Labdrodariuke, visu pirma, smagu, kad prisijungei

jaučiu, kad tavo dalyvavimas šioje diskusijoje bus naudingas visiems ir tau pačiai. tik tu neįsižeisk, bet tam, kad atrodyti išmanančiam reikalą visiškai nereikia užmėtyti skaitovų paslaptingais terminais. labai smagu, kad mokaisi ir man įdomu, kur šiais lakais dar moko tokių dalykų (aš pats fotografijos mokslų neragavęs). dabar visko, ką parašei, neanalizuosiu, bet aš pajutau tam tikrą sumaištį tavo turimoje informacijoje. reiktų tau ją susisteminti, bandyti ne tik įsiminti, bet ir suprasti. manau, kad ne taip svarbu atsiminti, kokio ten sidabro galogenoidai ar kas ten į ką pavirsta, siera, tiosulfatai ar da bala žino kas, kiek suprasti kas darosi, ką galima daryti, kodėl ir ko daryti negalima. pradėkime nuo to, kad ryškinant juostą emulsijoje jokio matomo vaizdo neatsiranda (skirtingai, nei popieriuje). fiksažas išplauna nepaverstas kažkokiu tai sidabru molekules ir tuomet mes pamatome vaizdą. yra procesai, kuomet galima sensibilizuoti emulsiją raudonai šviesai ir ryškinti juostą prie raudonos šviesos. yra iš karto ryškinantys ir fiksuojantys reaktyvai. bet mes tokių nanaudojame.
apie plovimo reikšmę parašei teisingai. taip, plauti reikia, kad neužterštum fiksažo (nes ryškalas yra šarmas, o fiksažas rugštis arba neutralus). taip, plaunant vandeniu ryškinima nesustoja ir tęsiasi. todėl geriau stabdyti. stabdoma acto tirpalu (namų sąlygomis) arba pirktiniais stop tirpalais, kurių pagrindas yra citrinos rūgštis. teisingai, dažniausiai jos naudojamos su neutraliais fiksažais, kadangi jie lėčiau stabdo ryškinimą.
o vat dėl ko reikia mašyti ryškalą (sukti spiralę ar judinti popierių kiuveteje) tai nevisai teisingai parašei. ryškalas į emulsiją patenka panardinus į ryškalą emulsiją. o vat judindami mes leidžiame pasišalinti iš emulsijos ryškinimo produktams ir patekti prie paviršiaus šviežiam ryškalui, kadangi tie ryškinimo produktai sudaro tam tikrą "laminato" sluoksnį.
oi, ką aš čia rašysiu perfrazuodamas. vat skanas iš pirminio šaltinio:


kas dėl tos žibintų nuotraukos - tai manau, kad dėl ilgo išlaikymo ir taškinio šviesos šaltinio šviesa pradėjo eiti juostos pagrindu kaip šviesolaidžiu, pakeliui apšviečiant emulsiją.
tik rimtai. neįsižeis dėl pastabų. o.k.
sillwio o kuom spaudi popierių ant stalelio? toks jausmas, kad atsispindėjo nuo to, kuom buvai prispaudęs lapą (gal kokia plastikine liniuote, laminuoto viršelio knyga? (tiesa, namuose pamačiau nuotraukas. antra super). kitas variantas - per didelė ekspozicija. man toks raštas pasitaiko, kai reikia popierių iš ryškalo staigiai traukti, kad nepersiryškintų. kodėl gaunasi - galiu tik spėti (na kad ir tuom,kad gal kiek netolygus emulsijos sluoksnios ir tų mikronų pakanka, kad dalis, kur sluoksnis plonesnis, geriau prasiryškina...o jei pagulėtų ilgiau - išsilygintų viskas). tiesa, atkreipk dėmesį, kad autorius (D.S.Gurlevas) priskiria rolfilmus blogiausiems pagal turbulencijų susidarymą ir valdymą paviršiams...