklama nuo seniausių laikų labiausiai paplitęs būdas didinti produktų ar paslaugų pardavimą, formuoti teigiamą organizacijos įvaizdį. Tačiau tam, kad būtų galima pasinaudoti jos teikiamomis galimybėmis, pirmiausia reikia suprasti reklamos meno taisykles.
SEMINARO APRAŠYMAS. Patyrę seminaro lektoriai kalbininkė Irena Smetonienė ir teisininkas Laimonas Markauskas padės pažvelgti į dvi skirtingas reklamos meno taisyklių rūšis. I. Smetonienė padės geriau suprasti reklamos poveikio žmogui anatomiją: kaip mus veikia vaizdas, garsas, kalba; kuo skiriasi skirtingų komunikacijos formų poveikis skirtingoms žmonių grupėms; kaip efektyviau išnaudoti kalbą reklamoje.
Advokatas L. Markauskas seminaro dalyvių dėmesį atkreips į teisinį reklamos reglamentavimą. Reklamoje svarbus ne tik kūrybiškumas ir įtaiga, bet ir geras teisinio reglamentavimo išmanymas tokių žinių trūkumas gali baigtis teisinėmis problemomis, pakenkti reputacijai ar net atnešti finansinių nuostolių. Kad taip nenutiktų, seminare lektorius paaiškins reikalavimus, kurie Lietuvos įstatymuose keliami reklaminei informacijai, specifinių paslaugų ar produktų reklamos reglamentavimą, nuodugniai išanalizuos įvairias reklamos rūšis: paslėptą reklamą, netiesioginę ir lyginamąją reklamą, klaidinančią reklamą ir t. t.
APIE LEKTORIUS. Seminarą veda Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pirmininkė Irena Smetonienė ir advokatas Laimonas Markauskas.
Dr. Irena Smetonienė 1986 m. baigė Vilniaus universitetą. 19861989 m. dirbo pedagoginį darbą Kaune. 19862002 m. Lietuvos televizijos vyresnioji redaktorė, vėliau Kalbos kultūros skyriaus viršininkė. Televizijoje rengė laidas Žodis, Mūsų kalba, Mūsų elementorius, Gerbkime žodį, radijuje Taisyk žodžiui kelią, Gimtoji kalba. Tuo pat metu dėstė Vilniaus pedagoginiame institute (dabar Pedagoginis universitetas), Vilniaus universitete. 2002 m. pirmą kartą paskirta Kalbos komisijos pirmininke, antrą kartą 2007 m. 2001 m. apgynė daktaro disertaciją Garsinės reklamos stilius. Paskelbė straipsnių kalbos kultūros, reklamos teorijos klausimais. Sukūrė keliasdešimt laidos Taisyk žodžiui kelią, per šimtą laidos Mūsų kalba, per kelis šimtus laidų Gerbkime žodį ir Mūsų elementorius scenarijų.
Advokatas Laimonas Markauskas, advokatų profesinės bendrijos Soloveičikas, Markauskas, Aviža, Bagdanskis | SMA advokatas, partneris. Vilniaus universiteto Teisės fakultete 2001 m. jis įgijo teisės magistro laipsnį. 2000 m. ir 2002 m. kėlė kvalifikaciją Åbo Akademi universiteto Žmogaus teisių institute Suomijoje. Nuo 2006 m. Mykolo Romerio universiteto doktorantas. Teisinį darbą dirba nuo 1998 m. Nuo 2003 m. Lietuvos advokatūros narys, asociacijos Žmogaus teisių lyga valdybos narys, Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos narys. Nuo 2004 m. dėsto Mykolo Romerio universitete, Konstitucinės teisės katedroje. Nuo 2005 m. dėsto rinkodarą vadybos magistrantūros vadovams Vadybos ir ekonomikos universitete (ISM). Skelbia mokslinius ir praktinius straipsnius įmonių, darbo teisės, medicinos / sveikatos priežiūros teisės temomis leidiniuose Gydymo menas, Verslo žinios, Jurisprudencija.
Temos:
I DALIS
Reklama ypatinga komunikacijos rūšis Vaizdo galia ir reikšmė Garsas radijo reklamose Kaip paveikti adresatą? Adresatų tipai Konkretieji adresatai Adresatai moterys Adresatai vyrai Adresatai vaikai Adresatai paaugliai ir jaunimas Adresatai šeima Adresatai pagal pajamas Adresatai pagal profesiją Numanomieji adresatai Teksto kompozicija Reklama lingvistinių tyrimų objektas Ką reklamai suteikia balsas, tarsena, intonacija? Reklamos stiliaus specifika Tropai Retorinės figūros Sintaksinės figūros Minties figūros Vaizdo figūros Reklamos tekstų sintaksė Įžangų sintaksė Šūkių sintaksė Pagrindinių tekstų sintaksė Reklamos santykis su bendrine kalba
II DALIS
Teisinė reklamos samprata, reklamos požymiai Reklamos reikalavimai (praktiniai aspektai): Įstatymų nustatyti apribojimai ir bendrieji reklamos reikalavimai (kalbos reikalavimai, moralės, žmogaus garbės ir orumo apsauga, reklamai taikomi draudimai bei kiti reikalavimai); Fizinio asmens duomenų (atvaizdo, vardo ir pavardės) bei nuomonės panaudojimas reklamoje. Klaidinanti reklama: samprata; vidutinio vartotojo sąvoka; kriterijai, reikšmingi sprendžiant, ar reklama nėra klaidinanti, atsakomybės už klaidinančios reklamos naudojimą praktinis taikymas Lyginamoji reklama: samprata ir pagrindiniai reikalavimai, atsakomybės už neleistinos lyginamosios reklamos naudojimą taikymas Tam tikrų prekių ir paslaugų reklamos ypatumai bei reglamentavimo problemos: Alkoholio reklamos reikalavimai ir teisinio reglamentavimo pokyčiai; atsakomybė už neleistiną alkoholio reklamą; Tabako gaminių reklamos draudimas; Vaistinių preparatų reklama ir tokios reklamos reikalavimai; Finansinių priemonių ir investicinių paslaugų reklamos ypatumai.
Papildoma informacija:
AKCIJA! Kiekvienam seminaro dalyviui dovanojame Laimono Markausko knygą Reklamos teisinis reglamentavimas: teorija ir praktika.
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna seminaro medžiagą ir seminaro dalyvio pažymėjimą.
Seminaro trukmė: 10.0015.30 val. Registracija 9.0010.00 val. Pertraukos: 12.1513.15 val. (pietūs).
Sertifikacija:
UAB "Mokesčių srautas" nuo 2005 07 29 pagal Vidaus reikalų ministro 2005 m. liepos 18 d. įsakymą Nr. 1V-226 Dėl Vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 598 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigų sąrašo tvirtinimo" papildymo (Valstybės žinios, 2005, Nr. 91-3407) įtraukta į Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigų sąrašą.
Trukmė: 6 ak. val.
Kaina: 550 LT (be PVM) (su pietumis)
Seminaras vyks:
Data Miestas Vieta 2009-04-22 Vilnius Viešbutis Karolina
Dėmesio !: Raštu įspėjus apie neatvykimą anksčiau kaip prieš 3 d. iki seminaro - grąžinami visi iš anksto sumokėti pinigai Raštu įspėjus apie neatvykimą likus mažiau kaip 3 d. iki seminaro - 80% sumokėtos sumos užskaitoma kitam seminarui arba grąžinama 50% sumokėtos sumos Neatvykus į seminarą ir raštu iš anksto apie tai neįspėjus - pinigai negrąžinami Papildyta: Dokumentų rengimas ir įforminimas. Rašytinės kalbos kultūros aktualijos
SEMINARAS SKIRTAS Darbuotojams rengiantiems oficialiuosius bendruosius veiklos ir personalo dokumentus, neoficialiuosius raštus, susirašinėjantiems su užsienio partneriais.
PAGRINDINĖS SEMINARO TEMOS 1. Oficialiųjų bendrųjų veiklos dokumentų rengimas:
pagrindiniai dokumentų rengimą ir įforminimą reglamentuojantys dokumentai; dokumentų klasifikavimo naujovės; bendrieji dokumentų rengimo ir įforminimo reikalavimai; dokumentų rekvizitai ir jų rašymo naujovės; oficialiųjų dokumentų rengimas ir įforminimas (teisės aktai ir įstaigoje rengiami dokumentai); dokumentų priedai ir pridedami dokumentai. 2. Personalo dokumentų rengimas:
personalo dokumentų klasifikavimas pagal Darbo kodekso reglamentuotas procedūras (įsidarbinimo, personalo samdos, darbo sutartis vykdymo ir kt. dokumentai); asmens sudaromi dokumentai (motyvacinis laiškas, gyvenimo aprašymas (europaso CV), prašymas dėl priėmimo į darbą, atostogų, perkėlimo į kitas pareigas ir kt.); įstaigoje rengiami personalo klausimais dokumentai (asmens kortelė, asmens byla ir kt.). 3. Reikalavimai rašant dokumentų tekstus (tekstų struktūra, "šablonai", pradžios formuluotės, turinys, kalba, stilius ir kt.) 4. Neoficialiųjų raštų rašymo ypatybės (kreipinys, svarbiausios informacijos išskyrimas, baigiamoji frazė; santrumpos; kitų kalbų asmenvardžių adaptavimo ir vartojimo problemos) 5. Susirašinėjimo su užsienio partneriais specifika 6. Rašytinės kalbos kultūra (didžiųjų raidžių vartojimas sudėtiniuose pavadinimuose bei kreipinyje/adresate)
SEMINARĄ VEDA Humanitarinių mokslų daktarė Aušra Žemienė.
Seminaro data ir vieta 2009 m. vasario 26 d. Kaunas Seminaro data ir vieta 2009 m. vasario 27 d. Vilnius, viešbučio "Karolina" konferencijų centras, Sausio 13-osios g. 2 Seminaro kaina
290 Lt ( be PVM)*
Seminaro kaina 290 Lt ( be PVM)*
Seminaro metu kiekvienas dalyvis gauna:
išsamią metodinę medžiagą, seminaro dalyvio pažymėjimą, seminaro lektoriaus individualias konsultacijas, maitinimą pietų bei kavos pertraukėlių metu.
Sveikos gyvos, tiek prirašėt, dar nespėjau visko "suvirškinti" : Klausimas dėl rašybos iš pačio ryto (galva dar nedirba...): skyrybos taisyklės rašo taip: Apie švietimo įstaigų pavadinimus taisyklių 1 punkte pasakyta, kad juose reikia vengti nebūtinos informacijos. Tai jei sakinį pakeistume į : vadovaujantis taisyklių 1 punktu, "švietimo įstaigų pavadinimuose reikia vengti nebūtinos informacijos, t. y. citatą rašome kabutėse ir mažąja raide? Dauguma rašo be kabučių, bet koks variantas teiktinesnis?
Sveikos gyvos, tiek prirašėt, dar nespėjau visko "suvirškinti" :
Klausimas dėl rašybos iš pačio ryto (galva dar nedirba...): skyrybos taisyklės rašo taip: Apie švietimo įstaigų pavadinimus taisyklių 1 punkte pasakyta, kad juose reikia vengti nebūtinos informacijos. Tai jei sakinį pakeistume į : vadovaujantis taisyklių 1 punktu, "švietimo įstaigų pavadinimuose reikia vengti nebūtinos informacijos, t. y. citatą rašome kabutėse ir mažąja raide? Dauguma rašo be kabučių, bet koks variantas teiktinesnis?
Informuojame, kad šių metų kovo 17 d. rengiame seminarą kalbos tvarkytojams, redaktoriams, stilistams, visiems, besidomintiems valstybinės kalbos vartojimu, tema (NE)TEIKTINOS SVETIMYBĖS IR NAUJADARA.
Seminare nagrinėjami svetimybių vartojimo ir jų keitimo lietuviškais atitikmenimis klausimai. Supažindinama su pagrindiniais norminimo kriterijais ir principais, kalbama apie tolerantiškąjį ir puristinį požiūrį, keliamos naujadarų kūrimo ir jų diegimo į vartoseną problemos.
Lektorė humanitarinių mokslų daktarė docentė LINA MURINIENĖ.
Seminaras vyks Vilniuje, viešbučio Karolina Konferencijų centre, Sausio 13-osios g. 2. Pradžia 10.00 val. Dalyvių lauksime nuo 9.30 val.
Seminaro kaina 120.00 Lt. Į kainą įskaičiuota: paskaitų kaina, dalijamoji medžiaga, pažymėjimas). Mokestį galima pervesti į UAB Auditorių aljansas sąskaitą LT787300010070425793 AB banke Hansabankas. Banko kodas 73000. UAB Auditorių aljansas kodas 125719257, PVM mokėtojo kodas LT257192515. Galima sumokėti ir atvykus į seminarą.
Seminaro metu vaišinsime kava/arbata, saldumynais, gaiviaisiais gėrimais.
Pageidaujančius dalyvauti maloniai prašome iš anksto registruotis
tel.: (8 5) 212 6141, 8 685 71 134, taip pat galite el. paštu aj@iti.lt, (nepamirškite parašyti dalyvio vardo, pavardės, pareigų, darbovietės pavadinimo, adreso, įm. kodo, telefono, fakso numerio, el. pašto adreso). Registracijos duomenis galite siųsti taip pat faksu (8 5) 215 1046.